הרכבים הכי נגנבים בארץ ולמה פוינטר מעלה את המחירים?
בעוד חברת האיתור פוינטר מכריזה על גל גניבות ומעלה את דמי המנוי ב-6%, המשטרה מדווחת דווקא על ירידה משמעותית בהיקף גניבות הרכב. איך הנתונים מסתדרים, ואיך זה אמור להשפיע על בעלי הרכבים? חברת פוינטר, היא אחת השחקניות המרכזיות בשוק מערכות האיתור לרכבים. בימים האחרונים היא הודיעה ללקוחות כי דמי המנוי יעלו בינואר הקרוב בשיעור של 6%. החברה טוענת שהמהלך נובע מעלייה חדה בניסיונות גניבת רכב ומהצורך בהשקעה בטכנולוגיות ובמאמצי סיכול מתקדמים.
כמות הגניבות בעלייה או בירידה?
לפי פוינטר, הרבעון השלישי של 2024 רשם גידול של 37% בניסיונות גניבת רכב בהשוואה לרבעון השני. גם חברת האיתור המובילה, איתוראן מדווחת על גידול בהיקף הגניבות. אלא שהנתונים של המשטרה מציירים תמונה אחרת. בדיון בוועדה לביטחון לאומי, נחשף כי בשנת 2023 נגנבו בישראל כ-19.7 אלף כלי רכב, בעוד השנה מסתמנת ירידה משמעותית במספרים. אבל לא נאמר באמת בכמה. מעבר לכך, צריך לזכור שבתחילת המלחמה - ברבעון האחרון של השנה היתה ירידה דרמטית בגניבות רכבים. הגניבות התחדשו מתישהו בתחילת 2024 - באזור מרץ-אפריל, כך שהתמונה השנתית לא מלמדת על המגמה. לראייה: הנתונים מראים עלייה של 37% בגניבות ברבעון השלישי לעומת הרבעון השלישי בשנה שעברה.
מכאן שהמשטרה צודקת, אבל הנתונים שלה והאמירה שיש ירידה בגניבות לא רלבנטיים. האמירות האלו נועדו ככל הנראה לצייר תמונה של משטרה שולטת ואחראית, אבל בשורה התחתונה הנתונים האמיתיים מעידים על עלייה בהיקף גניבות הרכב.
חברות האיתור צודקות - מגמת הגניבות בעלייה. וזה משפיע על הצרכנים. רוב חברות הביטוח דורשות התקנת מערכות איתור ברכבים חדשים ולעיתים רבות גם ברכבים לא חדשים וזולים באם אלו רכבים שמבוקשים בקרב הגנבים.
- עונש של 20 שנות מאסר לראש כנופיית גניבת רכבים
- גניבות רכב בישראל - פתח תקווה יעד מובהק של הגנבים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אלא שזה מעורר שאלה עקרונית - התשלום לחברת הביטוח והתשלום על ההגנה של הרכב לחברת האיתור, גבוהים מאוד. איך עם כל מערכת ההגנה הזו הרכב נפרץ, ואם כך- האם זה שווה את ההשקעה? מצד אחד, ברור שמערכות מיגון לרכב, של איתוראן ופוינטר, הן אמצעי הגנה חשובים מפני גניבות ועצם הימצואתן מקשה על הפורצים, אבל אם הפורצים מתגברים עליהם בקלות, למה זה בעצם טוב?
וכמה זה עולה? זה יכול להגיע לעלות התקנה של 5,000 שקל ודמי מנוי חודשיים של עד 70-80 שקלים בחודש. לא קצת. חברות הביטוח דורשות לעיתים קרובות התקנת מערכות מיגון כתנאי לקבלת פוליסת ביטוח מקיף, במיוחד עבור רכבים יקרים או בעלי סיכון גבוה לגניבה. עם זאת, מימון עלות ההתקנה והתחזוקה של מערכות אלו נעשה על חשבון המבוטח. חלק מחברות הביטוח מציעות הנחות בפרמיה למבוטחים המתקינים מערכות מיגון מתקדמות, אך הן אינן נושאות בעלות ההתקנה עצמה.
הרכבים הכי נגנבים
על פי ההערכות קצב גניבת הרכבים עומד על מעל 6,000 ברבעון. רכבי SUV וג'יפונים מהווים מעל 40% מהגניבות, מה שמציב אותם בראש רשימת הרכבים הנגנבים בישראל. אבל הדגמים הכי נגנבים הם טויוטה קורולה ויונדאי איוניק 5 החשמלית.
- צ'רי טיגו 4 - קרוסאובר היברידי חסכוני במחיר הגיוני
- איך 52% ישפיעו על רכישת כלי רכב? המספר היומי
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- ניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
עוד עולה מהנתונים כי רוב הגניבות נעשות בתל אביב, פתח תקווה וראשון לציון והגנבים מעדיפים כמובן רכבים חדשים. אם יש לכם רכב של מעל 4 שנים על הכביש הסיכוי שייגנב קטן יחסית.
הגנבים משתמשים בטכנולוגיות מתקדמות לרבות שיבוש סלולרי שנפוץ מאוד. כך הם מונעים קליטת GPS ותקשורת סלולרית. השיטה המובילה היא עדיין שכפול מפתחות, והכי נורא - יש מקרים שהולכים ומתגברים של תקיפת בעל הרכב. שיטה נוספת היא פריצה לבית של הבעלים וגניבת מפתחות.
מה אפשר לעשות כדי להגן על הרכב? להתקין מערכות איתור מתקדמות, להחנות במקומות מאובטחים ולהשתמש באמצעי הגנה כמו מנעולי הגה ומערכות אזעקה חכמות המעלות את ההגנה, ומורידות סיכון מפני הפורצים שיעדיפו לפרוץ לרכבים לא מוגנים.
- 15.הפתרון זה מנעול הגה שמחובר מההגה לבלם (ל"ת)אור 30/11/2024 14:18הגב לתגובה זו
- הגנב מנסר את המנעול עי דיסק נייד (ל"ת)אנונימי 11/05/2025 14:42הגב לתגובה זו
- 14.ירון 30/11/2024 12:48הגב לתגובה זוותעריפי הביטוח עולים. לכולם זה משתלם פרט לאזרח הקטן,אבל הוא הרי פרה חולבת.
- 13.דויד - הצבר 30/11/2024 11:01הגב לתגובה זוקונספציית ההגנה קרסה 07/10/2023 וכך לגבי ההגנה מפני "הגנבים" 99.99 מהגנבים הם ערבים מחבלים כחלק מאידיאולוגיית הטרטר. וחברות הביטוח מממנות את התעשיית הטרור ונהנת מעחיית המחירים. ככה נראה טרטר ומימון טרור!
- 12.חיים 30/11/2024 10:56הגב לתגובה זושהממשלה הזו הכי כושלת שהיתה. ואנחנו הפרייארים שמשלמים יותר
- 11.מודאג 29/11/2024 16:54הגב לתגובה זומה שווה ההתקנה הזו אם זה רק לאתר את הרכב והמשטרה לא עושה כלום להחזיר את הרכב גם אם רואים שהוא עדיין בארץ ניגנב לשכנה שלי והיא אומרת להם הרכב פה קרוב תציבו מחסומים ביציאה מהעיר ולא עשו כלום
- 10.קוקו 29/11/2024 11:34הגב לתגובה זוהרכב לא יזוז אם מזהה מחשב חדש כדוגמא או רכיב לא מאומת. שיהיה קוד או2fa
- 9.המוזיז הארצי 28/11/2024 14:38הגב לתגובה זוצריך להביא כבלים
- איפה? (ל"ת)hguy 29/11/2024 14:03הגב לתגובה זו
- 8.צחי 28/11/2024 13:17הגב לתגובה זורק במדינה שמרחמת על אכזרים ומתאכזרת לרחמנים נותנים לערבים בני בליעל להיכנס ולצאת באין מפריע מהכפרים שלהם אל לב המדינה ולבצע את זממם בלי שיאונה להם כל רע. בושה
- ירון 30/11/2024 12:46הגב לתגובה זועוד מיסים. סימפלי.
- זה מה שקורה כשהשלטון דואג רק לעצמו. (ל"ת)hguy 29/11/2024 14:04הגב לתגובה זו
- 7.גר בחלם 28/11/2024 13:16הגב לתגובה זוהסכומים מודזמים, חולבים את הנהגים עם סטטיסטיקות שלא מעננינות טותי וחלק מהן מוטות. מבטח רכב חדש בצד ג בלבד. יוצא מהמשחק.
- 6.מושיק החתול 28/11/2024 12:43הגב לתגובה זוכותרת לחוד ומילים לחוד
- "אבל הדגמים הכי נגנבים הם טויוטה קורולה ויונדאי איוניק" (ל"ת)אולי הוסיפו מאוחר? 28/11/2024 17:11הגב לתגובה זו
- 5.בטיטו 28/11/2024 11:59הגב לתגובה זולא צריך מערכות הגנה מעבר למה שהביטח מחייב, בשביל זה יש ביטוח שגם הוא יקר ביותר.
- 4.אילן 28/11/2024 11:50הגב לתגובה זומה יעזור התקנת מערכות הגנה מתקדמות יותר עם הגנבים מגיעים עם משבש תדרים, שחוסם את ה GPS ו GSM
- 3.אני איבדתי אמון במשטרה מנוהלת בידי עבריין מורשע (ל"ת)יוסי אביעד 28/11/2024 11:31הגב לתגובה זו
- 2.אבי 28/11/2024 11:29הגב לתגובה זואם הכסף מהמיסי קניה חשוב למדינה היא תפתור את הבעיה.
- 1.לחייב החלפת חלקים מקוריים חדשים בלבד וזהו!! (ל"ת)HAKY1 28/11/2024 11:24הגב לתגובה זו
- אתה מוכן לשלם פי 2 על חלפים במוסך??? (ל"ת)יוני 28/11/2024 11:39הגב לתגובה זו
- אז אתה מוכן לשלם על זה מראש בהתקנות של אמצעי הגנה? (ל"ת)ערן 28/11/2024 12:26
צ'רי טיגו 4 היברידי. צילום יואב פולסצ'רי טיגו 4 - קרוסאובר היברידי חסכוני במחיר הגיוני
הצ'רי טיגו 4 הוא האח הקטן במשפחת הקרוסאוברים של צ'רי. עתה הוא מקבל הנעה היברידית יעילה וחסכונית ושומר על היתרונות הבסיסיים של הדגם.
אהבנו: עיצוב, מרווח פנימי, חסכון בדלק
פחות אהבנו: מתלים קשיחים, רעש תחת עומס
ציון מסכם 4.2 בסולם פולס
הצ'רי טיגו 4 משווק בישראל מזה כמה חודשים בגירסת בנזין בסיסית. לאחרונה נוספה גירסה היברידית מסקרנת מאוד, שכן אפילו בגירסה הבסיסית מצאנו בו לא מעט יתרונות.
תעודת חובה קטגוריה קרוסאובר – B-SUV מימדים (מטר) אורך 4.32 /רוחב 1.831 /גובה 1.653
/בסיס גלגלים 2.61 מספר מושבים חמישה הנעה
ותיבת הילוכים היברידית, תיבת הילוכים DHT (רציפה) הספק ומומנט משולב (בנזין + חשמלי ) 163 כ"ס, 26.5 קג"מ נפח מיכל דלק 51 ליטר צריכת
דלק משולבת 18.9 ק"מ לליטר, תקן יצרן בטיחות ציון איבזור בטיחות 7, חמישה כוכבים במבחן ה NCAP האוסטרלי מחיר 136.0 אש"ח לקומפורט / 138.0 אש"ח ללקשרי
עיצוב חיצוני ופנימי
הטיגו 4 הוא קרוסאובר B-SUV יחסית גדול מהמתחרים, הן במימדים החיצוניים והן בפנימיים. העיצוב החיצוני זהה לכל הקרוסאוברים של צ'רי, מה שאומר שעם הטיגו 7 והטיגו 8, ועכשיו הטיגו 4 והטיגו 9 בצ'רי הצליחו לייצר זהות ועקביות עיצובית.
בחזית גריל גדול, עם פסים בצורת שתי וערב, סמל צרי גדול במרכז, תאורת DRL באמצעות פסי לד אנכיים, יחידות תאורה צרות משולבות לד, ומתקבלת חזית נאה, אגרסיבית מעט, ובכל מקרה כזו שלא נראית ששייכת לרכב קטן. למרות שהרכב עצמו יחסית גבוה עם מרווח גחון שנושק ל 20 ס"מ, לא התאפקו בצ'רי והתקינו גם חיפויי פלסטיק שחורים לבתי הגלגלים ולסף התחתון של הדלתות, לטובת מראה עוד יותר גבוה. חלונות אחוריים מושחרים (ברכב המבחן ברמת גימור לקשרי), וצביעה נאה בקורה האחורית של הרכב תורמים למראה הגבוה.
מאחור דלת אחורית זקופה עם יחידות תאורה לכל הרוחב ברוח העיצוב של הטיגו 8 והטיגו 7 בגירסאות הפלאג אין הייבריד.
משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה צילום: שלומי יוסףמנכ"ל משרד התחבורה: "נצעיד את ישראל לעשרת המדינות המובילות בבטיחות בדרכים"
משרד התחבורה השיק את התוכנית הלאומית החדשה לבטיחות בדרכים לשנים 2025-2030, עם יעד שאפתני להפחתת מספר ההרוגים בכבישים ב-50% בתוך עשור
משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, בראשות שרת התחבורה מירי רגב, ובהובלת מנכ"ל המשרד, משה בן זקן, פתח את שבוע הבטיחות בדרכים 2025 בכנס חירום לאומי ראשון מסוגו בישראל. גולת הכותרת של הכנס, שאורגן בשיתוף הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (הרלב"ד), היא התכנית הלאומית החדשה לבטיחות בדרכים לשנים 2025-2030, שנועדה לשנות מן היסוד את מגמת הבטיחות בכבישי ישראל.
על פי משרד התחבורה, ההישג הנדרש הוא צמצום מספר ההרוגים בכבישים ב-50% בתוך עשור וב-25% כבר בתוך חמש שנים. במשרד התחבורה וברלב"ד משוכנעים כי מדובר ביעד ריאלי, הניתן להשגה באמצעות שילוב בין תשתיות מתקדמות, אכיפה חכמה, חינוך והסברה. מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן, פתח את הכנס ואמר: "היום אנחנו מסמנים שלב חדש של מעבר מדיבור לעשייה. אנחנו כאן לא רק כי לדבר על שינוי אלא כדי להוביל שינוי". בן זקן הדגיש כי מדובר ברגע משמעותי במאבק הלאומי בתאונות הדרכים: "זהו כנס היסטורי שבו לראשונה מתכנסים סביב שולחן אחד כל הגורמים העוסקים בבטיחות בדרכים במטרה אחת משותפת - להציל חיים".
המנכ"ל הצהיר כי מדינת ישראל מתייחסת לנושא כיעד לאומי מהמעלה הראשונה: "מדינת ישראל רואה בבטיחות בדרכים מטרה לאומית ממדרגה ראשונה", אמר, והוסיף כי "לא מדובר בעוד תחום עבודה אלא במחויבות לחיים עצמם." בכנס השתתפו בכירים ממשרדי הממשלה, משטרת ישראל, הרשויות המקומיות, נציגי האקדמיה, חברות התחבורה הציבורית, גופי טכנולוגיה בתחום התחבורה החכמה וארגוני מתנדבים הפועלים למען בטיחות בדרכים.
הנחת היסוד של כלל גורמי המקצוע שהשתתפו בכנס הייתה כי טעויות אנוש בכביש הן בלתי נמנעות, אך התוצאה שלהן אינה גזירת גורל, וניתן למנוע אותה באמצעות שילוב של תשתיות בטוחות, אכיפה יעילה, חינוך, הדרכה וטכנולוגיות מתקדמות. המנכ"ל בן זקן סיכם את דבריו באמירה ברורה וחדה: "כל מוות על הכביש הוא מוות מיותר. המשוואה פשוטה: אכיפה פלוס ענישה שווה הרתעה שמצילה חיים".
בסיום דבריו הציב בן זקן יעד שאפתני במיוחד: "המטרה היא להביא את ישראל להיות בין 10 המדינות המובילות בעולם בבטיחות בדרכים" והדגיש כי מדובר ביעד שהוא בהחלט בר השגה. לדברי גורמים במשרד, התכנית החדשה כוללת השקעה חסרת תקדים בתשתיות בטיחות, שדרוג צירי תחבורה אדומים, הגברת האכיפה המשטרתית נגד עבירות מסכנות חיים, קידום תחבורה ציבורית בטוחה ונגישה, והטמעת טכנולוגיות מתקדמות לזיהוי מוקדם של סיכונים בכבישים.
