אלון מאסק טסלה
צילום: פייסבוק אלון מאסק

טסלה תאיץ את ייצור הרכבים ברבעון הרביעי; מאסק נחוש להגיע ליעד

בתחילת שנת 2022 הציב אילון מאסק, מנכ״ל טסלה מטרה - צמיחה של 50% במסירות החברה שבשנת 2021 עמדו על מיליון. משמע, 1.5 מיליון רכבים. דו״ח המסירות לרבעון השלישי של טסלה צפוי להתפרסם, ויכריע האם אילון בדרך להשלים את המטרה
עומר רוסו | (5)

טסלה TESLA INC מתכננת להאיץ את הייצור העולמי של כלי הרכב החשמליים הנמכרים ביותר שלה, דגם Y ודגם 3 ברבעון הרביעי של השנה ולהמשיך לצמוח בקצב מהיר בשנת 2023, תוך כדי הסתמכות על המפעלים החדשים שנפתחו באוסטין וברלין.

במידה ותחזית הייצור שטסלה הציבה לעצמה ברבעון הרביעי תושג, זה יוביל את טסלה להשגת התחזית הגדולה יותר שהציב אילון מאסק בתחילת שנת 2022, צמיחה של 50% במסירות הרכבים השנתיות של טסלה. במידה וזה יקרה, זה יקרב את יצרנית הרכב החשמלי לקנה מידה של ענקית ייצור הרכבים BMW. 

עם זאת, למאסק ולטסלה יש היסטוריה של יעדים שאפתניים שלא בהכרח הושגו, ורובם לאחר מכן גם הופחתו. באפריל, אמר מאסק שטסלה יכולה להגיע לצמיחה של 60% במסירות הרכבים השנתיות. ביולי, על רקע הסגרים בסין, אילון חזר בו בתחזית השאפתנית, ל-50%. 

המטרה השאפתנית של סוף השנה, מסירת 1.5 מיליון רכבים נשארת למרות האתגרים המתמשכים בשרשרת האספקה, האטה בכלכלה, היחלשות הצרכן, והתחרות הגוברת. בשביל לעמוד ביעד, טסלה צריכה לייצר ולמסור כמעט 500 אלף רכבים.

דוח מסירות הרכבים הרבעוני של טסלה צפוי לצאת בימים הקרובים, על פי התחזיות, הוא צפוי להראות את חזרתה של טסלה לנורמה, לאחר שברבעון הקודם רשמה האטה בשל הסגרים בסין.  

אנליסט פייפר סנדלר צופה שטסלה תספק 354 אלף רכבים ברבעון השלישי. סיטיבנק צופה מסירות של 369,800 רכבים. טרוי טסלייק, אנליסט העוקב אחרי טסלה מקרוב, צופה מכירות של 343,779 רכבים.

להזכירכם, ברבעון השני של השנה דיווחה טסלה שמסרה כ-254,695 רכבים, גידול של 26.7% לעומת השנה שעברה, אך קיטון של 17.7% מאשר שיא מסירת הרכבים ברבעון הראשון של השנה, אז עמד הנתון על 310,048 רכבים.

באם טסלה תעמוד בתחזיות שהאנליסטים צופים לה, זה יציב אותה בעמדה יחסית חזקה להגיע ליעד שאילון מאסק שם כמטרה, תלוי כמובן בייצור המכריע ברבעון הרביעי. ברבעון הראשון מסרה 310 אלף רכבים, ברבעון השני, 254 אלף רכבים, ברבעון השלישי (לפי הצפי) תמסור 350 אלף רכבים, סה״כ קרוב למיליון. מה שמשאיר את הרבעון הרביעי במתח שיא, האם טסלה תייצר מעל 400 אלף רכבים ברבעון האחרון של השנה?

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    יהווית 01/10/2022 14:16
    הגב לתגובה זו
    מכפיל 100 , כשהנגזרת הראשונה יורדת!!
  • 1.
    אני 30/09/2022 21:24
    הגב לתגובה זו
    יש באירופה ובארהב אינפלציה גבוהה מאוד וחשש ומיתון כלכלי עמוק. עכשיו איך זה שטסלה נסחרת בשווי אדיר של 850 מיליארד דולר, והמכפיל הוא מעל 100. אפל הזהירה מהאטה בביקושים, פדקס גם הודיעה דבר דומה, אז איך שזה שכאילו לא קרה כלום כולם מזמינים טסלות, אין ירידה למרות המיתון, והיא שווה 8 5 0 מיליארדד???
  • שחר 01/10/2022 12:39
    הגב לתגובה זו
    לטסלה שמייצרת רק רכבים חשמליים שלשם השוק הולך, יש יתרון, היא מכינה את כל המערך הספקה שלה לצריכה עצמית, כלומר כבר עכשיו היא מזמינה ל2023 את הסוללות והשבבים. היא מבטיחה לעצמה מלאים, מה שנותן לה יתרון על השוק.בניגוד לרכבים אחרים, בחשמליות יש מוצר שהינו העכב אכילס של המוצר, וזה הסוללות. טסלה מבטיחה לעצמה מהיצרנים את כל הסוללות העתידיות כבר עכשיו.דרך אגב, גם פולסוואגן נוקטת אותה שיטה והולכת להיות מובילה בתחום.
  • כנראה שגם טסלה בדרך 01/10/2022 07:38
    הגב לתגובה זו
    הוספתי לי למעקב הולך להיות שם מעניין
  • בעל טסלה Y ספורט 30/09/2022 22:51
    הגב לתגובה זו
    גם בטווח וביעילות, גם בביצועים, גם בטכנולוגיה ובממשק הפשוט, וגם בניצול המרווח לנוסעים ולמטען. חלום
טסלה
צילום: אתר החברה

כמה עולה טסלה משומשת והאם המחיר ימשיך לרדת?

מחירון לוי יצחק וכן הצעות ביד2 חושפים ירידה של עד 10% במחירי טסלה המשומשות כתוצאה משרשרת הורדת המחירים של ענקית הרכב החשמלי; למה הירידות צפויות להימשך ומה יותר כלכלי - רכב חשמלי או רכב על בנזין?
דור עצמון |
רוצים לקנות טסלה? מתלבטים אם רכב חדש או יד-שנייה? יהיו כאלה שהנתונים של מחירון לוי יצחק וההצעות שמופיעות בלוחות השונים, לרבות ביד2, יגרמו להם להפסיק להתלבט ויביא אתכם היישר לשולחן המחשב להזמין רכב מהאתר. מחירי הרכבים המשומשים יורדים, הם יורדים בגלל הרכבים החדשים שמחירם יורד. הרכב החדש נעשה יותר נוח לרכישה, אבל אף אחד לא מבטיח שהירידה לא תימשך.  טסלה, קרדיט: יצרן ענקית המכוניות החשמליות הודיעה פעם אחר פעם על הורדות מחירים כאשר בפעם האחרונה היא הורידה את המחירים של רכבי דגם Y מגרסת "long range" ו"performance" ב-3,000 דולר כל אחד ואת דגם 3 מגרסת "rear-wheel drive" ב-2,000 דולר ל-39,990 דולר. החברה בראשות אילון מאסק הורידה את המחירים בארה"ב של דגם הבסיס שלה ב-11% עד כה השנה ושל דגם Y שלה ב-20% - מהלכים שמגיעים בזמן שארה"ב, השוק הגדול ביותר שלה, מתכוננת להציג סטנדרטים מחמירים יותר שיגבילו זיכוי מס על רכבים חשמליים. הורדת המחירים בעולם הגיעה כמובן גם למחירים בארץ. אתם יכולים לקנות טסלה 3 חדשה  במחיר של קצת מעל 190 אלף שקל.  כשלוקחים בחשבון את העלויות השוטפות של רכב חשמלי לעומת רכב על בנזין, מבינים שהפער בעת הרכישה בין טסלה לרכב על בנזין שמגיע ל-50 אלף שקל בממוצע, מוחזר תוך כמה שנים של שימוש ברכב החשמלי. יש סיכונים כלכליים - הסוללה הולכת ומשתפרת ובעוד כמה שנים, הסוללות הקיימות יהיו כמעט לא רלבנטיות. מעבר לכך, השחיקה וירידת המחירים בחשמליות צפויה להיות משמעותית יותר, גם כי בסוף הדרך וזה לא רחוק - מחירי הרכבים החשמליים יתקרבו למחירי הרכבים על בנזין.  ועדיין רכב חשמלי מספק כדאיות כלכלית לארוך זמן. הכדאיות הזו רק תלך ותגבר במקביל לירידת מחירי הרכבים האלו. למי שמעוניין להתעמק בעניין - הנה מדריך: איזו מכוניות משתלמת כלכלית? בנזין או חשמלית?

כמה עולה טסלה משומשת?

הורדת המחירים הביאה כמובן לירידת הערך עוד יותר של הרכבים המשומשים/יד-שנייה, ולמרות שטסלה מודל Y כמעט ולא ספגה פגיעת ערך, גרסת הבסיס של טסלה 3 משומשת מודל 2023 ירדה למחיר של 175-178 אלף שקל. מודל 2022 ירד ל-165-170 אלף שקל ואילו מודל 2021 נמכר ב-160-165 אלף שקל. המחירים האלו לא מבטאים את מלוא התגלגלות ירידת המחירים, והם צפויים להמשיך לרדת. לא הגיוני לרכוש טסלה שנתיים על הכביש רק ב-20% מתחת לטסלה חדשה. ברכבי בנזין זה 20%-30% מתחת למחיר רכב חדש, ברכבים חשמליים זה אמור להיות משמעותי יותר.  כך נוצר מצב שאלו המחפשים לרכוש מכונית טסלה חדשה מרוויחים מהורדת המחירים גם של החברה גם בשוק היד-שנייה, ואילו המוכרים מנגד מצאו עצמם עם ירידת ערך משמעותית של המכוניות אותה הם מעוניינים למכור. לכך יש להוסיף את העובדה שהירידה במחיר בין היד הראשונה לשנייה היא חדה יותר - בכל סוג של רכב - מאשר הירידה במחיר מהיד השנייה והלאה. הירידה בשווי בין רכב בשנתו הראשונה לרכב בשנים הבאות היא גם חדה יותר. כלומר, ברגע שרכשתם רכב חדש, הפסדתם במידי עשרות אלפי שקלים. אם רכב חדש בממוצע עולה 130 אלף שקל, אזי יש ירידת ערך מקובלת של 15% תוך שנה - כ-20 אלף שקל. בהמשך זה הולך ופוחת.