רייטינג האתרים

חודש ראשון לחופש: זינוק בצריכת וידאו באינטרנט - וואלה קפץ ב-23% בצפיות

בעוד ש-5 האתרים המובילים בישראל רשמו ירידות קלות בגלישה הרגילה, דווקא בצריכת הווידאו נרשם זינוק משמעותי. NRG התחזק, 'הארץ' נחלש
אלכסנדר כץ |

בחודש יולי, החודש הראשון לחופשת הקיץ של בתי הספר, רשמו 5 האתרים המובילים ירידה קלה בנתוני הגלישה שלהם. מעבר לכך, בטבלת דירוג האתרים של הוועדה למדרוג באינטרנט, לא נרשמו נתונים יוצאי דופן.

החודש גם מתפרסמים לראשונה נתוני ה-mobile - האתרים המותאמים והאפליקציות של האתרים החברים בוועדה למדרוג. נתונים אלו מתייחסים לחודש יולי. הנתונים מתפרסים בכתבה נפרדת. לחצו כאן.

מרבית האתרים רשמו התחזקות במספר הגולשים בווידיאו בחודש יולי, ובעיקר במספר הצפיות, כאשר חלק מהאתרים רשמו זינוק של יותר מ-20% בקטגוריה זו.

NRG מתחזק, 'הארץ' נחלש

כרגיל, את הטבלה מוביל וואלה עם 2.316 אלף גולשים ו-401.6 מיליון דפים נצפים, מול 2.337 אלף גולשים ו-400 מיליון דפים נצפים בחודש יוני. ynet במקום ה-2 עם 2.053 מיליון גולשים ו-401.7 מיליון דפים נצפים, מול 2.079 מיליון גולשים ו-199 מיליון דפים. אתר mako ממשיך במגמת הירידה, מ-1.742 מיליון גולשים במאי, ל-1.684 מיליון ביוני, ל-1.668 ביולי. מבחינת דפים נצפים, mako התחזק מ-82 מיליון ל-87 מיליון דפים, כמעט 15% יותר מנתוני חודש אפריל למשל, אז מספר הדפים עמד על 76 מיליון, בתקופה שלפני תחילת העונה החמישית של 'האח הגדול'.

במקום ה-4 תפוז עם ירידה קלה מ-1.319 מיליון גולשים ל-1.316 מיליון; במקום ה-5 אתר נענע10 עם ירידה קלה גם כן מ-1.231 מיליון גולשים ל-1.229 מיליון בחודש האחרון. זאפ התחזק בכמעט 5% מ-885 אלף גולשים ביוני ל-924 אלף ביולי.

למרות המשבר במעריב, אתר האינטרנט שלו שומר על המקום ה-12 בטבלה, עם התחזקות קלה מ-607 אלף גולשים ביוני ל-614 אלך בחודש שלאחר מכן. עכבר העיר אונליין, אליו נכנס השותף החדש תמיר יולביץ', התחזק ב-11.5% בחודש יולי, מ-445 בחודש שלפני כן ל-496 אלף בחודש האחרון, ומקום 16. מקום אחד אחריו נמצא אתר 'הארץ', שרשם ירידה של 2 שלבים והיחלשות של כמעט 5% מ-513 אלף גולשים בחודש יוני ל-491 ביולי. למרות ההצלחה של 'המרוץ למיליון', אתר הזכיינית 'רשת' לא הצליח לתרגם זאת להתחזקות גם החודש הזה, ויריד מ-437 אלף ביוני ל-427 אלף גולשים ביולי.

בגזרה הכלכלית: גלובס שומר על מקומו בעשירייה, עם מקום 10 ו-625 אלף גולשים, בדיוק כפי שקידם חודש לפני כן. אחרי שנחתך ביותר מ-30 אלף גולשים בחודש יוני, הפעם TheMarker מתחזק במקצת, מ-612 ל-616 אלף גולשים ביולי, ומקום 11. כלכליסט מתחזק ב-18 אלף גולשים בחודש האחרון, ל-583 ביולי. אתר ביזפורטל נחלש ל-171 אלף גולשים בחודש יולי, מול 181 בחודש שלפני כן.

בגזרת הספורטיבית: הפער בין ONE לאתר ספורט 5, גדל עוד קצת, מ-85 אלף ביוני ל-88 אלף בחודש יולי. ONE נחלשה קלות מ-443 אלף ביוני ל-434 אלף בחודש האחרון, מול 346 אלף גולשים ל'ספורט 5', שקיבל בחודש שלפני כן 358 אלף.

בווידאו: זינוק משמעותי בצפייה, וואלה מוביל

אתר וואלה ממשיך להוביל בקטגוריית הווידאו באינטרנט, ולאחר שרשם ירידה של 8% בין מאי (639 אלף) ליוני (586 אלף), עלה האתר ב-9.5% וביולי חזר לרף 639 אלף צופים שונים. נתון משמעותי נוסף הוא הזינוק במספר הצפיות עצמן - מ-9.9 מיליון בחודש יוני ל-12.1 מיליון ביולי, עלייה של 23%. בחודש מאי מספר הצפיות באתר מרחוב אבן גבירול עמד 13 מיליון.

גם ynet התחזק במספר הצופים - מ-504 אלף ל-537 אלף ביולי, וזינוק של 21% במספר הצפיות, מ-6.3 מיליון ביוני ל-7.7 מיליון בחודש האחרון. בחודש מאי מספר הצפיות עמד על 4.3 מיליון, כך שבחודשיים מספר הצפיות לאתר מבית ידיעות זינק ב-80%.

mako שירד בחודש יוני למקום ה-3, שומר על מקום זה, אבל גם התחזק - מ-488 אלף ביוני ל-508 בחודש החולף. במספר הצפיות, רשם האתר של 'קשת' עלייה חדה של 15%, מ-5.9 מיליון ל-6.8 מיליון צפיות.

אתר תפוז התחזק מ-377 אלף ל-385 אלף צופים שונים, אבל נהנה גם מזינוק של 20% במספר הצפיות - מ-8.1 מיליון ל-9.8 מיליון, בקטגוריה זו רק שני לוואלה.

לדברי יו"ר הוועדה למדרוג באינטרנט, גל תורג'מן, "כמות צפיות הווידיאו בחודש יולי עומדת על כ- 52 מיליוני צפיות ומראה מגמה ברורה: יותר ויותר ישראלים מעדיפים, בוודאי בתקופה זו של חופשת הקיץ, לצרוך את תכני הטלוויזיה שלהם או תכני וידיאו אחרים באינטרנט".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה