הוצאות המימון שחקו את הרווח של דלק רכב ב-25 מ' ש'
יבואנית הרכבים של איש העסקים, יצחק תשובה, דלק רכב, רשמה ברבעון האחרון של 2004 ירידה חדה ברווחים שהסתכמו בתקופה בכ-55.9 מיליון שקל, זאת לעומת רווח של 80.1 מיליון שקל שרשמה החברה ברבעון המקביל של 2003.
מעבר להשפעת סך המכירות אשר ירדו ברבעון האחרון של 2004 לרמה של 943 מיליון שקל מרמה של 1.02 מיליארד שקל ברבעון האחרון של 2003, נפגעה שורת הרווח של דלק רכב מהוצאת מימון חדה בהיקף של 27.25 מיליון שקל, זאת לעומת הוצאת מימון של 11.1 מיליון שקל בלבד ברבעון המקביל של 2003.
בחברה הסבירו, כי ההוצאה הזו נגרמה בעיקר מרישום שווין של עסקאות עתידיות פתוחות ליום המאזן, שרובן נועדו למטרות הגנה כלכליות. עוד נאמר בדוחות החברה, כי היא פועלת כנגד התחזקות הדולר מול השקל, בשל חשיפתו המלאה של מחזור הייבוא לשינוי שער החליפין של מטבעות היבוא. על פי הנתונים שמסרה החברה, גרם לה פיחות של 4% אשר נרשם ברבעון האחרון של 2004 להפסד מימון של 20 מיליון שקל.
כמו כן נרשמה ירידה ברווח הגולמי של דלק רכב ברבעון הרביעי לרמה של 109 מיליון שקל לעומת רמה של 148 מיליון שקל ברבעון האחרון של 2003. בדלק רכב הסבירו את השחיקה ברווח התפעולי בהתחזקותו של הין והאירו, אשר נחשבים למטבעות היבוא של החברה אשר הינה היבואן של מאזדה ופורד.
כאמור, ירידה נרשמה גם בסעיף המכירות של דלק רכב, זאת לאור ירידה בכמות הרכבים שמכרה החברה. ברבעון האחרון של השנה שעברה מכרה דלק רכב 8,326 רכבים, ירידה לעמות מכירה של 9,701 רכבים ברבעון המקביל של 2003.
בסיכום 2004 רשמה דלק רכב גידול במכירות לרמה של 3.9 מיליארד שקל לעומת 3.2 מיליארד שקל ב-2003. הרווח הנקי ב-2004 הסתכם ב-261 מיליון שקל לעומת רווח של 246 מיליון שקל ב-2003. כמו כן רשמה החברה גידול ברווח הגולמי שהסתכם אשתקד ב-465 מיליון שקל לעומת רווח גולמי של 445 מיליון שקל. הגידול בסעיף הוצאות המימון של החברה השתקף גם בדוחות השנתיים, שכן הוא גדל לרמה של 22 מיליון שקל, זאת לעומת הכנסה של 8 מיליון שקל אשר נרשמה בסיכום 2003.