צ'ק פתוח: תשובה מבקש מדלק החזר הוצאות ללא הגבלה
קבוצת דלק מבקשת לאשר באסיפת בעלי המניות הקרובה את הארכת מנגנון החזר ההוצאות לבעל השליטה, יצחק תשובה, וזאת לתקופה של 3 שנים. מנגנון החזר ההוצאות כולל רשימה סגורה של סוגי הוצאות ואינו כולל תקרה של הסכום. החזר ההוצאות שניתן לתשובה עבור השנים 206-2015 הסתכם ב-277 אלף שקל.
תשובה מחזיק ב-60.5% מקבוצת דלק, המחזיקה ב-55.6% מדלק קידוחים, דרך אחזקה ישירה ואחזקה באמצעות חברת דלק אנרגיה. אמנם, תשובה לא מקבל שכר עבור תפקידו בדירקטוריון החברה ודירקטוריון של החברה הבת דלק אנרגיה, אך בתור בעל השליטה בחברה שמחלקת דיבידנדים באופן קבוע, גרף תשובה דיבידנדים של יותר מ-1.3 מיליארד שקל ב-4 השנים האחרונות.
החזר ההוצאות אותו מבקשת כעת החברה להאריך כולל העמדת משרד וחניה במשרדי החברה; הוצאות בגין נסיעות לחו"ל; הוצאות שהייה, התניידות ואירוח בחו"ל; והוצאות אירוח בארץ.
- 17.אין דבר כזה הוצאות ללא הגבלה. (ל"ת)משה ב. 11/02/2020 12:07הגב לתגובה זו
- 16.הכי ותיק 38 29/01/2018 12:12הגב לתגובה זונכון ש יש משקיעים עם בטן מלאה אבל חובה ש ביקורת תהיה עניינית אף אחד לא יכול לקחת ל סבא תשובה את תרומתו הגדולה בכל הקשור ל...גז גם לא ה....פסיכולוגית
- 15.משקיע 21/01/2018 10:06הגב לתגובה זובדיוק כמו שעשה בדלק נדלן. משך דיבידנדים בלי הפסקה. אחרי שנשארה הקופה ריקה עשה תיספורת לחצי מדינה. הבן אדם הוא נוכל על ממליץ לכולם להשמר מפניו.
- 14.ארי 21/01/2018 09:28הגב לתגובה זומאז התספורות שהוא עשה אני לא קונה מניות בהן מופיע השם דלק
- 13.עושק הגז 20/01/2018 22:19הגב לתגובה זוכדי שתשובה יגזול מליארד וחצי ב4 שנים ברבה זקנים צריכים להעביר לו את הביטוח לאומי,
- 12.לפי הכותר מה חשבתי...277 אלף שקל ? זה הסיפור ? (ל"ת)בומבסטי 20/01/2018 22:12הגב לתגובה זו
- 11.אלעד 20/01/2018 20:51הגב לתגובה זואו מיצרים ליצוא לספרד או לאיטליה ואירופה ולכן שווה כל אגורה.
- בדיחה טובה. הוא לא יעשה כלום חוץ מלגנוב כסף ולהפסיד (ל"ת)שט 21/01/2018 09:52הגב לתגובה זו
- 10.בורס 20/01/2018 19:23הגב לתגובה זואולי גם תחזיר את שלקחת מהציבור...בקשתם תיספורת....
- 9.רביד 20/01/2018 18:27הגב לתגובה זואין שום בעייה. משיכת דיבידנדים היא דבר כשר בריא וטוב. וכל בעל מניות כולל אותי, מקבל את חלקו היחסי במידה שווה.אז כל הכותרת הזאת מיותרת. לגבי החזר הוצאות, זה נשמע סביר ואפילו נמוך. אם תשובה אכן לא מושך שכר, אז זה יותר מהוגן.
- 8.אבי 20/01/2018 14:45הגב לתגובה זוכספים בלי סוף, אך אם צריך להחזיר חובות - הוא בורח
- 7.חיים 20/01/2018 11:43הגב לתגובה זואם אין כפל או שזה שכר.תספורות הוא לא יודע להחזיר גזלן
- 6.בטח השכר שהוא מקבל ראוי והוגן חחחחחח הצחקתם אותי חחחחחח (ל"ת)ישראל 20/01/2018 11:05הגב לתגובה זו
- 5.אבנר 20/01/2018 09:46הגב לתגובה זוככה בדיוק חלב את דלק נדלן , גזל את כספי הציבור , השאיר קופה ריקה וטען שאין לו להחזיר למנוול , עשה תספורת של מיליארדים ללווים שלו , חלאת אדם
- 4.יש ר א לי 20/01/2018 09:14הגב לתגובה זורמז 1 : כיסיו מלאים אך את ידיו לא יכניס לכיסיו. רמז 2: בזמן שעושה קרחת לציבור שוכר שטח גדול ומוציא מיליונים לחתונת בנו.
- 3.שוקי 20/01/2018 07:59הגב לתגובה זואין גבול לחמדנות ולחזירות
- 2.בן=זימרה 20/01/2018 07:05הגב לתגובה זוכל פעילות קבוצת-דלק מתבצעת באמצעות חברות-בת. אך חלק מהן אינן בבעלות מלאה של קבוצת דלק. (כגון דלק קידוחים, דלק אנרגיה, דלק רכב וכהן פיתוח). יוצא מכך שבעלי מניות קבוצת דלק יסבסדו למעשה את יתר בעלי המניות שבחברות הבת הנהנות מפעילותו של מר תשובה.
- 1.נחמן 20/01/2018 05:10הגב לתגובה זומיותר לעשות מזה כותרת בכלל

דוראד יוצאת לדרך עם תחנת הכוח השנייה: הדירקטוריון אישר את הקמת "דוראד 2"
לאחר שינוי התקנון וגיבוש גוש הרוב, אושר תכנון וביצוע הרחבה של כ-640 מגה-ואט בהשקעה של כ-3 מיליארד שקל; החברה התחילה להיערך ברמה הפרקטית: מצד אחד לארגן את המימון מול הבנקים והגורמים המממנים, ומצד שני להבטיח מקום אצל יצרני הטורבינות בעולם
אמש אושרה באופן רשמי יציאתה לדרך של תחנת "דוראד 2" - פרויקט ההרחבה הגדול של תחנת הכוח הפרטית באשקלון. מדובר בהוספה של טורבינה חדשה שתגדיל את כושר הייצור של התחנה בכ- 640 מגה-ואט, כך שסך ההספק יעמוד על כ-1.5 ג׳יגה-ואט. מדובר על מהלך שיהפוך את דוראד לאחת מהתחנות הגדולות והמרכזיות במשק הישראלי. היקף ההשקעה מוערך בכ- 2.5-3 מיליארד שקל.
המהלך התאפשר לאחר שבתחילת ספטמבר הנוכחי שונו סעיפי התקנון של החברה באסיפת בעלי המניות, מהלך שהוביל לכך שגוש הרוב החדש - המורכב מאלומי לוזון, המדינה (באמצעות קצא״א) וחברת הפניקס : מחזיק בלמעלה מ-80% מהזכויות. שינוי זה ניטרל את יכולתה של אדלטק, שמחזיקה כ-19% בלבד, להטיל וטו על החלטות מהותיות. למעשה, לראשונה בתולדות דוראד נוצר רוב יציב וברור שמסוגל להוציא לפועל מהלכים אסטרטגיים, ובראשם הרחבת התחנה.
במקביל לאישור העקרוני, החברה החלה לבצע את הצעדים המעשיים הנדרשים: גיבוש תקציב ראשוני לקראת סגירה פיננסית מול בנקים וגופים מוסדיים, ושריון "חלון ייצור" אצל ספקי ציוד טורבינות בינלאומיים. מדובר בשני שלבים קריטיים, האחד כדי להבטיח את מקורות המימון להקמה, והשני כדי להבטיח שלא ייווצר עיכוב של שנים בשל עומס ההזמנות בשוק העולמי. הפרויקט צפוי לתרום באופן מהותי ליציבות משק החשמל בישראל.
ההוספה של מאות מגה-ואט לרשת בארץ תאפשר פיזור עומסים יעיל יותר בימי חום כבד ובאירועי חירום, ותקטין את הסיכון למחסור בהספק. בנוסף, בהיבט הכלכלי, הגדלת התחרות והיכולת של תחנות פרטיות לספק יותר חשמל עשויה להוביל בטווח הבינוני לבלימת עליות תעריף ואולי אף לירידה במחירים. כמו כן, המהלך מחזק את מעמדה של קבוצת לוזון בתחום האנרגיה ומבסס אותה כאחת מהשחקניות המרכזיות במשק. צירוף הפניקס והמדינה לגוש הרוב מעניק לחברה יציבות נוספת מול לחצים חיצוניים, ומאותת לשוק על ביטחון גבוה בהיתכנות הכלכלית של ההרחבה.
- גוש הרוב מתחזק בדוראד: לוזון-אלומי משנה את מאזן הכוחות
- הפניקס ולוזון מעמיקים את ההחזקה בדוראד - ואדלטק מאבדת את יכולת הבלימה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מנגד, אדלטק נותרה כעת במיעוט ללא יכולת ממשית להשפיע, ותיאלץ לשקול את דרכה מחדש: בין אם משפטית או עסקית. עם זאת, הדרך ל"דוראד 2" עדיין לא פשוטה. החברה מציינת כי ההקמה מותנית בקבלת היתרי בנייה, בהשגת מימון בהיקפים גדולים, ובהתמודדות עם רגולציה מסוימת. כל עיכוב באחד מאלה עלול לדחות את לוחות הזמנים. בשוק מעריכים כי גם אם הכל יתנהל חלק, הפרויקט יגיע לשלב הפעלה מסחרית רק בעוד מספר שנים.

שברון נערכת להגדלת ייצוא הגז מישראל למצרים
חברת שברון וחברת נתיבי הגז הטבעי לישראל (נתג"ז) חתמו על הסכם הולכת גז (GTA), שיממן את חלקם של המיזם המשותף (לוויתן) בפרויקט ניצנה; במסגרת הפרויקט, יחתמו שברון ונתג"ז על חוזה להקמת תחנת מדחסים חדשה ברמת חובב ונתג"ז תניח צינור הולכה של גז טבעי באורך 65 ק"מ שיחבר בין רמת חובב למעבר ניצנה בגבול ישראל-מצרים
חברת שברון כמייצגת את בעלי הזכויות במאגר הגז הטבעי לוויתן, וחברת נתיבי הגז הטבעי לישראל (נתג"ז) חתמו על הסכם הולכת גז (GTA), שיממן את חלקם של המיזם המשותף (לוויתן) בפרויקט ניצנה.
במסגרת הפרויקט, יחתמו שברון ונתג"ז על חוזה להקמת תחנת מדחסים חדשה ברמת חובב על ידי שברון עבור נתג"ז כחלק מפרויקט ניצנה. כמו כן, במסגרת הפרויקט, נתג"ז תניח צינור הולכה של גז טבעי באורך 65 ק"מ שיחבר בין רמת חובב למעבר ניצנה בגבול ישראל-מצרים.
שני ההסכמים יחדיו יאפשרו לבנות את קו הייצוא של ניצנה ויאפשרו להגדיל את כמות ייצוא הגז מישראל למצרים.
קו הייצוא החדש מתוכנן לאפשר הולכה של מעל ל- 600 מיליון רגל מעוקב של גז טבעי ביום. בשילוב עם קווי הולכה נוספים, לקו ניצנה פוטנציאל להגדיל את קיבולת הייצוא הכוללת של ישראל למצרים ליותר מ-2.2 מיליארד רגל מעוקב ביום. הרחבת קיבולת הייצוא מחזקת את החזון של מדינת ישראל להפוך למרכז אנרגיה אזורי, שיספק אנרגיה אמינה ונקייה יותר למדינות השכנות.
- לוויתן בעסקת יצוא למצרים של 35 מיליארד דולר עד 2040; שותפויות הגז מזנקות
- חברות הנפט SOCAR ו-BP יקדחו בישראל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"אבן הדרך הזאת משקפת את מחויבותה של שברון לחיזוק הביטחון האנרגטי של ישראל והאזור," אמר ג'ק בייקר, מנהל שברון מזרח הים התיכון. "קו הייצוא החדש מניצנה צפוי להניב תועלות כלכליות משמעותיות לישראל. העמקת השותפויות האזוריות תסייע לספק את האנרגיה שהאזור זקוק לה כדי לשגשג."