מצלמת מהירות כביש מצלמה רכבים נהיגה
צילום: Istock

מפת אגרות הגודש של האוצר: כמה תשלמו בשעות העומס בכבישי גוש דן?

במסגרת רפורמת אגרות הגודש, יוטלו אגרות על נהגי הרכבים הפרטיים בשעות העומס באזור גוש דן - אז כמה תצטרכו לשלם?
סתיו קורן | (22)

רפורמת אגרות הגודש צריכה עדיין לעבור את אישור הכנסת, אבל ככל שזה תלוי באוצר, בעוד כמה שנים הנכנסים לגוש דן ישלמו אגרות גודש. אז כמה תצטרכו לשלם בגין אגרות גודש בכבישי גוש דן?

על פי טיוטת חוק ההסדרים שהגיש משרד האוצר, אגרת הגודש בגוש דן תתחלק לשלוש טבעות וירטואליות - פנימית, תיכונה וחיצונית, הטבעות ישמשו כאזורי תשלום נפרדים. האופן בו תתבצע האכיפה היא באמצעות מצלמות דרך. כמו כן, בעלי הרכבים יוכלו להתקין רכיב שיזהה את רכבם, וכך יגבה תשלום מופחת.

התשלום יושפע משעת העומס - בנסיעה בטבעת הפנימית בשעות 10:00-06:30 יגבה תשלום של 5 שקלים על נסיעה לטבעת החיצונית, 10 שקל לטבעת התיכונה ו-10 שקל נוספים לטבעת הפנימית. כמו כן, בנסיעה לכל כיוון בין השעות 19:00-15:00 יגבה תשלום של 2.5 שקלים על נסיעה בטבעת החיצונית, 5 שקלים לטבעת התיכונה ו-5 שקלים נוספים לטבעת הפנימית - כשהמקסימום יהיה 37.5 שקלים ליום.

מובן שמכיוון שהמטרה היא קידום התחבורה הציבורית, אגרת הגודש לא תיגבה מנוסעי התחבורה הציבורית, וכן מרכבי שירות ומוניות. אופנועים, שגם תורמים לפקקים אם כי פחות, ישלמו מחצית מהתשלום, ולעומתם נהגי משאיות צפויים לשלם סכום כפול. לפי הטיוטה של האוצר, החל מחודש דצמבר 2025 יתבצע עדכון של ההסדר, בהתאם לשינויים בהיקף הגודש בגוש דן. בהנחה והמצב יחמיר, שעות העומס בחוק יורחבו בחצי שעה לכל כיוון.

תגובות לכתבה(22):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 18.
    תוכנית מנוי 14/12/2021 08:55
    הגב לתגובה זו
    כשיגמר מצב החירום יחזירו לכולם ללא ריבית פיגורים
  • 17.
    תוכנית מנוי 14/12/2021 08:54
    הגב לתגובה זו
    להטיל מס חמצן... לעודד לאכול בריא ולנשום לאט כי כל נשימה זהב !
  • 16.
    שר אוצר מטורף!! אף אחד לא מעיז לעצור אותו?!! (ל"ת)
    ary 06/12/2021 00:53
    הגב לתגובה זו
  • 15.
    עברי 21/10/2021 17:47
    הגב לתגובה זו
    למימון גחמות של שכירים בכירים
  • 14.
    המיואש 26/09/2021 09:06
    הגב לתגובה זו
    כנראה כדי לפצות על הירידה בתקבולי המס על הדלק ץחבורה ציבורית בארץ זוואה ואין שום כוונה לשפר אותה - רק להרוס ולהמאיס את התחבורה הרגילה
  • 13.
    חזי 23/09/2021 02:07
    הגב לתגובה זו
    בעוד כמה שנים לא יהיה לאוצר הכנסות של מליארדים מהספק. מנגד ההוצאות לפנסיה התקציבית יעלו לשיאים חדשים. בעוד 5 שנים כשרוב המכוניות יהיו חשמליות האוצר לעולם לא יוותר על ההכנסות מהדלק והוא בקנוניה יחד עם הפוליטיקאים יטילו מס על כל קמ שהרכב נוסע. זה מה שעומד להיות
  • 12.
    לזרוק את ליברמן 21/09/2021 13:44
    הגב לתגובה זו
    צריך לצאת לרחובות ולזרוק אותם לפח את המחורבנט
  • 11.
    8 03/09/2021 14:33
    הגב לתגובה זו
    20 דקות נסיעה לתחנת הרכבת. ואז 10 דק' רכבת ראשונה, 10 דק' החלפה, 15 דק' נסיעה של הרכבת השניה. ואז 15 דק' הליכה בשמש מהתחנה לעבודה.
  • 10.
    תושבי תל-אביב ישלמו כדי לצאת ולחזור הבייתה. חחחחח (ל"ת)
    מגיע לשמאלנים 03/09/2021 13:52
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    א 03/09/2021 12:17
    הגב לתגובה זו
    "למה צריך למנות ועדה אם ידוע מראש שהיא תחליט שהרפורמה הצליחה כי לאנשים אין כסף ("אני רוצה למשוך אנטישמים ישרים ולעשותם מחסלי הרכוש היהודי"[ מתוך יומנו של הרצל ימ"ש])
  • 8.
    שימי 03/09/2021 10:53
    הגב לתגובה זו
    הכניסה לירושלים קטסטרופלית. למה שוב ליצור אפליה בין תל אביב לירושלים. מאידך כל אלו שחושבים להפגין נגד הממשלה יחסכו ויתחילו להפגין בירושלים
  • דוד 22/09/2021 18:00
    הגב לתגובה זו
    אין בירושלים אנשים שישלמו. זה כמו מס הכנסה, מי משלם אנשי המרכז שעובדים משרתים. מה לא ברור פה?
  • 7.
    שר אוצר 03/09/2021 00:58
    הגב לתגובה זו
    גם את הנייה הרג ב 48 שעות
  • אנונימי 19/09/2021 12:54
    הגב לתגובה זו
    מילה של ליברמן זו מילה!!! הצחקתם אותי
  • 6.
    ברבור שחור 03/09/2021 00:25
    הגב לתגובה זו
    פופוליסטים יש כל הזמן. אין פוליטיקאי שיהיה מוכן לחתום על זה כשתגיע השעה
  • 5.
    לא להסכים לעבוד בתל אביב (ל"ת)
    רון 03/09/2021 00:18
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    ענק..... 02/09/2021 21:41
    הגב לתגובה זו
    ועוד הם הצביעו שמאל. לא מפסיק לצחוק (עמוק בלב כמובן) עם מבט מסכן בעיניים...
  • 3.
    לזרוק את ליברמן 02/09/2021 19:57
    הגב לתגובה זו
    צריך לצת לרחובות ולזרוק את הממשלה המחורבנט של השקר הנוכל הבוגד בובה על חוטים
  • 2.
    בניטו השפן דפק בשמאל 02/09/2021 19:34
    הגב לתגובה זו
    בקיצור שמאלנים דפוקים ואלו שהצביעו מרכז כי חשבו שהם מרכז דפקו אתכם הממשלה הזאת העלאת גיל הפנסיה לנשים , ארונה מתייקרת , חשמל מתייקר , יוקר המחיה מתיקר , מס בדמות פרוטקשן הכבישים שייכים לממשלה השמאלנית ואתם האזרחים הדפוקים שהצבעתם עבורנו תשלמו ובגדול
  • שוויון 02/09/2021 21:10
    הגב לתגובה זו
    העתק הדבק על משך השירות של נשים. כל השאר זה מיסוי מיותר שיהווה אבן ריחיים על מעמד הביניים והמעמד הנמוך, ועל הדרך יגרום לעליית מחירים רוחבית במשק.
  • ? מאיפה אתה רוצה שיתנו 53 מליארד לעבס (ל"ת)
    ==================== 02/09/2021 19:52
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    מדינה של נוכלים שרק מחפשת לגנוב מהאזרחים (ל"ת)
    אפק 02/09/2021 19:12
    הגב לתגובה זו
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05. צילום יצרן

דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון

מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח. 

יואב פולס |

מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.

הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07  המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.

העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.


דיפאל S05 סביבת נהג. צילום יצרן

תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.

המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.

אומודה 9 הבוקר בתל אביב. החל מ 230.0 אש"ח. צילום יואב פולסאומודה 9 הבוקר בתל אביב. החל מ 230.0 אש"ח. צילום יואב פולס

אומודה בישראל - עם שני דגמים אומודה 7 ואומודה 9

כלמוביל יבואנית דגמי אומודה וג'אקו לישראל השיקה את מותג אומודה עם שני קרוסאוברים מאובזרים.

אומודה 7 עם שלוש רמות גימור החל מ 185.0 אש"ח

אומודה 9 עם שתי רמות גימור החל מ 230.0 אש"ח

יואב פולס |

כלמוביל יבואנית דגמי אומודה וג'אקו לישראל השיקה הבוקר את מותג אומודה. שיווק מותג אומודה אליו נחשפנו לראשונה לפני כשנה עם השקת מותג ג'אקו התעכב, והיום השיקה כלמוביל את המותג יחד עם שני דגמי קרוסאוברים מעניינים.

נזכיר כי מותגי ג'אקו ואומודה הם מותגים המיוצרים על ידי צ'רי הסינית אשר תחתיה מספר מותגים מגוון כאשר היצרנית מנסה לדייק ולאפיין את המותגים לצרכנים השונים. כך מותג צ'רי עצמו הוא יותר נגיש ויותר 'עממי', ואילו מותג ג'אקו שעושה שימוש באותן פלטפורמות הוא מותג ייצוא שממוצב בהיררכיה של צ'רי, מעל מותג צ'רי. מותג אומודה הוא האח התאום הלא זהה, והמעט מתוחכם יותר לקהלים שונים.

ברקע השקת מותג אומודה יש לזכור את ההצלחה הפנומנלית של חדירת מותג ג'אקו לישראל, הן הג'אקו 7 שהוא הרכב הנמכר ביותר בשנת 2025 בפער גדול מהמקום השני, כאשר בכלמוביל מדווחים על ביקש ער גם לג'אקו 8 היקר יותר עם כ – 2000 הזמנות.

ההצלחה השיווקית גורמת לאנשי היצרנית הנמצאים בישראל להיות נחושים ולצפות לביצועי מכירות מצוינים גם לרכבי אומודה.

מיד עם תחילת השקת אומודה ישווקו בישראל שני דגמים – אומודה 7, קרוסאובר C-Suv ואומודה 9  קרוסאובר בסגמנט D-Suv.