הסטארטאפ Winn.AI גייס 17 מ' ד' לפיתוח פלטפורמת עזר לאנשי מכירות
חברת הסטארטאפ Winn.AI, המפתחת פלטפורמת עזר למכירות מבוססת בינה מלאכותית, גייסה 17 מיליון דולר בהובלת הקרנות Insight Partners ו-S-Capital ובהשתתפות שורה של משקיעים פרטיים בהם יבגני דיברוב, מנכ"ל Armis, זיו פלד ועמית הלפרין, סמנכ"ל מכירות בכיר באיירון סורס.
הפלטפורמה של Winn.AI משמשת כלי עזר צמוד לאנשי המכירות. היא עוקבת בזמן אמת אחר שיחות המכירה, יודעת להאזין ולהבין באופן אוטומטי את התוכן, מסמנת את הנושאים המרכזיים שעלו במהלכה ומציעה תשובות לשאלות שעלו בשיחה מתוך מאגרי המידע של החברה. החברה מדגישים כי כך יכול איש המכירות להתרכז בשיחה עצמה ובאדם שמולו ולהיות במיטבו, במקום לעסוק בדברים אחרים.
Winn.AI הוקמה ב-2021 על ידי אלדד פוסטן-קורן, המשמש מנכ"ל, ובר חלוה, סמנכ"ל טכנולוגי. אלדד שימש כמנהל מכירות ובהמשך סמנכ״ל המכירות של DreaMed Diabetes. החברה מעסיקה 25 עובדים בתל אביב. כספי ההשקעה ישמשו להרחבת מרכז הפיתוח הישראלי וקליטת כוח אדם במקביל להאצת המכירות והשיווק לקראת ההשקה בתחילת 2023.
ב-Winn.AI מבהירים כי המערכת שהם מפתחים מתמודדת עם הפער בין התוכניות של מנהלי המכירות לבין העבודה השוטפת בשטח של אנשי המכירות. מנהלי המכירות מגדירים תוכנית מכירות (playbook) אידיאלית שכוללת את פרוט תהליך המכירה והמידע שיש לאסוף על המוצר והלקוחות. בחברה מתארים את הטכנולוגיה שלהם ככזו שפועלת כזוג עיניים, אוזניים וידיים נוספות במהלך הפגישה לצד איש המכירות. היא מתבססת על שתי מגמות שצפויות להתחזק בשנים הקרובות - ניצול יכולות AI (בינה מלאכותית) בזמן אמת ובניית כלי B2B עם פוקוס מוצרי על משתמשי הקצה, במקרה הזה אנשי המכירות האינדיבידואלים, שישתמשו במוצר שהם אוהבים ומביא להם ערך, ולא כי הכריחו אותם.
- גילת מגייסת 100 מיליון דולר לרכישות נוספות; המניה יורדת
- קוואנטום ארט מגייסת 100 מיליון דולר - הסבב הגדול בתולדות הקוואנטום הישראלי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אלדד פוסטן-קורן, מנכ"ל Winn.AI: "כאיש מכירות שעבר את כל התפקידים הכרתי באופן אישי את האתגרים בהובלת צוות מכירות ובעבודה בשטח. הרצון שלנו הוא לפתח את הכלי שיפחית את ההתעסקות המיותרת שסביב המכירות, ולאפשר למי שעוסקים בתחום למכור יותר. אנחנו גאים בכך שבתוך תשעה חודשים בלבד גייסנו צוות מקצועי שהעמיד את הגרסה המוקדמת של הפלטפורמה ומודים למשקיעים על האמון שיאפשר לנו להמשיך ולשפר את הטכנולוגיה שלנו לקראת ההשקה".
חגי שוורץ, שותף מנהל באינסייט פרנטרס: "הטכנולוגיה החדשנית והאינטואיטיבית של Winn.AI זיהתה את נקודת הקושי של אנשי המכירות ומציעה לה פתרון טכנולוגי יחודי. על ידי מתן אפשרות לאנשי מכירות להתמקד בביצוע המכירה, הם יכולים לשפר את הביצועים באופן משמעותי. אנחנו מצפים לשותפות עם צוות Winn.AI בתהליך הגדילה וההתרחבות".
- 1.Bella 15/09/2022 20:43הגב לתגובה זוKeep doing your best
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטיאין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם
שיחה עם יואב שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של Apptor.ai
ספר בקצרה על עצמך:
אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.
ספר על החברה ומניין בא הרעיון?
אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.
אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.
מתי הוקמה וכמה עובדים?
קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.
- חברת הסייבר Echo גייסה 50 מיליון דולר תוך 10 חודשים מאז הקמתה
- Dux נחשפת עם סבב סיד של 9 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מי המשקיעים?
זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטיאין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם
שיחה עם יואב שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של Apptor.ai
ספר בקצרה על עצמך:
אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.
ספר על החברה ומניין בא הרעיון?
אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.
אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.
מתי הוקמה וכמה עובדים?
קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.
- חברת הסייבר Echo גייסה 50 מיליון דולר תוך 10 חודשים מאז הקמתה
- Dux נחשפת עם סבב סיד של 9 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מי המשקיעים?
זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד
