רק ל-7% מהשכירים במשק יש רכב צמוד, כמה מהם נשים?

נראה כי יש הבדל משמעותי מאוד בין המינים וכי גיל הוא פקטור משמעותי גם כן; מה הייתה החלוקה מבחינת ענפים?
מתן קובי |

 כ-7% מהשכירים (כ-316 אלף איש) הוגדרו כמקבלי רכב צמוד, ואילו 93% (כ-4.2 מיליון שכירים) לא קיבלו רכב צמוד. הגיל הממוצע של מקבלי רכב צמוד היה 46.4 שנים, לעומת 39.1 בקרב שכירים שלא קיבלו רכב צמוד וגברים מהווים קרוב ל-77% מכלל מקבלי רכב צמוד, לעומת 50.6% מאלו שאינם מקבלים רכב צמוד. כך עולה מסקירה של רשות המיסים בנוגע למקבלי רכב צמוד מגיעה על סמך דיווחי המעסיקים לרשות עבור שנת המס 2020.

פילוח לפי עשירוני שכר חודשי מראה כי גם כאן, בכל עשירון שכר, שיעור מקבלי רכב צמוד גבוה משמעותית בקרב הגברים לעומת הנשים. החלוקה לעשירוני שכר חודשי נעשתה על כלל השכירים ולא בנפרד לגברים ולנשים. כלומר, בהתחשב בפערי השכר, בעשירונים הגבוהים הייצוג של נשים נמוך יחסית, אך אלה הן נשים בעלות רמת שכר דומה לזו של הגברים בעשירון . ועדיין, תופעה חוצה עשירוני הכנסה היא ששיעור הנשים שמקבלות רכב צמוד מהמעסיק הינו כמחצית משיעור זה אצל הגברים.

מבחינת ענפים - כ-15% מעובדי ההייטק קיבלו רכב צמוד, 13.5% מענפי התעשייה ו-10.3% מענף השירותים מיקצועיים ופיננסים. מנגד השיעורים הנמוכים ביותר נרשמו בענף החקלאות (3.6%), ענפי אירוח ואוכל (1.4%), רווחה וסעד (2.2%) ובמקום האחרון ענף החינוך (1.3%). השכר הממוצע ברוטו כולל זקיפת שווי שימוש ברכב) בקרב מקבלי רכב צמוד עומד על 29.3 אלף ש"ח בחודש, לעומת 9.3 אלף ש"ח בחודש בקרב שכירים שאינם מקבלים רכב צמוד.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
BYD Sealion 5 DM-i צילום יואב פולסBYD Sealion 5 DM-i צילום יואב פולס

הפלאג אין הייבריד הזול בישראל BYD Sealion 5 DM-i

ברוך בורא פרי התחרות, 'שלמה מוטורס' יבואנית דגמי BYD לישראל החלה בשיווק ה BYD Sealion 5 DM-i - קרוסאובר משפחתי בסגמנט C, עם הנעת פלאג אין הייבריד.

המחירים 167,000 ש"ח לדגם הכניסה קומפורט ו- 172,000 ש"ח לדגם דיזיין המאובזר. ההבדלים בין הדגמים אינם רק באבזור אלא גם בטווח החשמלי. 

דגם הקומפורט הוא הפלאג אין הייבריד הזול ביותר בישראל כרגע.

יואב פולס |

BYD Sealion 5 DM-i. צילום יואב פולס


שלמה מוטורס יבואנית דגמי BYD לישראל השיקה במטה היצרנית בשנזן בסין את ה BYD Sealion 5, קרוסאובר בסגמנט C עם הנעת פלאג אין הייבריד.

מבחינת מימדים חיצוניים ה BYD Sealion 5 מפנקת עם מימדים נדיבים ואורך כולל של 4.738 מטר, רוחב של 1.86 מטר וגובה של 1.71 מטר. בסיס הגלגלים של ה BYD Sealion 5 עומד על נתון של 2.712 מטר, בדומה מאוד ל BYD Atto 3 הפופולרית מאוד.

ה BYD Sealion 5 תשווק בשתי רמות גימור, Comfort כדגם כניסה ו – Design כגירסה המאובזרת יותר. בנוסף להבדלים באיבזור קיימים הבדלים טכניים בין שני הדגמים.

טכנולוגיית הפלאג אין הייבריד של BYD החלה עוד בשנת 2008 עם השקה של דגם מקומי בתצורת פלאג אין הייבריד. מאז ייצרה החברה כ- 7,000,000 כלי רכב עם הנעה זו, כשבשנים האחרונות מציידת היצרנית את דגמי הפלאג אין בטכנולוגיית DM-i ( Dual Motor) של החברה.

BYD Sealion 5 DM-i צילום יואב פולסBYD Sealion 5 DM-i צילום יואב פולס

הפלאג אין הייבריד הזול בישראל BYD Sealion 5 DM-i

ברוך בורא פרי התחרות, 'שלמה מוטורס' יבואנית דגמי BYD לישראל החלה בשיווק ה BYD Sealion 5 DM-i - קרוסאובר משפחתי בסגמנט C, עם הנעת פלאג אין הייבריד.

המחירים 167,000 ש"ח לדגם הכניסה קומפורט ו- 172,000 ש"ח לדגם דיזיין המאובזר. ההבדלים בין הדגמים אינם רק באבזור אלא גם בטווח החשמלי. 

דגם הקומפורט הוא הפלאג אין הייבריד הזול ביותר בישראל כרגע.

יואב פולס |

BYD Sealion 5 DM-i. צילום יואב פולס


שלמה מוטורס יבואנית דגמי BYD לישראל השיקה במטה היצרנית בשנזן בסין את ה BYD Sealion 5, קרוסאובר בסגמנט C עם הנעת פלאג אין הייבריד.

מבחינת מימדים חיצוניים ה BYD Sealion 5 מפנקת עם מימדים נדיבים ואורך כולל של 4.738 מטר, רוחב של 1.86 מטר וגובה של 1.71 מטר. בסיס הגלגלים של ה BYD Sealion 5 עומד על נתון של 2.712 מטר, בדומה מאוד ל BYD Atto 3 הפופולרית מאוד.

ה BYD Sealion 5 תשווק בשתי רמות גימור, Comfort כדגם כניסה ו – Design כגירסה המאובזרת יותר. בנוסף להבדלים באיבזור קיימים הבדלים טכניים בין שני הדגמים.

טכנולוגיית הפלאג אין הייבריד של BYD החלה עוד בשנת 2008 עם השקה של דגם מקומי בתצורת פלאג אין הייבריד. מאז ייצרה החברה כ- 7,000,000 כלי רכב עם הנעה זו, כשבשנים האחרונות מציידת היצרנית את דגמי הפלאג אין בטכנולוגיית DM-i ( Dual Motor) של החברה.