הרכבים הכי נגנבים בארץ ולמה פוינטר מעלה את המחירים?
בעוד חברת האיתור פוינטר מכריזה על גל גניבות ומעלה את דמי המנוי ב-6%, המשטרה מדווחת דווקא על ירידה משמעותית בהיקף גניבות הרכב. איך הנתונים מסתדרים, ואיך זה אמור להשפיע על בעלי הרכבים? חברת פוינטר, היא אחת השחקניות המרכזיות בשוק מערכות האיתור לרכבים. בימים האחרונים היא הודיעה ללקוחות כי דמי המנוי יעלו בינואר הקרוב בשיעור של 6%. החברה טוענת שהמהלך נובע מעלייה חדה בניסיונות גניבת רכב ומהצורך בהשקעה בטכנולוגיות ובמאמצי סיכול מתקדמים.
כמות הגניבות בעלייה או בירידה?
לפי פוינטר, הרבעון השלישי של 2024 רשם גידול של 37% בניסיונות גניבת רכב בהשוואה לרבעון השני. גם חברת האיתור המובילה, איתוראן מדווחת על גידול בהיקף הגניבות. אלא שהנתונים של המשטרה מציירים תמונה אחרת. בדיון בוועדה לביטחון לאומי, נחשף כי בשנת 2023 נגנבו בישראל כ-19.7 אלף כלי רכב, בעוד השנה מסתמנת ירידה משמעותית במספרים. אבל לא נאמר באמת בכמה. מעבר לכך, צריך לזכור שבתחילת המלחמה - ברבעון האחרון של השנה היתה ירידה דרמטית בגניבות רכבים. הגניבות התחדשו מתישהו בתחילת 2024 - באזור מרץ-אפריל, כך שהתמונה השנתית לא מלמדת על המגמה. לראייה: הנתונים מראים עלייה של 37% בגניבות ברבעון השלישי לעומת הרבעון השלישי בשנה שעברה.
מכאן שהמשטרה צודקת, אבל הנתונים שלה והאמירה שיש ירידה בגניבות לא רלבנטיים. האמירות האלו נועדו ככל הנראה לצייר תמונה של משטרה שולטת ואחראית, אבל בשורה התחתונה הנתונים האמיתיים מעידים על עלייה בהיקף גניבות הרכב.
חברות האיתור צודקות - מגמת הגניבות בעלייה. וזה משפיע על הצרכנים. רוב חברות הביטוח דורשות התקנת מערכות איתור ברכבים חדשים ולעיתים רבות גם ברכבים לא חדשים וזולים באם אלו רכבים שמבוקשים בקרב הגנבים.
- עונש של 20 שנות מאסר לראש כנופיית גניבת רכבים
- גניבות רכב בישראל - פתח תקווה יעד מובהק של הגנבים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אלא שזה מעורר שאלה עקרונית - התשלום לחברת הביטוח והתשלום על ההגנה של הרכב לחברת האיתור, גבוהים מאוד. איך עם כל מערכת ההגנה הזו הרכב נפרץ, ואם כך- האם זה שווה את ההשקעה? מצד אחד, ברור שמערכות מיגון לרכב, של איתוראן ופוינטר, הן אמצעי הגנה חשובים מפני גניבות ועצם הימצואתן מקשה על הפורצים, אבל אם הפורצים מתגברים עליהם בקלות, למה זה בעצם טוב?
וכמה זה עולה? זה יכול להגיע לעלות התקנה של 5,000 שקל ודמי מנוי חודשיים של עד 70-80 שקלים בחודש. לא קצת. חברות הביטוח דורשות לעיתים קרובות התקנת מערכות מיגון כתנאי לקבלת פוליסת ביטוח מקיף, במיוחד עבור רכבים יקרים או בעלי סיכון גבוה לגניבה. עם זאת, מימון עלות ההתקנה והתחזוקה של מערכות אלו נעשה על חשבון המבוטח. חלק מחברות הביטוח מציעות הנחות בפרמיה למבוטחים המתקינים מערכות מיגון מתקדמות, אך הן אינן נושאות בעלות ההתקנה עצמה.
הרכבים הכי נגנבים
על פי ההערכות קצב גניבת הרכבים עומד על מעל 6,000 ברבעון. רכבי SUV וג'יפונים מהווים מעל 40% מהגניבות, מה שמציב אותם בראש רשימת הרכבים הנגנבים בישראל. אבל הדגמים הכי נגנבים הם טויוטה קורולה ויונדאי איוניק 5 החשמלית.
- איון V - קרוסאובר חשמלי שימושי
- מהפכה באכיפת מהירות: כ-250 מצלמות חכמות יחליפו את "הקופסאות הכתומות" בכבישים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
עוד עולה מהנתונים כי רוב הגניבות נעשות בתל אביב, פתח תקווה וראשון לציון והגנבים מעדיפים כמובן רכבים חדשים. אם יש לכם רכב של מעל 4 שנים על הכביש הסיכוי שייגנב קטן יחסית.
הגנבים משתמשים בטכנולוגיות מתקדמות לרבות שיבוש סלולרי שנפוץ מאוד. כך הם מונעים קליטת GPS ותקשורת סלולרית. השיטה המובילה היא עדיין שכפול מפתחות, והכי נורא - יש מקרים שהולכים ומתגברים של תקיפת בעל הרכב. שיטה נוספת היא פריצה לבית של הבעלים וגניבת מפתחות.
מה אפשר לעשות כדי להגן על הרכב? להתקין מערכות איתור מתקדמות, להחנות במקומות מאובטחים ולהשתמש באמצעי הגנה כמו מנעולי הגה ומערכות אזעקה חכמות המעלות את ההגנה, ומורידות סיכון מפני הפורצים שיעדיפו לפרוץ לרכבים לא מוגנים.
- 15.הפתרון זה מנעול הגה שמחובר מההגה לבלם (ל"ת)אור 30/11/2024 14:18הגב לתגובה זו
- הגנב מנסר את המנעול עי דיסק נייד (ל"ת)אנונימי 11/05/2025 14:42הגב לתגובה זו
- 14.ירון 30/11/2024 12:48הגב לתגובה זוותעריפי הביטוח עולים. לכולם זה משתלם פרט לאזרח הקטן,אבל הוא הרי פרה חולבת.
- 13.דויד - הצבר 30/11/2024 11:01הגב לתגובה זוקונספציית ההגנה קרסה 07/10/2023 וכך לגבי ההגנה מפני "הגנבים" 99.99 מהגנבים הם ערבים מחבלים כחלק מאידיאולוגיית הטרטר. וחברות הביטוח מממנות את התעשיית הטרור ונהנת מעחיית המחירים. ככה נראה טרטר ומימון טרור!
- 12.חיים 30/11/2024 10:56הגב לתגובה זושהממשלה הזו הכי כושלת שהיתה. ואנחנו הפרייארים שמשלמים יותר
- 11.מודאג 29/11/2024 16:54הגב לתגובה זומה שווה ההתקנה הזו אם זה רק לאתר את הרכב והמשטרה לא עושה כלום להחזיר את הרכב גם אם רואים שהוא עדיין בארץ ניגנב לשכנה שלי והיא אומרת להם הרכב פה קרוב תציבו מחסומים ביציאה מהעיר ולא עשו כלום
- 10.קוקו 29/11/2024 11:34הגב לתגובה זוהרכב לא יזוז אם מזהה מחשב חדש כדוגמא או רכיב לא מאומת. שיהיה קוד או2fa
- 9.המוזיז הארצי 28/11/2024 14:38הגב לתגובה זוצריך להביא כבלים
- איפה? (ל"ת)hguy 29/11/2024 14:03הגב לתגובה זו
- 8.צחי 28/11/2024 13:17הגב לתגובה זורק במדינה שמרחמת על אכזרים ומתאכזרת לרחמנים נותנים לערבים בני בליעל להיכנס ולצאת באין מפריע מהכפרים שלהם אל לב המדינה ולבצע את זממם בלי שיאונה להם כל רע. בושה
- ירון 30/11/2024 12:46הגב לתגובה זועוד מיסים. סימפלי.
- זה מה שקורה כשהשלטון דואג רק לעצמו. (ל"ת)hguy 29/11/2024 14:04הגב לתגובה זו
- 7.גר בחלם 28/11/2024 13:16הגב לתגובה זוהסכומים מודזמים, חולבים את הנהגים עם סטטיסטיקות שלא מעננינות טותי וחלק מהן מוטות. מבטח רכב חדש בצד ג בלבד. יוצא מהמשחק.
- 6.מושיק החתול 28/11/2024 12:43הגב לתגובה זוכותרת לחוד ומילים לחוד
- "אבל הדגמים הכי נגנבים הם טויוטה קורולה ויונדאי איוניק" (ל"ת)אולי הוסיפו מאוחר? 28/11/2024 17:11הגב לתגובה זו
- 5.בטיטו 28/11/2024 11:59הגב לתגובה זולא צריך מערכות הגנה מעבר למה שהביטח מחייב, בשביל זה יש ביטוח שגם הוא יקר ביותר.
- 4.אילן 28/11/2024 11:50הגב לתגובה זומה יעזור התקנת מערכות הגנה מתקדמות יותר עם הגנבים מגיעים עם משבש תדרים, שחוסם את ה GPS ו GSM
- 3.אני איבדתי אמון במשטרה מנוהלת בידי עבריין מורשע (ל"ת)יוסי אביעד 28/11/2024 11:31הגב לתגובה זו
- 2.אבי 28/11/2024 11:29הגב לתגובה זואם הכסף מהמיסי קניה חשוב למדינה היא תפתור את הבעיה.
- 1.לחייב החלפת חלקים מקוריים חדשים בלבד וזהו!! (ל"ת)HAKY1 28/11/2024 11:24הגב לתגובה זו
- אתה מוכן לשלם פי 2 על חלפים במוסך??? (ל"ת)יוני 28/11/2024 11:39הגב לתגובה זו
- אז אתה מוכן לשלם על זה מראש בהתקנות של אמצעי הגנה? (ל"ת)ערן 28/11/2024 12:26
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח.
מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.
הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07 המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.
העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.
תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.
- צ'נגן דיפאל S07 - עיצוב ויעילות על חשבון נוחות וממשק
- הקבוצות בענף הרכב מתארגנות מחדש - ויש מי שעדיין לא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.
איון V. עיצוב שונה. מרווח פנימי מצוין. צילום יואב פולסאיון V - קרוסאובר חשמלי שימושי
מותג איון מוצא את עצמו בכותרות הכלכליות בגלל רשות התחרות שממליצה לבצע שינוי בזיכיון הייבוא. התעלמנו מהכותרות ולקחנו את האיון V לתהות על קנקנו בלי להתייחס לרעשי הרקע.
אהבנו: עיצוב, מרווח פנימי, ביצועים
פחות אהבנו: מתלים רכים, מערכות בטיחות אגרסיביות
ציון מסכם 4.1 בסולם פולס
מעט לפני ראש השנה העברית השיקה מחדש אוריון מוביליטי (חברה בת של יוניון מוטורס יבואנית טויוטה) את מותג AION בישראל, אחד המותגים של GAC הסינית. את GAC אנחנו זוכרים מסיבוב קצר ועגום משהו שנפגע קשות ממגיפת הקורונה (זוכרים שהיה כזה דבר?).
דגמי GAC החדשים עשו קפיצת דרך משמעותית מאז, ואוריון מוביליטי השיקה שלושה דגמים, את ה AION Y את ה AION HT שניהם ללא תקינה מערבית, ואת הדגם החשוב ביותר לשוק הישראלי הוא ה AION V שמגיעה עם תקינה מערבית מלאה.
| תעודת חובה | |
| קטגוריה | קרוסאובר C-SUV |
| מימדים (מטר) | אורך 4.605 /רוחב 1.876 /גובה 1.686 /בסיס
גלגלים 2.775 |
| מספר מושבים | חמישה |
| הנעה | קדמית, חשמלית |
| הספק ומומנט | 204 כ"ס, 21.4 קג"מ |
| סוללה וטעינה | 75.3Kwh, טעינת AC בהספק 11Kw, טעינת DC בהספק 180Kw |
| טווח ותקן | 510 ק"מ. תקן
יצרן. |
| בטיחות | ציון איבזור בטיחות 7. |
| מחיר | 167.0 אש"ח |
האיון V שלנו מגיעה בכתום אדום בולט שעושה חסד עם העיצוב המעט שונה של האיון. חזית האיון V לא דומה לאף קרוסאובר גנרי על הכביש. יחידות תאורה גדולות תחומות עם שני פסי לד אנכיים ורחבים, חזית אטומה שנראית מחייכת משהו, כיתוב AION גדול במרכז וכונס אוויר שחור בתחתית. מהצד בולטת עוד יותר סכימת הצביעה של האיון V. הספים התחתונים (וחיפויי הגלגלים) שחורים, הדלתות בצבע המרכב, כתום במקרה שלנו, מסגרת החלונות העליונה בצבע לבן, הקורות האנכיות בצבע שחור, וקורות הגגון בצבע כסוף. מאחור דלת חמישית אנכית ויחידות תאורה גדולות גם בהן פסי לד אנכיים ורחבים.
פנים הרכב לוקח לקצה את ה'אין מתגים'. צג לוח מחוונים בגודל ''8.88, מולטימדיה בגודל ''14.6, עם קישוריות לאפל קארפליי. בשלב זה קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו באמצעות מתאם, ופתיחת ממשק ייעודי במסך. המפתיע היה שהרכב סגור ונעול, אני בבית, ושיחות הטלפון עוברות ישירות למתאם שבאוטו, למרות שהרכב כבוי ונעול.
