מבזקי שיווק: 800 מיליון שקל השנה לכנסי שיווק
*היציאה מהמיתון וההתאוששות בענף ההיי-טק הביאו לפריחה מחודשת גם בתחום הפקת האירועים לחברות. כך עולה מסקירה שערכה CIA מקבוצת גאון שוקי הון, לפיה, בשנה הקרובה יוציאו החברות במשק כ-800 מליון שקל על הפקת אירועים, כנסים ופעילות של קידום מכירות. מדובר בגידול של כ-20%, לעומת השנה הקודמת. על פי ההערכות, במהלך 2006 יפיקו חברות הפקת האירועים כ-500 אירועים עבור החברות השונות במשק. העלות הממוצעת לאירוע נעה בין כ-50 אלף שקל ועד למאות אלפי שקלים. *מגדל שוקי הון העבירה את תקציב הפרסום שלה לפרסום מקאן אריקסון. נעם ברורמן, מנכ"ל מגדל שוקי הון מסר, כי ההחלטה הינה צעד נוסף בישום האסטרטגיה השיווקית של החברה. תקציב הפרסום במונחים שנתיים של מגדל שוקי הון אמור להסתכם בכ-3 מיליון דולר בשנה. יצויין, כי במכרז התמודדו, בין היתר גם פרסום אריאלי, יהושע ונתקיימו פגישות עם ראשי המשרדים ראובי פרידן ושלמור אבנון עמיחי. ברורמן ציין עוד, כי במהלך המכרז נדרשו המשרדים להציג ניסיון מיתוגי מוכח (כמותית) בשוק הפיננסי, העדר ניגוד עניינים מהותי אשר יש בו משום פגיעה בקשר האסטרטגי העתידי, מתכונת ייחודית ומרתקת לתהליך המיתוג והפרסום (טרום פיתרון), מחויבות השותפים (בעלים) להירתם לתהליך וכן – הצגת יתרונות כלכליים ברכש מדיה. לדעת ברורמן, המגזר הפיננסי עובר בימים אלה שינויים מרחיקי לכת שהם המשך ישיר למסקנותיה ומימושה, הלכה למעשה, של ועדת בכר. כחלק מהיערכותה של מגדל שוקי הון אל מול שינויים אלה ומתוך שאיפה להוביל בתחום, החליטה מגדל שוקי הון לבחור משרד פרסום שיהיה בעל ברית ושותף לדרך – "מקאן ענו מבחנתו להגדרה זו". *ספרייט יחלק בכל יום סגוואי מתנה ביריד טעם העיר. בימים אלה מפעיל המותג משחק טריוויה באינטרנט, שהזוכים בו יוזמנו למתחם ספרייט בטעם העיר, ויקבלו הזדמנות לזכות בסגוואי – כלי התחבורה האולטימטיבי. מדובר בהמשך לתהליך המיצוב החדש של ספרייט שהחל בשנת 2005. הפעילות בטעם-העיר תהיה בהיקף של של כמליון שקל. * לאומי קארד מסרה היום פרטים ע החדירה לשוק של כרטיס השי האלקטרוני, ה-Giftcard, כתחליף לתווי השי לחגים, כאשר לקראת הפסח הנפיקה כ-425 אלף כרטיסים אשר נטענו בסך כולל של כ-160 מליון שקל. במהלך אפריל בלבד נרשמו מימושים מהכרטיסים אשר הונפקו לכבוד החג בהיקף של כ-55 מליון שקלים. עבור הסתדרות המורים הונפקו כ-110 אלף כרטיסים בהיקף טעינה של 44 מיליון שקלים – כרטיסים אלו, בשונה מהאחרים – מאפשרים טעינה רב פעמית. מתחילת השנה הנפיקה לאומי קארד כ-700 אלף כרטיסי Giftcard בסכום כולל של כ-182 מליון שקל, עבור רשתות שיווק וגופים מוסדיים שונים. החברה צופה, כי עד לסוף שנת 2006 תנפיק עוד כ-750 אלף כרטיסים מסוג זה. *אנדרו דאטון, מנכ"ל CA אירופה, המזרח התיכון ואפריקה, יהיה נושא הדברים המרכזי בכנס ManageTech 2006. מדובר הכנס השנתי שהחברה עורכת ב-29 במאי בגני התערוכה בתל אביב. דאטון יהיה הבכיר ברכבת האוירית שמגיעה במיוחד לכנס, למעלה מעשרה בכירים נוספים יגיעו לארוע. דאטון שמגיע ל-24 שעות בלבד יפתח את הכנס בהרצאת מליאה, ייפגש עם מספר מצומצם של לקוחות ועם העיתונות הישראלית.