אזהרת רווח נוספת באסוס, המניה מתפרקת בבורסה בלונדון
קמעונאית האופנה, אסוס, פרסמה הבוקר אזהרת רווח, שלישית במספר תוך 8 חודשים, וזאת על רקע מה שהחברה מגדירה כ"בעיות הפצה". על רקע אזהרת הרווח, מניית החברה צונחת כעת בכ-12% בבורסה בלונדון.
החברה אמרה כי המעבר לטכנולוגיה חדשה במחסנים בארה"ב ובאירופה נמשך זמן רב מהצפוי, ומשפיע על זמינות המלאי.
האזהרה מלמדת על כך שאסוס עדיין נאבקת עם בעיות תפעוליות לאחר עדכון תחזית המכירות שלה כלפי מטה בחודש דצמבר ואזהרת רווח נוספת אותה פרסמה בחודש מרץ. מניות החברה איבדו כ -63% מערכן ב -12 החודשים האחרונים, אם כי החברה ניסתה להרגיע את המשקיעים עם דו"ח אופטימי יותר במחצית הראשונה של חודש אפריל.
החברה ציינה כי הצמיחה בארה"ב ובאירופה נעצרה על ידי בעיות במחסנים החדשים בברלין, שם היא מגבירה את האוטומציה, ובאטלנטה, שם היא מתקשה לבנות מלאי.
אסוס נאבקת על מקומה מול רשתות האופנה המקוונות האחרות המכוונות לקונים צעירים, במיוחד nuk יריבתה Boohoo, שקשרה את השיווק שלה לסדרת הריאליטי המצליחה "Love Island".
על פי אזהרת הרווח של החברה, הרווח לפני מס צפוי להיות בטווח של 30 מיליון ליש"ט ל -35 מיליון ליש"ט (37 מיליון דולר ל -44 מיליון דולר), וזאת כאשר תחזיות האנליסטים דיברו על רווח של 55.9 מיליון ליש"ט.
- התפוצצות הבועה: טיפלתי תפטר 120 עובדים, אחרי שווי של 8.3 מיליארד דולר
- חברת Imagen גייסה 30 מיליון דולר לאוטומציה עבור צלמים מקצועיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
האנליסטים של ברנברג אמרו שקשה להבין מדוע הבעיות לא היו ידועות מוקדם יותר, בהתחשב בכך שלאסוס יש נתונים שוטפים על מכירות ומדדים אחרים.
- 1.עידן המכירות באינטרנט הולך להסתיים, תקנו פוקס (ל"ת)אלין 18/07/2019 13:38הגב לתגובה זו
חברת הסטארט-אפ הישראלית Riskified מבקשת לגייס 200 מיליון דולר
חברת הסטארט-אפ הישראלית Riskified המספקת שירותי מניעת הונאות בעסקאות ברשת, מבקשת לגייס עד 200 מיליון דולר, כך על פי אנשים שנחשפו לתוכניות החברה. הכספים שיגוייסו ישמשו למימון הרחבת פעילות חברת הטכנולוגיה הפיננסית אשר בסיסה בתל אביב, אמרו האנשים שביקשו להישאר בעילום שם. במקביל, Riskified שוקלת הנפקה ראשונית לציבור (IPO), אשר ייתכן ותתקיים עד שנה הבאה, אחד האנשים אמר. "Riskified איננה מתייחסת לתוכניותיה הפיננסיות", אמר נציג החברה. היקף ההונאות בתחום המסחר המקוון זינק בשנים האחרונות - וצמח מהר יותר באופן מהותי ביחס לשוק העסקאות המקוונות - תופעה זו צפויה לעלות לקמעונאים כ-130 מיליארד דולר ברחבי העולם במהלך חמש השנים הקרובות, כך על פי חברת המחקר Juniper Research. Riskified משתמשת בלמידת מכונה (Machine Learning) כדי לסנן פקודות חשודות ומספקת שירותים ללקוחות כגון סמסונג ו-Swarovski International, על פי אתר האינטרנט שלה. החברה, שנוסדה בשנת 2012, גייסה 64 מיליון דולר ממשקיעים כמו Qumra Capital, קרן ההון סיכון פיטנגו, Genesis Partners וחברת ההשקעות של ברנארד ארנולד (Bernard Arnault), יו"ר ומנכ"ל LVMH. עניין המשקיעים בחברות הסטארט-אפ הישראליות גדל בהתמדה בשלוש השנים האחרונות. ההשקעות בתחום צמחו בכ-37% בשנת 2018 לרמה של כ-856 מיליון דולר, כך על פי Start-Up Nation Central, ארגון הפועל שלא למטרות רווח, העוקב אחרי תעשיית הטכנולוגיה הישראלית. כל הזכויות שמורות לבלומברג 2019
