הקמפיין: אסתי גינזבורג חושפת ואמני העבר מגוייסים לקמפיין שיחזור
מידי שבוע עולים קמפיינים רבים בכלי המדיה השונים, חלקם בתקציבים נמוכים וחלקם בכסף גדול. אתר Bizportal מביא לכם את רשימת הקמפיינים הבולטים שעלו בשבוע החולף. לקמפיינים של השבוע שעבר
שיחזור מהעבר
חברת כרטיסי האשראי 'ויזה כאל' יוצאת בקמפיין פרסומי מקיף חדש תחת הכותרת 'מבצע אחד לעם אחד כל השנה', בהשקעה כוללת של 7 מיליון שקל באמצעות משרד הפרסום 'גלר-נסיס'. הקמפיין הינו גרסה 'הומריסטית' לשיר 'עם אחד שיר אחד', שנועד במקורו לגיוס האמנים למען הנפגעים באפריקה.
בקמפיין זה ישתתפו בין השאר הזמרים שולה חן, דני ליטני ואילנה אביטל, שאף השתתפו בשיר המקורי. אליהם הצטרפו הזמרים סי היימן, זהבה בן, אלי לוזון ואדם. על כל הזמרים מנצח הפרזנטור של החברה שי אביבי.
אסתי גינבורג חושפת
הדוגמנית אסתי גינזבורג נבחרה לפרזנטורית החדשה של מותג ההלבשה התחתונה 'גו-אנדר'. הקמפיין יעלה במהלך חודש פברואר 2010, באמצעות משרד הפרסום 'אופטימום' בעלות של 1.5 מיליון שקל. הקמפיין יכלול מסע פרסום רחב בטלוויזיה, במודעות בעיתונות הארצית, באינטרנט, במגזינים מובילים, בהפקות אופנה, בשלטי חוצות, בקטלוג ועוד.
בקמפיין זה תציג גינזבורג את קמפיין קיץ 2010 ותקבל סכום של 65,000 דולר לעונה. גינזבורג מחליפה את לירז דרור, שהובילה את קמפיין הרשת בשלוש העונות האחרונות.
לדברי ארי טאיטו, מנכ"ל משרד הפרסום אופטימום, "בחרנו באסתי גינזבורג כפרזנטורית מתוך הבנה כי היא מייצגת את הישראלית החדשה אליה אנו מכוונים את המסרים התקשורתיים שלנו. המוניטין שלה הולך לפניה והצלחותיה הבינלאומיות רק מוכיחות שכל הדלתות פתוחות בפניה".
פראדה בקמפיין טלוויזיוני ראשון לבשמים
חברת 'לילית קוסמטיקה' יוצאת, בימים אלה, בקמפיין פרסום חדש לרגל השקת הבושם החדש מבית Prada - L´Eau Ambree. זוהי הפעם הראשונה בתולדות פראדה שהחברה עולה בקמפיין טלוויזיוני בתחום הבישום.
קמפיין הטלוויזיה ישודר בערוצים 2, 10 ובערוץ הרוסי- 9, וכן יערכו פעילויות קד"מ בקניונים וברשתות הפארם השונות ברחבי הארץ.
לדברי אורלי שכטר, מנהלת מותג בשמי פראדה בישראל: 'הבושם החדש L´Eau Ambree הינו תוספת חדשה ומיוחדת לקו הקלאסי של בשמי פראדה. ראוי לציין, כי קמפיין הפרסום של פראדה כולל לראשונה גם קמפיין טלוויזיה מרשים ומיוחד ומהווה פריצת דרך בגישה של פראדה לפרסום בשמים'.
דמויות ביסלי שוב בתפקיד 'המרגיע הלאומי'
חברת אסם יוצאת בקמפיין פרסום חדש למותג ביסלי בהיקף כספי כולל לקמפיין המוערך בכ-3 מליון שקל באמצעות גלר נסיס.
זהו הקמפיין השני שבו דמויות ביסלי, ברבי וגריל, הן תלת מימדיות ובעלות זהות מובחנת וקול. את הדמויות מדבבים אודי גוטשלק וציון ברוך. בסרטון מתוארת סצנה דרמטית, בה סוכן מנסה לנטרל פצצה מתקתקת,כששותפו מזמזם בלי הפסקה את הג'ינגל של אסם. הסוכן המרוכז מתעצבן, הפצצה עומדת להתפוצץ, וגריל וברביקיו באים לעזרה.
חברת 'בזק', 'בי - פרוטקט' וקבוצת 'מדנס' בקמפיין משותף
חברת 'בזק', בי - פרוטקט וקבוצת מדנס יוצאות בקמפיין משותף להשקת שירות חדש בתחום האבטחה, בעלות של 2 מיליון שקל, תחת הסלוגן 'בטחון חכם לכל בית, בטחון חכם לכל עסק'. הקמפיין נעשה באמצעות משרד הפרסום ,'אדלר חומסקי & ורשבסקי'.
במרכז הקמפיין מונולוגים 'קורעי לב' של דמויות שנפגעו בעקבות הופעתה של מערת בי-פרוטקט בשוק. הגנב, שמתלונן על כך שהוא מובטל בגלל מערכת המיגון החדשה, כלב השמירה שנשאר מחוסר עבודה, והגדר החשמלית שננטשה בעקבות התקנת המערכת.
LG בקמפיין בתקציב של כ-5 מיליון שקל
קבוצת ח.י., יבואנית LG בישראל, יוצאת בקמפיין פרסום חדש בטלוויזיה, בעיתונות, באינטרנט, שילוט חוצות ופעילות קד"מ בתקציב של כ-5 מיליון שקל לסדרת טלוויזיות חדשות, תחת הסלוגן - Live Borderless. הקמפיין נעשה באמצעות משרד הפרסום, 'שמעוני פינקלשטיין FCB'.
לדברי יעל רוט, מנהלת השיווק בקבוצת ח.י., "הביטוי 'ללא גבולות' ניתן להתייחסות באופנים שונים ונותן לנו אפשרויות להדגימו בצורות שונות בקמפיין עצמו". לדוגמא: מעוף הציפורים כמשל לחיים ללא גבולות, חציית גבול בין מדינות, יכולת לראות מה שנמצא מעבר לחומות או גדרות ועוד. כל זאת כהדגמה לחוויית הצפייה בטלוויזיות ללא מסגרות".
אמנים נרתמים להצלת ער"ן
במהלך שנת 2009, עקב ירידה חדה בתרומות מהארץ ומחו"ל, נקלע ארגון 'ער"ן' למשבר כספי חמור המאיים על המשך פעילות העמותה. עקב המשבר פנתה העמותה בבקשת סיוע ממשרד הרווחה, אך למרות הבטחות רבות בחר שר הרווחה להוליך אותנו הלוך ושוב בפתרונות שווא, תוך התנערות מאחריות ואף יציאה בהצהרות שיש בהם לפגוע בשמה הטוב של ער"ן.
אנשי רוח, אמנים ועיתונאים נרתמו לקמפיין רשת שמטרתו הצלת 'ער"ן', ביניהם רן ארז יו"ר ארגון המורים העל יסודיים, המשוררת ורד מוסנזון, השחקן והזמר אייל שכטר, העיתונאי ואיש החדשות יורם בינור, הסופר רון לשם, הזמר אסף אבידן, השחקנית ענת ברזילי, כולם הצטלמו בהתנדבות בקריאה לשר הרווחה יצחק בוז'י הרצוג להציל את ער"ן.
שנת 2009 מסתיימת ולמרות שהנושא על שולחן שר הרווחה כבר שישה חודשים נראה כי בוז'י עוסק רק בהפנייתנו לגורמים אחרים. ומתשובותיו לגורמים רבים הוא מנסה להציג כי אינך אחראי לציבור הפונה לער"ן.
יש לציין כי בער"ן מטפלים ב-800 אירועים אובדניים בשנה ובכל יום, מסייע האגודה למנוע התאבדות או מסייעים לאזרח במצוקה.

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי
במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור
מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות
הממושך בעזה.
מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.94% , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור, בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.
זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.
אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים.
- אלביט מערכות חושפת את Frontier: מערכת AI חדשה להגנת גבולות
- דירוג 100 הביטחוניות 2025: אלביט ורפאל עלו, תע״א באותו המקום
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת
עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה.

מנכ"ל ראיינאייר שוקל הפסקת פעילות כוללת בישראל
מייקל אולירי, מנכ"ל החברה אמר כי נגמרה לו הסבלנות להנחיות הבטחון המשתנות בישראל וטוען שהחברה לא תחדש את טיסותיה לפני סוף אוקטובר, וספק אם גם אחריו
למרות שלאחרונה נראה היה כי פעילות הטיסות חוזרת לשיגרה כלשהי, מנכ"ל ראיינאייר, מייקל אולירי, מעיב על האופטימיות וטוען כי כי החברה "לא בטוחה אם תחדש את פעילותה בישראל. לדבריו, אין ודאות שתשוב לפעול בישראל, גם לאחר שתסתיים הלחימה בעזה. מייקל אולירי, התראיין לרשת RTE באירלנד והוסיף האשמה ישירה כלפי הרשויות המקומיות: "משחקים איתנו".
ריינאייר הודיעה כבר מוקדם יותר הקיץ כי לא תחדש את טיסותיה לישראל לפני ה-25 באוקטובר. אולם דבריו של אולירי מציבים סימן שאלה מהותי לא רק לגבי הטווח הקצר, אלא גם לגבי חורף 2025-2026. הביקורת שהשמיע אינה חדשה. ריינאייר העלתה בעבר טענות נגד אגרות, תיאומים תפעוליים, ותנאים שהציבו הרשויות בישראל, אך אמירות כאלה, כאשר הן נאמרות בפורומים פומביים, מעידות לרוב על ניתוק במגעים בין הצדדים.
עבור הנוסעים הישראלים הדבר עלול לפגוע בהיצע הטיסות ולהפחית את הסיכוי להורדת מחירים. מצד שני, אלו הן חדשות טובות עבור אלעל, שבכל פעם שיש אירוע בטחוני כלשהו, המנייה שלה מזנקת. מבחינת חברות הלואו קוסט הנוספות, ככל הנראה וויזאייר היא זו שתמלא את החלל.
במהלך 2022, הפעילה ריינאייר למעלה מ-30 טיסות שבועיות מישראל, במחירים נמוכים. ב-2023 אף הצהירה על כוונה להרחיב את פעילותה בישראל, אולם התחזיות האלה התרסקו עם ההסלמה הביטחונית וקריסת תנועת התיירים הנכנסת.
- מנכ"ל ריאנאייר מאיים להעביר מטוסים בעקבות המצב הבטחוני
- חברת התעופה האירית שנמצאת בעמדה תחרותית חזקה יותר מכולן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אבל אולירי לא התייחס רק לישראל, אלא גם להשפעות העמוקות של הלחימה בין רוסיה לאוקראינה על תעופה אזרחית באירופה. לדבריו, התקיפה האווירית הרוסית על פולין, שכללה חדירה של רחפנים לשטח המדינה, יצרה שיבושים נרחבים ביום רביעי האחרון, ובאותו יום רק 60% מטיסות ריינאייר יצאו בזמן (לעומת 90% ביום רגיל). נמלי תעופה בוורשה, מודלין, ז'שוב ולובלין נסגרו זמנית, ואולירי הזהיר כי "מדובר באירוע שצפוי להימשך לאורך שנים". לדבריו, "אם האיחוד האירופי והבית הלבן לא ינקטו קו תקיף, עם סנקציות עונשיות נגד רוסיה, ההפרעות האלה לא ייפסקו".