מבזקי שיווק: קסטרו נכנסת לשוק הביגוד התחתון

וגם: שופרסל מציעה טיסות. שופגינג.קום באוסטרליה. פול אנד בר בחנויות חדשות. עלית בפסטיבל קפה. אופיס דיפו בשירות ביתי וקמפיינים של רוק, טרה, מחלבות גד, ישראייר ונטוויז'ן
שי פאוזנר |

* כי קבוצת CASTRO מרחיבה את פעילותה עם השקת תחום חדש בקולקציית האופנה: CASTRO Lingerie - ליין חדש של הלבשה תחתונה מעוצבת. גבי רוטר, מנכ"ל משותף של CASTRO אמר כי "החדירה לתחום חדש הנה צעד נוסף באסטרטגיה השיווקית של הקבוצה להרחבת פעילותה העסקית. החדירה לתחום הלנג'רי תואמת את חזונה של קבוצת קסטרו לספק ללקוחותיה מענה אופנתי עדכני ומושלם ברמת האיכות והמקצועיות הגבוהה ביותר. ועוד יותר מזה, קולקציית הלנג'רי מתרגמת את הבטחת המותג ל-designed for desire ונותנת לו את הביטוי המוחשי ביותר".

* שופרסל תשלב מבצעי נסיעות לחו"ל לחופשות בקיץ לרוכשים בסניפיה. ירון דור, סמנכ"ל השיווק של שופרסל אמר היום. זאת, בהמשך לבדיקה שנערכה על ידי שופרסל בה עולה, כי מעבר לאסטרטגית מחיר הלקוחות מעדיפים מבצעים נקודתיים ומגוונים ולא בהכרח בתחום המזון. כך למשל, הקונים ממגוון מוצרי שטראוס-עלית ב-39.90 שקל יוכלו לצאת לחופשה באנטליה במחירים מיוחדים שמתחילים מ-319 דולר ב-4 תשלומים.

* שופינג.קום מרחיבה את פעילותה הבינלאומית ומשיקה

אתר באוסטרליה. ספקית שירות ההשוואה המוביל לקניה באינטרנט ממשיכה בגידול הבינלאומי עם הצטרפותם של יותר מ-200 קמעונאים באוסטרליה לייצוג באתר.

* חברת "רוק" של תאגיד "ג'ונסון אנד ג'ונסון" יוצאת בישראל בקמפיין פרסום למערכת המיקרו-דרמברייז'ן המקצועית החדשה שלה, ה-RENEWEX. התקציב: חצי מיליון דולר.

* לקראת חג השבועות, טרה מעלה קמפיין חדש לקולקציית הגבינות בהיקף מדווח של 500 אלף דולר. הקמפיין מציג את גבינות טרה כקולקציית אופנה המציעה לכל אישה את הגבינה שמתאימה לאורח החיים שלה. הקמפיין, באמצעות JWT, יכלול טלוויזיה, קטלוג "אופנה" מושקע שיופץ כאינסרט ופרינט ב-300 אלף עותקים, תחת הסיסמה: "יופי של בריאות".

* ובאותו עניין - "מחלבות גד" יוצאת בקמפיין השקה של גבינות חדשות לקראת שבועות. תקציב הפרסום מיליון שקל. מדובר בגבינות חדשות וייחודיות: לבנה בתוספת בצל מטוגן, לבנה בתוספת צנוברים, צפתית בתוספת רוזמרין וצפתית בתוספת קצח, ציז'יקי ופתיתי קשקבל.

* חברת התעופה ישראייר, עולה בקמפיין פרסום חדש, כחלק מתהליך ההתחדשות של החברה, התרחבות פעילותה בשוק הטיסות הבינלאומיות והתחלת הטיסות הסדירות לניו יורק. תקציב הקמפיין כ-3 מיליון שקל והוא עולה בטלויזיה, רדיו, שילוט חוצות דיגיטלי ובאינטרנט. המסר המרכזי של הקמפיין פונה לצרכן הישראלי שלא יהיה פראייר. ישראייר מציעה לו טיסות, במחיר שווה לכל נפש. לכל נפש. אם הדרך להגיע ליעד היא טיסה וכל הטיסות הן אותו דבר, אז למה לשלם יותר?

* pull and bear פותחת בישראל שתי חנויות דגל - בדיזנגוף סנטר בת"א ובקניון השלום במרכז עזריאלי. החנויות החדשות בת"א נפתחו בהשקעה כוללת של כ-4.7 מיליון שקל. חנות pull and bear בדיזינגוף סנטר מתפרסת על 240 מ"ר וחנותה בקניון השלום עזריאלי מתפרסת על 230 מ"ר. אלי קידר, מנכ"ל רשת pull and bear בישראל ציין, כי הרשת הספרדית נכנסה לארץ לפני 7 שנים. היא החלה דרכה בארץ באסטרטגיית "חנות בתוך חנות".

* עלית קפה מציגה קמפיין חדש לפסטיבל עלית קפה תיאטרון, אשר יתקיים במדרחוב נחלת בנימין בהשקעה של כ-2 מיליון שקל. הקמפיין, באמצעות משרד הפרסום שלמור אבנון עמיחי Y&R, ובכיכובם של השחקנים דורון בן דוד והגר בן אשר, יעלה בטלוויזיה בתאריך 26/5/06, בערוצים 2,10,24 - תחת הסיסמא: " עלית קפה... בדיוק כמו שאני אוהב".

* נטוויז'ן עולה ביום שלישי ה-23.5.06 בקמפיין חדש במסגרת האסטרטגיה הפירסומית של החברה "עם נטוויז'ן אתה יכול", במסגרתה החברה ממצבת עצמה כגורם שמאפשר לגולשים באינטרנט ליהנות מהאפשרויות החווייתיות שעולם האינטרנט מציע. בהמשך לסרטון הקודם שהתמקד בעולם הצילום באינטרנט קמפיין זה הינו קמפיין תדמיתי מרגש ומתמקד הפעם בעולם המוסיקה באינטרנט. הקמפיין יעלה בערוצים 2, 10 ו-24, בשלטי חוצות ובאתרי האינטרנט ויימשך כשבועיים. היקף הקמפיין כ-400 אלף דולר.

* אופיס דיפו משיקים שירות חדש: דפוס דיגיטלי באינטרנט. ההשקעה המוערכת בפעילות היא של מאות אלפי שקלים. צחי פישביין, מנכ"ל רשת אופיס דיפו הודיע היום, כי הרשת, בשיתוף בית הדפוס DCP משיקים אתר אינטרנט חדשני המאפשר ללקוחות להזמין מסניפי הרשת ומבית הלקוח, בצורה קלה ונוחה, מוצרי דפוס שונים החל מכרטיסי ביקור צבעוניים, ניירת משרדית מגוונת, הזמנות לאירועים ועד ללוחות שנה אישיים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מדד המחירים לצרכן CPIמדד המחירים לצרכן CPI
מדד המחירים

מדד המחירים באוגוסט - מה הצפי והאם הריבית תרד?

הטיסות, השכר, הסיכויים להפחתת ריבית אצלנו, והסיכויים להפחתת ריבית השבוע בארה"ב

תמיר חכמוף |

ביום שני יתפרסם מדד המחירים לצרכן לחודש אוגוסט. למדד המחירים יש משמעות גדולה עלינו כצרכנים, כמשקיעים וכלווים. כשהמדד עולה המשמעות היא שהמחירים עולים, כשהמדד עולה ההשקעות שלנו שצמודות למדד עולות, אבל גם ההלוואות ומסלולי המשכנתא שלנו במסלול הצמוד, מתייקרים. למדד יש גם השפעה גדולה על קובעי המדיניות בבנק ישראל, כאשר מדד נמוך יחזק את ההערכה להפחתת ריבית קרובה. מדד מאכזב עלול להביא לדחייה של הורדת הריבית, אם כי, הפעם סיכוי גבוה שהריבית תרד במפגש הבא בסוף החודש וזאת מכיוון שהפד בישיבתו ביום רביעי הקרוב צפוי להוריד את הריבית.

בנק ישראל ירגיש הרבה יותר בטוח להוריד ריבית אחרי שהקולגה ג'רום פאוול יוריד ראשון. אבל בעוד שההימורים בארה"ב הם מעל 95% להורדת ריבית, אצלנו יש שאלה גדולה בקשר למלחמה. הנגיד כבר התבטא בעבר על אי הוודאות שנגרמת כתוצאה מהמלחמה ולמרות שמבחינת הנתונים הכלכליים אין שום סיבה שלא להוריד ריבית. אפילו הגירעון בשיעור של 4.7% יחסית טוב, הנגיד מתלבט.    

הריבית הגבוהה היא בראש וראשונה כדי לרסן את האינפלציה. האינפלציה אומנם עלתה בהדרגה לקצב שנתי סביב 3.1%-3.2%, אבל כשמסתכלים קדימה היא באזור 2.1%-2.2% ויש כלכלנים שצופים אפילו פחות מכך, מבינים שהאינפלציה חוזרת לתוואי של בנק ישראל ואם כך, אז למה לא להוריד ריבית? 

מדד המחירים באוגוסט - עלייה של 0.7%-0.5%

יונתן כץ, כלכלן המאקרו של לידר סבור שהמדד באוגוסט עלה ב-0.7% - "מחירי הדלקים עלו ב- 1.2% תחילת ספטמבר, אך מחירי הנפט בעולם ירדו ב- 3% בשל הציפייה לגידול בתפוקת הנפט על ידי קרטל הנפט ואינדיקטורים חלשים לגבי הפעילות בארה"ב. 

"השקל התייצב יחסית אחרי התחזקות במהלך החודש.  לא צפויה העלאת מחירים במגזר החינוך על רקע הקפאת השכר. מסתמנת האצת מסוימת בשכר בסקטור העסקי בחודש יולי . מספר היוצאים לחו"ל באוגוסט חזר לרמה של חודש מאי. ריבוי הטיסות צפוי לתרום לירידות מחירים בחודש ספטמבר לאחר עלייה עונתיות חדה באוגוסט. תחזית האינפלציה שלנו עומדת על 0.7% באוגוסט, -0.3% בספטמבר, 0.5% באוקטובר ו- 2.1% שנה קדימה".


סטיב ויטקוף (דוברות משרד ראש הממשלה)סטיב ויטקוף (דוברות משרד ראש הממשלה)

סטיב ויטקוף מכר מניות ב-120 מיליון דולר; הונו: מעל 350 מיליון דולר

השליח של טראמפ במזרח התיכון והאיש שאחראי בצד האמריקאי על השיחות לשחרור החטופים, נכנס לממשל כאיש עסקים אמיד; מחזיק במניות אובר, סיסקו, קריפטו, נדל"ן ועוד

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה סטיב ויטקוף

סטיב ויטקוף, איש העסקים ואיש אמונו של טראמפ במזרח התיכון מכר חלק ממניותיו בחברת הנדל"ן שבשליטתו. בדיווח שלו נחשף היקף אחזקות מרשים שכולל השקעות במקרקעין, סטארט-אפים, מטבעות דיגיטליים, כלי טיס וחשבון מזומן בסך 50 מיליון דולר

ויטקוף, מכר אחזקות בשווי 120 מיליון דולר בחברת הנדל"ן הפרטית שלו Witkoff Group, במסגרת מהלך שנועד להפחית סיכונים של ניגוד עניינים. לפי הדיווח, המכירה בוצעה כחלק מתוכנית כוללת להקטנת חשיפות והכנסות פוטנציאליות שעלולות להתנגש עם תפקידו הדיפלומטי. ויטקוף משמש כשליח מיוחד מטעם טראמפ למזרח התיכון ומשימות שלום נוספות, כולל מעורבות פעילה במגעים בין ישראל לחמאס ואף הרחבת סמכויות לאזור אוקראינה.

הצצה לנכסים של ויטקוף

לפי המסמכים, לויטקוף שווי מינימלי של 350 מיליון דולר - אך מדובר בגילוי חלקי. ככל הנראה שוויו האמיתי גבוה בהרבה. בין הנכסים: נדל"ן יוקרתי במיאמי, ניו יורק ודרום פלורידה, מניות ברדיט, אובר, סיסקו ו-SpaceX והשקעות בקרנות גידור, מטבעות קריפטוגרפיים ואפילו כלי טיס.

המסמך כולל גם את פירוט ההכנסות מהשנה החולפת: 35 מיליון דולר שהתקבלו כדיבידנדים מאחת מחברות ההחזקות שבשליטתו - המחזיקה בין היתר בנדל"ן, חברת ניהול גולף, מלונות וחברת הקריפטו World Liberty Financial.

World Liberty Financial - שיתוף פעולה כלכלי עם משפחת טראמפ

ויטקוף ובניו הקימו בשנה שעברה את חברת הקריפטו World Liberty Financial יחד עם שלושת בניו של טראמפ: דונלד טראמפ ג'וניור, אריק טראמפ וברון טראמפ. החברה אחראית על השקת מטבע הקריפטו USD1, ששימש את קרן MGX מאבו דאבי להשקעת ענק של 2 מיליארד דולר בבורסת Binance. מדובר בקרן השקעות ממשלתית של איחוד האמירויות.

לפי גילוי קודם, טראמפ עצמו גרף רווחים של 58 מיליון דולר מהמיזם. ויטקוף, לעומת זאת, לא פירט את חלקו בהכנסות.