מסיבה
צילום: freepik

כיצד להפיק אירוע בתקציב מותאם אישית?

ידוע כי הדרך לתכנן נכון את המצב הפיננסי של המשפחה, מתחילה משיקולים כלכליים מתאימים שיש לקחת בחשבון בכל חודש, או בכל פעם שנכנסת משכורת או הכנסה קבועה אחרת. התכנון הפיננסי נוגע למכלול פרמטרים הנחוצים לכל משפחה כמו הוצאות על קניות בסופר, רכישת פריטי ביגוד ואופנה, תשלום חשבונות וכמובן גם הוצאות עבור פעילויות חברה ופנאי.

תוכן בחסות |

הפקת אירוע חברתי כרוכה באינספור תכנונים שיש לעשות, ובנוסף גם הוצאות כספיות שיש לכלול בתהליך הארגון של האירוע. כיוון שמדובר על הפקת אירוע חגיגי ומשמח, ניתן בקלות להגיע להוצאות גדולות העשויות להכביד מעט על ההתנהלות הפיננסית האידיאלית. לשם כך חשוב לבצע תכנון מקדים ומחושב של האירוע, עליו נפרט בהרחבה במאמר הנוכחי.

חשבו על תקציב כולל לאירוע

לפני שסוגרים עם הספקים השונים, חשוב לבצע קודם כל שקלול ראשוני של התקציב הכספי המיועד להפקת האירוע המתוכנן. כדי לא לחרוג מעבר לתקציב, יש להגדיר אותו על פי היכולת הכלכלית המתאפשרת להוצאה כזו – כאשר התקציב יכלול את כל האלמנטים הנחוצים למסיבה, גם אם מדובר על הוצאה קטנה יחסית כמו רכישת כלים חד פעמיים לאירוע.

בין האירועים הנפוצים ביותר ניתן למצוא את מסיבות ימי ההולדת ומסיבות הרווקות הנערכות בתדירות גבוהה, ולכן נעזרנו בהמלצות וחוות הדעת של צוות פורטל קרמל המתמחים בארגון אירועים וחגיגות, וכך אספנו כמה רעיונות ופתרונות שיסייעו לכם לתכנן אירוע מוצלח בתקציב המתאים לכם.

הפעלות ימי הולדת – האם הן הכרחיות לכל מסיבה?

ימי הולדת נערכים בכל שנה, ולכן רצוי בכל פעם להתעלות על החגיגה הקודמת ולערוך מסיבה מושקעת ומהנה לכולם. בין הטרנדים החמים שיש בהפקות ימי הולדת, ניתן למצוא גם הפעלות לימי הולדת מכל הסוגים ולכל הגילאים. הפעלות כאלו מצריכות לרוב פנייה אל ספק ו/או מפעיל המעניק את השירות, ולכן מדובר על הוצאה כספית נוספת הנחוצה להפקת יום ההולדת.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
צילום: יח"צצילום: יח"צ

מה משקיעים בשוק ההון יכולים ללמוד מהמפרסמים בגוגל אדס ואיך עקרונות השקעות הערך חזרו לעולם השיווק הדיגיטלי

בעולם שבו כל קליק שווה כסף, מומלץ להסתכל על עולם השיווק כהשקעה, לא כהוצאה

נושאים בכתבה שיווק דיגיטלי

בעולם שבו כל קליק שווה כסף וכל שנייה של תשומת לב מתומחרת, יש טשטוש גבולות בין פרסום להשקעה. גיא אברמוב, מומחה לשיווק דיגיטלי עם ניסיון של למעלה מ-17 שנה בניהול קמפיינים בגוגל אדס, מציע דרך אחרת להסתכל על עולם השיווק - לא כהוצאה, אלא כהשקעה. בעידן של חוסר יציבות כלכלית, עליות ריבית ואי ודאות בשווקים, ייתכן שדווקא מפרסמים בפלטפורמה של גוגל אדס יכולים ללמד את המשקיעים שיעור חשוב על ניהול הון, משמעת וסבלנות.

שיווק דיגיטלי כהשקעה, לא כהוצאה

הגישה של אברמוב נולדה מתוך חיבור אינטואיטיבי בין שני עולמות שנראים במבט ראשון זרים זה לזה. מצד אחד  ניהול תקציבי פרסום בגוגל, עולם של ניסוי וטעייה, מדדים משתנים בזמן אמת ותחרות אינסופית על תשומת לב. מצד שני עולם ההשקעות הקלאסי, שבו ערך נבנה לאורך שנים דרך החלטות שקולות ומבוססות נתונים.

לדבריו, “הטעות הנפוצה ביותר של בעלי עסקים היא שהם מתייחסים לפרסום כהוצאה מיידית, במקום לראות בו השקעה לטווח ארוך. כל שקל שמושקע נכון בקמפיין אפקטיבי פועל בדיוק כמו הון שמושקע במניה טובה והוא מייצר תשואה לאורך זמן”.

גיא אברמוב מסביר, כי ממש כפי שמשקיע בוחן את ביצועי התיק שלו בפרספקטיבה של שנים ולא של ימים, כך גם משווק חכם צריך לבחון את יעילות הקמפיינים שלו בפרקי זמן רחבים יותר. “מי שמסתכל על נתוני קליקים יומיים ומקבל החלטות רגשיות יגלה מהר מאוד שהכסף בורח לו בין האצבעות” הוא אומר. “אבל מי שמתייחס לגוגל אדס כמו משקיע שמתכנן קדימה יוצר מערכת יציבה וצומחת”.

המכירה הפומבית של גוגל הינה מראה לשוק ההון

במרכז מערכת גוגל אדס עומדת מכירה פומבית בזמן אמת. מפרסמים מתחרים על מילות מפתח כאשר מחירי הקליקים והבידינג עצמו משתנים מדי רגע, והאלגוריתם מחליט מי יופיע ואיפה. זהו מנגנון שמזכיר באופן מפתיע את שוק המניות שהיא תחרות על נכסים בעלי ערך נתפס, מבוססת ביקוש, היצע וציפיות.