בקרוב: מוסך לא יוכל לחייב קניית חלפים אצלו
ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ איתן כבל, אישרה ביום חמישי תקנות המחייבות מוסך לטפל ברכבכם, גם אם הבאתם את החלפים הנדרשים לתיקון ממקום אחר. פירוש הדבר כי בניגוד למצב הקיים כיום, בעל מוסך לא יוכל לסרב לבצע את התיקון או להתנות אותו ברכישת החלפים בחנות שלו. בנוסף אושרו תקנות המחייבות מתן שירות ללא אפלייה בין לקוחות (אם כי הותרה הנחה ללקוחות קבועים) וחובת מתן שירות למעט ללקוחות שצברו חוב כספי קודם מול המוסך.
התקנות החדשות נכללות ברפורמה בענף הרכב שמוביל משרד התחבורה. הן מתקנות מצב קיים בו בעלי מוסכים יכלו לחייב בעלי מכוניות לרכוש מהם חלפים, אם כי גם במצב הקיים הלקוח יכול לפנות למוסך אחר בו דרישה זו אינה קיימת, ולבצע את התיקון אצלו. יצוין כי התקנות לא כוללות הקלה כלשהי בהליך הייבוא של חלפים בייבוא אישי, שמותר לחלק מסוגי החלפים גם כיום (למעט חלק מהחלקים המוגדרים בטיחותיים, בהם נדרש סיוע מיבואנית מורשית).
ח"כ כבל הוסיף וביקש ממשרד התחבורה להקים מוקד, אליו ניתן יהיה להתקשר ולהתלונן על מקרים של סירוב לתת שירות - זאת במטרה לוודא שמוסכים לא עוברים על התקנות החדשות. בשלב זה לא ברור אם אכן יוקם מוקד שכזה, או שתלונות יועברו למשרד התחבורה בדרכים הקיימות כיום.
בדיון שנערך טרם אישור התקנות, היועצת המשפטית של איגוד המוסכים, עו"ד אינגריד הר אבן, ציינה כי האיגוד לא מתנגד למתן השירות, אך מוסכים לא יכולים לתת אחריות על תקינות רכיבים שלא מכרו בעצמם ואינם יודעים את טיבם. יו"ר איגוד המוסכים, רונן לוי, סיפר כי התופעה של לקוחות שבאים למוסך עם חלפים שרכשו בעצמם הולכת ומתרחבת, ואמר כי "זה כמו לקוח שמגיע למסעדה ולא רק שהוא הביא את הסנדוויץ' הוא גם יכול לתבוע אם קיבל קלקול קיבה".
- המהפכה בשיפוט עבירות תנועה תחכה עוד
- ח"כ רון כץ: “בעוד זמן לא רב נפתח את הדלת ל-7-8 בנקים חדשים”
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 2.ברור,המוסכים ח ל ש י ם,מי יעז לגעת בחברות הביטוח? (ל"ת)קובי 01/08/2017 13:47הגב לתגובה זו
- 1.לא יעזור. יחייבו במחיר זול על חלקים ויעלו מחיר עבודה. (ל"ת)מכונאי 01/08/2017 12:41הגב לתגובה זו
זיקר (זיקר)הלחץ של יבואני הרכב - כולם מספקים הנחות גדולות, עכשיו גם Zeekr
יבואנים בלחץ, הנחות על רכבים חדשים ורכבי אפס קילומטר במחירים מפתיעים
יבואנים בלחץ, הנחות על רכבים חדשים ורכבי אפס קילומטר במחירים מפתיעים. קצב המכירות השנה נמוך יחסית ומול התחרות מול המותגים הסיניים שנכנסו בשנתיים האחרונות, יבואני הרכב בלחץ. תמיד יש הנחות ומבצעים, אך עושה רושם שהשנה יותר מאשר בשנים קודמות.
היבואנים נותרו עם מלאי גדול והם רוצם לחסל את המלאי שהופך למיושן במקביל להתקדמות הטכנולוגית המהירה.
בין ההצעות הבולטות בשוק אפשר למצוא את MG5 החשמלית ב-108 אלף שקל - 50 אלף שקל פחות מהמחיר הרשמי, ואת MG4 בגרסת הטווח הארוך ב-146 אלף שקל, 30 אלף פחות מהמחירון. גם ה-BYD אטו 3 מוצעת ב-150 אלף שקל, הנחה של 20 אלף שקל לעומת המחיר בעת ההשקה.
דוגמאות נוספות: אופל מוקה חשמלית מוצעת ב-138 אלף שקל, עם הנחה של 27 אלף שקל. ג'ילי גיאומטרי C ב-147 אלף שקל, 22.5 אלף שקל פחות מהמחירון. פיג'ו 2008 ב-133 אלף שקל וצ'רי FX החשמלית ברמת סנס מוצעת ב-137 אלף שקל, 15 אלף פחות ממחיר המחירון. הרחבה - עודפי מלאי והנחות חריגות: שוק הרכב לקראת סוף השנה.
כעת מצטרפת גם זיקר להנחות. זיקר נותנת מימון של עד 180,000 שקלים ללא ריבית ומבצעי טרייד-אין וליסינג בהתאמה אישית. כשיבואן רכב מציע הצעות כאלו זה מבטא את הלחץ הגדול. יש מלאים מאוד גדולים אצל היבואנים, יש שדרוג טכנולוגי בדגמים חדשים שכבר נמצאים בסין, והצורך למכור מהר עולה - אבל הציבור לא קונה. הוא כבר יודע שיבואני הרכב שולחים אותו לקנות כי "מהר, מהר, פן תאחר", אלא שבעבר זה לא הצדיק את עצמו - המחירים המשיכו לרדת. הסיבה העיקרית היא חדשנות ותחרות.
- זיקר 7X - מבטיחה ומקיימת
- השקה מוצלחת לזיקר - מחזור של 80 מיליון שקלים ב-48 שעות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ומכאן, שלא ברור אם זה העיתוי לקנות, אבל נביא לכם כאן את המבצעים וההנחות,. הפעם זו זיקר. גיאו-מוביליטי מבית יוניון, יבואנית מותג רכבי הפרימיום-טק בישראל ZEEKR, תקיים למשך ארבעה ימים בלבד בין התאריכים 28-31.10 את ה-Zeekr DAYZ, ימי מכירות במיוחד שייערכו במרכזי Zeekr בתל-אביב, ראשל"צ וחיפה, וכן בחנות הקונספט Zeekr Space שבמתחם ביג גלילות ובמתחם ה-Pop-up של המותג בגרנד קניון באר-שבע.
אוליבר בלומה, צילום: אוטוניוזהעשור האבוד של פורשה: בלומה מפנה את הכיסא
מנכ"ל פורשה וקבוצת פולקסווגן מסיים את כהונתו במותג הספורט אחרי קריסה במכירות וברווחיות, אבל ימשיך לכהן בראש קבוצת פולקסווגן; בלומה עוזב כשהמניה נסחרת בחצי מהמחיר ב-IPO וכשהמותג מאבד גובה בסין ובאירופה
"ד״ר אינג. אייץ.סי פ. פורשה AG: אפשרות לשינויים בהנהלה הביצועית,״ היתה כותרת ההודעה לעיתונות שבה הודיעה פורשה AG, יצרנית מכוניות הספורט, הנשלטת ע״י קבוצת פולקסווגן, על החלפתו של אוליבר בלומה, ה-CEO של החברה ב-10 השנים האחרונות, וה-CEO של קבוצת פולקסווגן בשלוש השנים האחרונות. לרוב, כאשר מתבצעים חילופי גברי בהנהלה הבכירה, החברות אינן מפרסמות הודעה על ״אפשרות לשינויים,״ אלא רק על השינוי עצמו, אחרי שסוכם ונקבע, מינוי של מנהל חדש במקום המנהל הפורש. אולם, יתכן שהפעם, כדי לשמור על כבודו של בלומה, שגם אחרי ׳הדחתו׳ ימשיך לנהל את פורשה מלמעלה, נבחרה כותרת זו בהודעה שבה גם ננקב בשמו של יורשו הצפוי.
בלומה מנסה כיום לבלום את הירידה בביצועי קבוצת פולקסווגן ולהעלות אותה על נתיב חדש בעידן שבו המכונית מתחשמלת והופכת ל׳מחשב על גלגלים.׳ אולם, תקופת כהונתו כ-CEO של פורשה AG תיזכר הן כטובה בתולדות החברה, הן בזכות ה-IPO של המותג לפני שלוש שנים והן בשל התרסקות במכירות ובביצועים הפיננסיים של פורשה AG, שאילצו אותו לוותר על התפקיד.קבוצת פולקסווגן פועלת בשלוש חטיבות של מכוניות נוסעים: ליבה (פולקסווגן, סיאט, סקודה); פרוגרסיב (אודי, למבורגיני); וספורט (פורשה). ב-2023, למשל, מכרו שלוש החטיבות (לא כולל מכירות מיזמים משותפים בסין) 6.4 מ׳ כלי רכב. הרווח התפעולי ממכירות אלה הסתכם ב-20.5 מיליארד יורו. מותגי הליבה היוו 75% מהמכירות ותרמו 35% לרווח הנקי, בעוד המותגים האחרים תרמו 25% למכירות ו-65% לרווח הנקי. בחלוקה בין אודי לפורשה, אודי יצרה 20% ממכירות הקבוצה ו-31% מהרווח התפעולי, בעוד פורשה יצרה 5% מהמכירות ו-34% מהרווח התפעולי. ואז החלה ההידרדרות שהגיעה לשיאה בחצי הראשון 2025. בתקופה זו מכרה קבוצת פולקסווגן 2.9 מ׳ כלי רכב כאשר מכירות מותגי הליבה היוו 86%. הרווח התפעולי הסתכם ב-5.4 מיליארד יורו כשקבוצת מותגי הליבה תרמה לו 64% בעוד שני מותגי הפרימיום תרמו לו 36%, אודי עם 20% ופורשה עם 15%. הרווחים והמרווחים של אודי ופורשה החלו להישחק כבר ב-2024, אבל ההתרסקות של פורשה היתה בחצי הראשון של 2025 כשאודי הקדימה אותה בחצי שנה.
באפריל השנה עדכנה פורשה את תחזיתה ל-2025, הקטינה את תחזית ההכנסות ואת תחזית המרווח התפעולי חתכה ל-6.5-8.5% מ-10-12%, בנוסף לקיצוץ בפרמטרים נוספים. בנוסף החברה ביטלה מיזם לייצור עצמאי של סוללות לכלי רכב חשמליים, מהלך שבגינו תבצע מחיקה של 0.8-1.3 מיליארד יורו. החברה תרצה מהלך זה באימוץ איטי מהצפוי של כלי רכב חשמליים.
בחצי הראשון של 2025 מכרה פורשה 135,000 כלי רכב (12%-) הכנסותיה הסתכמו ב-16 מיליארד יורו (26%-) והרווח התפעולי עמד על 832 מ׳ יורו (71%-). המרווח התפעולי, שבעבר שאף ל-20% הדרדר ל-5% (11- נק׳). הרווח התפעולי של פורשה היווה בחצי הראשון של השנה 15% מהרווח התפעולי של הקבוצה, לעומת 29% בתקופה המקבילה. בלומה, ה-CEO של פורשה AG ושל קבוצת פולקסווגן היה אחראי לכישלונות בשני כובעיו. אבל הוא התקשה לפטר את ה-CEO של פורשה AG.
- פורשה מתרסקת: הפסד של כמעט מיליארד אירו ברבעון
- ענף הרכב-גירסת המעושרים, רכבים מעל 1 מיליון שח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשנים האחרונות, מהרגע שבלומה החל לכהן כ-CEO של קבוצת פולקסווגן, הוא נשאל מתי בכוונתו לפרוש מכהונתו כ-CEO של פורשה. התשובות, שבתחילה היו שליליות החלטיות, הפכו למתחמקות עם הזמן, כולל בשבועות האחרונים.
