מחזיקי האג"ח עשו שריר: דחו את הצעת דלק נדל"ן לדחייה של חמישה חודשים
אסיפת בעלי האג"ח של דלק נדלן התכנסה היום במלון שרתון בר"ג והפכה תוך זמן קצר למסיבה הכי טובה בעיר. על האסיפה אליה הגיעו עשרות משקיעים ניצח המנכ"ל ערן מיטל אשר חטף ביקורת ממחזיקי החוב אשר חרדים לכספם. כינוס האסיפה היום בא לאחר שב-25 ליולי האחרון דיווח דירקטוריון החברה לבורסה כי הוא מבקש לדחות את תשלומי האג"ח.
בראשית האסיפה הטיח משקיע במנכ"ל ערן מיטל, כי "אין שום משמעות לאסיפה הזאת אלא אם תשובה יכניס את היד לכיס ואת זה הנוכחים כאן לא יכולים להגיד לנו. יצחק תשובה עצמו צריך לרד מהאולימפוס אל פשוטי העם, כלומר לבוא לפה. אנחנו נחכה פה עד שתשובה יגיע". כמובן שהצעתו של אותו משקיע לא נתקבלה והאסיפה נמשכה.
"המטרה שלנו היא להחזיר את החובות בצורה מלאה", אמר מיטל. "אנחנו רוצים לגבש פתרון שיהיה מוסכם על כולם. אני פניתי ליצחק תשובה והוא העביר מספר נקודות. בעל השליטה הזרים בשנתיים האחרונות מאות מיליוני שקלים לחברה מתוך רצון טוב שהחברה תצלח את המשבר. בעל השליטה אומר שהוא יעמוד לצד החברה ושהוא יהיה חלק מהפתרון".
מיטל ציין עוד כי "חלק מהפתרון יכלול הזרמת כסף, כלומר בעל השליטה יהיה חלק מהפתרון. הוא ימנה נציג מטעמו (שלמה זהר) שישב בנציגות".
נפתלי מנדלוביץ' ('מנדי') שמייצג משקיעים רבים באג"ח כ"ה אמר באסיפה כי הוא בעד נציגות אחת משותפת לבעלי האג"ח. מנדי הציג תוכניות לפיה תשובה יעמיד כרית בטחון בהיקף של 100 מיליון שקלים למחזיקי האג"ח, החברה תדחה את תשלומי הקרן עד אוקטובר 2010 ובינתיים תשלם ריביות.
בסיכומו של דבר החליטו מחזיקי האג"ח לדחות את ההצעה של החברה לדחות את תשלומי הקרן בחמישה חודשים בתמורה להעלאת ריבית. מחזיקי החוב החליטו שהחברה תשלם להם סכום של 180 מיליון שקל מתוך 300 מיליון שקל ועל היתרה יוענקו להם ביטחונות נאותים.
נזכיר, כי בחודש ספטמבר אמורה דלק נדל"ן לשלם למחזיקי אג"ח כ"ה כ-310 מיליון שקלים, לאור מצוקת המזומנים בה היא שרויה (הקופה ריקה) ובהתחשב בגירעון בהון עצמי של כ-1.3 מיליארד שקל הוחלט בסוף יולי לבקש דחייה של כשישה חודשים מהמחזיקים בתמורה להעלאת הריבית על החוב, העומדת כיום על 7.3%.
מדלק נדל"ן נמסר כי "החברה ממתינה להקמת הנציגות של מחזיקי אגרות החוב כ"ה, לשם ניהול המשא ומתן בעניין הדחייה הקצרה, שנתבקשה ע"י החברה לשם גיבוש תוכנית עדכנית לעמידה בהתחייבויותיה".
- 14.דניאל 04/08/2011 07:01הגב לתגובה זולא ייתכן ואין הדעת סובלת שחברות ביטוח ו" מוסדיים" אחרים המחזיקים בחסכונות הפנסיונריים של הציבור (בהם הציבור מחויב מתוקף חוק ותקנות משרד האוצר) יפקידו את כספי הפנסיה של הציבור ללא ערבות אישית של בעל החברה בה מושקעים חסכונות הפנסיה שלנו. הצרה היא כי החיבור של פקידי האוצר וחובריהם לא מעונינים באמת בהגנה על הציבור תוך ציפיה לתמורה עתידית אצל חברות הביטוח ו/או חברות השקעה ו/או בעלי החברות בהם מושקע הכסף. (טירונים). חברות הביטוח מעונינות בעשית אושר לבעליהם וחברות מקורבות בבעלותם בדרכם לעשות כסף בכל דרך שהיא נלוזה ככל שתהיה ואילו הציבור נגזל ונעשקץ יש למנוע בחקיקה התנהלות כזו אבל אוי לנו מהמחוקקים שלנו
- 13.רוני 03/08/2011 21:32הגב לתגובה זותשובה מכור לכסף וכוח להרגשה שהוא מישהו חשוב. אבל הוא התבלבל כי בשביל כבוד צריך לעבוד ולשלם חובות. וככל שהוא יברח מחובותיו כלפי המשקיעים הכבוד והכסף יברחו ממנו לא פלא שהוא הולך לדרך לא ישרה בהתחשב ביועציו מנהליו עורך דינו ויחצניו. " כורה שחת בה יפול וגולל אבן אליו תשוב"
- 12.אורי 03/08/2011 19:54הגב לתגובה זויש ברירה אחת או שתשובה מחזיר את חובו למשקיעים או שהוא פושט רגל. יצחק תשובה צא ולמד מאליעזר פישמן שגם במצבים קשים הרבה יותר ממצבך (שכלל אינו קשה) עמד מאחורי חובותיו והחזיר הכל עד הפרוטה האחרונה.
- 11.משקיע 03/08/2011 19:40הגב לתגובה זומה בקשר לאגח ה? למה לא מדברים עליו? באוגוסט אמור להיות קופון
- 10.אריק a מחזיק באג" ח 03/08/2011 18:33הגב לתגובה זוריבית לשנה.
- 9.גו 03/08/2011 16:11הגב לתגובה זוחוסמים את ר ציו לא נותנים לה לעלות מה הקשר של תשובה ודלק אנרגיה ואבנר ודל ק קידוחים בעיות של תשובה לא צריכה לחסום את רציו ולא לתת ל ה לעלות ממש לקראת הסיום חוסמים אותה וגם כל היום היתה סתם בירידה אין לה שום ענין אם הבעיות של תשובה רציו היא מנית העם ולא של תשובה
- 8.שישלם לפחות חצי מהקרן של ספטמבר והשאר ידחה (ל"ת)זקוק לכסף שלי-אגח כה 03/08/2011 15:13הגב לתגובה זו
- 7.מה עם דוראה ??? (ל"ת)מנדי חחח 03/08/2011 14:21הגב לתגובה זו
- 6.נפיח 03/08/2011 14:21הגב לתגובה זויפתחו ארובות שמים?לא נראה לי שערך הנכסים שעוד נותרו בידיה של דלק נדל' ן יעלה.פעמיים כבר ממשתי הפסדים בנייר הזה משקולי מס ועוד לא רואים את הסוף.
- 5.תשובה 03/08/2011 14:02הגב לתגובה זויבוא יום וגם אתה תהיה כמוהו בכלוב. כל כך הרבה סירחון יש בעסקיך. הכל בנית על חשבון הציבור מהלוואות. קח אחריות ותפתח את הארנק יא נוכל!
- 4.אחושרמוטה שיכניסו כסף לכיס (ל"ת)שי 03/08/2011 13:54הגב לתגובה זו
- 3.מור 03/08/2011 13:36הגב לתגובה זוהפתרון הכי פשוט שהם כולם (בעלים,מנכלי" ם, יור" ים) יקנו מניות דלק נדל" ן בעשרות מיליוני שקלים ואז המנייה תטוס לשער 100 השווי יגדל בהתאם פי חמישה ואז יהיו להם בדיוק 500 מיליון להחזיר, פשוט, לא?
- 2.החברה בדרך להסדר, המניה בדרך לתיקון אגרסיבי!! (ל"ת)משקיע 03/08/2011 13:32הגב לתגובה זו
- המניה שווה אפס!!! מנסה לעשות סיבוב? (ל"ת)r 04/08/2011 08:21הגב לתגובה זו
- 1.אין גבול לחוצפה החצוף לא הגיע (ל"ת)הספר מספר 1 03/08/2011 13:13הגב לתגובה זו

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי
במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור
מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות
הממושך בעזה.
מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.94% , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור, בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.
זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.
אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים.
- אלביט מערכות חושפת את Frontier: מערכת AI חדשה להגנת גבולות
- דירוג 100 הביטחוניות 2025: אלביט ורפאל עלו, תע״א באותו המקום
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת
עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה.

מנכ"ל ראיינאייר שוקל הפסקת פעילות כוללת בישראל
מייקל אולירי, מנכ"ל החברה אמר כי נגמרה לו הסבלנות להנחיות הבטחון המשתנות בישראל וטוען שהחברה לא תחדש את טיסותיה לפני סוף אוקטובר, וספק אם גם אחריו
למרות שלאחרונה נראה היה כי פעילות הטיסות חוזרת לשיגרה כלשהי, מנכ"ל ראיינאייר, מייקל אולירי, מעיב על האופטימיות וטוען כי כי החברה "לא בטוחה אם תחדש את פעילותה בישראל. לדבריו, אין ודאות שתשוב לפעול בישראל, גם לאחר שתסתיים הלחימה בעזה. מייקל אולירי, התראיין לרשת RTE באירלנד והוסיף האשמה ישירה כלפי הרשויות המקומיות: "משחקים איתנו".
ריינאייר הודיעה כבר מוקדם יותר הקיץ כי לא תחדש את טיסותיה לישראל לפני ה-25 באוקטובר. אולם דבריו של אולירי מציבים סימן שאלה מהותי לא רק לגבי הטווח הקצר, אלא גם לגבי חורף 2025-2026. הביקורת שהשמיע אינה חדשה. ריינאייר העלתה בעבר טענות נגד אגרות, תיאומים תפעוליים, ותנאים שהציבו הרשויות בישראל, אך אמירות כאלה, כאשר הן נאמרות בפורומים פומביים, מעידות לרוב על ניתוק במגעים בין הצדדים.
עבור הנוסעים הישראלים הדבר עלול לפגוע בהיצע הטיסות ולהפחית את הסיכוי להורדת מחירים. מצד שני, אלו הן חדשות טובות עבור אלעל, שבכל פעם שיש אירוע בטחוני כלשהו, המנייה שלה מזנקת. מבחינת חברות הלואו קוסט הנוספות, ככל הנראה וויזאייר היא זו שתמלא את החלל.
במהלך 2022, הפעילה ריינאייר למעלה מ-30 טיסות שבועיות מישראל, במחירים נמוכים. ב-2023 אף הצהירה על כוונה להרחיב את פעילותה בישראל, אולם התחזיות האלה התרסקו עם ההסלמה הביטחונית וקריסת תנועת התיירים הנכנסת.
- מנכ"ל ריאנאייר מאיים להעביר מטוסים בעקבות המצב הבטחוני
- חברת התעופה האירית שנמצאת בעמדה תחרותית חזקה יותר מכולן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אבל אולירי לא התייחס רק לישראל, אלא גם להשפעות העמוקות של הלחימה בין רוסיה לאוקראינה על תעופה אזרחית באירופה. לדבריו, התקיפה האווירית הרוסית על פולין, שכללה חדירה של רחפנים לשטח המדינה, יצרה שיבושים נרחבים ביום רביעי האחרון, ובאותו יום רק 60% מטיסות ריינאייר יצאו בזמן (לעומת 90% ביום רגיל). נמלי תעופה בוורשה, מודלין, ז'שוב ולובלין נסגרו זמנית, ואולירי הזהיר כי "מדובר באירוע שצפוי להימשך לאורך שנים". לדבריו, "אם האיחוד האירופי והבית הלבן לא ינקטו קו תקיף, עם סנקציות עונשיות נגד רוסיה, ההפרעות האלה לא ייפסקו".