צבי לנדו סולאראדג
צילום: באדיבות סולאראדג'

סולאראדג' מספקת תחזית חלשה - המניה נופלת ב-13% באפטר

לאחר שהשלימה זינוק של קרוב ל-370% מהשפל של מארס האחרון, הציפיות בשוק היו גבוהות מהדוחות של סולאראדג' הישראלית. בפועל - החברה מספקת תחזית חלשה במיוחד לרבעון הקרוב
עמית נעם טל | (11)

עונת הדוחות בוול סטריט ממשיכה בהילוך גבוה כאשר הפוקוס כעת הוא על מניית חברת האנרגיה הסולארית סולאראדג' (סימול:SEDG) שנופלת במסחר המאוחר ב-13% לאחר שסיפקה תחזית חלשה במיוחד לרבעון הקרוב. 

החברה דיווחה על הכנסות של 338.09 מיליון דולר במהלך הרבעון האחרון. מדובר בירידה ביחס לנתון של 410.5 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד ונתון הנמוך מהתחזיות המוקדמות בשוק שעמדו על הכנסות של 342 מיליון דולר. 

בשורה התחתונה, החברה רושמת רווח נקי של 43.8 מיליון דולר או 0.83 דולר למניה, לעומת נתון של 41.7 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. בנתון המתואם מדווחת החברה על רווח של 1.21 דולר למניה, בהתאם לתחזיות המוקדמות. 

תזרים המזומנים של החברה מפעילות שוטפת הסתכם ב-28.4 מיליון דולר, ירידה לעומת נתון של 59.3 מיליון דולר ברבעון הקודם וירידה מרמה של 68.7 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

מלבד התוצאות החלשות, החברה מפרסמת תחזית חלשה לרבעון הקרוב: הכנסות החברה צפויות לנוע בטווח של 345-365 מיליון דולר, רחוק מהתחזיות בשוק שעמדו על הכנסות של 389.5 מיליון דולר. 

הדוחות מגיעים לאחר רבעון מצויין עבור משקיעי החברה. מניית השלימה בחודש שעבר זינוק של יותר מ-80% מפרסום הדוחות לרבעון ה-2, אך תיקנה במעט בשבועות האחרונים. 

תגובות לכתבה(11):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    ==================== 03/11/2020 13:07
    הגב לתגובה זו
    הטובות ביותר. ומתומכרת גבוה. כך שאולי זו הזדמנות . אני עשיתי כמה סיבובים כרגע אחלתי אותה בירידות קניתי במחיר 150 בערך מאמין שנפוש את ה 314 מלמעלה לא עוד הרבה זמן
  • 6.
    סוחר 03/11/2020 10:18
    הגב לתגובה זו
    לדעתי אם כבר המתחרה שלה עדיפה בהרבה enph.שניהם אחרי הבחירות יחטפו שנקבל עוד 4 שנים של הגינגי הכי תותח שיש...שימו לב שזה הימור של בחירות...
  • 5.
    הזדמנות קניה 03/11/2020 09:17
    הגב לתגובה זו
    לחברה פטנטים רבים ויתרונות באופטימיזציה
  • 4.
    בידין יתפוש את כול המרצים בנסדק יותר מדי גנבים שם (ל"ת)
    vbbnh 03/11/2020 08:38
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    גיא סלע חסר (ל"ת)
    עצוב 03/11/2020 07:35
    הגב לתגובה זו
  • גיא מסתכל מלמעלה וגאה (ל"ת)
    נחום 03/11/2020 07:53
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    פוקסי 03/11/2020 06:59
    הגב לתגובה זו
    באסהההה...
  • גם אני 03/11/2020 09:16
    הגב לתגובה זו
    כנ"ל לגבי ורוניס שמתעסקת בסייבר
  • 1.
    אלעד 03/11/2020 06:41
    הגב לתגובה זו
    גם אחרי 17 אחוז ירידה אחרי המסחר מתומחרת במחיר מטורף
  • ממש לא נכון. חברה מעולה שיש לה הרבה לאן לצמוח (ל"ת)
    יוני 03/11/2020 12:16
    הגב לתגובה זו
  • מסכים עם כל מילה (ל"ת)
    אמיר 03/11/2020 08:55
    הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)

שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה

בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה אילון מאסק טסלה

לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68%  להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.


מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.


הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.


האסטרטגיה היא לב הסיפור

הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.


פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.