פילוג בכדורגל הבריטי: צ'לסי עמדה לצד ישראל, טוטנהאם פחות
מדינת ישראל נמצאת בימי מלחמה וככל שחולפים הימים נשמעים עוד סיפורים קשים וכואבים על הנרצחים בפעילות הטרור וחלק מהתמונות מגיעות גם לעולם ושם בינתיים הדעות חלוקות.
הודעת הגינוי של המועדון. צ'לסי (צילום: טוויטר צ'לסי)
כך גם בעולם הספורט נראה כי לצד מועדונים ובכירי הספורטאים שמגנים את פעילויות הטרור אז יש גם מועדונים שמנסים לשמור על גישה אחרת ובוחרים לגנות את שני הצדדים. עיקר המאבק נמצא באי הבריטי שם דובר כל השבוע על כך שהנהלת פרמייר ליג כלל לא התייחסה בשלב הזה ללחימה ולא גינתה את הפעילויות נגד ישראל.
כדורגלנים ישראלים כמו יוסי בניון וטל בן חיים ביקרו בצורה קשה את הליגה אבל ההתאחדות הבריטית מתקשה לשלוח גינוי חד צדדי. במשחק הידידות שנערך אתמול (שישי) בין אנגליה לאוסטרליה אומנם קוימה דקת הדומיה אבל בהודעה שיצאה מההתאחדות היה גינוי לשני הצדדים. בהודעה נכתב: " אנחנו זוכרים את חיי הקורבנות החפים מפשע באירועים האיומים בישראל ופלסטין. המחשבות שלנו איתם, עם המשפחות והחברים שלהם באנגליה ואוסטרליה, ועם כל הקהילות שנפגעו מהקונפליקט המתמשך הזה. אנחנו עומדים עם האנושות ורוצים לשים סוף למקרי המוות, האלימות, הפחד והסבל". אגב באצטדיון נאסר להפגין עם דגלי חמאס או חיזבאללה אך כן הוצגו מספר דגלי ישראל.
- משפחת לואיס מזרימה 100 מיליון ליש"ט לטוטנהאם אחרי עזיבת דניאל לוי
- האיש שעומד מאחורי טוטנהאם והקשר שלו לישראל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מאידך דווקא צ'לסי בחרה להתנהל אחרת ולהביע סולידריות לעם ישראל. בהודעה הרשמית של המועדון מלונדון נכתב: " צ’לסי עצובה מאוד מאובדן החיים העצום בעקבות התקפות סוף השבוע שעבר על ישראל. אנו עומדים לצד הקהילה היהודית בלונדון ובעולם מול הגל הגואה של האנטישמיות. נצטרף עם חברינו בפרמייר ליג כדי לזכור את כל החיים התמימים שאבדו בישראל ובעזה בימים האחרונים".
מאידך דווקא המועדון שבו משחק הקשר הישראלי, מנור סולומון, בחרו להוציא הודעה מוזרה ובה נכתב: "המועדון ומשפחת הכדורגל שלנו מזועזעים וכואבים מהמשבר המתגבר בישראל ובעזה, ומגנים בחריפות את מעשי האלימות הנוראיים והאכזריים נגד אזרחים חפים מפשע”.
- 2.רוני 14/10/2023 18:23הגב לתגובה זוהם בסוף יבינו מה זה חמאס!
- 1.יריב 14/10/2023 12:28הגב לתגובה זווכל הכבוד לצ'לסי
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
