רכבת קלה, רכבת
צילום: יחצ
TV

"קנו דירה בקרבת תחנות הרכבת הקלה"

הרכבת הקלה עשויה לפתור חלק משמעותי מבעיות התחבורה באזור המרכז, ועל הדרך היא "תקרב" ותנגיש אזורים במעגל השני לתל אביב ותשביח מתחמים שיהיו צמודים לתוואי הרכבת - התחזית הזו ועוד בראיון TV עם אוהד דנוס
עדי ברזילי | (29)

האם הרכבת הקלה היא אכן מהפכה תחבורתית של ממש. אולי היא לא הפתרון הכולל לבעיות התחבורה הקשות שלנו, אבל היא בהחלט עשויה להקל על העומסים במרכז. 

הרכבת הקלה תנגיש את המרכז לערים הסמוכות, ותהפוך את ההגעה לתל אביב לעניין של 5-10 דקות. אז נכון שזה ייקח עוד כמה שנים (טובות), ונכון שמסתמן איחור, אבל חצי הכוס המלאה - שזה יקרה. בסוף. וכשזה יקרה, יהיו לנו הרבה יותר קל להגיע ממקום

למקום בתוך המרכז. הכל יהיה קרוב יותר.

הרכבת "תקרב" ותנגיש אזורים במעגל השני לתל אביב ותשביח מתחמים שיהיו צמודים לתוואי הרכבת  - אז  האם עכשיו זה זמן טוב להשקיע בדירות בתוואי הרכבת? אוהד דנוס,

 יו"ר לשכת השמאים לשעבר, מעריך שכן. הנה הראיון המלא

 

תגובות לכתבה(29):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 21.
    מיכאל 24/11/2019 19:23
    הגב לתגובה זו
    מה השפעת הרעש באזורים שבהם הרכבת עילית על דירות צמודות למסירה? תודה
  • 20.
    איך לא חשבתי על זה קודם.... (ל"ת)
    גאוני 05/11/2019 22:36
    הגב לתגובה זו
  • 19.
    מתי זה יהיה? (ל"ת)
    אני 05/11/2019 17:23
    הגב לתגובה זו
  • 18.
    ג 05/11/2019 16:41
    הגב לתגובה זו
    דבריו בסלע הגיוני ואכן יקרה!
  • 17.
    ר 05/11/2019 15:36
    הגב לתגובה זו
    כך שתיצטרך לעצור ברמזורים ובצמתים כך שאולי תיהיה קלה אבל לא מהירה...
  • מגי 08/11/2019 23:22
    הגב לתגובה זו
    למעשה, הרכבת היא השולטת בקצב בכבטש באופן אוטומטי. כשהיא תתקרב לרמזור, הוא יתחלף לירוק וייתן לה עדיפות למעבר בצמתים. לכל האחרים יתחלף האור לאדום.
  • 16.
    קרית חיים מערבית מתפתחת מאוד!!! בקריבת הים (ל"ת)
    אביר 05/11/2019 15:36
    הגב לתגובה זו
  • 15.
    dw 05/11/2019 14:40
    הגב לתגובה זו
    מוזמנים לבדוק יותר לעומק בתכנונים של נת"ע. זו רכבת קלה. לא מטרו, והמשמעות היא נסיעה איטית יחסית והרבה תחנות. לכן זמן הנסיעה ארוך יותר מהפנטזיות של חלק מהאנשים. ועדיין... זה יהיה אטרקטיבי. למה? בגלל קצב הריבוי הגבוה בישראל. כל שנה יש פה עוד 200 אלף תושבים והם קונים עוד ועוד מכוניות, לכן מצב התנועה כיום בגוש דן, למרות שלחלק מהאנשים נראה קשה, הוא בעצם גן עדן. בעתיד, בוודאות, יהיה יותר קשה. לכן גם אם נדמה שהרכבת נוסעת לאט. יחסית לזחילה העתידית שלכם בפקק? זה יחשב לטוב. הרכבת נוסעת בתוואי משלה ולכן לא תלוי בפקק. ככה זה כשמעודדים ילודה, למרות שאנחנו כבר 9 מיליון תושב ולא 600 אלף. תוך 70 שנה. עוד 40 שנה יצטופפו פה פעמיים ישראל. לא. זה לא יהיה נחמד. ככה זה כשמעודדים ילודה (משלמים קיצבת ילדים גם לילד 3 ומעלה ולמשל, למה? ככה)
  • 14.
    חכם בלילה 05/11/2019 13:39
    הגב לתגובה זו
    אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות וכו.... אם המידע הוא לידיעה בלבד אז מה זה עוזר? הנה גם אני יכול... אל תקנו נדלן בקרבת הרכבת. אף אחד לא יעשה שם תמא, כשיש רכבת חדשה פועלת מטר משם. וככה תשארו לנצח עם דירה ישנה. כמובן אין לראות באמור לעיל וכו....
  • 13.
    ש 05/11/2019 10:58
    הגב לתגובה זו
    ממש גילתם את אמריקה. נו באמת כל תינוק מבין שהרכבת הקלה משביחה את הנדלן שבקרבתה רק מה שזה כבר מתומחר, מספיק לראות את המחירים ברג כדי להבין. די לרמות כי כבר עייפנו, באמת שעייפנו.
  • 12.
    ב 05/11/2019 10:40
    הגב לתגובה זו
    השוק מת ואצל דאנוס הוא רק עולה רואים שמדובר באינטרסנט מתחום הבנייה .
  • 11.
    ב 05/11/2019 10:38
    הגב לתגובה זו
    השוק מת אבל אצל דנוס רק עולה .רואים בבירור , שמדובר באינטרסנט .
  • 10.
    א 05/11/2019 10:33
    הגב לתגובה זו
    תוואי הרכבת הקלה הוא לרוב בכבישים ראשיים וסואנים כמו ז'בוטינסקי ברמת גן. מחירי הדירות הללו יכולות להיות 30אחוז פחות ממחיר דירות ברחוב שקט קרוב. שלא נדבר על כל הפיח השחור שאתם רואים עליהם..שזה יישב לכם בריאות. מי שחושב שאיפה שיש כיום תחנת אוטובוס המחיר גבוה יותר..שיקנה
  • אחי, מדובר על דירות ברחובות הסמוכים לא בזבוטינסקי! (ל"ת)
    ד 05/11/2019 16:43
    הגב לתגובה זו
  • dw 05/11/2019 14:46
    הגב לתגובה זו
    המשמעות היא שזהו, אין פיח ואין רעש. מדהים, נכון? סבלנות. זה לא יקרה בשנים הקרובות, אבל תוך שנות דור? זה הולך לעשות מהפך מבחינת איכות החיים ברחובות הראשיים בכל ערי ישראל. ת"א, ר"ג, י-ם, חיפה, לא משנה. אני לא יכול להפריז עד כמה זה הולך להיות דרמטי. בשלב הראשון הלוואי ויותר ויותר אוטובוסים יהפכו לחשמליים. אפשר כבר לראות את זה במחירי הנדלן ברחוב אלנבי במרכז ת"א. פעם זה היה אזור שרק מהגרי עבודה הסכימו לגור בו והיום, גם אם ישראלים נורמטיבים פחות מוכנים וכרגע זה אזור להיפסטרים הרי שמחירי הנדלן כבר טסים לשמיים.
  • 9.
    אנונימי 05/11/2019 10:05
    הגב לתגובה זו
    עוד סיבה לעלות לנו את מחירי הדיור
  • 8.
    אייבי 05/11/2019 10:04
    הגב לתגובה זו
    מקפיצה בארץ את מחירי הדיור שגם ככה בשמיים
  • 7.
    שועל שטח 05/11/2019 09:56
    הגב לתגובה זו
    האמת היא שדירות תקועות במשך חודשים, ואין הסתערות של רוכשים, כפי שמנסים לצייר (מעניין למי יש אינטרסים???). מי שיש לו סבלנות ולא ימהר לרכוש דירה בשנה, שנתיים הקרובות- ירוויח.
  • המון רוכשים תקועים בלי דירה ולבסוף ישלמו יותר לאחר שהמחירים יעלו (ל"ת)
    אלי 05/11/2019 15:57
    הגב לתגובה זו
  • א 05/11/2019 10:37
    הגב לתגובה זו
    תמשיך לחכות שהמחיר יירד כי יקר לך ואתה לא יכול לשלם..ונחש נה זה יעלה עוד. אני מבין שאתה לא מאמין שאלה המחירים אבל זה לא בועה. אם תקח 20 שנה אחרונות ולא 10 תגלה שהמחיר עלה בערך פי 2 ב 20 שנה. בדיוק כפי שמנה שווארמה עולה כפול וכו'. מי שחוש שזה לא יכול להאמיר עוד ועוד שיסתכל על הונג קונג. שם בכלל רוב הציבור לא יכול לחלום על לקנות דירה.
  • 6.
    קנינו ברמת גן בקרבת הרכבת הקלה וכבר עליית מחיר משמעותית (ל"ת)
    תודה אוהד 05/11/2019 09:41
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    מסכים עם הכותב, המחירים עלו ויעלו עוד (ל"ת)
    בני 05/11/2019 09:06
    הגב לתגובה זו
  • אייבי 05/11/2019 10:06
    הגב לתגובה זו
    עם זה? כל דבר מקפיץ מחירים
  • 4.
    טוב למבוגרים כבדי שמיעה והליכה אבל לומר שמכך יעלה המחיר (ל"ת)
    דירות"א 05/11/2019 08:47
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    הרבה פרסומים כדי למשוך רוכשי דירות דיי נגמרה החגיגה (ל"ת)
    קש 05/11/2019 08:43
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    הכותרת צריכה להיות: "מחפשים קורת גג?..." (ל"ת)
    די ל"משקיעים" 05/11/2019 08:23
    הגב לתגובה זו
  • אנונימי 05/11/2019 10:06
    הגב לתגובה זו
    כמו בארהב בקרוב אצלנו
  • 1.
    אופיר 05/11/2019 07:55
    הגב לתגובה זו
    אל תקנו כאן כלום עד שהנכסים לא ירדו ב 40%
  • ונראה אותך משלם משכנתא שלקחת ל20 שנה (ל"ת)
    אני 05/11/2019 17:25
    הגב לתגובה זו
דניאל נמרודי,סמנכ"ל נכסים. קרדיט: ראובן קסטרודניאל נמרודי,סמנכ"ל נכסים. קרדיט: ראובן קסטרו

סולל בונה הוא הקבלן המבצע שנבחר לפרויקט בן גוריון ברמלה

הכשרת היישוב בחרה בקבלן לצורך ביצוע שלב א'. היקף ההסכם הוא כ-287 מיליון שקל לבניית 270 דירות חדשות במקום 48 ישנות. הדיירים החלו להתפנות לקראת הריסה והקמת הבניין החדש. לפי ההערכות החברה, הרווח הגולמי הכולל יעמוד על כ-647 מיליון שקל בפרויקט בכללותו שיכלול כ-3 אלף דירות חדשות עם שטחי מסחר ותעסוקה

צלי אהרון |


הכשרת הישוב התחדשות עירונית הכשרה התחדשות 1.45%  מסמנת מציינת שלב די חשוב בפרויקט ההתחדשות העירונית הגדול ברמלה - "מתחם בן גוריון". החברה הודיעה כי חתמה על הסכם עם חברת סולל בונה, שנשלטת בידי חברת שיכון ובינוי שיכון ובינוי -2.18%  , לביצוע שלב א' בפרויקט, בהיקף של כ-287 מיליון שקל בתוספת מע"מ. 

במסגרת השלב הראשון יהרסו 48 דירות ישנות, ובמקומן ייבנו 270 דירות חדשות בשיטת "עד המפתח", כלומר - הקבלן המבצע - במקרה הנוכחי סולל בונה, נותן את שירותי הבנייה מההתחלה ועד לאיכלוס. קרי - עד לטופס 4. ו"עד למפתח". העבודות יארכו עפ"י התחזית של החברות כ-3.5 שנים. בימים אלו הדיירים החלו להתפנות מהמבנים הישנים כדי לפנות מקום להתחלת העבודות. 

מדובר באחד המיזמים הגדולים מהתקופה האחרונה בתחום ההתחדשות העירונית: בסך הכול יכלול הפרויקט כ-3 אלף דירות חדשות, לצד כ-7.5 אלף מ"ר שטחי מסחר וכ-5.6 אלף מ"ר שטחי תעסוקה. המתחם כולו משתרע על פני כ-150 דונם, בין הרחובות יהודה שטיין, שדרות בן גוריון, שדרות דוד רזיאל וא.ס. לוי בעיר, והוא צפוי לשנות את פני השכונה. לפחות במישור המגורים.

הרווח הגולמי הכולל שתרשום הכשרת התחדשות מהפרויקט יעמוד על כ-647 מיליון שקל, כאשר בשלב הראשון לבדו צפוי הרווח הגולמי להגיע לכ-52 מיליון שקל. החברה מדווחת כי עד כה נמכרו בפרויקט 40 דירות בהיקף של כ-93 מיליון שקל, כלומר - דירה ממוצעת ב-2.325 מיליון שקל. חלקה של הכשרת הישוב בפרויקט הוא 65%, במסגרת עסקת שותפות עם מנורה מבטחים. 

הכשרת הישוב מחזיקה כיום צבר של כ-30 אלף דירות בשלבי קידום שונים ברחבי הארץ, מתוכן כ־9,000 צפויות להיות בשלות לשיווק ולביצוע עד 2027. עבור העיר רמלה, מדובר בתנופת בנייה חסרת תקדים, שתוסיף אלפי דירות חדשות ותעניק לתושבים סביבת מגורים מתקדמת יותר, עם חיבור למסחר, תעסוקה ותשתיות עירוניות חדשות.

דניאל נמרודי,סמנכ"ל נכסים. קרדיט: ראובן קסטרודניאל נמרודי,סמנכ"ל נכסים. קרדיט: ראובן קסטרו

סולל בונה הוא הקבלן המבצע שנבחר לפרויקט בן גוריון ברמלה

הכשרת היישוב בחרה בקבלן לצורך ביצוע שלב א'. היקף ההסכם הוא כ-287 מיליון שקל לבניית 270 דירות חדשות במקום 48 ישנות. הדיירים החלו להתפנות לקראת הריסה והקמת הבניין החדש. לפי ההערכות החברה, הרווח הגולמי הכולל יעמוד על כ-647 מיליון שקל בפרויקט בכללותו שיכלול כ-3 אלף דירות חדשות עם שטחי מסחר ותעסוקה

צלי אהרון |


הכשרת הישוב התחדשות עירונית הכשרה התחדשות 1.45%  מסמנת מציינת שלב די חשוב בפרויקט ההתחדשות העירונית הגדול ברמלה - "מתחם בן גוריון". החברה הודיעה כי חתמה על הסכם עם חברת סולל בונה, שנשלטת בידי חברת שיכון ובינוי שיכון ובינוי -2.18%  , לביצוע שלב א' בפרויקט, בהיקף של כ-287 מיליון שקל בתוספת מע"מ. 

במסגרת השלב הראשון יהרסו 48 דירות ישנות, ובמקומן ייבנו 270 דירות חדשות בשיטת "עד המפתח", כלומר - הקבלן המבצע - במקרה הנוכחי סולל בונה, נותן את שירותי הבנייה מההתחלה ועד לאיכלוס. קרי - עד לטופס 4. ו"עד למפתח". העבודות יארכו עפ"י התחזית של החברות כ-3.5 שנים. בימים אלו הדיירים החלו להתפנות מהמבנים הישנים כדי לפנות מקום להתחלת העבודות. 

מדובר באחד המיזמים הגדולים מהתקופה האחרונה בתחום ההתחדשות העירונית: בסך הכול יכלול הפרויקט כ-3 אלף דירות חדשות, לצד כ-7.5 אלף מ"ר שטחי מסחר וכ-5.6 אלף מ"ר שטחי תעסוקה. המתחם כולו משתרע על פני כ-150 דונם, בין הרחובות יהודה שטיין, שדרות בן גוריון, שדרות דוד רזיאל וא.ס. לוי בעיר, והוא צפוי לשנות את פני השכונה. לפחות במישור המגורים.

הרווח הגולמי הכולל שתרשום הכשרת התחדשות מהפרויקט יעמוד על כ-647 מיליון שקל, כאשר בשלב הראשון לבדו צפוי הרווח הגולמי להגיע לכ-52 מיליון שקל. החברה מדווחת כי עד כה נמכרו בפרויקט 40 דירות בהיקף של כ-93 מיליון שקל, כלומר - דירה ממוצעת ב-2.325 מיליון שקל. חלקה של הכשרת הישוב בפרויקט הוא 65%, במסגרת עסקת שותפות עם מנורה מבטחים. 

הכשרת הישוב מחזיקה כיום צבר של כ-30 אלף דירות בשלבי קידום שונים ברחבי הארץ, מתוכן כ־9,000 צפויות להיות בשלות לשיווק ולביצוע עד 2027. עבור העיר רמלה, מדובר בתנופת בנייה חסרת תקדים, שתוסיף אלפי דירות חדשות ותעניק לתושבים סביבת מגורים מתקדמת יותר, עם חיבור למסחר, תעסוקה ותשתיות עירוניות חדשות.