עסקאות יד שנייה - כמה עולה דירת 3 חדרים בשכונת הדר בחיפה?
האם מחירי הדירות ימשיכו לעלות? בסקר שהעלנו במהלך השבוע התוצאות מראות שאתם סבורים שכן - הרוב סבור שיהיו עליות מחירים שחלק משמעותי מאוד מהמצביעים (קרוב למחצית מהמצביעים) סבור שהעליות יהיו מעל 5%. זו גם ההערכה של הכלכלנים וזה מדליק נורה אדומה - 5% זה לא צחוק, זה מרחיק עוד יותר המוני אנשים מחלום הדירה. זה לא יכול להימשך כך.
וכמובן שרואים את זה גם בשטח. הנה מקבץ של עסקאות יד שנייה בשוק הדירות מהשבוע האחרון
רחובות
·דירת 3 חדרים ברחוב דרך יבנה, 80 מ"ר + מרפסת 12 מ"ר ומרפסת 20 מ"ר, קומה 1 מתוך 7, עם מעלית, חניה ומחסן, נמכרה ב-1.64 מיליון שקל
·דירת גן 3 חדרים ברחוב דרך יבנה, 65 מ"ר + גינה 80 מ"ר עם מעלית ומחסן נמכרה ב-1.8 מיליון שקל
·דירת 5 חדרים ברחוב ש. בן ציון, 128 מ"ר + מרפסת 18.5 מ"ר, קומה 6 מתוך 7, עם שתי חניות, מעלית ומחסן, נמכרה ב-מחיר 2.765 מיליון שקל
·דירת 4.5 חדרים ברחוב א.ד. גורדון, 120 מ"ר בנוי, קומה 6 מתוך 8, עם מעלית וחניה, הושכרה ב- 4,400 שקל בחודש
·דירת 3.5 חדרים ברחוב א.ד. גורדון, 85 מ"ר בנוי, קומה 3 מתוך 5, עם מעלית הושכרה ב- 4,200 שקל בחודש
חיפה
·דירת 3 חדרים ברחוב בית אל (שכונת רמת התשבי), 70 מ"ר, קומה 1 מתוך 3, ללא חניה ומעלית נמכרה ב-1.15 מיליון שקל
·דירת 3.5 חדרים ברחוב אחד העם (בשכונת הדר), 90 מ"ר, קומה 2 מתוך 4, ללא חניה ומעלית נמכרה ב-635 אלף שקל
·דירת 4 חדרים ברחוב אהוד (בשכונת אחוזה), 90 מ"ר, קומה 3 מתוך 3, ללא חנייה ומעלית נמכרה ב-1.4 מיליון שקל
לוד
·דירת 3 חדרים ברחוב רחל אלתר (בשכונת חסכון ג'), 60 מ"ר, קומה 4 מתוך 4, ללא חניה ומעלית, נמכרה ב-875 אלף שקל
·דירת 4 חדרים ברחוב החשמונאים (שכונת רמת אשכול), 90 מ"ר, קומה 2 מתוך 4, ללא חניה ומעלית, נמכרה ב-910 אלף שקל
·דירת 3.5 חדרים ברחוב בן גוריון (שכונת בן גוריון), 90 מ"ר, קומה 5 מתוך 8, עם מעלית וללא חניה, נמכרה ב-1.24 מיליון שקל.
המידע נמסר מאנגלו סכסון
- 6.חיים 25/04/2021 12:52הגב לתגובה זומי שוכר כ"כ הרבה דירות אם כולם קונים ?!! נראה שהתרופה לירידה דרסטית במחירי הדיור תהיה רק אם הריבית תעלה ותהווה אלטרנטיבה להשקעה. ריבית האפס היא מה שעושה בלגאן במחירי הדירות
- 5.יוסי 24/04/2021 18:35הגב לתגובה זוכרגיל כותרת הזויה ו"ניתוח שכונה מעמיק" בשתי שורות. תשימו גרף של מדלן - לפחות של רואים מגמה ולא רק מחיר מנותק. נמעס תוכן שיווקי במסוואה כתבה מקצועית.
- 4.חיים 24/04/2021 17:59הגב לתגובה זועיר מדהימה
- 3.חיפאי 24/04/2021 11:26הגב לתגובה זומילא באחוזה,יוקרתי בהרבה
- אריה 24/04/2021 14:22הגב לתגובה זולא מאמין? תסתכל באתר מידע נדל"ן רשות המיסים. כל העליות חרטא
- 2.מגיב שפוי 24/04/2021 10:45הגב לתגובה זובשביל להראות כאילו יש מחירים זולים, אף אחד לא היה רוצה לדדל ילדים האף אחת מהשכונות האלה..
- 1.הדר השכונה הכי אטרקטיבית להשקעה בארץ (ל"ת)דניאל 24/04/2021 10:43הגב לתגובה זו
- ישראלי 25/04/2021 11:41הגב לתגובה זואוכלוסיה לא פשוטה ויש פרוטקשן. יחסית לשכונות בעייתיות בלוד ורמלה היא לא יקרה.
- חחחחח (ל"ת)אבירם 24/04/2021 17:50הגב לתגובה זו
משכנתא (גרוק)ירידה קלה בריבית המשכנתאות; מזרחי טפחות שוב עם ריבית גבוהה
בפיקדונות הריבית ירדה, במשכנתאות ובהלוואות היא יורדת, אבל בפחות. "התמסורת" של השוק עובדת לטובת הבנקים. כשהם בצד המשלם אז הורדת הריבית תהיה משמעותית, כשהם בצד המקבל היא תהיה צנועה. אבל הנתונים מלמדים על מגמה. ריבית המשכנתא בדרך לרדת, גם בשל הורדת ריבית בנק ישראל שצפויה בסוף החודש וגם כי מחירי אגרות החוב כבר ירדו דרמטית והן משמשים למקורות למימון המשכנתאות.
למעשה, בשלושה חודשים ירדה ריבית המשכנתא בכ-0.3% בחודש ספטמבר הריבית ירדה ב-0.05%, ועל פי ההערכות היא ירדה כ-0.1%-0.15% באוקטובר.
בראש הטבלה של הריביות היקרות ממשיך לעמוד מזרחי טפחות, עם ריבית ממוצעת של 5.25%, בעוד הבינלאומי שומר על המקום שלו כזול במערכת עם 5.03% בלבד,אם כי להבינלאומי דרך בנק אוצר החייל יש פעילות משכנתאות מול משרד הביטחון בתנאים טובים ופעילות זו מורידה את הריבית הממוצעת לכולם.
לאומי מציג ריבית של 5.21%, הפועלים 5.19%, ודיסקונט 5.14%. מרכנתיל עומד על 5.20%, ואילו בנק ירושלים ממשיך להיות חריג עם 7.55%, ואף הציג עלייה מאוגוסט והוא גבוה משמעותית מהממוצע הארצי. הנתונים האלה מראים השוק עכשיו עדיין בקיפאון כשהבנקים לוקחים צעד אחורה וממתינים שהנגיד יקח את היוזמה הבנקים מחכים לראות אם הנגיד אכן יכריז על הורדת ריבית ב־24 לחודש, ורק אז יחליטו אם להמשיך להוריד מחירים או לשמור על הסטטוס קוו. אנחנו עדיין רואים תחרות קשה בין הבנקים אבל היא לא מקבלת ביטוי בריביות אלא בעיקר בתנאים מיחזורים והקלות בעמלות.
המגמה בשלושת החודשים האחרונים
בחודש יולי נרשם המפנה הראשון אחרי תקופה ארוכה של ריביות גבוהות. התחרות בין הבנקים התחממה, תשואות האג"ח הממשלתיות ירדו, והציפיות להפחתת ריבית בנק ישראל הלכו והתגברו. הבנקים החלו להוריד מחירים, לעיתים בצורה אגרסיבית, כדי למשוך לקוחות חדשים ולמחזר הלוואות קיימות. הריבית הממוצעת ירדה אז בכמעט 0.2% - ל־5.28%, אחרי חודשים של קיפאון.
- עלייה בפיגורי המשכנתאות - האם זה אות אזהרה למשק?
- משכנתאות ב-8.9 מיליארד שקל בספטמבר - למרות הירידה במכירות דירות - הכיצד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הירידה הזו באה אחרי חודש יוני, שבו נרשמו ריביות שיא של השנים האחרונות 5.44% בכלל המערכת, רמה שנחשבה אז כמעט חסרת תקדים. הבנקים שמרו אז על תמחור גבוה במיוחד, הציבור התקשה לעמוד בהחזרים,
והמערכת כולה פעלה תחת תנאי אשראי נוקשים בהרבה.

חברות התשתיות עומדות להסתער - מכרזי ענק של 65 מיליארד שקל על המטרו
הפרויקט שאמור לשנות את פני התחבורה בגוש דן: כל הפרטים על מכרז המטרו הגדול בישראל
מכרז ענק בהיקף של 65 מיליארד שקל יוצא לדרך כחלק מפרויקט המטרו. הפרויקט שעליו מדווח מתמקד בשלב א' של רשת המטרו באזור מטרופולין גוש דן, מערכת שנועדה להוות נדבך משמעותי במערכת התחבורה הציבורית במרכז הארץ. הרשת כוללת שלושה קווים תת-קרקעיים, קו M1, קו M2 וקו M3, אשר בתכנון יהיו באורך כולל של כ-150 ק"מ ויכללו כ-109 תחנות.
הרשת מיועדת לשרת כ-24 רשויות מקומיות באזור גוש דן והסביבה, במטרה להפוך את התחבורה הציבורית למתחרה אמיתית של הרכב הפרטי. הפרויקט נחשב לעצום בהיקפו עם עלות כוללת מוערכת של מעל ל-150 מיליארד שקלים. השלב הנוכחי כולל הקמה של כ-78 ק"מ של מנהרות כפולות ו-59 תחנות תת-קרקעיות, במסגרת מיזם בהיקף של כ-65 מיליארד שקלים. מדובר בבוננזה ענקית לחברות התשתיות שלמעשה הצמיחה שלהן בהכנסות כמעט מובטחת.
חברת נת"ע פתחה הליך מיון מוקדם עבור חבילות העבודה הראשונות במיזם. במסגרת זו ייבחרו הקבוצות והחברות שיוזמנו להתמודד במכרזים הבאים. הצעד הזה מאפשר סינון ראשוני של שחקנים לפי קריטריונים כמו ניסיון בהקמת מנהרות ומתחמי תחנות, יכולת כלכלית, ניהול סיכונים ועמידה בדרישות בטיחות ותשתית.
השקעות ענק בתשתיות
במקביל, כבר פורסמו מכרזים בהיקפים של מיליארדי שקלים, כולל מכרז שיפוץ של כ-27,000 דירות הנמצאות בקרבת תוואי המטרו כדי למזער את ההפרעה לתושבים. הוועדה המנהלת של הפרויקט אישרה ביוני 2022 את פרסום המכרז לניהול ותכנון הקווים.
- מס המטרו יוצא לדרך - בעלי נכסים שקרובים לרכבת יממנו חלק ממנה
- הפקיעו את הקרקע – ועכשיו גם את הפיצוי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מדובר באתגר הנדסי אדיר של הקמת מאות קילומטרים של תשתית תת-קרקעית בתוך סביבת מטרופולין פעילה וצפופה. חפירת המנהרות הכפולות משלבת טכנולוגיות קידוח מתקדמות, חפירות שטח פתוח ותיאום מורכב עם מערכות קיימות של מים, ביוב, חשמל ותקשורת. התחנות התת-קרקעיות החדשניות תפעלנה כמרחבי תחבורה המקשרים לתחבורה הציבורית הקיימת, כולל אוטובוסים, רכבת קלה ורכבת ישראל, תוך חיבור למרכזי מגורים ותעסוקה.
