טראמפ: "הדיווחים על התפרצות מחודשת של וירוס הקורונה זה פייק ניוז"
הנשיא דונלד טראמפ טוען שהדיווחים על התפרצות מחודשת של וירוס הקורונה בארצות הברית היא "קונספירציה של התקשורת ופייק נייוז", והוסיף שבארה"ב יש הכי הרבה מקרים בעולם רק בגלל ש"אנחנו בודקים, בודקים, בודקים - התקשורת מושחתת נמצאת בשיא כל הזמנים" צייץ טראמפ. "ב-4 בנובמבר הנושא ישתנה לחלוטין", הוסיף בקשר לדיווחים בתקשורת וכן ליום שאחרי הבחירות לנשיאות.
הציוץ של טראמפ הגיע כאשר ארה"ב מדווחת על שיא חדש במספר המאובחנים החדשים. ביום ראשון דיווחה המדינה על ממוצע שבועי של כ-68,767 מקרים חדשים מדי יום, הממוצע השבועי הגבוה ביותר שנרשם עד כה. אתמול נרשמו 60,789 מאומתים לאחר שביום שישי נרשם שיא חדש של 83,757, ועברו את השיא האחרון של כ 77,300 מקרים שנרשם ב-16 ביולי.
מקור: טוויטר
ואכן בתקשורת האמריקאית מהדהדים את השיא בכמות המאומתים ומנגד מספר המתים בקורונה ירד ב-60% מאז השיאים של חודש אפריל. בהשוואה לחודש יולי מספרי תמותה באוקטובר מעט נמוכים יותר. ואת נתוני הקורונה בהחלט קשה לבחון כי יש הרבה נתונים סותרים שיוצרים מחלוקת גדולה בין מומחים רבים בעולם. אך ביחס למעמדו של טראמפ מול התקשורת בארה"ב אין חולק. הרבה אהבה אין שם. והקרבה למועד הבחירות מעלה את עוצמת הלהבות.
.
טראמפ, שנמצא חיובי לנגיף בתחילת החודש, חזר שוב ושוב על המסר כי בארה"ב יש יותר מקרים מכל מדינה אחרת רק בגלל שהמדינה בודקת יותר אנשים. אך גורמי בריאות הציבור ומומחים למחלות זיהומיות חולקים על הטענה ואומרים כי שיעור הבדיקות החיוביות והאשפוזים נמצא בעלייה במספר מדינות.
- אהבה חדשה סיימה עונה עם 11.3%; צמוד בגזרת הבוקר
- עם 6% אחרה"צ - אולי צריך לשבץ את שרון גל לפני המהדורה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אחוז הבדיקות החיוביות, עומד על 6.2%, לעומת כ-5.2% בשבוע שעבר. באילינוי, שם עסקים תומכים ביישום הגבלות חדשות על רקע עלייה במקרי הקורונה חדשים, אחוז המאומתים מסתכם ב-6.3%. ויסקונסין, שהגיעה לשיא בשיעור המקרים היומיים הממוצעים ביום ראשון, נמצאת בשיעור חיובי של 16%. בקנטקי, מדינה נוספת שהגיעה לשיא חדש, אחוז החיוביים הינו 8.4%.
בנוסף, מספר המאושפזים גדלו ב-5% ומעלה ב-34 מדינות נכון ליום ראשון. מחוז אל פאסו שבטקסס הטיל עוצר לאחר שמחלקות הטיפול נמרץ באזור הגיעו לתפוסה מלאה. העלייה באשפוזים עלולה להיות חמורה במיוחד כאשר המדינה נכנסת לעונת השפעת ואנשים רבים יותר פונים לטיפול, מזהירים מומחים רפואיים.
″יותר מדי מדינות רואות גידול אקספוננציאלי במקרים, וזה מוביל כעת לבתי חולים ולטיפול נמרץ להיות קרובים לסף הספיקה, ואנחנו עדיין רק באוקטובר", אמר תאודרוס אדהנום גברה-יסוס, מנכ"ל ארגון הבריאות העולמי. במהלך תדריך עיתונאים ביום שישי. "אנו נמצאים בשלב קריטי במגפה זו, במיוחד בחצי הכדור הצפוני," הוסיף תאודרוס, "אנו קוראים למנהיגים לנקוט בפעולה מיידית בכדי למנוע עוד מקרי מוות מיותרים, התמוטטות של שירותי בריאות חיוניים ובתי ספר ייסגרו שוב," הוסיף. "זה לא תרגיל"
- שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
- איבדו עשרות אחוזים: הביטקוין נפל - וחברות אוצר הקריפטו צנחו
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
כמו בישראל התחזיות הן שונות ורבות - אחת הערכות של אחד המכונים הבריאותיים בארה"ב, צופה כעת יותר מ-385,600 מקרי מוות עד ה-1 בפברואר. כאשר הערכה עשויה להחמיר אם מדינות יקלו את האכיפה בנושא חבישת מסכות. אני מכיר בכך שכולנו מתעייפים מההשפעה שהייתה לוירוס הקורונה על חיינו", אמר ג'יי באטלר, סגן מנהל מחלות זיהומיות במרכז לבקרת מחלות ומניעתן. "נמאס לנו ללבוש מסכות, אבל זה ממשיך להיות חשוב והייתי אומר חשוב מתמיד כשעוברים לעונת הסתיו".
- 3.פפה 27/10/2020 10:22הגב לתגובה זואישפוז דחוף באברבנאל
- 2.שיתפגר (ל"ת)חיים 27/10/2020 09:27הגב לתגובה זו
- 1.טראמפ ילך בגלל הקורונה,מסיכותהכרחיות. (ל"ת)בא 27/10/2020 09:20הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו
לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68% להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.
מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.
הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.
האסטרטגיה היא לב הסיפור
הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.
- מילד שקט שסובל מבריונות ל"מלך העולם" וזה לא טראמפ
- הדרך לטריליון דולר: האם אילון מאסק יגיע ליעד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.
