צפו: סרטון אנימציה לגישור בין ישראלים לפלסטינים במימון הקרן של לאונרד כהן
הקרן לפיוס, סובלנות ושלום משיקה היום סרטון אנימציה מעורר מחשבה במטרה להכיר לציבור הרחב את פעילות הקרן ותכליתה. הקרן הוקמה תודות לתרומה ראשונית של הזמר לאונרד כהן. במסגרת הופעתו בישראל בספטמבר 2009, כהן ערך מפגש עם משפחות שכולות ישראליות ופלסטיניות.
נציגי הקרן מספרים שהתרגשותו מהפגישה היתה כה רבה, עד כי הוא החליט לתרום את רווחי ההופעה למען הקמתה של הקרן - אשר תתמקד ב"מחסומים פסיכולוגיים עמוקים, כגון שנאה, פחד וחשדנות, במטרה להניע פלסטינים וישראלים לעבוד יחדיו לסיום הסכסוך".
סרטון האנימציה של הקרן לפיוס סובלנות ושלום
בראש הקרן, שהינה גוף אמריקני א-פוליטי, עומד המנכ"ל יצחק פרנקנטל. מאז שבנו אריק נחטף ונרצח בידי חמאס בשנת 1994, פרנקנטל מקדיש את חייו כדי "לגשר על התהום שפעורה בין הישראלים והפלסטינים, ולפרוץ את המחסומים הפסיכולוגיים אשר נטועים עמוק בשני העמים ואשר מונעים מן הסכסוך להגיע לפתרון. הקרן תשיג זאת על ידי פיתוח תכניות פורצות-דרך: החל מסדרות דרמה וסאטירות בטלוויזיה הישראלית והפלסטינית, וכלה בניהול דיונים ציבוריים באמצעות הפייסבוק והטוויטר. בסופו של דבר, הקרן שואפת לשנות את האופן בו ישראלים ופלסטינים רואים זה את זה, וזאת במטרה לחתור לסיומו של הסכסוך".
פרנקנטל מוסיף, "סרטון האנימציה משקף את החזון שלנו: עידן של שלום בו האיבה בין הישראלים והפלסטינים היא זיכרון רחוק. אנו מקווים שאנשים מרחבי העולם יצפו בסרטון וישתפו אותו בפייסבוק ובשאר הרשתות החברתיות על מנת שיווצר שיח פתוח ומעורר שינוי".
סרטון האנימציה עצמו הוא פרי מאמץ בינלאומי והתנדבותי של המנהל האמנותי איתן צ'יטיאט, חברת "לובו" מברזיל, "קבוצת אבלינג", ""Wicked Music ו-""FireFly Pictures.
"עבדנו במשך יותר משנתיים במטרה אחת: לספר את הסיפור האנושי של הסכסוך, לא משנה עד כמה שנוי במחלוקת זה עלול להיראות", אומר צ'יטיאט. "הסרטון אינו קל לצפייה אך אנו מקווים שבסופו של דבר אנשים יבינו שהחתירה לקראת עתיד של שלום איננה רק מטרה, זוהי האחריות של כולנו".
- 4.שמעון בר 12/08/2012 20:47הגב לתגובה זואני אח שכול,שרוצה לעשות משהו ברוח דבריו ופעילותו של יצחק פרנטנטל. בטירף הלאומי הזה, צריך להתחיל,לפחות לנוע בדרך ההפוכה.איך עושים זאת? עם מי ,כבר החלטתי. תודה
- 3."הקרן הינה גוף אמריקני א-פוליטי"- גדול!!! (ל"ת)בדיחה היסטרית 15/03/2012 11:26הגב לתגובה זו
- 2.הזוי ולא קשור לך לסוריה (ל"ת)דבילי 15/03/2012 01:14הגב לתגובה זו
- 1.פאתטי ! (ל"ת)כהן 14/03/2012 19:30הגב לתגובה זו

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.