יונדאי איוניק 5 - 2024
צילום: יצרן

הרכבים הכי נגנבים בארץ ולמה פוינטר מעלה את המחירים?

כמה גניבות רכבים יש בחודש, באיזה אזורים יש הכי הרבה גניבות ולמה המשטרה טוענת שהיקף הגניבות בירידה למרות שהוא בעלייה?
חיים בן הקון | (22)

בעוד חברת האיתור פוינטר מכריזה על גל גניבות ומעלה את דמי המנוי ב-6%, המשטרה מדווחת דווקא על ירידה משמעותית בהיקף גניבות הרכב. איך הנתונים מסתדרים, ואיך זה אמור להשפיע על בעלי הרכבים? חברת פוינטר, היא אחת השחקניות המרכזיות בשוק מערכות האיתור לרכבים. בימים האחרונים היא הודיעה ללקוחות כי דמי המנוי יעלו בינואר הקרוב בשיעור של 6%. החברה טוענת שהמהלך נובע מעלייה חדה בניסיונות גניבת רכב ומהצורך בהשקעה בטכנולוגיות ובמאמצי סיכול מתקדמים.

 

כמות הגניבות בעלייה או בירידה?

לפי פוינטר, הרבעון השלישי של 2024 רשם גידול של 37% בניסיונות גניבת רכב בהשוואה לרבעון השני. גם חברת האיתור המובילה, איתוראן מדווחת על גידול בהיקף הגניבות. אלא שהנתונים של המשטרה מציירים תמונה אחרת. בדיון בוועדה לביטחון לאומי, נחשף כי בשנת 2023 נגנבו בישראל כ-19.7 אלף כלי רכב, בעוד השנה מסתמנת ירידה משמעותית במספרים. אבל לא נאמר באמת בכמה. מעבר לכך, צריך לזכור שבתחילת המלחמה - ברבעון האחרון של השנה היתה ירידה דרמטית בגניבות רכבים. הגניבות התחדשו מתישהו בתחילת 2024 - באזור מרץ-אפריל, כך שהתמונה השנתית לא מלמדת על המגמה. לראייה: הנתונים מראים עלייה של 37% בגניבות ברבעון השלישי לעומת הרבעון השלישי בשנה שעברה. 

מכאן שהמשטרה צודקת, אבל הנתונים שלה והאמירה שיש ירידה בגניבות לא רלבנטיים. האמירות האלו נועדו ככל הנראה לצייר תמונה של משטרה שולטת ואחראית, אבל בשורה התחתונה הנתונים האמיתיים מעידים על עלייה בהיקף גניבות הרכב.

חברות האיתור צודקות - מגמת הגניבות בעלייה. וזה משפיע על הצרכנים. רוב חברות הביטוח דורשות התקנת מערכות איתור ברכבים חדשים ולעיתים רבות גם ברכבים לא חדשים וזולים באם אלו רכבים שמבוקשים בקרב הגנבים. 

אלא שזה מעורר שאלה עקרונית - התשלום לחברת הביטוח והתשלום על ההגנה של הרכב לחברת האיתור, גבוהים מאוד. איך עם כל מערכת ההגנה הזו הרכב נפרץ, ואם כך- האם זה שווה את ההשקעה? מצד אחד, ברור שמערכות מיגון לרכב, של איתוראן ופוינטר, הן אמצעי הגנה חשובים מפני גניבות ועצם הימצואתן מקשה על הפורצים, אבל אם הפורצים מתגברים עליהם בקלות, למה זה בעצם טוב?

וכמה זה עולה? זה יכול להגיע לעלות התקנה של 5,000 שקל ודמי מנוי חודשיים של עד  70-80 שקלים בחודש. לא קצת. חברות הביטוח דורשות לעיתים קרובות התקנת מערכות מיגון כתנאי לקבלת פוליסת ביטוח מקיף, במיוחד עבור רכבים יקרים או בעלי סיכון גבוה לגניבה. עם זאת, מימון עלות ההתקנה והתחזוקה של מערכות אלו נעשה על חשבון המבוטח. חלק מחברות הביטוח מציעות הנחות בפרמיה למבוטחים המתקינים מערכות מיגון מתקדמות, אך הן אינן נושאות בעלות ההתקנה עצמה.

 

הרכבים הכי נגנבים

על פי ההערכות קצב גניבת הרכבים עומד על מעל 6,000 ברבעון. רכבי SUV וג'יפונים מהווים מעל 40% מהגניבות, מה שמציב אותם בראש רשימת הרכבים הנגנבים בישראל. אבל הדגמים הכי נגנבים הם טויוטה קורולה ויונדאי איוניק 5 החשמלית. 

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

עוד עולה מהנתונים כי רוב הגניבות נעשות בתל אביב, פתח תקווה וראשון לציון והגנבים מעדיפים כמובן רכבים חדשים. אם יש לכם רכב של מעל 4 שנים על הכביש הסיכוי שייגנב קטן יחסית. 

הגנבים משתמשים בטכנולוגיות מתקדמות לרבות שיבוש סלולרי שנפוץ מאוד. כך הם מונעים קליטת GPS ותקשורת סלולרית. השיטה המובילה היא עדיין שכפול מפתחות, והכי נורא - יש מקרים שהולכים ומתגברים של תקיפת בעל הרכב. שיטה נוספת היא פריצה לבית של הבעלים וגניבת מפתחות. 

מה אפשר לעשות כדי להגן על הרכב? להתקין מערכות איתור מתקדמות, להחנות במקומות מאובטחים ולהשתמש באמצעי הגנה כמו מנעולי הגה ומערכות אזעקה חכמות המעלות את ההגנה, ומורידות סיכון מפני הפורצים שיעדיפו לפרוץ לרכבים לא מוגנים.

תגובות לכתבה(22):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 15.
    הפתרון זה מנעול הגה שמחובר מההגה לבלם (ל"ת)
    אור 30/11/2024 14:18
    הגב לתגובה זו
  • הגנב מנסר את המנעול עי דיסק נייד (ל"ת)
    אנונימי 11/05/2025 14:42
    הגב לתגובה זו
  • 14.
    ירון 30/11/2024 12:48
    הגב לתגובה זו
    ותעריפי הביטוח עולים. לכולם זה משתלם פרט לאזרח הקטן,אבל הוא הרי פרה חולבת.
  • 13.
    דויד - הצבר 30/11/2024 11:01
    הגב לתגובה זו
    קונספציית ההגנה קרסה 07/10/2023 וכך לגבי ההגנה מפני "הגנבים" 99.99 מהגנבים הם ערבים מחבלים כחלק מאידיאולוגיית הטרטר. וחברות הביטוח מממנות את התעשיית הטרור ונהנת מעחיית המחירים. ככה נראה טרטר ומימון טרור!
  • 12.
    חיים 30/11/2024 10:56
    הגב לתגובה זו
    שהממשלה הזו הכי כושלת שהיתה. ואנחנו הפרייארים שמשלמים יותר
  • 11.
    מודאג 29/11/2024 16:54
    הגב לתגובה זו
    מה שווה ההתקנה הזו אם זה רק לאתר את הרכב והמשטרה לא עושה כלום להחזיר את הרכב גם אם רואים שהוא עדיין בארץ ניגנב לשכנה שלי והיא אומרת להם הרכב פה קרוב תציבו מחסומים ביציאה מהעיר ולא עשו כלום
  • 10.
    קוקו 29/11/2024 11:34
    הגב לתגובה זו
    הרכב לא יזוז אם מזהה מחשב חדש כדוגמא או רכיב לא מאומת. שיהיה קוד או2fa
  • 9.
    המוזיז הארצי 28/11/2024 14:38
    הגב לתגובה זו
    צריך להביא כבלים
  • איפה? (ל"ת)
    hguy 29/11/2024 14:03
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    צחי 28/11/2024 13:17
    הגב לתגובה זו
    רק במדינה שמרחמת על אכזרים ומתאכזרת לרחמנים נותנים לערבים בני בליעל להיכנס ולצאת באין מפריע מהכפרים שלהם אל לב המדינה ולבצע את זממם בלי שיאונה להם כל רע. בושה
  • ירון 30/11/2024 12:46
    הגב לתגובה זו
    עוד מיסים. סימפלי.
  • זה מה שקורה כשהשלטון דואג רק לעצמו. (ל"ת)
    hguy 29/11/2024 14:04
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    גר בחלם 28/11/2024 13:16
    הגב לתגובה זו
    הסכומים מודזמים, חולבים את הנהגים עם סטטיסטיקות שלא מעננינות טותי וחלק מהן מוטות. מבטח רכב חדש בצד ג בלבד. יוצא מהמשחק.
  • 6.
    מושיק החתול 28/11/2024 12:43
    הגב לתגובה זו
    כותרת לחוד ומילים לחוד
  • "אבל הדגמים הכי נגנבים הם טויוטה קורולה ויונדאי איוניק" (ל"ת)
    אולי הוסיפו מאוחר? 28/11/2024 17:11
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    בטיטו 28/11/2024 11:59
    הגב לתגובה זו
    לא צריך מערכות הגנה מעבר למה שהביטח מחייב, בשביל זה יש ביטוח שגם הוא יקר ביותר.
  • 4.
    אילן 28/11/2024 11:50
    הגב לתגובה זו
    מה יעזור התקנת מערכות הגנה מתקדמות יותר עם הגנבים מגיעים עם משבש תדרים, שחוסם את ה GPS ו GSM
  • 3.
    אני איבדתי אמון במשטרה מנוהלת בידי עבריין מורשע (ל"ת)
    יוסי אביעד 28/11/2024 11:31
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אבי 28/11/2024 11:29
    הגב לתגובה זו
    אם הכסף מהמיסי קניה חשוב למדינה היא תפתור את הבעיה.
  • 1.
    לחייב החלפת חלקים מקוריים חדשים בלבד וזהו!! (ל"ת)
    HAKY1 28/11/2024 11:24
    הגב לתגובה זו
  • אתה מוכן לשלם פי 2 על חלפים במוסך??? (ל"ת)
    יוני 28/11/2024 11:39
    הגב לתגובה זו
  • אז אתה מוכן לשלם על זה מראש בהתקנות של אמצעי הגנה? (ל"ת)
    ערן 28/11/2024 12:26
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05. צילום יצרן

דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון

מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח. 

יואב פולס |

מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.

הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07  המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.

העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.


דיפאל S05 סביבת נהג. צילום יצרן

תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.

המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.

איון V. עיצוב שונה. מרווח פנימי מצוין. צילום יואב פולסאיון V. עיצוב שונה. מרווח פנימי מצוין. צילום יואב פולס

איון V - קרוסאובר חשמלי שימושי

מותג איון מוצא את עצמו בכותרות הכלכליות בגלל רשות התחרות שממליצה לבצע שינוי בזיכיון הייבוא. התעלמנו מהכותרות ולקחנו את האיון V לתהות על קנקנו בלי להתייחס לרעשי הרקע.

אהבנו: עיצוב, מרווח פנימי, ביצועים

פחות אהבנו: מתלים רכים, מערכות בטיחות אגרסיביות

ציון מסכם 4.1 בסולם פולס

יואב פולס |
נושאים בכתבה AION V איון V

מעט לפני ראש השנה העברית השיקה מחדש אוריון מוביליטי (חברה בת של יוניון מוטורס יבואנית טויוטה) את מותג AION בישראל, אחד המותגים של GAC  הסינית. את GAC אנחנו זוכרים מסיבוב קצר ועגום משהו שנפגע קשות ממגיפת הקורונה (זוכרים שהיה כזה דבר?).

דגמי GAC החדשים עשו קפיצת דרך משמעותית מאז, ואוריון מוביליטי השיקה שלושה דגמים, את ה AION Y את ה AION HT שניהם ללא תקינה מערבית, ואת הדגם החשוב ביותר לשוק הישראלי הוא ה AION V שמגיעה עם תקינה מערבית מלאה.

תעודת חובה        
קטגוריה            קרוסאובר C-SUV
מימדים (מטר)        אורך 4.605 /רוחב 1.876 /גובה 1.686 /בסיס גלגלים 2.775
מספר מושבים        חמישה
הנעה                    קדמית, חשמלית
הספק ומומנט        204 כ"ס, 21.4 קג"מ
סוללה וטעינה         75.3Kwh, טעינת AC בהספק 11Kw, טעינת DC בהספק 180Kw
טווח ותקן            510 ק"מ. תקן יצרן.
בטיחות            ציון איבזור בטיחות 7.
מחיר                 167.0 אש"ח


האיון V שלנו מגיעה בכתום אדום בולט שעושה חסד עם העיצוב המעט שונה של האיון. חזית האיון V לא דומה לאף קרוסאובר גנרי על הכביש. יחידות תאורה גדולות תחומות עם שני פסי לד אנכיים ורחבים, חזית אטומה שנראית מחייכת משהו, כיתוב AION גדול במרכז וכונס אוויר שחור בתחתית. מהצד בולטת עוד יותר סכימת הצביעה של האיון V. הספים התחתונים (וחיפויי הגלגלים) שחורים, הדלתות בצבע המרכב, כתום במקרה שלנו, מסגרת החלונות העליונה בצבע לבן, הקורות האנכיות בצבע שחור, וקורות הגגון בצבע כסוף. מאחור דלת חמישית אנכית ויחידות תאורה גדולות גם בהן פסי לד אנכיים ורחבים.

פנים הרכב לוקח לקצה את ה'אין מתגים'. צג לוח מחוונים בגודל ''8.88, מולטימדיה בגודל ''14.6, עם קישוריות לאפל קארפליי. בשלב זה קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו באמצעות מתאם, ופתיחת ממשק ייעודי במסך. המפתיע היה שהרכב סגור ונעול, אני בבית, ושיחות הטלפון עוברות ישירות למתאם שבאוטו, למרות שהרכב כבוי ונעול.