הרכבים הכי נגנבים בארץ ולמה פוינטר מעלה את המחירים?
בעוד חברת האיתור פוינטר מכריזה על גל גניבות ומעלה את דמי המנוי ב-6%, המשטרה מדווחת דווקא על ירידה משמעותית בהיקף גניבות הרכב. איך הנתונים מסתדרים, ואיך זה אמור להשפיע על בעלי הרכבים? חברת פוינטר, היא אחת השחקניות המרכזיות בשוק מערכות האיתור לרכבים. בימים האחרונים היא הודיעה ללקוחות כי דמי המנוי יעלו בינואר הקרוב בשיעור של 6%. החברה טוענת שהמהלך נובע מעלייה חדה בניסיונות גניבת רכב ומהצורך בהשקעה בטכנולוגיות ובמאמצי סיכול מתקדמים.
כמות הגניבות בעלייה או בירידה?
לפי פוינטר, הרבעון השלישי של 2024 רשם גידול של 37% בניסיונות גניבת רכב בהשוואה לרבעון השני. גם חברת האיתור המובילה, איתוראן מדווחת על גידול בהיקף הגניבות. אלא שהנתונים של המשטרה מציירים תמונה אחרת. בדיון בוועדה לביטחון לאומי, נחשף כי בשנת 2023 נגנבו בישראל כ-19.7 אלף כלי רכב, בעוד השנה מסתמנת ירידה משמעותית במספרים. אבל לא נאמר באמת בכמה. מעבר לכך, צריך לזכור שבתחילת המלחמה - ברבעון האחרון של השנה היתה ירידה דרמטית בגניבות רכבים. הגניבות התחדשו מתישהו בתחילת 2024 - באזור מרץ-אפריל, כך שהתמונה השנתית לא מלמדת על המגמה. לראייה: הנתונים מראים עלייה של 37% בגניבות ברבעון השלישי לעומת הרבעון השלישי בשנה שעברה.
מכאן שהמשטרה צודקת, אבל הנתונים שלה והאמירה שיש ירידה בגניבות לא רלבנטיים. האמירות האלו נועדו ככל הנראה לצייר תמונה של משטרה שולטת ואחראית, אבל בשורה התחתונה הנתונים האמיתיים מעידים על עלייה בהיקף גניבות הרכב.
חברות האיתור צודקות - מגמת הגניבות בעלייה. וזה משפיע על הצרכנים. רוב חברות הביטוח דורשות התקנת מערכות איתור ברכבים חדשים ולעיתים רבות גם ברכבים לא חדשים וזולים באם אלו רכבים שמבוקשים בקרב הגנבים.
- עונש של 20 שנות מאסר לראש כנופיית גניבת רכבים
- גניבות רכב בישראל - פתח תקווה יעד מובהק של הגנבים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אלא שזה מעורר שאלה עקרונית - התשלום לחברת הביטוח והתשלום על ההגנה של הרכב לחברת האיתור, גבוהים מאוד. איך עם כל מערכת ההגנה הזו הרכב נפרץ, ואם כך- האם זה שווה את ההשקעה? מצד אחד, ברור שמערכות מיגון לרכב, של איתוראן ופוינטר, הן אמצעי הגנה חשובים מפני גניבות ועצם הימצואתן מקשה על הפורצים, אבל אם הפורצים מתגברים עליהם בקלות, למה זה בעצם טוב?
וכמה זה עולה? זה יכול להגיע לעלות התקנה של 5,000 שקל ודמי מנוי חודשיים של עד 70-80 שקלים בחודש. לא קצת. חברות הביטוח דורשות לעיתים קרובות התקנת מערכות מיגון כתנאי לקבלת פוליסת ביטוח מקיף, במיוחד עבור רכבים יקרים או בעלי סיכון גבוה לגניבה. עם זאת, מימון עלות ההתקנה והתחזוקה של מערכות אלו נעשה על חשבון המבוטח. חלק מחברות הביטוח מציעות הנחות בפרמיה למבוטחים המתקינים מערכות מיגון מתקדמות, אך הן אינן נושאות בעלות ההתקנה עצמה.
הרכבים הכי נגנבים
על פי ההערכות קצב גניבת הרכבים עומד על מעל 6,000 ברבעון. רכבי SUV וג'יפונים מהווים מעל 40% מהגניבות, מה שמציב אותם בראש רשימת הרכבים הנגנבים בישראל. אבל הדגמים הכי נגנבים הם טויוטה קורולה ויונדאי איוניק 5 החשמלית.
- למרות התחרות בשוק הסיני - ג'ילי מזנקת ברווחים ברבעון השלישי
- לאחר שמרצדס פורמולה 1 הגיעה לשווי 6 מיליארד דולר, אודי חוזרת לזירה אחרי 87 שנים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- נחשף - טויוטה קורולה 'יפנית' במחיר של 160.0 אש"ח
עוד עולה מהנתונים כי רוב הגניבות נעשות בתל אביב, פתח תקווה וראשון לציון והגנבים מעדיפים כמובן רכבים חדשים. אם יש לכם רכב של מעל 4 שנים על הכביש הסיכוי שייגנב קטן יחסית.
הגנבים משתמשים בטכנולוגיות מתקדמות לרבות שיבוש סלולרי שנפוץ מאוד. כך הם מונעים קליטת GPS ותקשורת סלולרית. השיטה המובילה היא עדיין שכפול מפתחות, והכי נורא - יש מקרים שהולכים ומתגברים של תקיפת בעל הרכב. שיטה נוספת היא פריצה לבית של הבעלים וגניבת מפתחות.
מה אפשר לעשות כדי להגן על הרכב? להתקין מערכות איתור מתקדמות, להחנות במקומות מאובטחים ולהשתמש באמצעי הגנה כמו מנעולי הגה ומערכות אזעקה חכמות המעלות את ההגנה, ומורידות סיכון מפני הפורצים שיעדיפו לפרוץ לרכבים לא מוגנים.
- 15.הפתרון זה מנעול הגה שמחובר מההגה לבלם (ל"ת)אור 30/11/2024 14:18הגב לתגובה זו
- הגנב מנסר את המנעול עי דיסק נייד (ל"ת)אנונימי 11/05/2025 14:42הגב לתגובה זו
- 14.ירון 30/11/2024 12:48הגב לתגובה זוותעריפי הביטוח עולים. לכולם זה משתלם פרט לאזרח הקטן,אבל הוא הרי פרה חולבת.
- 13.דויד - הצבר 30/11/2024 11:01הגב לתגובה זוקונספציית ההגנה קרסה 07/10/2023 וכך לגבי ההגנה מפני "הגנבים" 99.99 מהגנבים הם ערבים מחבלים כחלק מאידיאולוגיית הטרטר. וחברות הביטוח מממנות את התעשיית הטרור ונהנת מעחיית המחירים. ככה נראה טרטר ומימון טרור!
- 12.חיים 30/11/2024 10:56הגב לתגובה זושהממשלה הזו הכי כושלת שהיתה. ואנחנו הפרייארים שמשלמים יותר
- 11.מודאג 29/11/2024 16:54הגב לתגובה זומה שווה ההתקנה הזו אם זה רק לאתר את הרכב והמשטרה לא עושה כלום להחזיר את הרכב גם אם רואים שהוא עדיין בארץ ניגנב לשכנה שלי והיא אומרת להם הרכב פה קרוב תציבו מחסומים ביציאה מהעיר ולא עשו כלום
- 10.קוקו 29/11/2024 11:34הגב לתגובה זוהרכב לא יזוז אם מזהה מחשב חדש כדוגמא או רכיב לא מאומת. שיהיה קוד או2fa
- 9.המוזיז הארצי 28/11/2024 14:38הגב לתגובה זוצריך להביא כבלים
- איפה? (ל"ת)hguy 29/11/2024 14:03הגב לתגובה זו
- 8.צחי 28/11/2024 13:17הגב לתגובה זורק במדינה שמרחמת על אכזרים ומתאכזרת לרחמנים נותנים לערבים בני בליעל להיכנס ולצאת באין מפריע מהכפרים שלהם אל לב המדינה ולבצע את זממם בלי שיאונה להם כל רע. בושה
- ירון 30/11/2024 12:46הגב לתגובה זועוד מיסים. סימפלי.
- זה מה שקורה כשהשלטון דואג רק לעצמו. (ל"ת)hguy 29/11/2024 14:04הגב לתגובה זו
- 7.גר בחלם 28/11/2024 13:16הגב לתגובה זוהסכומים מודזמים, חולבים את הנהגים עם סטטיסטיקות שלא מעננינות טותי וחלק מהן מוטות. מבטח רכב חדש בצד ג בלבד. יוצא מהמשחק.
- 6.מושיק החתול 28/11/2024 12:43הגב לתגובה זוכותרת לחוד ומילים לחוד
- "אבל הדגמים הכי נגנבים הם טויוטה קורולה ויונדאי איוניק" (ל"ת)אולי הוסיפו מאוחר? 28/11/2024 17:11הגב לתגובה זו
- 5.בטיטו 28/11/2024 11:59הגב לתגובה זולא צריך מערכות הגנה מעבר למה שהביטח מחייב, בשביל זה יש ביטוח שגם הוא יקר ביותר.
- 4.אילן 28/11/2024 11:50הגב לתגובה זומה יעזור התקנת מערכות הגנה מתקדמות יותר עם הגנבים מגיעים עם משבש תדרים, שחוסם את ה GPS ו GSM
- 3.אני איבדתי אמון במשטרה מנוהלת בידי עבריין מורשע (ל"ת)יוסי אביעד 28/11/2024 11:31הגב לתגובה זו
- 2.אבי 28/11/2024 11:29הגב לתגובה זואם הכסף מהמיסי קניה חשוב למדינה היא תפתור את הבעיה.
- 1.לחייב החלפת חלקים מקוריים חדשים בלבד וזהו!! (ל"ת)HAKY1 28/11/2024 11:24הגב לתגובה זו
- אתה מוכן לשלם פי 2 על חלפים במוסך??? (ל"ת)יוני 28/11/2024 11:39הגב לתגובה זו
- אז אתה מוכן לשלם על זה מראש בהתקנות של אמצעי הגנה? (ל"ת)ערן 28/11/2024 12:26
דגם קונספט של מכונית הפורמולה 1 2026 של אודי (מלפנים), על רקע מכוניות מרוצים של המותג. קרדיט: אודילאחר שמרצדס פורמולה 1 הגיעה לשווי 6 מיליארד דולר, אודי חוזרת לזירה אחרי 87 שנים
לאחר התרסקות הרווח התפעולי של החברה, רכשה אודי את קבוצת סאובר, שעל בסיסה הוקמה פעילות הפורמולה 1, ובכך חוזרת לאליפות לאחר היעדרות של 87 שנה; היעד: להתמודד על האליפות עד 2030
אודי, יצרנית מכוניות הפרימיום הגרמנית, הנמנית על קבוצת פולקסווגן, ערכה החודש אירוע תקשורתי לרגל הצטרפות המותג לזירת הפורמולה 1 החל בעונת 2026. באירוע החגיגי הוצג העבר הספורטיבי המפואר של המותג, שהחל בעידן הנאצי עם מכוניות המרוצים של אוטו יוניון, ובמהלכו
הציבו ראשי אודי מטרה למנהלי הקבוצה, התמודדות על אליפות העולם בפורמולה 1 ב-2030, העונה החמישית להשתתפות הקבוצה בסבב.
אמנם, הטקס היה חגיגי, אבל ספק אם לאודי, בדומה לשאר תעשיית הרכב הגרמנית, יש מה לחגוג בימים אלה. בשנתיים האחרונות התרסקו הביצועים
הכספיים של אודי, ואם בעבר מרווח הרווח התפעולי היה בין 13% ל-15% הרי שבשנתיים האחרונות הוא הצטמק בכ-10 נקודות ויותר. לא בדיוק רקע מזהיר להצטרף לתחרות בזבוז הכסף המכונה פורמולה 1. אולם ההחלטה להצטרף לסבב, התקבלה בימים העליזים, כאשר הרווחים והמרווחים היו גבוהים
והשוק הסיני הניב הכנסות ורווחים כמעט ללא מאמץ.
לפי הערכות שונות, אודי רכשה את קבוצת סאובר, שעל בסיסה מוקמת פעילות הפורמולה 1, תמורת 600 מיליון אירו, סכום לא גבוה בהתחשב בהערכות השווי האחרונות של קבוצות הפורמולה 1, אולם סכום לא נמוך כאשר סוכמה
העסקה, לפני שלוש שנים. בשנים אלה ערכן של קבוצות הפורמולה 1 התפוצץ.
באותו היום שבו הציגה אודי את מכונית הפורמולה 1 באירוע במינכן, התפרסם שטוטו וולף, הבוס של קבוצת הפורמולה 1 מרצדס-AMG, ובעל שליש ממניות מרצדס-בנץ גרנד פרי., החברה שבבעלותה קבוצת
הפורמולה 1, מעוניין למכור חלק מאחזקותיו בחברה, 5% ממניות החברה, לפי שווי שוק של 6 מיליארד דולר. השבוע, נערך הגרנד פרי של לאס ווגאס, ובו בזמן, אושר שהעסקה אכן יוצאת אל הפועל (אם כי הסכומים הכספיים לא פורסמו רשמית). וולף מכר 15% ממניות החברה שבבעלותו, Motorsport
Investment , שאחזקתה העיקרית היא 33.3% ממניות מרצדס-בנץ גרנד פרי תמורת לפי הערכות 300 מיליון דולר. הרוכש הוא ג׳ורג׳ קורץ, המייסד והמנכ"ל של קראודסטרייק, חברת הסייבר האמריקנית, שמאז 2019 היא גם ספונסורית של קבוצת הפורמולה 1. קורץ רכש מניות בעסק שרווחיו בשנה
האחרונה רשמו שיא. בהזדמנות הרכישה קורץ גם התמנה ל-"יועץ טכנולוגי" של מרצדס.
- אאודי מקצצת תחזית: המכסים תקעו מקלות בגלגלים
- האקרים פרצו לנתונים של פולקסוואגן- מידע על 3 מיליון לקוחות נגנב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהדו״ח הכספי לשנת 2024 של מרצדס-בנץ גרנד פרי עולה שהרווחיות שלה זינקה בחדות. ההכנסות הסתכמו ב-636 מיליון פאונד, גידול בשיעור 17%; הרווח התפעולי עמד על 160 מיליון פאונד
(41%+), מרווח 25% (עליה של 4 נקודות). ףרווח הנקי הסתכם ב-120 מיליון פאונד (44%+), מרווח 19% (עליה של 4 נקודות). אלו מרווחים שבמרצדס או באודי רק יכולים לחלום עליהם. החברה גם הכריזה על דיבידנד בסך 125 מיליון פאונד.
דגם קונספט של מכונית הפורמולה 1 2026 של אודי (מלפנים), על רקע מכוניות מרוצים של המותג. קרדיט: אודילאחר שמרצדס פורמולה 1 הגיעה לשווי 6 מיליארד דולר, אודי חוזרת לזירה אחרי 87 שנים
לאחר התרסקות הרווח התפעולי של החברה, רכשה אודי את קבוצת סאובר, שעל בסיסה הוקמה פעילות הפורמולה 1, ובכך חוזרת לאליפות לאחר היעדרות של 87 שנה; היעד: להתמודד על האליפות עד 2030
אודי, יצרנית מכוניות הפרימיום הגרמנית, הנמנית על קבוצת פולקסווגן, ערכה החודש אירוע תקשורתי לרגל הצטרפות המותג לזירת הפורמולה 1 החל בעונת 2026. באירוע החגיגי הוצג העבר הספורטיבי המפואר של המותג, שהחל בעידן הנאצי עם מכוניות המרוצים של אוטו יוניון, ובמהלכו
הציבו ראשי אודי מטרה למנהלי הקבוצה, התמודדות על אליפות העולם בפורמולה 1 ב-2030, העונה החמישית להשתתפות הקבוצה בסבב.
אמנם, הטקס היה חגיגי, אבל ספק אם לאודי, בדומה לשאר תעשיית הרכב הגרמנית, יש מה לחגוג בימים אלה. בשנתיים האחרונות התרסקו הביצועים
הכספיים של אודי, ואם בעבר מרווח הרווח התפעולי היה בין 13% ל-15% הרי שבשנתיים האחרונות הוא הצטמק בכ-10 נקודות ויותר. לא בדיוק רקע מזהיר להצטרף לתחרות בזבוז הכסף המכונה פורמולה 1. אולם ההחלטה להצטרף לסבב, התקבלה בימים העליזים, כאשר הרווחים והמרווחים היו גבוהים
והשוק הסיני הניב הכנסות ורווחים כמעט ללא מאמץ.
לפי הערכות שונות, אודי רכשה את קבוצת סאובר, שעל בסיסה מוקמת פעילות הפורמולה 1, תמורת 600 מיליון אירו, סכום לא גבוה בהתחשב בהערכות השווי האחרונות של קבוצות הפורמולה 1, אולם סכום לא נמוך כאשר סוכמה
העסקה, לפני שלוש שנים. בשנים אלה ערכן של קבוצות הפורמולה 1 התפוצץ.
באותו היום שבו הציגה אודי את מכונית הפורמולה 1 באירוע במינכן, התפרסם שטוטו וולף, הבוס של קבוצת הפורמולה 1 מרצדס-AMG, ובעל שליש ממניות מרצדס-בנץ גרנד פרי., החברה שבבעלותה קבוצת
הפורמולה 1, מעוניין למכור חלק מאחזקותיו בחברה, 5% ממניות החברה, לפי שווי שוק של 6 מיליארד דולר. השבוע, נערך הגרנד פרי של לאס ווגאס, ובו בזמן, אושר שהעסקה אכן יוצאת אל הפועל (אם כי הסכומים הכספיים לא פורסמו רשמית). וולף מכר 15% ממניות החברה שבבעלותו, Motorsport
Investment , שאחזקתה העיקרית היא 33.3% ממניות מרצדס-בנץ גרנד פרי תמורת לפי הערכות 300 מיליון דולר. הרוכש הוא ג׳ורג׳ קורץ, המייסד והמנכ"ל של קראודסטרייק, חברת הסייבר האמריקנית, שמאז 2019 היא גם ספונסורית של קבוצת הפורמולה 1. קורץ רכש מניות בעסק שרווחיו בשנה
האחרונה רשמו שיא. בהזדמנות הרכישה קורץ גם התמנה ל-"יועץ טכנולוגי" של מרצדס.
- אאודי מקצצת תחזית: המכסים תקעו מקלות בגלגלים
- האקרים פרצו לנתונים של פולקסוואגן- מידע על 3 מיליון לקוחות נגנב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהדו״ח הכספי לשנת 2024 של מרצדס-בנץ גרנד פרי עולה שהרווחיות שלה זינקה בחדות. ההכנסות הסתכמו ב-636 מיליון פאונד, גידול בשיעור 17%; הרווח התפעולי עמד על 160 מיליון פאונד
(41%+), מרווח 25% (עליה של 4 נקודות). ףרווח הנקי הסתכם ב-120 מיליון פאונד (44%+), מרווח 19% (עליה של 4 נקודות). אלו מרווחים שבמרצדס או באודי רק יכולים לחלום עליהם. החברה גם הכריזה על דיבידנד בסך 125 מיליון פאונד.
