מפת אגרות הגודש של האוצר: כמה תשלמו בשעות העומס בכבישי גוש דן?

במסגרת רפורמת אגרות הגודש, יוטלו אגרות על נהגי הרכבים הפרטיים בשעות העומס באזור גוש דן - אז כמה תצטרכו לשלם?
סתיו קורן | (22)

רפורמת אגרות הגודש צריכה עדיין לעבור את אישור הכנסת, אבל ככל שזה תלוי באוצר, בעוד כמה שנים הנכנסים לגוש דן ישלמו אגרות גודש. אז כמה תצטרכו לשלם בגין אגרות גודש בכבישי גוש דן?

על פי טיוטת חוק ההסדרים שהגיש משרד האוצר, אגרת הגודש בגוש דן תתחלק לשלוש טבעות וירטואליות - פנימית, תיכונה וחיצונית, הטבעות ישמשו כאזורי תשלום נפרדים. האופן בו תתבצע האכיפה היא באמצעות מצלמות דרך. כמו כן, בעלי הרכבים יוכלו להתקין רכיב שיזהה את רכבם, וכך יגבה תשלום מופחת.

התשלום יושפע משעת העומס - בנסיעה בטבעת הפנימית בשעות 10:00-06:30 יגבה תשלום של 5 שקלים על נסיעה לטבעת החיצונית, 10 שקל לטבעת התיכונה ו-10 שקל נוספים לטבעת הפנימית. כמו כן, בנסיעה לכל כיוון בין השעות 19:00-15:00 יגבה תשלום של 2.5 שקלים על נסיעה בטבעת החיצונית, 5 שקלים לטבעת התיכונה ו-5 שקלים נוספים לטבעת הפנימית - כשהמקסימום יהיה 37.5 שקלים ליום.

מובן שמכיוון שהמטרה היא קידום התחבורה הציבורית, אגרת הגודש לא תיגבה מנוסעי התחבורה הציבורית, וכן מרכבי שירות ומוניות. אופנועים, שגם תורמים לפקקים אם כי פחות, ישלמו מחצית מהתשלום, ולעומתם נהגי משאיות צפויים לשלם סכום כפול. לפי הטיוטה של האוצר, החל מחודש דצמבר 2025 יתבצע עדכון של ההסדר, בהתאם לשינויים בהיקף הגודש בגוש דן. בהנחה והמצב יחמיר, שעות העומס בחוק יורחבו בחצי שעה לכל כיוון.

תגובות לכתבה(22):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 18.
    תוכנית מנוי 14/12/2021 08:55
    הגב לתגובה זו
    כשיגמר מצב החירום יחזירו לכולם ללא ריבית פיגורים
  • 17.
    תוכנית מנוי 14/12/2021 08:54
    הגב לתגובה זו
    להטיל מס חמצן... לעודד לאכול בריא ולנשום לאט כי כל נשימה זהב !
  • 16.
    שר אוצר מטורף!! אף אחד לא מעיז לעצור אותו?!! (ל"ת)
    ary 06/12/2021 00:53
    הגב לתגובה זו
  • 15.
    עברי 21/10/2021 17:47
    הגב לתגובה זו
    למימון גחמות של שכירים בכירים
  • 14.
    המיואש 26/09/2021 09:06
    הגב לתגובה זו
    כנראה כדי לפצות על הירידה בתקבולי המס על הדלק ץחבורה ציבורית בארץ זוואה ואין שום כוונה לשפר אותה - רק להרוס ולהמאיס את התחבורה הרגילה
  • 13.
    חזי 23/09/2021 02:07
    הגב לתגובה זו
    בעוד כמה שנים לא יהיה לאוצר הכנסות של מליארדים מהספק. מנגד ההוצאות לפנסיה התקציבית יעלו לשיאים חדשים. בעוד 5 שנים כשרוב המכוניות יהיו חשמליות האוצר לעולם לא יוותר על ההכנסות מהדלק והוא בקנוניה יחד עם הפוליטיקאים יטילו מס על כל קמ שהרכב נוסע. זה מה שעומד להיות
  • 12.
    לזרוק את ליברמן 21/09/2021 13:44
    הגב לתגובה זו
    צריך לצאת לרחובות ולזרוק אותם לפח את המחורבנט
  • 11.
    8 03/09/2021 14:33
    הגב לתגובה זו
    20 דקות נסיעה לתחנת הרכבת. ואז 10 דק' רכבת ראשונה, 10 דק' החלפה, 15 דק' נסיעה של הרכבת השניה. ואז 15 דק' הליכה בשמש מהתחנה לעבודה.
  • 10.
    תושבי תל-אביב ישלמו כדי לצאת ולחזור הבייתה. חחחחח (ל"ת)
    מגיע לשמאלנים 03/09/2021 13:52
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    א 03/09/2021 12:17
    הגב לתגובה זו
    "למה צריך למנות ועדה אם ידוע מראש שהיא תחליט שהרפורמה הצליחה כי לאנשים אין כסף ("אני רוצה למשוך אנטישמים ישרים ולעשותם מחסלי הרכוש היהודי"[ מתוך יומנו של הרצל ימ"ש])
  • 8.
    שימי 03/09/2021 10:53
    הגב לתגובה זו
    הכניסה לירושלים קטסטרופלית. למה שוב ליצור אפליה בין תל אביב לירושלים. מאידך כל אלו שחושבים להפגין נגד הממשלה יחסכו ויתחילו להפגין בירושלים
  • דוד 22/09/2021 18:00
    הגב לתגובה זו
    אין בירושלים אנשים שישלמו. זה כמו מס הכנסה, מי משלם אנשי המרכז שעובדים משרתים. מה לא ברור פה?
  • 7.
    שר אוצר 03/09/2021 00:58
    הגב לתגובה זו
    גם את הנייה הרג ב 48 שעות
  • אנונימי 19/09/2021 12:54
    הגב לתגובה זו
    מילה של ליברמן זו מילה!!! הצחקתם אותי
  • 6.
    ברבור שחור 03/09/2021 00:25
    הגב לתגובה זו
    פופוליסטים יש כל הזמן. אין פוליטיקאי שיהיה מוכן לחתום על זה כשתגיע השעה
  • 5.
    לא להסכים לעבוד בתל אביב (ל"ת)
    רון 03/09/2021 00:18
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    ענק..... 02/09/2021 21:41
    הגב לתגובה זו
    ועוד הם הצביעו שמאל. לא מפסיק לצחוק (עמוק בלב כמובן) עם מבט מסכן בעיניים...
  • 3.
    לזרוק את ליברמן 02/09/2021 19:57
    הגב לתגובה זו
    צריך לצת לרחובות ולזרוק את הממשלה המחורבנט של השקר הנוכל הבוגד בובה על חוטים
  • 2.
    בניטו השפן דפק בשמאל 02/09/2021 19:34
    הגב לתגובה זו
    בקיצור שמאלנים דפוקים ואלו שהצביעו מרכז כי חשבו שהם מרכז דפקו אתכם הממשלה הזאת העלאת גיל הפנסיה לנשים , ארונה מתייקרת , חשמל מתייקר , יוקר המחיה מתיקר , מס בדמות פרוטקשן הכבישים שייכים לממשלה השמאלנית ואתם האזרחים הדפוקים שהצבעתם עבורנו תשלמו ובגדול
  • שוויון 02/09/2021 21:10
    הגב לתגובה זו
    העתק הדבק על משך השירות של נשים. כל השאר זה מיסוי מיותר שיהווה אבן ריחיים על מעמד הביניים והמעמד הנמוך, ועל הדרך יגרום לעליית מחירים רוחבית במשק.
  • ? מאיפה אתה רוצה שיתנו 53 מליארד לעבס (ל"ת)
    ==================== 02/09/2021 19:52
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    מדינה של נוכלים שרק מחפשת לגנוב מהאזרחים (ל"ת)
    אפק 02/09/2021 19:12
    הגב לתגובה זו
צ'רי FX היברידי. ההבדל העיצובי בחזית. צילום יצרןצ'רי FX היברידי. ההבדל העיצובי בחזית. צילום יצרן

התחרות מתגברת - צ'רי FX היברידי החל מ- 153000 ש"ח

פריסבי יבואנית דגמי צ'רי לישראל החלה בשיווק הדגם ההיברידי של הקרוסאובר FX במחיר של החל מ- 153,000 ש"ח. ה FX היברידי יצטרף ל 14,400 מדגמי ה FX בנזין וחשמלי שנמכרו עד עתה בישראל. 

יואב פולס |
נושאים בכתבה צ'רי FX

פריסבי יבואנית דגמי צ'רי לישראל, ובהצלחה גדולה יש לומר (43,000 רכבי צ'רי מתחילת השיווק בסוף שנת 2022), החלה בשיווק הדגם ההיברידי של הקרוסאובר FX.

מאז תחילת השיווק של ה FX בסוף שנת 2022 נמכרו בישראל כ-  14,400 יחידות, מהן כ- 5500 יחידות מדגם הטורבו בנזין ועוד כ- 8900 מהדגם החשמלי. עתה מצטרף למשפחת ה FX גם הדגם ההיברידי שיכול להתאים לעוד מגוון של לקוחות שנמנעו מהחשמלי מסיבות תפעוליות וביקשו לקבל רכב חסכוני יותר מדגם הבנזין.

ה FX של צ'רי הוא קרוסאובר שתחילת שיווקו בישראל נעשתה בדגם טורבו בנזין, בדומה לצ'רי טיגו 7 וטיגו 8. בהמשך קיבל ה FX גירסה חשמלית צ'רי FX EV. ה FX הוא כאמור קרוסאובר, בסגמנט B-SUV עם מימדים נדיבים יחסית לקטגוריה. האורך הכולל 4.447 מטר, הרוחב 1.824 מטר, והגובה 1.588 מטר. בסיס הגלגלים של ה FX עומד על 2.61 מטר, והוא מהיותר גדולים מבין הקרוסאוברים בסגמנט B.

ה FX ההיברידי עושה שימוש במנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר, בעל הספק של 143 כ"ס ומומנט של 22 קג"מ. יחד עימו מניע את הרכב מנוע חשמלי בהספק 204 כ"ס ומומנט של 31.6 קג"מ, המקבל אנרגיה מסוללה בקיבולת 1.8Kwh. ההספק המשולב עומד על 246 כ"ס ומומנט משולב של 34.4 קג"מ. ההספק והמומנט מתורגמים לביצועים טובים עם זינוק מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 7.9 שניות, בדרך למהירות מקסימלית של 175 קמ"ש.

צריכת הדלק המשולבת בתקן האירופאי המחמיר WLTP עומדת על 5.3 ליטר ל- 100 ק"מ, כלומר כמעט 19 ק"מ לליטר.

הונגצ'י EHS7. צילום יואב פולסהונגצ'י EHS7. צילום יואב פולס

הונגצ'י EHS7 – מבטיח הרבה האם גם מקיים?

ההונגצ'י EHS7 מצטיינת באולם התצוגה עם מפרט טכני מרשים ואבזור נדיב. על הכביש היא פחות מרשימה.

אהבנו: אבזור, סוללה, מרווח פנימי

פחות אהבנו: היגוי, התנהגות כביש, גג פנורמי ללא וילון, צריכת חשמל בפועל, ממשק משתמש

ציון מסכם 3.7 בסולם פולס

יואב פולס |
נושאים בכתבה הונגצ'י EHS7

בתחילת השנה השיקה קבוצת סמלת את שני הדגמים החדשים של מותג הונגצ'י מבית FAW – המשפחתית EH7 והקרוסאובר EHS7. את הידיעה על תחילת השיווק פרסמנו כאן בביזפורטל וגם רשמנו "...ותהייה יחידה היא לגבי הגג הפנורמי בשמש של אוגוסט". אז אוגוסט הגיע עם גל חום קיצוני, וגם אלינו הגיעה ההונגצ'י EHS7 הקרוסאובר.

הונגצ'י - 'דגל אדום' בסינית, היא מותג הפרימיום של קונצרן FAW הסיני. אני יודע שנמאס לכם לשמוע על מותגים ויצרנים שעד אתמול לא ידענו על קיומם, אבל כן חשוב לדעת שלא מדובר ביצרן קטן אלא בקונצרן שבשנת 2024 ייצר מעל 3.3 מיליון כלי רכב. כלומר לא מדובר בסטארטאפ כזה או אחר, והונגצ'י הוא מותג הייצוא שלו לשווקים מערביים.

תעודת חובה        
קטגוריה                קרוסאובר – D-SUV
מימדים (מטר)        אורך 4.925 /רוחב 1.95 /גובה 1.68 /בסיס גלגלים 3.0
מספר מושבים        חמישה
הנעה                    חשמלית אחורית ב Core וב LR / חשמלית כפולה בדגם Performance
הספק ומומנט            340 כ"ס, 45.9 קג"מ ב Core וב LR / 610 כ"ס ו 77.1 קג"מ ב Performance
סוללה וטעינה            85Kwh ב Core / 111Kwh ב LR וב Performance. טעינה AC 11Kw, DC 250Kw
טווח ותקן                475 ק"מ ב Core / 600 ק"מ ב LR / 540 ק"מ ב Performance. תקן יצרן
בטיחות                ציון איבזור בטיחות 7. כרגע ללא מבחן ב EuroNcap
מחיר                230.0 אש"ח ל Core, 260.0 אש"ח ל LR, ו- 290.0 אש"ח ל Performance


     

 עיצוב חיצוני ופנימי

העיצוב החיצוני של ההונגצ'י EHS7 מעט שונה ממה שהתרגלנו לקבל היום, בעיקר מהמזרח. החזית אטומה, עם יחידות תאורה ראשיות שממש נבלעות בתוך הפגוש של רכב המבחן שבצבע שחור. בצבעים האחרים של הרכב, ובעיקר בלבן הן משמעותית יותר בולטות. פס כרום בולט במרכז החזית נמתח לאחור על מכסה המנוע, כשמרכזו בצבע אדום (דגל אדום או לא דגל אדום). ידיות הדלתות שקועות, ומאחור שוב סידור תאורה מעט שונה, עם יחידות תאורה אחוריות שמזכירות לי בומרנג, ומחוברות ביניהם עם תאורת לד אדומה. עד רגע זה אני לא יודע אם אני אוהב את העיצוב או לא, ואולי דווקא מה שמפריע לי הוא הצבע השחור.