פיאט קרייזלר תשלם (שוב) קנס על בעיות בטחון ברכביה
פיאט קרייזלר תצטרך לשלם לרשויות הבטחון קנס בן 70 מיליון דולר לאחר שלא עמדה ברמת הבטחון הנדרשת של מכוניות בייצורה. על פי רשויות התעבורה בארה"ב פיאט קרייזלר עברה את הגבול המותר במקרי התאונה הקשורים לבעיות בטחון של רכבי החברה.
זו הפעם השנייה שבה פיאט קרייזלר מקבלת קנס השנה שקשור לרמת הבטחון של מכוניותיה. ביולי האחרון, הרשות הלאומית לבטחון תעבורתי בארה"ב קנסה את החברה ב-105 מיליון דולר לאחר שזימנה מחדש יותר מ-11 מיליון מכוניות לבדיקה חוזרת.
משום שהקנס המקסימאלי על בעיות בטחון בארה"ב עומד על 35 מיליון דולר, הרשות לבטחון תקנוס את החברה פעמיים. אותה רשות בנתה בשנת 2000 את מבחן הבטיחות לתאונות קטלניות, לאחר גל של תאונות קטלניות שנבעו ממכוניות בעלות צמיגי פיירסטון.
מוקדם יותר היום, התבטא בכיר ברשות האמריקנית וטען כי אין סיכוי שפיאט קרייזלר תתחמק מהקנס. זאת לאחר שהיא הפרה אותו מספר פעמים רב כל כך בשנה האחרונה.
המרוויח הגדול: הנפקת טוויטר תכניס לגולדמן זאקס 20 מיליון דולר
הנפקת טוויטר הולכת ומתקרבת ומתגלה ומסתמן כי גולדמן זאקס (סימול: Gד) הולך להיות אחד המרווחים הגדולים שלה. ע"פ דיווח בוול סטריט ג'ורנל, החתם המרכזי של ההנפקה צפוי להכניס לכיסו 20 מיליון דולר, כפול מכל בנק אחר המעורב בהנפקת הרשת החברתית. ע"פ הערכות, המניה תונפק במחיר של בין 17-20 דולר והרשת צפויה לגייס כ-1.6 מיליארד דולר. בסך הכל, הבנקים המעורבים בהנפקה ירוויחו 3.25% מהכסף שטוויטר תגייס. כאמור, גולדמן זאקס יקבל את הנתח הגדול ביותר, כאשר שאר הבנקים לא צפוים להרוויח יותר מעשרה מיליון דולר. ההנפקה המסקרנת תתקיים בסופו של דבר בשישה לנובמבר והמניה תיסחר תחת הסימול TWTR. על פי התשקיף שהגישה לרשות ניירות ערך האמריקאית (SEC) לרשת יותר מ-215 מיליון לקוחות חודשיים ו100 מיליון משתמשים יומיים. המנוע המרכזי של החברה הוא תחום הסלולר כאשר 75% מהמשתמשים החודשיים גולשים לאתר דרך הסמארטפון. הגולשים הללו מהווים 65% מההכנסות של טוויטר מפרסומות בעוד שמהחברה נמסר שתחזית הצמיחה מסקטור זה היא חיובית.
