פסיקת בית משפט גזר דין פטיש שופט פרקליטות
צילום: Istock

כתם שחור: ברצלונה תמחק שוחד לכאורה בהיקף של 7 מיליון יורו?

רגע לפני הקלאסיקו במחזור הבא, עם רצון עז לזכות באליפות ספרד, עשויה ברצלונה לספוג עונשים כבדים על חובות עבר. ואיך זה קשור למנצ'סטר סיטי? הנה מה שחושבים שני המועדונים על הפרשות סביבם

מיכאל וייסרמן |

בסוף השבוע הכותרות בספרד זעקו: כתב אישום שהוגש בבית המשפט בברצלונה נגד שני נשיאי עבר של המועדון, ז'וזפ ברתומאו וסנדרו רוסל, בגין שחיתות והפרת אמונים. הטענה: כי השניים העבירו לכאורה תשלומים לסגן נשיא איגוד השופטים, בזמן שניהלו את המועדון הספרדי. החשד לכאורה הוא כי התשלומים הגיעו לכ-7 מיליון יורו בין השנים 2001-2018.

בגזרה המקומית, ברצלונה לא צפויה להיענש בשל חוק ההתיישנות. אבל אופ"א עלולה לחקור את הפרשה והקבוצה הספרדית אף יכולה להיות מורחקת מהמפעלים האירופיים.

בבעיה דומה. סיטי

הנשיא הנוכחי, ז'ואן לאפורטה, מנסה בשלב זה להגן על המועדון שלו ואף הבהיר לאחרונה: "אני לא מודאג ואף אחד לא צריך להיות מודאג. בארסה חפה מפשע והמטרה לפגוע בכבוד המועדון". עוד הוסיף כי "הדיווח האחרון שבארסה שילמה לשופט על חקירה? זה לא צירוף מקרים שהמידע הזה יוצא עכשיו כשבארסה מצליחה. כל מי שינסה להכתים את ההיסטוריה והתדמית של ברצלונה יקבל תגובה חזקה".

אם לאפורטה יזדקק להוכחה נוספת לכך, הוא יצטרך רק להרים טלפון לאחד המנהלים הוותיקים שלו מהתקופה הראשונה שלו בברצלונה, פראן סוריאנו או למנהל הספורטיבי לשעבר צ'יקי בגיריסטיין, שמנהל כיום את מנצ'סטר סיטי.

ואם כבר סיטי - אז המועדון האנגלי הואשם על ידי הפרמייר ליג מוקדם יותר השנה בהתנהלות פיננסית בלתי הולמת. הקבוצה האנגלית הואשמה ב-100 סעיפים אך טרם עמדה לדין. החשש הוא שהיא תספוג עונשים של הורדת ליגה והפחתת נקודות ומאמנה של סיטי, פפ גוארדיולה, אף איים כי יעזוב את המועדון.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.