חי גאליס, מנכ"ל ביגחי גאליס, מנכ"ל ביג
ראיון

מנכ"ל ביג: "ביג פאשן ירוויח מעל 100 מיליון שקל בשנה - נמשיך לצמוח"

חי גאליס בראיון לביזפורטל על תוצאות החזקות של הרבעון, פתיחת ביג גלילות, ההייפ שדועך - ומה שבא אחריו, השוק האירופי שמקפיץ את ה-NOI, והחזון: "אנחנו מרוכזים בלהתפתח ולצמוח, בנכנס ועוד נכס שמתאימים לאסטרטגיה ארוכת הטווח שלנו. בשביל זה אנחנו קמים בבוקר ועובדים קשה, אני לא מכיר הרבה חברות נדל"ן שמראות קצב צמיחה כמו שלנו"

אביחי טדסה | (5)
נושאים בכתבה ביג חי גאליס

ביג מרכזי קניות סיכמה את הרבעון הראשון של 2025 עם תוצאות מרשימות: הכנסות של 625 מיליון שקל - עלייה של 21.9% לעומת הרבעון המקביל, NOI של 458 מיליון שקל (עלייה של 19.5%), ו-FFO מפעילות נדל"ן שצמח ב-13.2%. הזינוק המרשים ביותר נרשם בשורת הרווח הנקי - שהוכפל פי שלושה לרמה של 422.9 מיליון שקל. את עיקר הצמיחה מסבירים בחברה בפתיחת מתחמים חדשים, הן בישראל - בהם ביג פאשן גלילות, פרויקט לנדמרק, אור עקיבא, גדרה ומתחמים נוספים, והן באירופה, שם נרשמה קפיצה של 46% ב-NOI. בריאיון לביזפורטל עם מנכ"ל החברה, חי גאליס, מספר גאליס על הביצועים של פרויקט הדגל בגלילות, על האתגרים של שוק הנדל"ן המסחרי ועל הדרך שבה ביג מתכוונת לשמור על קצב הצמיחה הגבוה גם בשנים הקרובות.


"אנחנו בדרך להמשך צמיחה", מציין גאליס, "המרכז בגלילות כבר עכשיו רווחי, וצופים שיניב מעל 100 מיליון שקל בשנה. ככל שנשביח אותו, כך גם האימפקט שלו יגדל. הרבעון השני כבר יראה את מלוא התרומה של המרכזים החדשים".


ביג היא אחת מחברות הנדל"ן הגדולות והמשמעותיות בישראל, שווי השוק של החברה עומד על כ-14 מיליארד דולר, כאשר מניית החברה עלתה מתחילת השנה בכ-6% ובמהלך 12 החודשים האחרונים בכ-53%. פרויקט הדגל של החברה הוא ביג פאשן גלילות, אשר נפתח לפני כחודשיים ומהווה מוקד מסחרי משמעותי במרכז הארץ. 


פתחתם לאחרונה את פרויקט הדגל ביג פאשן גלילות, והוא כבר מדווח על פדיונות גבוהים ועל תנועה ערה של מבקרים. עד כמה המרכז הזה צפוי להפוך לאחד ממנועי הצמיחה המרכזיים של החברה בעתיד, ומהן התחזיות שלכם לגביו בשנים הקרובות?


"נתוני הפתיחה של המרכז מאוד מאוד חזקים, אפילו הפתיעו אותנו למרות כל האופטימיות הגדולה שלנו, המתחם הזה בעל פוטנציאל המשך השבחה, מעריכים שיהיה חזק מאוד מסחרית כמו שעשינו בנכסים אחרים שלנו. כנראה שזה יקרה גם בגלילות לאור הביצועים הטובים של הסוחרים, הנכס הוא מאוד משמעותי, אמור להניב יותר מ-100 מיליון שקל ברמה השנתית עבור ביג, ככל שנשביח אותו יותר יהיה לו אימפקט משמעותי לחברה. המתחם כבר עכשיו ריווחי, פשוט מה שקרה שפתחנו את המתחם בסוף פברואר, ברבעון הראשון כמעט ולא נהנינו באופן יחסי מההכנסות של המתחמים החדשים, ברבעון השני שיצטרפו כל המתחמים החדשים, אז תהיה תוספת משמעותית של צמיחה אל מול הרבעון השני אשתקד. אנחנו בדרך להמשך צמיחה".


נכון להיום ההתלהבות מהמרכז החדש בגלילות גדולה, אך האם אתם צופים אפשרות של דעיכה מסוימת בביקושים ובהתעניינות בהמשך?

"אנחנו בעלי ניסיון רב בפתיחת מרכזים, אין אף חברה בישראל שפתחה הרבה מרכזים חדשים שבנתה בעצמה, אז את הגרף של מרכז חדש אנחנו מכירים היטב. כל מרכז בארץ ובעולם בחודש הראשון בהייפ של התלהבות כולם מגיעים לראות, ואחר כך מתחילים החיים עצמם. לכן מבחינתי הכי חשוב זה לא החודשיים הראשונים – שהיו מוטרפים באופן יוצא דופן, למרות שזה מאוד חשוב. לוקח שנתיים שלוש לשנות הרגלי צריכה, בהם יש גרף צמיחה חזק במיוחד ונוצר נכס חזק, פה מה שמעודד ומהווה נקודת צמיחה מאוד משמעותית, זה שבשבועיים האחרונים של מאי – זה השקט של אחרי הסערה בכל הארץ. אחרי פסח מאוד חזק שהיה פה, שבתוכו היו הפתיחה של גלילות, מבחינתי החיים השגרתיים של גלילות התחילו אחרי פסח. השבועיים וחצי של מאי, שהוא חודש חלש, מראים לנו פדיונות חזקים שמקבעים בעצם את נקודת ההתחלה של חיי השגרה של המתחם, ואם אלה חיי השגרה של המתחם אז אנחנו מאוד מרוצים ואופטימיים להמשך".

קיראו עוד ב"שוק ההון"


"באופן טבעי אחרי החודשיים הראשונים של "ההייפ" בפתיחה, היה פורים, פסח וגם החג של המוסלמים, הגיע מאי וכל השוק ירד בכ-25%, יש לנו מבט להעריך את זה, זה באופן טבעי התנהגות צרכנית של לקוח. באותה מידה, אפילו מעט מופחתת זה קרה בגלילות, וזה מה שמשמח אותי, הביצועים של מאי מבחינתו טובים מאוד למרות שבאופן יחסי יש פחות אנשים, אבל הפיצויים ביחס למאי וביחס למתחרים שלנו טובים מאוד ונותנים הרבה אופטימיות בהמשך".


סוגיית פתיחת המרכז בשבת עוררה סערה, איפה זה עומד היום?


גאליס נמנע מהצהרות גדולות אבל אומר "תבוא בשבת - הכל פתוח".


באירופה הצגתם זינוק של 46% ב-NOI ופורטפוליו של 10 מרכזים פתוחים בפולין. מה היתרון התחרותי שלכם בזירה האירופית מול שחקנים מקומיים, ומה היעד הבא מבחינת גיאוגרפיה או נפח השקעות?


"זה מוצר שאנחנו יודעים לעשות הכי טוב, ככה התחלנו בישראל ובעולם. מפארקים גדולים משמעותיים, היום אנחנו שחקן מאוד חזק במרחב של הבלקן, סרביה מונטנגרו, אנחנו במערכת יחסים מצוינת עם הסוחרים הכי גדולים, יוצר מחצי מהסוחרים שם - זה אותם סוחרים שמאוד אוהבים ומעריכים אותנו. למדנו וראינו שיש לנו פוטנציאל צמיחה בפולין, המוצר שלנו הריטייל פארק נמצא בחסר משמעותי בשוק מאוד גדול כמו פולין, כי בסוף יש הרבה מאוד קניונים ומעט מרכזים פתוחים. אנחנו באים עם הקונספט שלנו, שאנחנו יודעים לעשות הכי טוב. 70-80% מהמרכזים זה אותו תמהיל של סוחרים, גדולים, אירופאים. במדינה של מעל 40 מיליון יש זה בעל פוטנציאל משמעותי".


"לצורך העניין אנחנו בונים 3 מרכזים בסרביה, המרכזים בתהליכי בנייה מתקדמים כאשר 97-98% מושכר, והתשואה תהיה 10% - יש לנו מערכת יחסית מצוינת עם הבנקים האירופאיים, רודפים אחרינו כדי לתת לנו כסף. פולין סרביה רומניה אלה מדינות צומחות באירופה, אנחנו מאוד חזקים במזרח אירופה והבלקן, בשנים האחרונות, גם המשקיעים הבינלאומיים הגדולים גילו את המדינות האלה והעבירו לשם הרבה מאוד כסף בשונה ממערב אירופה. אלמנט נוסף , שהתחום שלנו של המרכזים הפתוחים, שפעם היה מוצר נדל"ני זניח, הפכנו להיות נכס נדל"ני הכי אטרקטיבי שאפשר להחזיק, אפילו יותר מהלוגיסטיקה שקיבלה מכה חזקה ב-3 שנים האחרונות בשל עליית הריביות".


הצגתם צמיחה מרשימה, אתם איתנים פיננסית. אבל בכל זאת איפה האתגרים של ביג היום?

"אתגרים יש כל יום. אנחנו צריכים להוכיח שהמרכזים החדשים עובדים טוב, בצורה יום יומית ואנחנו מתרכזים בזה. הלקוח של היום הוא חשוב ובררן, אי אפשר להתייחס אליו באופן אוטומטי. אחד הדברים שעשינו בחודשיים האחרונים לאחר שסיימנו רצף פתיחות בשנה האחרונה, שגזל מאיתנו הרבה זמן, התחלנו לעשות סבבים מאוד אינטנסיביים של ריפרשים במרכזים ותיקים יותר, אם זה תהליכי תכנון חידוש ושיפוץ בשביל לשמר את העוצמה של כל אחד מהמרכזים שמייצרים פדיון למטר שבסוף זה מה שמביא את שכר הדירה. בסוף כחברה שמתעסקת בנדל"ן מסחרי, האתגר הכי גדול זה לקוח כל בוקר מחדש ולעשות את העבודה כדי שהלקוח יבוא כל יום לקנות אצלנו".


איפה אתה רואה את ביג בעוד בשנים הקרובות?

"בשנתיים שלוש הקרובות נמשיך ונעשה את מה שאנחנו עושים הכי טוב, ביג חברה מאוד מפוקסת ויודעת מה היא רוצה לעשות וגם מה היא לא רוצה לעשות. אנחנו רוצים לעשות מרכזי מסחר ומרכזים מעורבי שימושים בארץ ובגיאוגרפיה בה אנחנו פועלים בעולם. ובאותה מידה אפי בה אנחנו שולטים, תעשה אותה דבר בישראל ובמדינות בה היא פעילה. אנחנו מרוכזים בלהתפתח ולצמוח, בנכנס ועוד נכס שמתאימים לאסטרטגיה ארוכת הטווח שלנו. בשביל זה אנחנו קמים בבוקר ועובדים קשה, אני לא מכיר הרבה חברות נדל"ן שמראות קצב צמיחה כמו שלנו".

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    אנונימי 20/05/2025 21:47
    הגב לתגובה זו
    אם הוא היה יודע איזה סבל יש שם. הוא היה סוגר הכל. והולך לעשות תשובה. עכשיו. אתמול. עוד לפני השבת הקרובה. בהצלחה
  • 3.
    אנונימי 20/05/2025 21:24
    הגב לתגובה זו
    השווי לדעתי הוא 14 מיליארד שקל ולא דולר כפי שנרשם
  • 2.
    אנונימי 20/05/2025 20:08
    הגב לתגובה זו
    הקניון החדש שלהם יהיה חור בכיס
  • אמן (ל"ת)
    אנונימי 20/05/2025 21:27
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    לצמוח עד הגוויעה הקרובה (ל"ת)
    אנונימי 20/05/2025 19:22
    הגב לתגובה זו