ועדת הכספים לממשלה: אשרו עוד היום את הסכם הסיוע לאל-על
במסגרת דיון לעניין מתווה הסיוע לחברת אל על 1.05% , הכולל רכישת כרטיסים מהחברה מראש, קראה ועדת הכספים לאישור מידי של המתווה. יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני עדכן עם תום הדיון כי שר האוצר פנה אליו והודיע כי יבקש מהממשלה לאשר את המתווה עוד היום.
במסגרת הדיון הציג חיים בורובסקי ממשרד האוצר את פרטי הסכם הסיוע: "בחודש ספטמבר המדינה קיבלה החלטה – רשת ביטחון של 150 מיליון דולר לאל על, ההנפקה הסתיימה בהצלחה, מומש מזה רק 100 ומשהו מיליון שקל. הסעיף השני היה ערבות מדינה להלוואה שהחברה תיקח, בשל קושי של החברה לגייס את הכסף מהבנקים, ראינו שקשה לכנס את האירוע ושעלויות המימון על החברה יהיו גבוהות מאוד.
"לכן חשבנו על רעיון אחר, שהמדינה תרכוש מראש לתקופה של 20 שנה את כרטיסי הטיסה של המאבטחים, ב-2019 העלות עמדה בערך על 90 מיליון שקל לאל על ולחברות האחרות כ-7 מיליון שקל. המדינה תשלם לאל על 210 מיליון דולר, לישראייר – 16 מיליון דולר ואנחנו כעת במגעים עם חברת ארקיע. כדי לחזק את ההון דרשנו שהבעלים יזרימו ביחס של 1 ל-2.
"ההסכמים האלה נחתמו, אנחנו מחכים לישיבת ממשלה והחלטת ממשלה שתאשר אותם. יש התחייבות של החברות לא למשוך דיבידנדים, הכסף נשאר בחברות, שהחברות יישארו יציבות ואיתנות למשך שנים ארוכות. גם ההחזר לרוכשי הכרטיסים ממתין לאישור הזה".
- בין חידוש הקווים למרוקו לבסיס החדש של וייז אייר - תמורות בענף התיירות
- הסטארט-אפ שביקש לשנות את עולם העבודה פושט רגל, ומה קרה היום לפני 77 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אביגל שורק, מנכ"ל אל על מזה 3 חודשים: "חברת אל-על מתמודדת עם המשבר הגדול בתולדותיה, הטיסות נעצרו והכל בהחלטות ממשלה. אנחנו באיחור מאוד משמעותי ביחס למה שקורה בעולם. גם ממשלת ישראל החליטה לסייע, עמדנו בכל התנאים שנחתם בהסכם ממרץ, מאז אנחנו שבויים בהסכם ולא יכולים להוציא לפועל את תוכנית ההתייעלות, לא להחזיר כסף לספקים, לא כסף ללקוחות. אמרנו שאנחנו עושים את ההסכם הזה אבל אנחנו צריכים וודאות ומהירות. אנחנו חודש וחצי אחרי והנושא מתעכב, זה פוגע בעובדים, ספקים, לקוחות. מדינות אחרות גם פונות אלינו. צריך לקיים הצבעה טלפונית עוד הערב ולכבד את ההסכמים וההבנות שהגענו אליהם עם האוצר, כל עיכוב הוא קריטי וההשלכות מסוכנות לחברות. זה זמן למעשים".
שרון בן יצחק, יו"ר ועד העובדים, אל-על: "כל יום שאנחנו מתעכבים אנחנו בסכנה קיומית לידע שנוטש את החברה, זה ידע שעובד מדור לדור. אני מבקש מכל המכובדים פה, עוד היום לסיים את מתן ההלוואה, עמדנו בכל מה שנדרשנו, פיטורי אלפי עובדים, הכנסת הון בעלים. אני מבקש להסיר את כל המחלוקות הפוליטיות, אנחנו מרגישים בני ערובה. מחכים שמישהו יקח פח נפט וישרוף את עצמו? תחשבו איך זה לשבת שנה וחצי בבית עם חובות כבדים, לא יודע מה האופק שלו ומחכה להחלטה שלכם".
לשאלת יו"ר הוועדה לעניין מצב העובדים במסגרת ההסכם, השיב בן יצחק כי: "טרום הקורונה היו 6,400 עובדים, נכון לרגע זה כ-2,000 עובדים מועמדים לסיום העסקה לפי המתווה ודרישת האוצר. נכון לרגע זה, אי אפשר לקיים את ההלוואה ויש עינוי דין. מעל 3,000 עובדים בחל"ת, רבים מהם בקו העוני, אין להם במה למלא את המקררים שלהם".
- קמטק עקפה את הציפיות אבל תחזית מאכזבת מפילה את המניה
- טאואר עם תוצאות מעל הצפי - מעלה תחזית
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- אלו המניות שיזכו לביקושים והיצעים בשל עדכון המדדים
שורק: "יש לנו תוכנית להיפרד מכ-1,800 עובדים כחלק מההסכמים, חלק מהעובדים בחל"ת וחלק חזרו לעבודה".
יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני: "יש לי הרגשה שבימים רגילים אף אחד לא היה נותן לכם הסכם כזה עם אל-על, אבל יכול להיות שההרגשה לא נכונה. ועדת הכספים רואה בחברות התעופה הישראליות עוגן אסטרטגי על כל המשתמע מכך, אנחנו רואים בעובדים נכס בעיקר במובילה חברת אל-על, אנחנו מביעים מורת רוח מכך שעד היום ההסכם אליו הגיעו עדיין לא הוסכם ולא אושר. הוועדה רואה בנושא הזה החלטה שצריכה להתבצע בשעות הקרובות. במידה ולא יהיה אישור אכנס שוב את ועדת הכספים ואבקש לבחון אם אישור שלנו יספיק כדי שאנשי האוצר יעבירו את הנושא הזה, נבקש שאם אפשר להעביר את זה היום, יעשו זאת. לצד כך אנחנו קוראים לעודד את פעילות החברה ולאפשר לה עבודה, ולא לגרום לה ליפול".
- 6.ארץ אוכלת יושביה (ל"ת)זאב 04/05/2021 20:06הגב לתגובה זו
- 5.שאלתי - אל 04/05/2021 13:06הגב לתגובה זוהכבשים מקבלי חיסון מממנים את הטייסים הלבנים הפריטים. כבר שבעים שנה.
- 4.תזכרו טוב !! 03/05/2021 18:54הגב לתגובה זועד מאה עשרים שנה !!!
- 3.תמים 03/05/2021 17:51הגב לתגובה זוחברה מושחתת וגנבת. כולם גנבים באל על, המנהלים, אנשי הוועדים והעובדים. חברה של אוכלי חינם ונצלנים. לא לתת לה שום סיוע כספי.
- 2.תמים 03/05/2021 17:43הגב לתגובה זוכולם באל על מושחתים. המנהלים, אנשי הוועדים וחלק גדול של העובדים. חברה של נצלנים וגנבים. לא מגיע להם כלום.!!!
- 1.אנונימי 03/05/2021 15:05הגב לתגובה זוברוך ה' החרדים דואגים אחד לשני. לא יתנו לו ליפול. והממשלה לא תתן לעל אל ליפול. לא ממליץ אבל אני קניתי הרבה מניות על אל, אז יקח קצת זמן בסוף בעזרת ה' וליצמן נעשה פי 5-6 על ההשקעה
חיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסףהגרידיות של כצמן - הפחד של המשקיעים
הסיבה האמיתית לנפילה בג'י סיטי והאם יהיה קאמבק?
במובנים רבים אין שום סיבה עסקית לנפילה במניית ג'י סיטי. החברה עשתה מהלך עסקי נכון מבחינת הדוח רווח והפסד - רוכשת את השליטה בסיטיקון במחיר נמוך מההון. ההשקעה צפויה להניב תשואה טובה מהמימון שילקח. במקביל יהיה גם רווח חשבונאי. הכל דבש. בעלי המניות אמורים לשמוח, אבל סיבה אחת גדולה גרמה לנפילה - גרידיות / תאוות בצע.
זה טבע אנושי, אי אפשר להתנגד לזה, אפילו חיים כצמן מהיזמים הוותיקים, המנוסים, המתוחכמים, נופל בזה כל פעם מחדש. כצמן רוצה להרוויח, והוא צודק, אבל אחרי ששנים רבות הוא משדר לשוק שהוא מוריד את המינוף, שהוא ממוקד בצמצום הפעילות למען הורדת חוב, שהוא עושה הכל כדי לשפר את היחסים הפיננסים, שהוא לא פוזל לצדדים לעשות עסקאות, אלא ממוקד בתוכנית, הוא מועד. כנראה שיזמים לא יכולים לשבת בשקט שהם רואים עסקה טובה. כצמן לא לבד יש הנהלה גדולה ואיכותית בחברה, אבל משהו השתבש שם בעסקה האחרונה.
הם רכשו מניות בסיטיקון בידיעה שהם עולים מעל 50% וצריכים להציע לכל בעלי המניות לקנות. למה הם צריכים את זה? אחרי מימוש עשרות נכסים והנפקת הפעילות בברזיל ואחרי שאגרות החוב שהיו בתשואת זבל ירדו לתשואות נמוכות, הם התפתו או פשוט טעו. כל אחת מהאפשרויות רעה לשוק. הוא מבין שהחברה עם כל גודלה וכל הנהלה, וכל הבלמים על חיים כצמן, יכולה בכל נקודת זמן להפתיע.
השוק ובעיקר חברת הדירוג, מעלות, הופתעו. הם לא אוהבים להיות מופתעים. הירידות במניה והירידה באג"ח מייצרים דינמיקה שלילית ובעצם קובעים מציאות בשטח - הירידה באג"ח והעלייה בתשואה האפקטיבית לכ-10% היא התוצאה הכי קשה באירוע הזה והיא עלולה להקשות על גיוסי המשך (גלגולי חוב). אם הנהלה לא יודעת שהמהלך שלה עלול להוביל לתוצאה כזו, אז יש בעיה. היא לא קוראת ולא מבינה את השוק.
- ג'י סיטי ממשיכה לצנוח, האג"ח בתשואה של 10%
- ברקע הצעת הרכש לסיטיקון, ג'י סיטי הוכנסה למעקב עם השלכות שליליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
היא מנסה לתקן. יש הנפקה של חברה בת שאמורה להכניס כסף ולהקטין את המינוף, אבל השוק מפנים שצריך להגדיל את פרמיית הסיכון בניירות ערך של כצמן - יכולה להיות הפתעה, ולכן מראש נדרוש ריבית גבוה יותר. כלומר, גם אם עכשיו חוזרים למינוף הרגיל, אגרות החוב לא יחזרו לחלוטין למצב הרגיל. הם יבטאו אלמנט של הפתעה-סיכון עתידי.
חיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסףהגרידיות של כצמן - הפחד של המשקיעים
הסיבה האמיתית לנפילה בג'י סיטי והאם יהיה קאמבק?
במובנים רבים אין שום סיבה עסקית לנפילה במניית ג'י סיטי. החברה עשתה מהלך עסקי נכון מבחינת הדוח רווח והפסד - רוכשת את השליטה בסיטיקון במחיר נמוך מההון. ההשקעה צפויה להניב תשואה טובה מהמימון שילקח. במקביל יהיה גם רווח חשבונאי. הכל דבש. בעלי המניות אמורים לשמוח, אבל סיבה אחת גדולה גרמה לנפילה - גרידיות / תאוות בצע.
זה טבע אנושי, אי אפשר להתנגד לזה, אפילו חיים כצמן מהיזמים הוותיקים, המנוסים, המתוחכמים, נופל בזה כל פעם מחדש. כצמן רוצה להרוויח, והוא צודק, אבל אחרי ששנים רבות הוא משדר לשוק שהוא מוריד את המינוף, שהוא ממוקד בצמצום הפעילות למען הורדת חוב, שהוא עושה הכל כדי לשפר את היחסים הפיננסים, שהוא לא פוזל לצדדים לעשות עסקאות, אלא ממוקד בתוכנית, הוא מועד. כנראה שיזמים לא יכולים לשבת בשקט שהם רואים עסקה טובה. כצמן לא לבד יש הנהלה גדולה ואיכותית בחברה, אבל משהו השתבש שם בעסקה האחרונה.
הם רכשו מניות בסיטיקון בידיעה שהם עולים מעל 50% וצריכים להציע לכל בעלי המניות לקנות. למה הם צריכים את זה? אחרי מימוש עשרות נכסים והנפקת הפעילות בברזיל ואחרי שאגרות החוב שהיו בתשואת זבל ירדו לתשואות נמוכות, הם התפתו או פשוט טעו. כל אחת מהאפשרויות רעה לשוק. הוא מבין שהחברה עם כל גודלה וכל הנהלה, וכל הבלמים על חיים כצמן, יכולה בכל נקודת זמן להפתיע.
השוק ובעיקר חברת הדירוג, מעלות, הופתעו. הם לא אוהבים להיות מופתעים. הירידות במניה והירידה באג"ח מייצרים דינמיקה שלילית ובעצם קובעים מציאות בשטח - הירידה באג"ח והעלייה בתשואה האפקטיבית לכ-10% היא התוצאה הכי קשה באירוע הזה והיא עלולה להקשות על גיוסי המשך (גלגולי חוב). אם הנהלה לא יודעת שהמהלך שלה עלול להוביל לתוצאה כזו, אז יש בעיה. היא לא קוראת ולא מבינה את השוק.
- ג'י סיטי ממשיכה לצנוח, האג"ח בתשואה של 10%
- ברקע הצעת הרכש לסיטיקון, ג'י סיטי הוכנסה למעקב עם השלכות שליליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
היא מנסה לתקן. יש הנפקה של חברה בת שאמורה להכניס כסף ולהקטין את המינוף, אבל השוק מפנים שצריך להגדיל את פרמיית הסיכון בניירות ערך של כצמן - יכולה להיות הפתעה, ולכן מראש נדרוש ריבית גבוה יותר. כלומר, גם אם עכשיו חוזרים למינוף הרגיל, אגרות החוב לא יחזרו לחלוטין למצב הרגיל. הם יבטאו אלמנט של הפתעה-סיכון עתידי.
