צפו: סרטון אנימציה לגישור בין ישראלים לפלסטינים במימון הקרן של לאונרד כהן
הקרן לפיוס, סובלנות ושלום משיקה היום סרטון אנימציה מעורר מחשבה במטרה להכיר לציבור הרחב את פעילות הקרן ותכליתה. הקרן הוקמה תודות לתרומה ראשונית של הזמר לאונרד כהן. במסגרת הופעתו בישראל בספטמבר 2009, כהן ערך מפגש עם משפחות שכולות ישראליות ופלסטיניות.
נציגי הקרן מספרים שהתרגשותו מהפגישה היתה כה רבה, עד כי הוא החליט לתרום את רווחי ההופעה למען הקמתה של הקרן - אשר תתמקד ב"מחסומים פסיכולוגיים עמוקים, כגון שנאה, פחד וחשדנות, במטרה להניע פלסטינים וישראלים לעבוד יחדיו לסיום הסכסוך".
סרטון האנימציה של הקרן לפיוס סובלנות ושלום
בראש הקרן, שהינה גוף אמריקני א-פוליטי, עומד המנכ"ל יצחק פרנקנטל. מאז שבנו אריק נחטף ונרצח בידי חמאס בשנת 1994, פרנקנטל מקדיש את חייו כדי "לגשר על התהום שפעורה בין הישראלים והפלסטינים, ולפרוץ את המחסומים הפסיכולוגיים אשר נטועים עמוק בשני העמים ואשר מונעים מן הסכסוך להגיע לפתרון. הקרן תשיג זאת על ידי פיתוח תכניות פורצות-דרך: החל מסדרות דרמה וסאטירות בטלוויזיה הישראלית והפלסטינית, וכלה בניהול דיונים ציבוריים באמצעות הפייסבוק והטוויטר. בסופו של דבר, הקרן שואפת לשנות את האופן בו ישראלים ופלסטינים רואים זה את זה, וזאת במטרה לחתור לסיומו של הסכסוך".
פרנקנטל מוסיף, "סרטון האנימציה משקף את החזון שלנו: עידן של שלום בו האיבה בין הישראלים והפלסטינים היא זיכרון רחוק. אנו מקווים שאנשים מרחבי העולם יצפו בסרטון וישתפו אותו בפייסבוק ובשאר הרשתות החברתיות על מנת שיווצר שיח פתוח ומעורר שינוי".
סרטון האנימציה עצמו הוא פרי מאמץ בינלאומי והתנדבותי של המנהל האמנותי איתן צ'יטיאט, חברת "לובו" מברזיל, "קבוצת אבלינג", ""Wicked Music ו-""FireFly Pictures.
"עבדנו במשך יותר משנתיים במטרה אחת: לספר את הסיפור האנושי של הסכסוך, לא משנה עד כמה שנוי במחלוקת זה עלול להיראות", אומר צ'יטיאט. "הסרטון אינו קל לצפייה אך אנו מקווים שבסופו של דבר אנשים יבינו שהחתירה לקראת עתיד של שלום איננה רק מטרה, זוהי האחריות של כולנו".
- 4.שמעון בר 12/08/2012 20:47הגב לתגובה זואני אח שכול,שרוצה לעשות משהו ברוח דבריו ופעילותו של יצחק פרנטנטל. בטירף הלאומי הזה, צריך להתחיל,לפחות לנוע בדרך ההפוכה.איך עושים זאת? עם מי ,כבר החלטתי. תודה
- 3."הקרן הינה גוף אמריקני א-פוליטי"- גדול!!! (ל"ת)בדיחה היסטרית 15/03/2012 11:26הגב לתגובה זו
- 2.הזוי ולא קשור לך לסוריה (ל"ת)דבילי 15/03/2012 01:14הגב לתגובה זו
- 1.פאתטי ! (ל"ת)כהן 14/03/2012 19:30הגב לתגובה זו
מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקורייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג
מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות.
המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים.
פריים טיים
הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.
קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר
בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?
קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.
ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.
לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק.
כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?
סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.
מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא.
