עובדים במשרד
צילום: FREEPIK

כיצד לדרבן אווירה טובה יותר במשרד?

נשים לרגע יעדים עסקיים בצד, ואפילו את מידת האמונה שלנו בשירות או המוצר שאנו מספקים; כאשר מדובר בעסק הנשען על הון אנושי, הרי שמוטיבציה היא מילת המפתח להצלחה עבור כל בבעל ובעלת עסק, וכל מנהל ומנהלת אגף.

נושאים בכתבה הפקת אירועים

בשונה מימים עברו, שוק העבודה הדינמי אמנם איננו מספק יציבות עבור העובדים, אך בו-בזמן הוא גם איננו מספק את היציבות אליה התרגלו בעבר המעסיקות והמעסיקים.

עובדים מודעים לכך שביכולתם לשווק את כישוריהם גם עבור חברות מתחרות, וכמוהם חברות ומתחרות, חברות השמה ומחלקות משאבי אנוש נלחמות על כל איש ואשת מקצוע מיומנים ואיכותיים.

אם כך, כיצד ניתן לדרבן את המוטיבציה בעבודה? או במילים אחרות – מהן השיטות היעילות ביותר ליצירת אווירה מזמינה ופורה?

זהו לא רק השכר

ובכן, שכר הוא בהחלט אחד מן האלמנטים הבולטים אצל כל עובד ועובדת. אך האם אלף ש"ח מעלה הוא מה שיעשה את ההבדל ויוביל עובד או עובדת לעבור למקום אחר?

כדאי לדעת כי אם מקום עבודה מסוים הוא נוח עבור העובדים, מכבד ומעצים אותם, הרי שהם לא בהכרח ימהרו להחליט לעזוב את עמדתם במהירות כה רבה. כולנו מחפשים את הנחלה והרווחה, וקלישאה ככל שתהיה, הרי שהאמרה כי כסף הוא לא הכול בחיים, בהחלט יכולה לשחק כאן תפקיד משמעותי.

ימי כיף לעובדים

ימי גיבוש עובדים הם אינם אירועים הנערכים חדשות לבקרים, אולם ביכולתו של אירוע חד-שנתי, לשנות את האווירה שבמשרד באופן ניכר ומשמעותי.

לצד העובדה שיום גיבוש עובדים מעניק לעובדי ועובדות המשרד את ההכרה וההוקרה בפועלם, הרי שהוא מאפשר לגבש בין המחלקות השונות ואף בין העובדים באותה המחלקה.

אווירה חברית בין העובדים ויצירת יחסים טובים וחיוביים, היא דרך נפלאה לחזק את המוטיבציה של העובדים ולהפוך את יום העבודה לדבר מה שהוא מעט מעבר לפרנסה.

ציון אירועים במשרד

אירועים במשרד יכולים להעניק את הטאץ' החסר כדי לדרבן אווירה שמחה וקלילה. אלו יכולים להיות אירועים קטנטנים המציינים את בואו של סוף השבוע עם שלל חטיפים ושתייה קלה, ואלו יכולים להיות אירועים מעט יותר רבי רושם דוגמת ציון בואם של חגים ומועדים.

כיום ניתן למצוא מגוון חברות קייטרינג המספקות מגשי אירוח לחברות עם שלל מתאבנים, מאכלים וקינוחים. ניתן למצוא כריכים טעימים ומשביעים ועד לממש מנות עיקריות החל מפסטות ועד למנות בשריות.

ניתן גם לציין אירועים דוגמת עובד או עובדת מצטיינים, ולרגל המאורע להעניק להם שי המראה את ההוקרה של המשרד לפועלם. זוהי דרך נפלאה להראות כי המשרד איננו תופס את עובדיו כמובנים מאליהם.

העשרה לעובדים

עם כל הכבוד לכיף, עובדים מחפשים גם להתפתח ללא הרף. דבר ידוע הוא כי בשוק העסקי של היום, פשוט לא ניתן לשקוט על השמרים.

ניתן למצוא מגוון אפשרויות להעשרה לעובדים, החל מהזמנת הרצאת העשרה המתקיימת ממש במשרד, דרך קביעת סדנה לעובדים לגיבוש מיומנויות שונות, ועד לשליחה לקורסים ממושכים.

במקומות עבודה רבים הדואגים להעשיר את ידיעתם של עובדיהם מפעם לפעם, הרי שהדבר יכול להעניק אווירה מלאה במוטיבציה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
צילום: יח"צצילום: יח"צ

מה משקיעים בשוק ההון יכולים ללמוד מהמפרסמים בגוגל אדס ואיך עקרונות השקעות הערך חזרו לעולם השיווק הדיגיטלי

בעולם שבו כל קליק שווה כסף, מומלץ להסתכל על עולם השיווק כהשקעה, לא כהוצאה

נושאים בכתבה שיווק דיגיטלי

בעולם שבו כל קליק שווה כסף וכל שנייה של תשומת לב מתומחרת, יש טשטוש גבולות בין פרסום להשקעה. גיא אברמוב, מומחה לשיווק דיגיטלי עם ניסיון של למעלה מ-17 שנה בניהול קמפיינים בגוגל אדס, מציע דרך אחרת להסתכל על עולם השיווק - לא כהוצאה, אלא כהשקעה. בעידן של חוסר יציבות כלכלית, עליות ריבית ואי ודאות בשווקים, ייתכן שדווקא מפרסמים בפלטפורמה של גוגל אדס יכולים ללמד את המשקיעים שיעור חשוב על ניהול הון, משמעת וסבלנות.

שיווק דיגיטלי כהשקעה, לא כהוצאה

הגישה של אברמוב נולדה מתוך חיבור אינטואיטיבי בין שני עולמות שנראים במבט ראשון זרים זה לזה. מצד אחד  ניהול תקציבי פרסום בגוגל, עולם של ניסוי וטעייה, מדדים משתנים בזמן אמת ותחרות אינסופית על תשומת לב. מצד שני עולם ההשקעות הקלאסי, שבו ערך נבנה לאורך שנים דרך החלטות שקולות ומבוססות נתונים.

לדבריו, “הטעות הנפוצה ביותר של בעלי עסקים היא שהם מתייחסים לפרסום כהוצאה מיידית, במקום לראות בו השקעה לטווח ארוך. כל שקל שמושקע נכון בקמפיין אפקטיבי פועל בדיוק כמו הון שמושקע במניה טובה והוא מייצר תשואה לאורך זמן”.

גיא אברמוב מסביר, כי ממש כפי שמשקיע בוחן את ביצועי התיק שלו בפרספקטיבה של שנים ולא של ימים, כך גם משווק חכם צריך לבחון את יעילות הקמפיינים שלו בפרקי זמן רחבים יותר. “מי שמסתכל על נתוני קליקים יומיים ומקבל החלטות רגשיות יגלה מהר מאוד שהכסף בורח לו בין האצבעות” הוא אומר. “אבל מי שמתייחס לגוגל אדס כמו משקיע שמתכנן קדימה יוצר מערכת יציבה וצומחת”.

המכירה הפומבית של גוגל הינה מראה לשוק ההון

במרכז מערכת גוגל אדס עומדת מכירה פומבית בזמן אמת. מפרסמים מתחרים על מילות מפתח כאשר מחירי הקליקים והבידינג עצמו משתנים מדי רגע, והאלגוריתם מחליט מי יופיע ואיפה. זהו מנגנון שמזכיר באופן מפתיע את שוק המניות שהיא תחרות על נכסים בעלי ערך נתפס, מבוססת ביקוש, היצע וציפיות.