שבועות שמח: 93% עלייה בפרסום לחג לעומת 2012; מקאן מוביל ואדלר מככב

מבדיקת יפעת עולה כי היקף הפרסום לקראת החג נאמד בכ-6.2 מיליון שקלים. נתי יעקבי: "ניכרת התאוששות; אדלר מממש את הזכיה במחלבות שטראוס"
משה בנימין | (2)

עם עלייה של 93% בהוצאה לפרסום בהשוואה לשנה שעברה, אפשר לומר ששבועות 2013 יהיה חגיגי במיוחד בשוק מוצרי החלב, וכן עבור מספר משרדי פרסום. מבדיקה מיוחדת שערכה יפעת בקרת פרסום עבור אייס עולה כי ההוצאה הריאלית לפרסום של המחלבות בשבועות 2013 (תשע"ג) עמדה על כ- 6.2 מליון שקלים, גידול של כ- 93% לעומת שבועות אשתקד.

ביפעת מציינים כי בין המפרסמים הבולטים נמנים תנובה שפתחה לאחרונה בקמפיין מקיף תחת השם "המצפן התזונתי", והיא המפרסמת הגדולה של חג שבועות. תנובה מפרסמת באופן בולט את השוקו החדש בהשקעה ריאלית של כ- 1.3 מליון שקלים תחת הסלוגן: "96% חלב ו- 30% פחות תוספת סוכר" באמצעות מקאן אריקסון. תנובה גם בולטת עם סדנאות בישול ללא תשלום, אותם היא מפרסמת במיני סייט מושקע מבית מקאן דיגיטל.

הנתון הבולט בשבועות 2013 מגיע מכיוון שטראוס ואדלר חומסקי. המשרד ששולב במערך הפרסום של החברה בשנה החולפת, יצא בקמפיין עבור תקציבי המחלבה. הפעילות כוללת פרסום למילקי עם משולשי קראנץ' וקמפיין מושקע לאקטימל במסגרת מסע פרסום עולמי. שטראוס גם מפרסמת יומולדת 50 לשוקו יטבתה בקולאז' פרסומות באמצעות Y&R ישראל.

מותגים ומשרדי פרסום - שבועות 2013 מול 2012

החברה המרכזית למשקאות מפרסמת את 'טרה' ו'משק צוריאל' באמצעות יהושע TBWA עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ- 1.45 מליון שקלים. 'משק צוריאל' מפרסם את מגוון הגבינות שלו ואילו 'טרה' בולטת עם קמפיין לסדרת 'טוב טעם' תחת הסלוגן: "אנחנו נביא את חומרי הגלם המצויינים, אתם תביאו את הכישרון".

גם 'מחלבות גד' לוקחים חלק בחגיגת הפרסום עם קמפיין "גד שמח". מחלבות גד מזמינות את עם ישראל לחגיגת שבועות בפארק אפק תוך כדי שהן מציגות באמצעות ראובני פרידן את שלל הגבינות שלהם באופן ויזואלי ומגרה.

נתי יעקובי מנכ"ל יפעת בקרת פרסום: "שבועות הופך בהדרגה מחג מוצרי החלב, לחג סדרות מוצרי החלב. ניתן לראות זאת היטב בשלל הפרסומות של המחלבות השונות, עם הרחבה של סדרת 'טוב טעם' של 'טרה', ואיחוד מוצרים בפרסומות של 'מחלבות גד' שנהגו לפרסם כל מוצר בנפרד".

יעקבי מציין גם, כי "אין ספק שניכרת התאוששות בהוצאה לפרסום של הקטגוריה בחג זה לעומת החג הקודם, והנהנה העיקרי בחג זה הוא אדלר חומסקי וורשבסקי שמתחיל לממש את הזכיה בתקציב המחלבות של שטראוס. החג מהווה גם הזדמנות פז ליצירת קשר דו סיטרי עם הצרכן, ולראיה סדנאות הבישול הפתוחות לציבור של תנובה וחגיגת השבועות של מחלבות גד בפארק אפק".

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אני 13/05/2013 15:34
    הגב לתגובה זו
    איך רלוונטי הנתון של סה"כ הוצאה בשנתיים, בכתבה שמשווה את הגידול השנה??
  • רזי 16/05/2013 11:40
    הגב לתגובה זו
    חח
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות

הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14

גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות. 

מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.

מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.

החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים

גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.

מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות

הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14

גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות. 

מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.

מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.

החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים

גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.