שבועות שמח: 93% עלייה בפרסום לחג לעומת 2012; מקאן מוביל ואדלר מככב

מבדיקת יפעת עולה כי היקף הפרסום לקראת החג נאמד בכ-6.2 מיליון שקלים. נתי יעקבי: "ניכרת התאוששות; אדלר מממש את הזכיה במחלבות שטראוס"
משה בנימין | (2)

עם עלייה של 93% בהוצאה לפרסום בהשוואה לשנה שעברה, אפשר לומר ששבועות 2013 יהיה חגיגי במיוחד בשוק מוצרי החלב, וכן עבור מספר משרדי פרסום. מבדיקה מיוחדת שערכה יפעת בקרת פרסום עבור אייס עולה כי ההוצאה הריאלית לפרסום של המחלבות בשבועות 2013 (תשע"ג) עמדה על כ- 6.2 מליון שקלים, גידול של כ- 93% לעומת שבועות אשתקד.

ביפעת מציינים כי בין המפרסמים הבולטים נמנים תנובה שפתחה לאחרונה בקמפיין מקיף תחת השם "המצפן התזונתי", והיא המפרסמת הגדולה של חג שבועות. תנובה מפרסמת באופן בולט את השוקו החדש בהשקעה ריאלית של כ- 1.3 מליון שקלים תחת הסלוגן: "96% חלב ו- 30% פחות תוספת סוכר" באמצעות מקאן אריקסון. תנובה גם בולטת עם סדנאות בישול ללא תשלום, אותם היא מפרסמת במיני סייט מושקע מבית מקאן דיגיטל.

הנתון הבולט בשבועות 2013 מגיע מכיוון שטראוס ואדלר חומסקי. המשרד ששולב במערך הפרסום של החברה בשנה החולפת, יצא בקמפיין עבור תקציבי המחלבה. הפעילות כוללת פרסום למילקי עם משולשי קראנץ' וקמפיין מושקע לאקטימל במסגרת מסע פרסום עולמי. שטראוס גם מפרסמת יומולדת 50 לשוקו יטבתה בקולאז' פרסומות באמצעות Y&R ישראל.

מותגים ומשרדי פרסום - שבועות 2013 מול 2012

החברה המרכזית למשקאות מפרסמת את 'טרה' ו'משק צוריאל' באמצעות יהושע TBWA עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ- 1.45 מליון שקלים. 'משק צוריאל' מפרסם את מגוון הגבינות שלו ואילו 'טרה' בולטת עם קמפיין לסדרת 'טוב טעם' תחת הסלוגן: "אנחנו נביא את חומרי הגלם המצויינים, אתם תביאו את הכישרון".

גם 'מחלבות גד' לוקחים חלק בחגיגת הפרסום עם קמפיין "גד שמח". מחלבות גד מזמינות את עם ישראל לחגיגת שבועות בפארק אפק תוך כדי שהן מציגות באמצעות ראובני פרידן את שלל הגבינות שלהם באופן ויזואלי ומגרה.

נתי יעקובי מנכ"ל יפעת בקרת פרסום: "שבועות הופך בהדרגה מחג מוצרי החלב, לחג סדרות מוצרי החלב. ניתן לראות זאת היטב בשלל הפרסומות של המחלבות השונות, עם הרחבה של סדרת 'טוב טעם' של 'טרה', ואיחוד מוצרים בפרסומות של 'מחלבות גד' שנהגו לפרסם כל מוצר בנפרד".

יעקבי מציין גם, כי "אין ספק שניכרת התאוששות בהוצאה לפרסום של הקטגוריה בחג זה לעומת החג הקודם, והנהנה העיקרי בחג זה הוא אדלר חומסקי וורשבסקי שמתחיל לממש את הזכיה בתקציב המחלבות של שטראוס. החג מהווה גם הזדמנות פז ליצירת קשר דו סיטרי עם הצרכן, ולראיה סדנאות הבישול הפתוחות לציבור של תנובה וחגיגת השבועות של מחלבות גד בפארק אפק".

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אני 13/05/2013 15:34
    הגב לתגובה זו
    איך רלוונטי הנתון של סה"כ הוצאה בשנתיים, בכתבה שמשווה את הגידול השנה??
  • רזי 16/05/2013 11:40
    הגב לתגובה זו
    חח
קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)

ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר

בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?

רן קידר |

קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.

ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.

לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק. 

כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?

סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.

מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא. 

דני אבדיה צילום: שוקה כהןדני אבדיה צילום: שוקה כהן

דני אבדיה ומי עדן בקמפיין חדש: טסים לפגוש את הכוכב בארה"ב

מי עדן משיקה עם כוכב ה-NBA דני אבדיה מהדורה מיוחדת של בקבוקים ממותגים, והגרלה שהזוכים בה יטוסו לארה"ב לשבוע של אירוח ומפגש אישי עם אבדיה, כולל צפייה במשחק ביתי של פורטלנד. הקמפיין יתועד ויעלה בכל הפלטפורמות המרכזיות, , מהטלוויזיה ועד לרשתות החברתיות. מדובר במהלך שמחזק את מעמדו של אבדיה לא רק על הפרקט אלא גם בזירה המסחרית

עוזי גרסטמן |

דני אבדיה, שעד לפני כמה שנים עוד רץ וקפץ על הפרקטים המקומיים, נהפך מאז לאחד השמות החמים ביותר בכדורסל הישראלי והבינלאומי. הוא עשה היסטוריה כבר ב-2020, כשנבחר במקום התשיעי בדראפט ה-NBA - המיקום הגבוה ביותר שאליו הגיע שחקן כדורסל ישראלי. אחרי תקופה בוושינגטון וויזארדס, המעבר האחרון שלו לפורטלנד טרייל בלייזרס נראה כנקודת המפנה בקריירה. בשלושת החודשים האחרונים הוא מציג יציבות ומספרים שלא נראו ממנו בעבר: יותר מ-20 נקודות למשחק, תרומה משמעותית בריבאונדים ובאסיסטים וחלק מרכזי בניצחונות של קבוצתו החדשה. בארה"ב כבר מדברים עליו כאחד הפורוורדים הצעירים המסקרנים בליגה, ואת העובדה הזו מי עדן בוחרת לתרגם לקמפיין גדול היקף.

הקמפיין החדש מציג בקבוקי חצי ליטר ממותגים עם דמותו של אבדיה ופקק ספורט שמותאם לאורח חיים פעיל. על כל בקבוק מופיע קוד שניתן לסריקה דרך QR, שמוביל להרשמה להגרלה שתתקיים בין 17 בנובמבר ל-18 בינואר 2026. הפרס הגדול כולל טיסה זוגית לארה"ב, שבעה ימי אירוח מלאים, מפגש אישי עם אבדיה וצפייה במשחק של פורטלנד - חוויה המשלבת בין הקרבה לכוכב הישראלי לבין ביקור באחד מהאולמות המרשימים של ה-NBA. זוכים נוספים יקבלו גופיות רשמיות וכדורי סל ממותגים וחתומים על ידי אבדיה עצמו. מי עדן מתכננת לפרסם את המהלך בטלוויזיה, ברשתות החברתיות, בסרטוני תוכן ובשלטים ברחבי הארץ, תוך תיעוד המפגשים, ההגרלות והחוויות של הזוכים.

הקריירה הנוסקת של אבדיה מרגישה טבעית למי שמכיר את הרקע שלו. אביו, זופר אבדיה, היה כדורסלן בולט ביוגוסלביה ובישראל, ולדני היה ברור מגיל צעיר שהכדורסל הוא חלק מהבית. ועדיין, מה שמגדיר אותו היום פחות קשור לגנים ויותר לאופי השקט ולעבודה הקבועה שהוא משקיע. בפורטלנד הוא מציג יכולת מקיפה: חדירות לסל, קליעות משלוש, הובלת התקפות וגם הגנה על שחקנים גדולים ממנו. המאמן נותן בו אמון בדקות החשובות, והקהל המקומי מתחיל לאמץ אותו כשחקן שעושה כמעט הכל על המגרש.

גם בזירה הבינלאומית אבדיה ממשיך לבלוט. בקיץ האחרון הוא היה הכוכב של נבחרת ישראל באליפות אירופה, שם סיפק הופעות גדולות, כולל משחק זכור במיוחד עם 34 נקודות מול סלובניה של לוקה דונצ’יץ’. התרוממותו במדי הנבחרת הפכה אותו לפנים החדשות של הכדורסל הישראלי, דמות שמצליחה לחבר בין הדור הצעיר לבין אוהדים ותיקים שמביטים בו כסמל למשהו חדש ובטוח יותר.