הבנקים המממנים אישרו את ההצעה של MTS להקמת 'הקו האדום' של הרכבת הקלה

היום הגישה הקבוצה לרשות הממונה מכתב שעליו חתומים הבנקים הזרים KFW ו- Bayern LB ובנק לאומי המאשרים את הפתרון של MTS
תומר קורנפלד |

פרוייקט 'הרכבת הקלה' בתל אביב מתקדם. היום דיווחה חברת MTS זכיינית "הקו האדום" של הרכבת הקלה בתל אביב כי הגישה היום לרשות הממונה מכתב שעליו חתומים הבנקים הזרים KFW ו- Bayern LB ובנק לאומי המאשרים את הפתרון של MTS. במכתב מאשרים הבנקים המממנים, כי הפתרון שהוצג על ידי MTS לרשות מקובל עליהם.

על פי החלטת הרשות הממונה, שהתכנסה בשבוע שעבר, התבקשה MTS על ידי המדינה להציג מכתב גיבוי של הבנקים המממנים לנושא זה, וזאת על מנת שניתן יהיה לתאם מועד לכינוס בן ארבעה ימים בין כל הצדדים שיאפשר לסכם סופית את סוגיית המימון ולקדם את הסגירה הפיננסית, ואת התחלת עבודות ההקמה.

פרוייקט הרכבת הקלה הינו פרוייקט להקמת תשתית רכבות בכל גוש דן בהיקף השקעה מוערך של 10 מיליארד שקל. הפרוייקט כולל בתוכו מספר קווי תחבורה. הקו האדום" הינו הקו הראשון במערכת הסעת ההמונים של מטרופולין תל אביב, והינו הקו העיקרי של הרכבת הקלה, שיחבר בין הערים פתח תקווה לבת ים דרך תל-אביב.

אורכו של הקו הוא כ-22 ק"מ, מתוכם 10 ק"מ במנהרה ו-12 ק"מ עיליים. על פי הערכות, ייסעו בקו 100-120 מיליון נוסעים בשנה. הקו יהיה באורך 23 ק"מ ויכלול 10 תחנות תת-קרקעיות ו- 23 תחנות עיליות.

קבוצת MTS שנבחרה במכרז לביצוע "הקו האדום" של הרכבת הקלה במטרופולין תל אביב, הינה קונסורציום של חמש חברות, מהארץ ומחו"ל: חברת אפריקה ישראל, קואופרטיב אגד, חברת סימנס, החברה הסינית CCECC והחברה הפורטוגלית Soares Da Costa.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה