
בעלי רכבי SUV והיברידיים – היזהרו: אלו הרכבים הנגנבים ביותר
דוח חדש של Pointer מסכם עלייה חדה בניסיונות גניבת רכבים בישראל ב-2024, עם דגש על רכבי פנאי והיברידיים בערים המרכזיות
למרות המלחמה, עליה בנסיונות גניבת רכב בשנת 2024, גידול של 15% ביחס לשנת 2023 - התפלגות הגניבות על פני הרבעונים מציגה מגמת גידול בין המחצית הראשונה של השנה שמהווה 40% ביחס למחצית השנייה 60% בניסיונות גניבות הרכב. הגניבות מבוצעות על ידי כנופיות מאורגנות לאורך כל שעות היממה. הרבעון הרביעי של 2024 מציג גידול של 180% בנסיונות הגנבה ביחס לרבעון הרביעי של 2023 אשר היה רבעון חריג לאחר שפרצה מלחמת חברות ברזל ומספר הגנבות צנח. כמו כן, נמשכת ברבעון הרביעי המגמה של ניסיונות גניבת רכב משנת מודל 2023 המהווים 21% מכלל ניסיונות הגניבה.
התופעה מוסברת בכך שחלק גדול מהגניבות
לא מבוצעות לצורך חלקי חילוף אלא לטובת מכירת הרכבים עצמם לשימוש אישי בשטחי הרשות. לרכבים החשמליים וההיברידיים שהפכו להיות פופלאריים בשנתיים האחרונות ישנה תרומה לגידול זה. שנת 2024 הסתיימה עם עלייה משמעותית בניסיונות וגניבות רכבים בישראל, כך עולה מדוח שפרסמה
חברת Pointer מקבוצת Powerfleet. השנה נרשם גידול של 15% בניסיונות גניבה ביחס ל-2023, כאשר העלייה בלטה במיוחד במחצית השנייה של השנה. רכבי פנאי (SUV) ורכבים היברידיים היו היעדים המועדפים על הגנבים, עם ריכוזי פעילות בערים כמו תל אביב, פתח תקווה וראשון לציון.
רכבי SUV והיברידיים: המטרה המועדפת על הגנבים
לפי הדוח, רכבי פנאי ושטח (SUV) היוו 38% מניסיונות הגניבה ב-2024, ירידה קלה לעומת 42% בשנה הקודמת, אך עדיין מהווים חלק משמעותי מהגניבות. רכבים היברידיים הפכו למטרה פופולרית יותר, עם עלייה של 33% בניסיונות הגניבה בהשוואה לשנה הקודמת, והם מהווים 20% מכלל ניסיונות הגניבה השנה. גם רכבים חשמליים, שמהווים 8% מסך הניסיונות, נרשמו כקטגוריה שצומחת במהירות, זאת לעומת 1% בלבד בשנה הקודמת.
רכבים פרטיים עם מנוע בעירה פנימית ירדו ל-12% מניסיונות הגניבה, ירידה של 20%. גם רכבים מסחריים ומשאיות רשמו ירידה דומה, עם 8% ו-3% בהתאמה. קטגוריות כמו כלי צמ"ה (ציוד מכני הנדסי) נשארו יציבות עם 1%, בעוד רכבים דו-גלגליים ירדו מ-12% ל-10%, ירידה של 16%.
- גניבות רכב בישראל - פתח תקווה יעד מובהק של הגנבים
- כך נתפס ראש כנופיית גנבים ישראלית-פלסטינית; ועל השיטות של גנבי הרכב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אילן גולדשטיין מנכ"ל פוינטר מתאר
את תהליך גניבות הרכב בישראל: "שנת 2024
התאפיינה בהמשך גידול בנסיונות גניבת רכב בישראל ולצערינו בעוד מקרים בהם גנב הרכב הופך ל"פצצה מתקתקת" על הכביש, בנהיגה נגד התנועה וגרימת הרג של חפים משפע. גניבות רכב הן פיגוע כלכלי ובטחוני כאחד. בנוסף, מגמה נוספת שממשיכה ביתר שאת בשנה האחרונה היא גניבה של מספר
רכבים מאותו סוג באותו רחוב או שכונה. חוליות הגנבים פושטות על אזור מסוים "ומנקות" אותו. באחד המקרים השנה נתפסו בתוך זמן קצר 4 רכבים מאותו דגם שהוחזרו לבעליהם", הוסיף גולדשטיין.
תל אביב מובילה, פתח תקווה וראשון לציון צמודות
הערים שבהן נרשמה הפעילות הגבוהה ביותר של ניסיונות גניבה היו תל אביב, עם 14% מסך הניסיונות וגידול של 40% ביחס לשנה הקודמת, ופתח תקווה, שבה נרשם גידול של 28%. ראשון לציון מדורגת שלישית עם 6% מסך הניסיונות, כפר סבא ורמת גן עם 5%, נתניה עם 3% כמו באר שבע עם 3% שמציגה ירידה של 40%.
מבחינת חלוקה אזורית, אזור תל אביב והמרכז רשם את שיעור ניסיונות הגניבה הגבוה ביותר, עם 41% מסך הניסיונות וגידול של 36% ביחס לשנה הקודמת. מנגד, אזורים כמו הדרום וירושלים הציגו ירידה משמעותית, עם ירידות של 34% ו-44% בהתאמה.
- אושר - יבואן זעיר יוכל לייבא עד 60 כלי רכב בשנה
- איך נגיע לעבודה ב-2040? שיחה עם מומחים מהאקדמיה
- תוכן שיווקי משכנתא הפוכה: מפתח לחוסן בעורף, יציבות בשוק הנדל"ן
- מלחמת מחירים כבר כאן- דגם מוזל לג'אקו 7 PHEV
שיטות גניבה מתוחכמות
הגנבים בישראל ממשיכים להשתמש בטכנולוגיות מתקדמות, כאשר ב-80% מהמקרים נעשה שימוש במשבש סלולרי לשיבוש הקליטה של מערכות האיתור. בנוסף, השיטה המובילה הייתה שכפול מפתח באמצעות התחברות למחשב הרכב, שהיוותה 45% מניסיונות הגניבה.
שיטות נוספות כוללות תקיפה אלימה של מחשב הרכב (37%), גניבת מפתחות מבית הלקוח (4%), ושימוש במשכפל אלחוטי (8%). גולדשטיין מזהיר כי "גניבות הרכב הפכו לפיגוע כלכלי וביטחוני כאחד, כאשר גנבים נוהגים לעיתים קרובות נגד כיוון התנועה ומסכנים חיים".
- 2.כתבה קלוקלת...פחדו לרשום דגמים ספציפיים שה יעמשית לא תתבע אותם (ל"ת)מושיק החתול 01/01/2025 06:30הגב לתגובה זו
- 1.מי גונב מאיזה מגזר כנראה לא חרדי כי לא כתוב (ל"ת)שי 30/12/2024 14:04הגב לתגובה זו

גדול יותר, חזק יותר - יונדאי טוסון LONG היברידי
הטוסון של יונדאי מקבל גירסה ארוכה יותר, ולראשונה בייבוא רשמי גם הנעה היברידית. התוצאה רכב גדול, מרווח וחסכוני.
אהבנו: מרווח פנימי, חסכון בדלק, נוחות נסיעה, מרווח גחון, הנעה כפולה
פחות אהבנו: מחיר, העיצוב יכולה היה לעשות עוד שני צעדים קדימה
ציון מסכם: 4.3 במדד פולס
שבועות קצרים לאחר שכלמוביל הודיעה על תחילת השיווק של היונדאי טוסון LONG הייבריד, הרכב המגודל נוחת במשרדי ביזפורטל למבחן.
תעודת חובה קטגוריה קרוסאובר – C-SUV מימדים (מטר) אורך 4.64 /רוחב 1.865 /גובה 1.685 /בסיס גלגלים 2.755 מספר מושבים חמישה הנעה טורבו בנזין היברידי, כפולה הספק ומומנט משולב 230 כ"ס / 37.4 קג"מ צריכת דלק ותקן 14.9
ק"מ לליטר, יצרן בטיחות ציון איבזור בטיחות 7. חמישה כוכבים EuroNcap (לגירסה הרגילה) מחיר החל מ 200.0 אש"ח ועד 249.0 אש"ח
על העיצוב החיצוני של הטוסון אין באמת הרבה מה להרחיב, מדובר במכונית שנמכרת באלפי יחידות מדי שנה. ולמרות זאת, כשמסתכלים עליה מזוית כלשהי, או ממש מהצד, משהו נראה 'אחר'. נראה טוסון על סטרואידים, אבל אם לא יודעים שזו הגירסה הארוכה, מאוד קשה לשים את האצבע על ההבדלים. אז כן, הוא גם ארוך יותר אבל גם גבוה יותר, ומרווח הגחון שלו נראה מוכן לשטח.
העיצוב הפנימי הוא כמקובל ביונדאי בשנים האחרונות עם שני מסכי ''12.3 – אחד כלוח מחוונים לנהג, והשני מולטימדיה עם קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. בורר ההילוכים נמצא מאחורי ההגה בצד ימין כמו בהרבה מדגמי יונדאי החדשים, ובנוסף מצויידת הטוסון ההיברידית גם במנופים לארבעה מצבי רגנרציה בין 0 למצת שהוא כמעט נהיגה בדוושה אחת. משהתפנתה הקונסולה בין הנהג לנוסע בהעדר ידית הילוכים הרכיבו ביונדאי קונסולה צפה, בדומה לזו שבאיוניק 5, לרבות משטח הטענה אלחוטי לסלולרי. עוד ראוי מאוד לציון הוא פאנל מתגים פיזיים למיזוג. לא עוד חיפוש בתפריטים אלא ממש פאנל שממתין לפקודתכם בכל רגע נתון.
- מנהל הרכב הממשלתי - תוצאות מכרז רכבים היברידיים
- ג'אקו 7 בראש, צ'רי מצמצמת, טויוטה מובילה ביצרנים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המושבים הקדמיים חשמליים כמובן, ונוחים מאוד לטעמי. כשעוברים למושב האחורי מבינים את הסיפור כולו. המרווח מאחור מצוין, הודות לגידול של 7.5 ס"מ בבסיס הגלגלים. משענת המושב ניתנת להטיה לנוחות מירבית. תא המטען גדול עם נפח הטענה של 610 ליטר מכובדים.

פרויקט תחבורתי בכפר סבא - חיבור כביש 5503 לדרכים נוספות
כביש 5503 יתחבר לרשת הדרכים הארצית, ישלב שבילי אופניים, מעבר אקולוגי ופתרונות תחבורה מתקדמים
פרויקט תחבורתי חדש בכביש 5503 יחבר את כפר סבא למערך דרכים מתקדם עם שבילי אופניים, צומת חדש ומעבר אקולוגי.
משרד התחבורה וחברת נתיבי ישראל מקדמים את תכנון פרויקט שדרוג כביש 5503, מהלך תחבורתי חשוב שיביא להרחבת הדרך לדו־מסלולית, חיבור שכונת המוביל שבכפר סבא לציר המרכזי באמצעות צומת חדש, והטמעה של פתרונות תחבורה מתקדמים הכוללים שבילי אופניים, דרכים חקלאיות ומעבר אקולוגי.

המהלך מבוצע בתיאום עם תוכנית המתאר הארצית (תמ"ל 1088) ובמטרה לתת מענה לצרכים התחבורתיים והעירוניים ההולכים וגדלים של אזור השרון. התכנון כולל שדרוג משמעותי של מערך הדרכים, תוך שילוב בין בטיחות, נגישות, תחבורה ירוקה וערכי סביבה.
במסגרת התכנון מוקדשת חשיבה גם להיערכות עתידית: פיתוח תשתיות נוספות והתאמה לצמיחה האורבנית הצפויה בכפר סבא והאזור כולו.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב: "אנחנו ממשיכים לחבר בין הערים לצירים הארציים בצורה חכמה ובטיחותית, תוך דגש על תחבורה ירוקה ונגישה. תכנון כביש 5503 נותן מענה לא רק לצרכים של היום, אלא גם לדורות הבאים, עם שבילי אופניים, תשתיות סביבתיות ותחבורה מותאמת לצמיחה."
- נפגעה בתאונה וביקשה מבית המשפט שיורה לעירייה לספק את סרטון התאונה - בית המשפט: "צריך סבלנות"
- דירות בכפר סבא - ירידות מחירים בשנה האחרונה; מה יהיה בהמשך?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מנכ"ל משרד התחבורה, משה בן זקן: "כביש 5503 הוא דוגמה לשילוב מוצלח בין פיתוח תשתיות לתכנון תחבורתי מתקדם. אנחנו פועלים לחבר את השכונות החדשות ברשויות המקומיות למערך ארצי בטיחותי, מהיר ויעיל, ולהבטיח תנועה רציפה גם בשטחים העירוניים וגם הבין-עירוניים."