לא רק לטלוויזיה: איך עושים כסף מיצירה מקורית

איך להפיץ יצירת מקור ישראלית ב-VOD ב-120 מדינות? על השאלה הזאת ועוד רבות ינסה הכנס הבינ"ל ה-10 של איגוד המפיקים לענות. בין האורחים: מומחים שיסיבו כיצד להפיץ תכנים דיגיטליצת ולממן הפקות לא באמצעות קרנות
אלכסנדר כץ |
נושאים בכתבה איגוד המפיקים

הכנס הבינ"ל ה-10 של איגוד המפיקים לקולנוע וטלוויזיה, יתקיים בסוף השבוע בנושא 'קהל - יעד ותוצאה', ויעסוק באתגר ובהזדמנויות חדשות של יוצרי טלוויזיה זרים וישראלים להגיע לקהלים רחבים ובניסיון לפצח את טעמם של אותם קהלים. במסגרת זאת יושם דגש מיוחד על ההכרח ההולך וגובר של יוצרים רבים לשבור את שיטות ההפצה והשיווק המקובלות לטובת הפצה בפלטפורמות דיגיטליות מגוונות בניסיון להגיע לקהלים, צעירים ואחרים, שנטשו את הפלטפורמות המסורתיות.

בין אורחי הכנס יהיו מתייה בג'ו, מנכ"ל TV FRANCE INTERNATIONAL, גוף-על המאגד 140 יצואני טלוויזיה וקולנוע בצרפת, חברות שידור, הפקה והפצה - המהוות יחד יותר מ-80 מכלל יצואני הקולנוע והטלוויזיה במדינה; בפטיסט היינמן, מנהל המחלקה לחידושים טכנולוגיים ואנימציה ב-CNC, הקרן הממלכתית הצרפתית לקולנוע שגם מתמחה בהטבות מס להפקות בינ"ל; פייר אלכסנדר לבל, מייסד שותף של חברת UNDER THE MILKY WAY המחזיקה בספרייה גדולה של זכויות לסרטים וסדרות ומתמחה בהפצתם לפלטפורמות VOD בלמעלה ב-110 מדינות; והבמאי והמפיק הישראלי יורם שפר, שמתמחה במימון והפצה של סרטים באמצעות הרשת.

 

היום הראשון של הכנס יוקדש להרצאות של חלק מהאורחים ולפאנלים שונים, ואילו ביום השני תיערכנה כיתות אומן במכון הצרפתי בתל אביב - ששותף להפקת הכנס. פייר לבל יציג את המודל העסקי המקורי שפיתח להפצה דיגיטלית של תכני קולנוע וטלוויזיה כך שגם היוצרים יכולים להפיק הכנסות שיא. שפר יסביר כיצד לממן סרטים שלא באמצעות קרנות וגופי שידור, אלא דרך למשל בנייה חכמה של מימון המונים, התבלטות ביוטיוב ובניית קהילה ייעודית באינטרנט. 

יפעת פרסטלניק, יו"ר איגוד המפיקים, מסרה: "אנחנו חוגגים השבוע עשור לכנס הבינ"ל של איגוד המפיקים וזה ציון דרך משמעותי מאוד מבחינתנו. גם השנה, כמעט כמו בכל שנותיו עד כה, מתקיים הכנס בתנאים קשים של אי ודאות על רקע יוזמות פוליטיות שונות שמאיימות לפגוע קשה ביכולתם של מפיקים ויוצרים להתפרנס מטלוויזיה בארץ ולהעשיר את המסך והשיח הציבורי ביצירה מקורית עצמאית. אף על פי כן, הכנס מתקיים כסדרו, חוגג יומולדת עגול, ושוב מגיעים לארץ אורחים בולטים ובעלי השפעה מחו"ל. אנחנו מנסים להתעדכן ולהתחדש כל הזמן ותרים תמיד אחרי אלטרנטיבות ושווקים חדשים. אבל שלא יהיה לאף אחד ספק – אין לנו שום כוונה להרים ידיים ולוותר על שוק ההפקות העצמאי בישראל".

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.