אדם סינגולדה טאבולה
צילום: טוויטר

מ-TIME ועד USA TODAY: טאבולה מתקשרת עם פאבלישרים גלובליים

טאבולה מצפה לשלם למעלה מ-1.5 מיליארד דולר לפאבלישרים וליצרניות מכשירים ב-2025 כשפלטפורמת Realize תופסת תאוצה

מנדי הניג | (1)

טאבולה מודיעה על הרחבה משמעותית של פלטפורמת הפרסום מבוסס-הביצועים שלה, Realize, כחלק מהעמקת הפעילות שלה בשוק הפרפורמנס הגלובלי. החברה צירפה לשורותיה שורה של פאבלישרים גדולים, בהם TIME, Weather Channel Digital, Gannett USA TODAY Network, Nexstar ו-Slate, ותאפשר למפרסמים גישה למיקומי דיספליי נוספים מעבר לערוצי הנייטיב המסורתיים.

במקביל, טאבולה מעריכה כי תעביר במהלך 2025 למעלה מ-1.5 מיליארד דולר לפאבלישרים וליצרניות מכשירים (OEM) סכום המשקף את היקף ההתקשרויות ואת גודל הפעילות של החברה ברחבי העולם. זה צעד נוסף באסטרטגיה של טאבולה להרחיב את הפלטפורמות שלה מעבר למנועי חיפוש ולרשתות חברתיות.

Realize: איך עובדת הפלטפורמה הזאת ומה מיוחד בה?

פלטפורמת Realize של טאבולה מבוססת על רעיון פשוט - להשתמש בנתונים אמיתיים מהשטח כדי לדעת איפה הכי משתלם לפרסם. מאחורי זה עומד מנוע AI שמנתח בזמן אמת את ההתנהגות של גולשים באתרים ובאפליקציות, ומחליט היכן למקם את המודעות כך שהן יניבו את התוצאה הטובה ביותר. המידע מגיע מטכנולוגיית Code-on-Page - קוד שטאבולה מטמיעה ישירות באתרים של הפאבלישרים, המאפשר לה לעקוב אחר דפוסי גלישה, אינטראקציות ותנועת משתמשים. הנתונים האלו מספקים למערכת תמונה מדויקת של מה עובד - איזה עמודים מושכים תשומת לב, איפה יש סיכוי גבוה יותר להקלקה או לרכישה, ואילו מיקומים פחות אפקטיביים.

באמצעות הניתוח הזה, Realize מבצעת אופטימיזציה רציפה - כלומר, היא משנה בזמן אמת את מיקום המודעות, את הגודל שלהן, את הפורמט שלהן ואת התקציב שמופנה לכל קמפיין, בהתאם לביצועים בפועל. כך, מפרסם יכול לדעת שהכסף שלו מושקע היכן שהסיכוי להמרה - קליק, הרשמה או רכישה - הוא הגבוה ביותר. בשונה ממודעות המתפרסמות בתוך פלטפורמות סגורות כמו פייסבוק או גוגל, Realize פועלת ב-Open Web, כלומר באתרים ויישומים שאינם בשליטת ענקיות הטכנולוגיה, וככה מאפשרת למפרסמים גמישות וגם עצמאות גדולה יותר במקביל לבקרה על התוצאות.

“שותפויות שנבנו לאורך זמן”

מייסד ומנכ"ל טאבולה, אדם סינגולדה, מסר כי “השקענו שנים בבניית מערכות יחסים חזקות עם הפאבלישרים. התפתחנו יחד איתם, עזרנו להם להרחיב את הקהלים ואת היכולת לעבוד עם מפרסמים”. לדבריו, הרחבת Realize היא המשך טבעי לאותן שותפויות ארוכות טווח, כאשר עוד פאבלישרים מצטרפים לפלטפורמה כדי לנצל את יכולות הביצועים החדשות.

טים וולף, סגן נשיא בכיר ב-Gannett, אמר כי “הנגשת מלאי הדיספליי שלנו למפרסמים ב-Realize היא צעד טבעי בהתפתחות השותפות”. גם ב-Slate ציינו כי הפלטפורמה החדשה פותחת הזדמנויות נוספות להרחבת ההכנסות ולשיתופי פעולה מעמיקים יותר.

המהלך משתלב באסטרטגיה רחבה של טאבולה להתרחב לתחום הפרסום הדיגיטלי המבוסס על תוצאות מדידות (Performance Advertising), ולבסס את המעמד שלה כשחקנית בינלאומית משמעותית בשוק שמוערך בעשרות מיליארדי דולרים. באמצעות הרחבת היצע הפורמטים והאינטגרציות, החברה מבקשת להגדיל את שליטתה ברשת הפתוחה ולחזק את הקשר הישיר עם מפרסמים גדולים.

קיראו עוד ב"גלובל"

על רקע ההתרחבות, המניה של טאבולה מדשדשת. מתחילת השנה איבדה המניה כ-16% וב-12 החודשים האחרונים ירדה בכ-15%, לשווי שוק של כ-900 מיליון דולר.

בשוק מעריכים כי המעבר של טאבולה ממודל נייטיב למודל פרפורמנס הוא מהלך מתבקש, אבל גם כזה שדורש זמן עד שיבוא לידי ביטוי בהכנסות וברווחיות. לפי תחזיות האנליסטים, החברה צפויה לסיים את 2025 עם הכנסות של כ-1.87 מיליארד דולר ורווח נקי של כ-0.43 דולר למניה, ולעלות ב-2026 להכנסות של כ-1.96 מיליארד דולר ולרווח של כ-0.46 דולר למניה צמיחה שנתית מתונה שמרמזת על תקופה של מעבר והתבססות, יותר מאשר על קפיצת מדרגה.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אנוסביבי 20/10/2025 15:05
    הגב לתגובה זו
    החברה בהפסד כמעט בכל דוח רבעוני .
אנבידיהאנבידיה

"אנבידיה נסחרת במכפיל שפל היסטורי" בנק אוף אמריקה ממליץ לנצל את ההזדמנות

המניה נסחרת ב-177 דולר, בבנק אוף אמריקה סבורים שהיא תגיע ל-275 דולר; לא חוששים מתחרות מגוגל, רואים במכפיל רווח של 25 הזדמנות כניסה חד פעמית

ליאור דנקנר |

מניית אנבידיה (NVDA) NVIDIA Corp. -1.03%   נסחרת במכפיל רווח עתידי של כ-25 - רמה שעשויה להיות נקודת שפל אטרקטיבית למשקיעים. כך עולה מדוח חדש של צוות האנליסטים של בנק אוף אמריקה, בראשות ויוויק אריה שהוא אחד מהתומכים הנלהבים של אנבידיה. לפי הניתוח שלו, בכל פעם שמניית אנבידיה התקרבה למכפיל 25, היא התאוששה לרמות של 30 עד 40 תוך 3-6 חודשים.

הדוח מגיע על רקע שבוע חזק במיוחד למדד ה-SOX של מניות השבבים, שזינק בכ-10% והצליח לחזור מעל הממוצע הנע ל-50 יום, תוך ביצועי יתר מול מדד ה-S&P 500 שעלה 3.7% בלבד. זאת למרות ירידה של כאחוז במניית אנבידיה עצמה, מה שמעיד על התרחבות הראלי לחברות נוספות בסקטור.

בין המניות הבולטות בשבוע האחרון: Credo Technology זינקה ב-33%, ברודקום עלתה 18%, Coherent הוסיפה 18%, אינטל קפצה 18% על רקע כותרות בתקשורת לגבי זכיות פוטנציאליות בייצור שבבים, ו-Marvell עלתה 15% לקראת פרסום דוחות ולקראת כנס re:Invent של אמזון.

הדיון עבר מהשקעות הון לחשש מתחרות

בחודשים האחרונים, הדיון המרכזי בקרב משקיעים בתחום הבינה המלאכותית עבר ממוקד. אם בעבר החשש היה מהיקפי ההשקעות האדירים של חברות הענן, כעת הדיון מתמקד בתחרות - בין מודלי השפה של OpenAI לבין Gemini של גוגל, ובמקביל בין שבבי ה-TPU של גוגל וברודקום לבין שבבי ה-GPU של אנבידיה.

האנליסטים של בנק אוף אמריקה מדגישים מספר נקודות מרכזיות שמטות את הכף לטובת אנבידיה: ראשית, היצע השבבים בתעשייה הדוק, ואנבידיה שולטת בהקצאה - מה שמקשה על לקוחות לשנות את תמהיל הרכישות שלהם בשנה הקרובה. שנית, שבבי ה-TPU הוכיחו את עצמם רק במרכזי הנתונים של גוגל עצמה, בעוד ש-GPU זמינים בסביבות ענן מרובות כולל בענן של גוגל. למעשה, הבנק מעריך כי רכישות ה-GPU של גוגל צפויות להגיע לכ-10 מיליארד דולר ב-2025, סכום דומה לרכישות ה-TPU שלה מברודקום.

וול סטריט השוק האמריקאיוול סטריט השוק האמריקאי
סקירה

נעילה חיובית בוול-סטריט; טסלה קפצה ב-4%, וויקס ומארוול זינקו ב-7%

צוות גלובל |
נושאים בכתבה וול סטריט

המסחר בוול סטריט ננעל בעליות שערים, כאשר שורת נתוני מאקרו לא הצליחו לשנות את הציפיות להפחתת ריבית בהחלטת הפד בשבוע הבא. רוב מניות S&P 500 טיפסו, גם על רקע ירידות במניות הטכנולוגיה הגדולות. הנאסד״ק עלה ב-0.2%, ה-S&P עם 0.3% והדאו קפץ ב-0.9%.


בשוק האג"ח נרשמה עלייה במחירים וירידה בתשואות, כאשר תשואת האג"ח לשנתיים ירדה מתחת ל־3.5%. הדולר נחלש מול כל המטבעות המרכזיים, על רקע ההערכה שהפד יבחר בצעד מרכך, בעוד המשקיעים מעדיפים חשיפה גבוהה יותר למניות. הביטקוין זינק ועבר את רף 93 אלף הדולר.


דו"ח התעסוקה של ADP מראה ששוק העבודה האמריקאי מאט בצורה דרמטית. לפי הנתונים, המגזר הפרטי בארה"ב איבד 32 אלף משרות בנובמבר, בניגוד מוחלט להערכות המוקדמות שעל פיהן המעסיקים צפויים היו להוסיף כ-40 אלף משרות לפי סקר FactSet, או כ-5,000 בלבד לפי הקונצנזוס של האנליסטים של בלומברג. זה גם היפוך מהנתון של אוקטובר האחרון, שתוקן לעלייה של 47 אלף משרות. כלומר, בתוך חודש אחד שוק העבודה עבר מתוספת משרות קטנה למצב שבו מעסיקים מתחילים לצמצם כוח אדם. החולשה לא ממוקדת בסקטור אחד, אלא משקפת סביבה מאקרו כלכלית מהוססת וצרכנים שמפגינים זהירות. נלה ריצ'רדסון, הכלכלנית הראשית של החברה, אמרה שהחודש התאפיין ב"חולשה רחבה", כשאת הירידה הובילו בעיקר עסקים קטנים. לצד זה, התמונה בענפי המשק הייתה מעורבת: החינוך והבריאות הוסיפו 33 אלף משרות, בעוד הייצור, השירותים המקצועיים, המידע והבנייה רשמו ירידה - צניחה במספר המשרות במגזר הפרטי בארה"ב: הפסד של 32 אלף משרות בנובמבר


הנתון הזה מגיע בזמן רגיש, כשקובעי המדיניות של הפד' יכריעו ב-10 בדצמבר על גובה הריבית. נכון להיום השוק מתמחר סיכוי של כ-89% (קפיצה משמעותית מול 37% לפני כשבועיים) שהפד' יוריד את הריבית ב-0.25 נ"ב מה שבעיקר ישפיע על זה אבל יהיה נתון ה-PCE שיפורסם בשישי שזה מדד ליבת האינפלציה החביב על הבנק המרכזי - רשמו את זה ביומן כי זה הולך ליצור תנודתיות שיא בשוק.


בקרב אנליסטים מתגבשת ההערכה שלפיה הפד יבחר להפחית את הריבית בפעם השלישית ברציפות, כשההיחלשות בשוק העבודה הופכת לשיקול המרכזי. חלק מהאסטרטגים מציינים כי אף שהפחתה בדצמבר כמעט ודאית, שנת 2026 עשויה להיות זהירה יותר מבחינת קצב ההקלות.