שבועות שמח: 93% עלייה בפרסום לחג לעומת 2012; מקאן מוביל ואדלר מככב

מבדיקת יפעת עולה כי היקף הפרסום לקראת החג נאמד בכ-6.2 מיליון שקלים. נתי יעקבי: "ניכרת התאוששות; אדלר מממש את הזכיה במחלבות שטראוס"
משה בנימין | (2)

עם עלייה של 93% בהוצאה לפרסום בהשוואה לשנה שעברה, אפשר לומר ששבועות 2013 יהיה חגיגי במיוחד בשוק מוצרי החלב, וכן עבור מספר משרדי פרסום. מבדיקה מיוחדת שערכה יפעת בקרת פרסום עבור אייס עולה כי ההוצאה הריאלית לפרסום של המחלבות בשבועות 2013 (תשע"ג) עמדה על כ- 6.2 מליון שקלים, גידול של כ- 93% לעומת שבועות אשתקד.

ביפעת מציינים כי בין המפרסמים הבולטים נמנים תנובה שפתחה לאחרונה בקמפיין מקיף תחת השם "המצפן התזונתי", והיא המפרסמת הגדולה של חג שבועות. תנובה מפרסמת באופן בולט את השוקו החדש בהשקעה ריאלית של כ- 1.3 מליון שקלים תחת הסלוגן: "96% חלב ו- 30% פחות תוספת סוכר" באמצעות מקאן אריקסון. תנובה גם בולטת עם סדנאות בישול ללא תשלום, אותם היא מפרסמת במיני סייט מושקע מבית מקאן דיגיטל.

הנתון הבולט בשבועות 2013 מגיע מכיוון שטראוס ואדלר חומסקי. המשרד ששולב במערך הפרסום של החברה בשנה החולפת, יצא בקמפיין עבור תקציבי המחלבה. הפעילות כוללת פרסום למילקי עם משולשי קראנץ' וקמפיין מושקע לאקטימל במסגרת מסע פרסום עולמי. שטראוס גם מפרסמת יומולדת 50 לשוקו יטבתה בקולאז' פרסומות באמצעות Y&R ישראל.

מותגים ומשרדי פרסום - שבועות 2013 מול 2012

החברה המרכזית למשקאות מפרסמת את 'טרה' ו'משק צוריאל' באמצעות יהושע TBWA עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ- 1.45 מליון שקלים. 'משק צוריאל' מפרסם את מגוון הגבינות שלו ואילו 'טרה' בולטת עם קמפיין לסדרת 'טוב טעם' תחת הסלוגן: "אנחנו נביא את חומרי הגלם המצויינים, אתם תביאו את הכישרון".

גם 'מחלבות גד' לוקחים חלק בחגיגת הפרסום עם קמפיין "גד שמח". מחלבות גד מזמינות את עם ישראל לחגיגת שבועות בפארק אפק תוך כדי שהן מציגות באמצעות ראובני פרידן את שלל הגבינות שלהם באופן ויזואלי ומגרה.

נתי יעקובי מנכ"ל יפעת בקרת פרסום: "שבועות הופך בהדרגה מחג מוצרי החלב, לחג סדרות מוצרי החלב. ניתן לראות זאת היטב בשלל הפרסומות של המחלבות השונות, עם הרחבה של סדרת 'טוב טעם' של 'טרה', ואיחוד מוצרים בפרסומות של 'מחלבות גד' שנהגו לפרסם כל מוצר בנפרד".

יעקבי מציין גם, כי "אין ספק שניכרת התאוששות בהוצאה לפרסום של הקטגוריה בחג זה לעומת החג הקודם, והנהנה העיקרי בחג זה הוא אדלר חומסקי וורשבסקי שמתחיל לממש את הזכיה בתקציב המחלבות של שטראוס. החג מהווה גם הזדמנות פז ליצירת קשר דו סיטרי עם הצרכן, ולראיה סדנאות הבישול הפתוחות לציבור של תנובה וחגיגת השבועות של מחלבות גד בפארק אפק".

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אני 13/05/2013 15:34
    הגב לתגובה זו
    איך רלוונטי הנתון של סה"כ הוצאה בשנתיים, בכתבה שמשווה את הגידול השנה??
  • רזי 16/05/2013 11:40
    הגב לתגובה זו
    חח
אור ראשון. קרדיט: רשתות חברתיותאור ראשון. קרדיט: רשתות חברתיות

שובו של הפריים טיים

אחרי תקופה שבה מהדורות החדשות הציגו מספר צופים גבוה במיוחד, ישנה חזרה למספרים של טרום העסקה והפריים טיים שוב חוזר 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

אחרי שבועיים שבהם מהדורות החדשות היו במרכז שידורי הטלוויזיה, וסך הצופים בכלל המהדורות התקרב למיליון צופים, אמש נרשמה ירידה טבעית והמספרים חזרו למימדים "רגילים", עם כ-800 אלף איש. בראש המהדורות עמדה, כרגיל, המהדורה המרכזית של חדשות 12, עם 15.9% רייטינג ו-384 אלף צופים. אחריה, היתה מהדורות החדשות של ערוץ 14 שעמדה על יותר מחצי צופי קשת, עם 8% רייטינג ו-203 אלף צופים. במקום השלישי היתה המהדורה המרכזית של רשת, חדשות 13, שהיתה עם 5.9% רייטינג ו-131 אלף צופים ואילו במקום האחרון היתה המהדורה של כאן11, שעמדה על 3.6% וחזרה להיות מתחת לגבול ה-100 אלף צופים, עם 89 אלף צופים בלבד. 


שובו של הפריים טיים

אמנם אצלנו גם הפריים טיים עוסק באקטואליה, או ליתר דיוק, בטראומה לאומית, ובכל זאת, מהדורות החדשות פינו את רצועת הפריים טיים. בראש הרצועה עמדה "אור ראשון" של קשת, סדרה שמבוססת על אירועי ה-7 באוקטובר ועמדה 15.2% רייטינג ו-350 אלף צופים. אחריה "הפטריוטים" היציבה שמראה שיש ביקוש לשיח אקטואלי שחורג ממהדורות החדשות, ועמדה על נתון מרשים של 9.3% רייטינג ו-261 אלף צופים (לצורך העניין, כמויות שעולות על צופי המהדורות של 13 ו-11 יחד). אחריהם היה השעשועון "כלוב הזהב" של רשת שעמד על 6.8% רייטינג ו-161 אלף צופים ואילו את הרשימה סגר השעשועון של כאן11, "המרדף", עם 5.2% ו-127 אלף צופים. 

מבחינת שאר הרצועות, חדשות. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.4% ו-102 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.5% רייטינג ו-48 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.9% רייטינג ו-40 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4.1% ו-86 אלף צופים, אחריו במקום השני היה ערוץ 14, עם "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 2.2% בלבד ו-44 אלף צופים ואת הרשימה סגר  "פותחים יום" של רשת, עם 2.1% רייטינג ו-45 אלף צופים.