לאחר הדחייה בגלל 'צוק איתן': כנס החדשות 'יוצרים ברשת' יתקיים החודש
הכנס הבינ"ל יוצרים ברשת של איגוד המפיקים לקולנוע וטלוויזיה בשיתוף עם יוטיוב ומשרד הכלכלה, יתקיים ב-29 באוקטובר, לאחר שנדחה בעקבות מבצע צוק איתן. הכנס שמתקיים זו השנה השנייה, עוסק ביצירת תכני וידיאו לאינטרנט ובקשר בין יוצר הרשת העצמאי לבין התעשייה.
בין האורחים מחו"ל המשתתפים בכנס: קלייר טברנייה, מנהלת רשת הערוצים האינטרנטית ChannelFlip מבריטניה, ויוצרי הרשת מתיו קלארק - יוצר וכוכב הסדרה שיחות עם בת השנתיים שלי וג'ייק רופר מהערוץ Vsauce3.
טברנייה עומדת בראש רשת הערוצים האינטרנטית המובילה בבריטניה, ChannelFlip, שהוקמה בשנת 2006 ונמצאת בבעלות חברת הטלוויזיה Shine Group. הרשת מייצגת כמה מיוצרי הרשת המצליחים ביותר בבריטניה. בבעלות החברה גם סוכנות המייצגת יוצרים ברשת. בשנה האחרונה ניהלה החברה קמפיינים עבור קוקה קולה, הסברו ומשרד הבריאות הבריטי. טברנייה תרצה בכנס על ההזדמנויות היצירתיות והעסקיות של יוצרים ברשת, וכיצד לפעול נכון כדי להצליח בתחום.
קלארק הוא במאי, תסריטאי, שחקן, בדרן ומוסיקאי קנדי. מלבד סדרת הרשת המצליחה שיצר (45 מיליון צפיות ו-700 אלף מנויים תוך שנה) הוא יוצר לתיאטרון, לקולנוע, לטלוויזיה ואף מופיע עם להקתו דבש וכסף ברחבי אמריקה. קלארק יעביר בכנס כיתת אמן, שבה יספר איך השיחות עם בתו הפעוטה היו למהלך החשוב ביותר בקריירה שלו.
רופר שיגיע לראשונה לארץ, הוא עורך ב-YouTube space ומפיק בערוץ Vsauce3, המוקדש לגילויים המדעיים שמאחורי עולמות בדויים. למשל, מה היה קורה אילו סופרמן באמת היה משתמש בכוח שלו, או האם יצור חי בגודל של גודזילה באמת יתכן מבחינה ביולוגית. לערוץ הפופולארי קרוב ל-2 מיליון עוקבים ו-130 מיליון צפיות. רופר יעביר בכנס סדנה בשם "לדבר בשפת היוטיוב" שבה ילמד איך לבלוט עם יצירות רשת ולהגיע לקהלים רחבים.
הכנס בהנחיית ארי דוידוביץ', יכלול גם הרצאות קצרות של מרצים ישראלים על חיי היצירה באינטרנט: ד"ר כרמל וייסמן מאוניברסיטת תל אביב תרצה על נפילת המחיצות בין דיבור לפרפורמנס ובין שפת היומיום למבע אמנותי; שלו מורן - אוצר ומעצב משחקי מחשב, יספר על הדרמה של הגיימינג במשחקים בקולנוע וברשת, ובמאי הטלוויזיה גבעון שניר יתחקה אחרי הכסף ויציג מודלים חדשים להפקת תכנים. פאנל בהנחיית העיתונאי דרור גלוברמן יארח על במה אחת את היוצרים הישראלים הכי חמים ברשת, שיספרו על הדרך להצלחה ביצירת סדרות אינטרנט פופולאריות.
הפאנל המסכם של האירוע יוקדם לתחרות "יוצרים ברשת 2.0" שיצאה לדרך זו השנה השנייה. זוכי השנה שעברה יתנו טיפים להגשות מוצלחות ויספרו על השנה שעברו מאז הזכייה בתחרות. ההרשמה לתחרות בעיצומה.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
