אזהרת רווח נוספת באסוס, המניה מתפרקת בבורסה בלונדון
קמעונאית האופנה, אסוס, פרסמה הבוקר אזהרת רווח, שלישית במספר תוך 8 חודשים, וזאת על רקע מה שהחברה מגדירה כ"בעיות הפצה". על רקע אזהרת הרווח, מניית החברה צונחת כעת בכ-12% בבורסה בלונדון.
החברה אמרה כי המעבר לטכנולוגיה חדשה במחסנים בארה"ב ובאירופה נמשך זמן רב מהצפוי, ומשפיע על זמינות המלאי.
האזהרה מלמדת על כך שאסוס עדיין נאבקת עם בעיות תפעוליות לאחר עדכון תחזית המכירות שלה כלפי מטה בחודש דצמבר ואזהרת רווח נוספת אותה פרסמה בחודש מרץ. מניות החברה איבדו כ -63% מערכן ב -12 החודשים האחרונים, אם כי החברה ניסתה להרגיע את המשקיעים עם דו"ח אופטימי יותר במחצית הראשונה של חודש אפריל.
החברה ציינה כי הצמיחה בארה"ב ובאירופה נעצרה על ידי בעיות במחסנים החדשים בברלין, שם היא מגבירה את האוטומציה, ובאטלנטה, שם היא מתקשה לבנות מלאי.
אסוס נאבקת על מקומה מול רשתות האופנה המקוונות האחרות המכוונות לקונים צעירים, במיוחד nuk יריבתה Boohoo, שקשרה את השיווק שלה לסדרת הריאליטי המצליחה "Love Island".
על פי אזהרת הרווח של החברה, הרווח לפני מס צפוי להיות בטווח של 30 מיליון ליש"ט ל -35 מיליון ליש"ט (37 מיליון דולר ל -44 מיליון דולר), וזאת כאשר תחזיות האנליסטים דיברו על רווח של 55.9 מיליון ליש"ט.
- התפוצצות הבועה: טיפלתי תפטר 120 עובדים, אחרי שווי של 8.3 מיליארד דולר
- חברת Imagen גייסה 30 מיליון דולר לאוטומציה עבור צלמים מקצועיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
האנליסטים של ברנברג אמרו שקשה להבין מדוע הבעיות לא היו ידועות מוקדם יותר, בהתחשב בכך שלאסוס יש נתונים שוטפים על מכירות ומדדים אחרים.
- 1.עידן המכירות באינטרנט הולך להסתיים, תקנו פוקס (ל"ת)אלין 18/07/2019 13:38הגב לתגובה זו
אמזון תתריע 30 יום לפני סגירת חשבון למוכר צד שלישי
כחלק מהסדר עם רשויות ההגבלים העסקיים בגרמניה, אמזון אישרה שינויים בחלק גדול משיטות העבודה עסקיות שלה. המהלך צריך לשמש מודל לחברות טכנולוגיה אמריקאיות אחרות המעדיפות לשלם קנסות לאיחוד האירופי ולעמוד לדין על החלטות עסקיות ולא לשנות את התנהגותן בהתאם לכללים המקומיים. הבונדסקרטלמרט (BKA) החל את ההליכים בנובמבר, לאחר שחברות אחרות המשתמשות בפלטפורמה של אמזון כדי למכור את מרכולתן התלוננו על הקונפליקט הברור בין התפקיד של ענקית הטכנולוגיה כפלטפורמה עבורן לבין מעמדה כחנות קמעונאית גדולה. לאמזון יש גם את התמריץ וגם את האמצעים לשים את מוכרי הצד שלישי בעמדת נחיתות. בין היתר, יכולה אמזון למשל, להשעות אותם באופן בלתי צפוי או למנוע מהם תשלומים. בשנת 2018, אמזון חסמה 250,000 מוכרים לצמיתות ועוד 30,000 באופן זמני מן הפלטפורמה הגרמנית שלה, בעיקר בחשד של הונאה או פיראטיות, כשהיא לא מסבירה אפילו את הסיבה או מוכיחה את הטענות כלפי המוכרים. ה- BKA סירב להתמודד עם תלונות אחרות של המוכרים, שטענו כי אמזון עושה שימוש בנתונים שלהם כדי להגביר את המכירות של המוצרים שלה. הסוכנות הגרמנית השאירה זאת לאיחוד האירופי, אשר פתחה בחקירה שלה מול אמזון אתמול, בדיוק בזמן בו הוכרעה המחלוקת מול ה-BKA. יש לצין כי אמזון, בצורה מפתיעה להפליא, שיתפה פעולה לאורך כל הדרך. במקום לדרוש שכל תלונה נגדה תוגש בלוקסמבורג, שם מושתתת זרועה האירופית, היא הסכימה להתדיין בבתי המשפט המקומיים של המוכרים באירופה. אמזון הסכימה לקחת יותר ברצינות מקרים בהם מוכרי צד שלישי עומדים בפני החזרות או תביעות אחרות, כגון הפרות זכויות יוצרים והתחייבה לתת הודעה של 30 יום לפני סגירת חשבון של סוחר. בנוסף, אמזון הורידה את הדרישה כי המוכרים יצטרכו למסור מידע וחומר פרסומי על המוצר שלהם, שיוכיחו שהוא בדיוק כפי שמופיע באתר שלהם. המהלך האחרון הוא פיתוח חשוב עבור סוחרים שרוצים לתעדף חנויות מקוונות אחרות שלהם על פני אמזון. כל אחד מהשינויים האלה אינו מזעזע. יחד עם זאת, הם יוצרים סביבה ידידותית הרבה יותר לעסקים שמייצרים עד 60% מהיקף המכירות השנתיות של אמזון גרמניה שנאמד בכ -17 מיליארד אירו (19 מיליארד דולר), השוק השני בגודלו אחרי ארה"ב.