התעשיינים דורשים מעורבות בהסכם עם עובדי הנמל
צבי פלדה, יו"ר ועדת התובלה של התאחדות התעשיינים וראובן צוק, נשיא לשכת הספנות הישראלית דורשים מאייל גבאי, מנהל רשות החברות הממשלתיות ומאלי כהן הממונה על השכר והסכמי עבודה במשרד האוצר לאשר את טיוטת ההסכם אשר הושג לאחרונה בנמל אשדוד. הסכם שהביא לרגיעה בסכסוכים בנמל.
במכתב מבקשים פלדה וצוק להיות מוזמנים בדחיפות לדיון אצל מנהל רשות החברות הממשלתיות ואצל הממונה על השכר במשרד האוצר, זאת כדי להציג את ההסכמים שהושגו והמשמעויות הנובעות מכך.
פלדה וצוק מתריעים, כי אם ההסכם לא יאושר, ללא בדיקה מקצועית יחד איתם, יהיו לכך השלכות חמורות וגבאי וכהן ישאו באחריות בתוצאה, שמשמעותה החזרת נמל אשדוד לתפוקות נמוכות ולשיבושים תפעוליים, עד לכדי שביתה שעלותה למשק נאמדת במליוני שקלים ליום.
במכתב שהעתקים ממנו נשלחו לשר האוצר, שר התחבורה ואחרים, מציינים פלדה וצוק כי הם נתבקשו ע"י הנהלת נמל אשדוד וההסתדרות להשתתף כמשקיפים בדיוני המשא ומתן שהתקיימו בין הנהלת נמל אשדוד לבין הוועדים, זאת כנציגי המשתמשים.
עוד מציינים השניים, כי הסכימו לשמש כמשקיפים במשבר האחרון, זאת לאחר שנתבקשו לעשות זאת ע"י קובי הבר - הממונה על התקציבים באוצר, גדעון סיטרמן - מנכ"ל משרד התחבורה וכן בהסכמת יו"ר דירקטוריון נמל אשדוד, יו"ר ההסתדרות ונשיא התאחדות התעשיינים.
פלדה וצוק מציינים במכתב, כי המו"מ לפתרון הסכסוך בנמל אשדוד התנהל על שלושה מרכיבים - אי פריצה של הסכמי העבודה בשנים 2001 - 2005 (בתחום השכר); פיצוי לעובדים בשל הורדות שכר בניגוד להסכמים ופרמיות שכר, באם יינתנו, יהיו בתמורה לתפוקה מדודה או חסכון מוכח בכח אדם.
פלדה וצוק מדגישים, כי טיוטת ההסכם כפי שגובשה אכן מבוססת על שלושת המרכיבים הללו. ולפי דעתם, תתרום להגדלת התפוקות בנמל אשדוד, לניצול נכון בכח-אדם, לתרומה מהותית לרווחיות הנמל, לשיפור השירות ללקוחות, למניעת היטלי צפיפות, לקיצור השהות של האוניות בנמל אשדוד ולהקטנת זמן ההמתנה.
במכתב מציינים עוד השניים, כי טיוטת ההסכם כפי שהוגשה ואושרה על ידי מועצת המנהלים של נמל אשדוד וטיוטות נוספות, הנמצאות בשלב גיבוש עם מגזרים נוספים, מבוססות על עקרון כלכלי בסיסי והוא פרמיות שכר ניתנות עבור תפוקה מדודה ותועלת מוכחת בכ"א מצד אחד ושקט תעשייתי מצד שני.