דלתות
צילום: חב' אלידור

דלתות כניסה מעוצבות – לא מה שהיה פעם

דלתות הן חלק מהדרך שלנו אל החיים, הדרך לאושר ולפרנסה, פותחות לנו אופציות ואפשריות חדשות. כיום, לא ניתן למצוא בית, משרד, או מקום עבודה ללא דלת כניסה מעוצבת, והסיבה לכך היא שהן מעצבות לנו את החללים שמקיפים אותנו וכך משקפות לנו את עצמנו. לכן, חשוב לבחור דלת כניסה על פי עיצוב הבית והאישיות.

תוכן בחסות |

עלות מול תועלת - עיצוב וצרכי הדלת

דלת טובה ואיכותית צריכה להיות גם פונקציונלית ולא רק יפה, זולה ומשתלבת ב"נוף". חשוב גם שתהיה אטומה לרעשים, קלה לפתיחה וסגירה, ותתאים לאופי החלל. אבל לא לטעות – לא כל מה שזול יתן את הפתרון לאורך שנים. חשוב לבחור מוצר איכותי ועמיד ולהשקיע פעם אחת ולא להצטער אחרי שנתיים/שלוש.

כיום, קל מאוד להבחין בדלת מעוצבת ועדכנית בעולם העיצוב והטרנדים. המגוון העיצובי רב ועשיר בסדרות המאפיינות עיצובים שונים - דמוי הייטק, סגנון מודרני, סגנון קלאסי ועוד רבים...

לכל סדרה קו עיצובי המאפיין את כל הדלתות ודרך ייחודית משלה להעביר את המסר העיצובי המתאים לחלל ולאופי האנשים.

 

דלתות כניסה מפלדה

זוכרים שפעם רוב דלתות הכניסה היו עשויות פלדה עם ציפוי חום כהה / לבן? היה נפוץ בכל בית כמעט בלי התערבות עיצובית כלל! לא עוד! בשנים האחרונות חברות מובילות בישראל התחילו לייצר דלתות כניסה מעוצבות מפלדה, עמידות במזגי אוויר, במים, ובפני פריצות.

דלתות המיוצרות מפלדה יכולות להיות מעוצבות על ידי חריטות - כמו חריטות עגולות, חריטות מאוזנות, או חריטות בעל מראה יותר מפוזר. ניתן גם לעצב אותן על ידי מסגרות - מסגרות מסולסלות וישרות, או אפילו מסגרות השקועות בתוכה.

דלתות הפלדה מאופיינות גם כן על ידי שילוב של חומרי גלם, כגון, פסי אלומיניום וניקל, שילוב הדלת בזכוכית וסורג, ועוד מיני עיצובים.

 

שלושה טיפים חשובים לבחירת דלת כניסה:

  1. בחירת הדלת בשלב הבנייה או שיפוץ הבית – בשלב הראשוני בחירה זו היא חשובה מאוד. אחת הסיבות העיקריות לכך היא שמתקינים את המשקוף בסיום גמר השלד וזה כבר קובע את הגודל והמבנה שלה.
  2. הגדירו את אופי ועיצוב הדלת – כאשר תדעו את העיצוב והאופי תוכלו לדעת איך להמשיך משם ואיך לעצב את שאר הבית (היא תיתן לכם השראה לכך).
  3. בחירת חומרי הגלם של הדלת – חשובה עוד בשלב הראשוני כדי לייצר הדמייה כיצד היא תראה בשטח. הדמייה זו תוכל להראות לכם איך הדלת תראה כחלק מהעיצוב הכללי של הבית ולא תהיה לא קשורה לסביבתה.

היועצים של חב' אלידור ישמחו להציע את מגוון הפתרונות והעיצובים לבחירת הדלת המתאימה ביותר עבורכם. ניסיון של למעלה מ- 20 שנות עבודה, עמידה בלוחות זמנים ושירות עם חיוך :)

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
צילום: קרני תכלתצילום: קרני תכלת

פילוסופיות תאורה מרתקות לעיצוב חללים

הגישה היפנית, הגישה הסקנדינבית והגישה הים תיכונית - הכירו את שלוש הגישות לתכנון תאורה ותוכלו לבחור את זאת שהכי מתאימה לכם 

נושאים בכתבה תאורה

בשיתוף קרני תכלת – גופי תאורה בינלאומיים

כשמעצבים פנים או אדריכלים בוחרים גופי תאורה, הם לא רק בוחרים מקור אור – הם בוחרים פילוסופיה תרבותית שלמה. למעשה, מאחורי כל מנורה עומדת תפיסת עולם שמשפיעה על האופן שבו אנחנו חווים מרחב.
שלוש גישות תכנון מרכזיות – היפנית, הסקנדינבית והים תיכונית – מציעות תשובות שונות בתכלית לשאלה הפשוטה לכאורה: מהו אור טוב?

הגישה היפנית - הצל כשותף ליצירה

בפילוסופיה היפנית המסורתית, האור אינו גיבור יחיד. התרבות היפנית רואה בצל שותף מלא בחוויה החזותית, ובמקום להילחם בו, מעצבים יפניים משתמשים בו כחלק מהקומפוזיציה.
גופי תאורה מעוצבים יפניים מסורתיים משתמשים בחומרים טבעיים מפזרים – נייר אורז, במבוק, משי – שיוצרים אור עדין המתמזג עם הסביבה במקום להכריז על נוכחותו.
העיקרון המרכזי הוא המרווח המשמעותי, הריק שמאפשר למבט לנוח. תאורה יפנית אינה שואפת להאיר כל פינה, אלא ליצור שכבות של אור ואפלה שמזמינות התבוננות ומיקוד.
זו תאורה שלוחשת, לא צועקת. ביישום המעשי, ניתן להביא את הגישה היפנית לפרויקט באמצעות בחירה במנורות עם אהילים מזכוכית מעושנת או חומרים טבעיים המסננים את האור. המטרה היא לא לחשוף הכול, אלא ליצור הדרגתיות שמעוררת סקרנות ומזמינה את העין לנוע בחלל.

הגישה הסקנדינבית - אור כמענה לצורך

במדינות הצפון, שם החורף ארוך וחשוך, התאורה היא לא רק עניין אסתטי – היא צורך קיומי. הגישה הסקנדינבית נולדה מהרצון ליצור חמימות ונוחות בתנאים קיצוניים. מושגים כמו הוּגֶה הדני – אותה תחושת נעימות ושלווה ביתית – מנחים את תכנון התאורה הנורדית.
בניגוד לאסתטיקה היפנית העדינה, התאורה הסקנדינבית היא ישירה וברורה יותר, אך תמיד אלגנטית. מעצבים סקנדינביים פיתחו שפת עיצוב נקייה שמשלבת חומרים טבעיים – עץ אלון, זכוכית שקופה, מתכות מוברשות – עם צורות אורגניות ופשוטות.
מותג דני כמו לואי פולסן, הנמצא בקרני תכלת, מדגים בצורה מושלמת את הפילוסופיה הזו. מנורות כגון סדרת הפה חמש שלהם משלבות עיצוב פונקציונלי עם אסתטיקה נקייה – השטוחים הם זריקת המעטפת הייחודית מאפשרת פיזור אור אחיד ללא סנוור, כך שניתן לראות את גוף התאורה מכל זווית מבלי להסתנוור מהנורה עצמה. 

הגישה הים תיכונית - תאורה כדרמה

בחוף הים התיכון האור הוא שפע טבעי שהופך את התאורה המלאכותית לכלי דרמטי. כאן, התאורה אינה נועדת להחליף את אור השמש, אלא להמשיך את התיאטרליות והעוצמה שלו.
זו תרבות של כיכרות מוארות, מרפסות עם מנורות תלויות, ונברשות מרשימות שמושכות את העין ומכריזות על נוכחותן.
בכל הנוגע לבחירת גופי תאורה יוקרתיים, הגישה הים תיכונית מתבטאת בניגודיות חדה בין אור לצל – ההשפעה של ציירי הרנסנס האיטלקי שהשתמשו בטכניקה זו עדיין מורגשת בתכנון התאורה האזורי.



צילום: קרני תכלת
צילום: קרני תכלת