אזהרת רווח נוספת באסוס, המניה מתפרקת בבורסה בלונדון
קמעונאית האופנה, אסוס, פרסמה הבוקר אזהרת רווח, שלישית במספר תוך 8 חודשים, וזאת על רקע מה שהחברה מגדירה כ"בעיות הפצה". על רקע אזהרת הרווח, מניית החברה צונחת כעת בכ-12% בבורסה בלונדון.
החברה אמרה כי המעבר לטכנולוגיה חדשה במחסנים בארה"ב ובאירופה נמשך זמן רב מהצפוי, ומשפיע על זמינות המלאי.
האזהרה מלמדת על כך שאסוס עדיין נאבקת עם בעיות תפעוליות לאחר עדכון תחזית המכירות שלה כלפי מטה בחודש דצמבר ואזהרת רווח נוספת אותה פרסמה בחודש מרץ. מניות החברה איבדו כ -63% מערכן ב -12 החודשים האחרונים, אם כי החברה ניסתה להרגיע את המשקיעים עם דו"ח אופטימי יותר במחצית הראשונה של חודש אפריל.
החברה ציינה כי הצמיחה בארה"ב ובאירופה נעצרה על ידי בעיות במחסנים החדשים בברלין, שם היא מגבירה את האוטומציה, ובאטלנטה, שם היא מתקשה לבנות מלאי.
אסוס נאבקת על מקומה מול רשתות האופנה המקוונות האחרות המכוונות לקונים צעירים, במיוחד nuk יריבתה Boohoo, שקשרה את השיווק שלה לסדרת הריאליטי המצליחה "Love Island".
על פי אזהרת הרווח של החברה, הרווח לפני מס צפוי להיות בטווח של 30 מיליון ליש"ט ל -35 מיליון ליש"ט (37 מיליון דולר ל -44 מיליון דולר), וזאת כאשר תחזיות האנליסטים דיברו על רווח של 55.9 מיליון ליש"ט.
- התפוצצות הבועה: טיפלתי תפטר 120 עובדים, אחרי שווי של 8.3 מיליארד דולר
- חברת Imagen גייסה 30 מיליון דולר לאוטומציה עבור צלמים מקצועיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
האנליסטים של ברנברג אמרו שקשה להבין מדוע הבעיות לא היו ידועות מוקדם יותר, בהתחשב בכך שלאסוס יש נתונים שוטפים על מכירות ומדדים אחרים.
- 1.עידן המכירות באינטרנט הולך להסתיים, תקנו פוקס (ל"ת)אלין 18/07/2019 13:38הגב לתגובה זו
ממשל טראמפ ביקש הצגת מחירי תרופות בפרסומות; בית הדין דחה
ממשל טראמפ חרג מסמכותו כשביקש לאלץ את חברות התרופות לכלול את מחיר התרופות שלהן בפרסומות, כך קבעו אמש השופטים הפדרלים בארה"ב. יצרניות התרופות וביניהן מרק, אלי לילי ואמג'ן תבעו את הממשלה בחודש שעבר כשלטענתן יש לחסום את התקנות אשר מחייבות אותן לכלול מחירי תרופות במודעות ופרסומות, כאשר לדבריהן מדובר בחלק מרכזי של שיווק תרופות. אבל החוק, אשר משרד הבריאות אמר כי ניתנה לו הסמכות ליישמו "פשוט לא תומך ברעיון - לפחות לא באופן ברור מבחינה רעיונית – ומפעיל כוח מרחיק לכת לווסת את שיווק תרופות מרשם", אמר בפסק הדין, שופט בית המשפט המחוזי בארה"ב, עמית פ'. מהטה. "אנחנו מאוכזבים מהחלטת בית המשפט ונפעל יחד עם משרד המשפטים על הצעדים הבאים", אמרה קייטלין אוקלי, דוברת משרד הבריאות. דובר לילי, מארק טיילור, אמר כי החברה שמחה על פסק הדין, והוסיף כי לילי מחויבת לסייע בפתרון פתרונות לצמצום עלויות ביטוח הבריאות של הצרכנים. נציגים של מרק ואמג'ן לא הגיבו להחלטה. פסק הדין הוא מכה למאמץ הממשלתי לכפות ירידה במחירי התרופות ועלויות ביטוח הבריאות לצרכנים, וזאת כאשר בהנהגתו של הנשיא דונלד טראמפ ומזכיר שירותי הבריאות אלכס אזר, כתב הממשל תכנית אב של תקנות פוטנציאליות. אבל חלק מהמאמצים השאפתניים ביותר, כגון תוכנית החזרים על ידי חברות הפארמה, והצמדת מחירי התרופות בארה"ב למחירים בשאר העולם, טרם גובשו, ובעוד שישנה הסכמה רחבה לפעול למען הורדת מחירי התרופות בקונגרס, המחוקקים עדיין לא הצליחו להעביר כל חקיקה בנושא. לדבריו של מהטה, ללא חוק חדש, ידיו של הממשל הן עדיין מחוץ לתחום. "אם נקבל את טענותיו של משרד הבריאות נפתח למעשה את הדלת לכל רגולוציה או שינוי מדיניות עם הגיון מסוים שעשוי להוביל לחיסכון בעלויות לתוכניות מדיקייר ומדיאייד", כתב מהטה. הרגולציה "מייצגת שינוי משמעותי ביכולת של משרד הבריאות להסדיר את שוק התרופות". יצרני תרופות רבים, כולל לילי ואמג'ן, הקימו אתרי אינטרנט בהן הן מציגות מחירים, אך טענו כי הכללתם במודעות עלולה לגרום לחולים להיות מפוחדים מהטיפול. מהצד השני, ממשל טראמפ אמר כי אילוץ היצרניות לחשוף את מחירי התרופות, אשר עלו בחדות בשנים האחרונות, יכול להוזיל את המחירים.
