עלייה של 42% בגניבות רכב; ת"א מככבת, איך זה ישפיע על הביטוח?
תופעת גניבות הרכב בישראל הולכת ומתרחבת והיא פוגעת בכיס של כולנו - בשנה האחרונה האמירו מחירי הביטוח ורבים נאלצו לשלם יותר, או שהחליטו, בצעד חריג, לשנות את הרכב הביטוח שלהם ולבטח אותו בצד ג' בלבד.
לפי הנתונים, חל גידול של 42% בניסיונות גניבות הרכב בישראל ברבעון השני ביחס לרבעון הראשון של השנה, מה שמשלים גידול של פי 2.2 ביחס לרבעון הרביעי של 2023. נמצא כי 39% מניסיונות גניבות הרכב הם באיזור המרכז, כשתל אביב מככבת עם 18% מניסיונות גניבה בתל אביב - גידול של 28%. עוד עולה מסקר המערך המבצעי של POINTER (מקבוצת Powerfleet, חברת האיתור והשבת כלי רכב גנובים), כי 43% מניסיונות הגניבה היו של רכבים מסוג SUV (רכב דומה לרכב שטח, אך השימוש העיקרי שלו הוא נסיעה בכביש) - גידול של 13% ביחס לרבעון הראשון. עוד נמצא, כי רכבים משנתון 2021 מהווים 19% מכלל ניסיונות הגניבות.
לפי הדוח, אפשר לראות את המשך מגמת העלייה של שנת 2023 בה כנופיות הגנבים הסתגלו למצב המלחמה בדרום ובצפון, למדו את מערכי הכוחות, את שיגרת הפעילות בשטח ולמדו שיטות התחמקות, זהו חלק מההסבר לאחוז הגדול של גניבות ובמיוחד באיזור המרכז. ההערכה היא שאם הנתונים האלה ימשיכו לעלות, גם מחירי הביטוח יאמירו.
איתור רכב גנוב (פוינטר)
תל אביב בראש, פתח תקוה אחריהאז מהן הערים המובילות בגניבות רכב ברבעון הראשון של 2024? תל אביב עם 18% וגידול של 28% ביחס לרבעון הראשון של השנה, פתח תקווה עם 6% באר שבע 6% ירושלים 5% כפר סבא, ראשון לציון ומודיעין 5% כל אחת.
בחלוקה למחוזות, ניתן לראות כי חלה עלייה של 30% באזור השפלה, וקיטון בניסיונות הגניבה באזור הצפון ב-70% ברבעון הנוכחי לעומת הרבעון הראשון לשנת 2024. העלייה הסטטיסטית בניסיונות הגניבה באזור המרכז והירידה באזור הצפון היא נגזרת של הירידה בניסיונות הגניבה באזור בעקבות הלחימה בצפון. אזור המרכז עם כ- 39% מסך הגניבות עליה של 18% ביחס לרבעון הראשון לשנת 2024. אזור השרון עם כ- 12% מסך הגניבות – ירידה של 14% ביחס לרבעון הראשון לשנת 2024. אזור הדרום עם כ- 11% - כמעט ללא שינוי מהרבעון הראשון לרבעון הראשון. בנוסף, אזור השפלה עם כ- 26% מסך הגניבות עליה של 30% ביחס לרבעון הראשון. אזור ירושלים כמעט ללא שינוי עם כ- 8%
אזור צפון עם כ - 4% - ירידה של 70% מהרבעון הראשון.
לגבי השנים של הרכבים שנגנבו, עולה כי כלי רכב משנת 2023 מהווים 11%, כלי רכב משנת מודל 2022 מהווים 18% כלי רכב משנת מודל 2021 מהווים 19% מכלל הגניבות, כלי רכב משנת 2020 מהווים 15% מגניבות הרכב, כלי רכב משנת מודל 2019, מהווים 16% מכלל הגניבות.
- אומודה בישראל - עם שני דגמים אומודה 7 ואומודה 9
- טנדר KGM מוסו חשמלי - אחריות למיליון ק"מ, מ 240.0 אש"ח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
בחברה מציינת כי לאחר שהצליחו לחדור לישראל דרך פרצות בגדר והברחות שב"חים באמצעים שונים, לכנופיות גנבי הרכב צפוי מעבר קל במחסומים עם זמן נסיעה קצר ממקום הגנבה ועד מחסומים בקו התפר אשר לא עוצרים לבדיקה כלי רכב עם מספר רישוי צהוב במיוחד בשעות היום.
עוד צוין, כי תופעת גנבות רכב בכל שעות היום ממשיכה כרגיל. אם בעבר רוב ניסיונות הגנבות היו בשעות הקטנות של הלילה עם תנועה דלילה של כוחות שיטור ואכיפה, הרי שברבעון הראשון הגנבות מפוזרות באופן כמעט שווה לאורך כל חלקי היום ולא חשש של חוליות הגנבים. מדובר על גידול של מאות אחוזים בניסיונות גניבה בשעות היום לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
גונבים רכב דרך משבש סלולרי
ב-8.5 מתוך 10 גניבות נעשה שימוש במשבש סלולרי היוצר מיסוך על הקליטה הסלולרית ותשדורת GPS. דבר המעיד על כנופיות מאורגנות ומתוחכמות עם ציוד אלקטרוני יקר, אשר מסופק להם על ידי משפחות פשע, בעלות מגרשי פירוק המכוניות, הנמצאים בראש השרשרת וממומן על ידם.
נתוני גניבות רכב (פוינטר)
ניסיונות הגניבה במשבש סלולרי מבוצעים דרך שכפול מפתח: זו עדיין שיטת הגניבה המובילה. מדובר בשכפול מפתח "גולם" בתהליך הגניבה, תוך כדי התחברות לשקע OBD שבאמצעותו מתחברים למחשב הרכב או באמצעות מכשיר אלקטרוני חכם. הגנבים מקודדים מפתח חדש ומוחקים את המפתחות הקיימים. כ- 47% מסך ניסיונות הגניבה שנרשמו, התבססו על שיטה זו. לגבי שימוש במשכפל אלחוטי מדובר ב-7% - ירידה של 22% ביחס לרבעון הקודם. לגבי תקיפה אלימה: תקיפה אלימה של הרכב על ידי החלפת מחשב הרכב היוו 23% מסך הגניבות. לגבי גניבת מפתחות מבית הלקוח (דאבל): כאשר קיים קשר ישיר בין פריצה לבית הלקוח ולרכב בחניה הצמודה. היוו 13% מסך הגניבות שנרשמו השנה.
ומה עם גניבה בידי מורשה? זו מתבצעת בדרך כלל על ידי שכפול מפתח בידי משתמש מורשה שקיבל מפתחות וקוד חוקי של כלי הרכב. שיטת גניבה זו היוותה 9% מסך הגניבות שבוצעו השנה. שוד וגניבת רכב מונע: היוו רק 1% מסך הגניבות השנה.
איזה סוג רכב גונבים הכי הרבה?
ג'יפונים ורכבי פנאי שטח מהווים כ- 43% מסך ניסיונות הגניבה. ירידה של 7.5% ביחס לרבעון הקודם לשנת 2024. רכבים חשמליים מהווים 7% מניסיונות גניבות הרכב. ללא שינוי ביחס לרבעון ראשון. רכבים פרטיים כולל מנוע בנזין והיברידיים מהווים 25% מסך ניסיונות גניבת רכבים. ללא שינוי ביחס לרבעון ראשון.
עוד עולה, כי רכבים מסחריים מהווים 12% מסך גניבות הרכב – ללא שינוי. לעומת זאת, משאיות מהוות 4% מסך גניבות הרכב. ירידה של 20% ביחס לרבעון הקודם. כלי צמ"ה מהווים 1% מסך גניבות הרכב. ירידה של 50% ביחס לרבעון הקודם של 2024. לגבי דו גלגלי – הם מהווים 8% מסך הגניבות - ירידה של 11% ביחס לרבעון הקודם.
- 9.ירוחם 03/07/2024 08:20הגב לתגובה זושר לבטחון פנים עם כיפה שהוא בדיחה.
- 8.לירן 01/07/2024 13:39הגב לתגובה זועושקים אותנו לאור יום
- 7.שי.ע 30/06/2024 22:35הגב לתגובה זולאף אחד לא אכפת? השמאל לא ישנה את המצב הזה אם יהיה בשילטון
- 6.לא מאמין לנתונים 30/06/2024 17:00הגב לתגובה זוקרטל חברות הביטוח עושק את הלקוחות כמו כול הקרטלים והמונופולים שלא עושים חשבון לרגולציה שלא קיימת .
- 5.יואלי 30/06/2024 12:30הגב לתגובה זועל ידי כך הממשלות תורמות לפרוטקשין, לרווחים עצומים למשפחות הפשעה ולעבריינים. ככה זה כששר המשפטים מסתובב עם חברי מרכז עבריינים. רק בישראל.
- 4.אזרח שומר חוק 30/06/2024 12:29הגב לתגובה זוונראה מי יעז לגנוב רכב.
- 3.שועל ערבות 30/06/2024 11:57הגב לתגובה זואיזה נזק כספי גרמה הממשלה המטורפת הזאת לכלל הציבור..המצב הכלכלי גרוע..הטרור עלה..האנטישמיות עלתה..כמות ההרוגים עלתה..כמות הנרצחים עלתה..הביטוח עלה וכל משפחה משלמת אלפי שקלים יותר בגלל הגניבות.תודה לכם
- 2.מה לא ברור ? 30/06/2024 11:50הגב לתגובה זו50 שוטרי משממר הגבול סביב הבית של ביביהו במקום לרדוף ולהכות בגנבי הרכב. חברות הביטוח הרימו ידיים. ככה זה במדינות אפריקה נוסעים ברכבים ללא ביטוח, זה סימן ראשון לשחיתות שלטונית אובדן אמון בממשל
- 1.דרור 30/06/2024 11:47הגב לתגובה זומי שמייצר את השקרים והפניקה זה קרטל חברות הביטוח . בימים של ממשלה כושלת ובימים שאין רגולציה החגיגה משתוללת . האזרחים חייבים להגיע למסקנה שאת הממשלה הזאת חייבים להחליף .
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח.
מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.
הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07 המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.
העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.
תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.
- צ'נגן דיפאל S07 - עיצוב ויעילות על חשבון נוחות וממשק
- הקבוצות בענף הרכב מתארגנות מחדש - ויש מי שעדיין לא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.
אומודה 9 הבוקר בתל אביב. החל מ 230.0 אש"ח. צילום יואב פולסאומודה בישראל - עם שני דגמים אומודה 7 ואומודה 9
כלמוביל יבואנית דגמי אומודה וג'אקו לישראל השיקה את מותג אומודה עם שני קרוסאוברים מאובזרים.
אומודה 7 עם שלוש רמות גימור החל מ 185.0 אש"ח
אומודה 9 עם שתי רמות גימור החל מ 230.0 אש"ח
כלמוביל יבואנית דגמי אומודה וג'אקו לישראל השיקה הבוקר את מותג אומודה. שיווק מותג אומודה אליו נחשפנו לראשונה לפני כשנה עם השקת מותג ג'אקו התעכב, והיום השיקה כלמוביל את המותג יחד עם שני דגמי קרוסאוברים מעניינים.
נזכיר כי מותגי ג'אקו ואומודה הם מותגים המיוצרים על ידי צ'רי הסינית אשר תחתיה מספר מותגים מגוון כאשר היצרנית מנסה לדייק ולאפיין את המותגים לצרכנים השונים. כך מותג צ'רי עצמו הוא יותר נגיש ויותר 'עממי', ואילו מותג ג'אקו שעושה שימוש באותן פלטפורמות הוא מותג ייצוא שממוצב בהיררכיה של צ'רי, מעל מותג צ'רי. מותג אומודה הוא האח התאום הלא זהה, והמעט מתוחכם יותר לקהלים שונים.
ברקע השקת מותג אומודה יש לזכור את ההצלחה הפנומנלית של חדירת מותג ג'אקו לישראל, הן הג'אקו 7 שהוא הרכב הנמכר ביותר בשנת 2025 בפער גדול מהמקום השני, כאשר בכלמוביל מדווחים על ביקש ער גם לג'אקו 8 היקר יותר עם כ – 2000 הזמנות.
ההצלחה השיווקית גורמת לאנשי היצרנית הנמצאים בישראל להיות נחושים ולצפות לביצועי מכירות מצוינים גם לרכבי אומודה.
- מרצדס CLA EQ החדשה- החל מ 300.0 אש"ח
- ג'אקו 5 היברידי - הפיכה שקטה בטכנולוגיה ההיברידית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מיד עם תחילת השקת אומודה ישווקו בישראל שני דגמים – אומודה 7, קרוסאובר C-Suv ואומודה 9 קרוסאובר בסגמנט D-Suv.
