בני הנוער מעדיפים את האינטרנט על כל המדיות האחרות
נתוני סקר TGI על בני נוער גילאי 12-17 לשנת 2004, שפורסמו היום, מעידים כי בני הנוער הכפילו כמעט את זמן הגלישה שלהם בשבוע ממוצע לעומת הסקר הקודם שנערך שנתיים לפני כן. וזאת על חשבון הזמן שהם מקדישים לאמצעי מדיה אחרים.
חדשות רעות לטלוויזיה, לפי נתוני הסקר חלה ירידה בהיקפי הצפייה של הנוער במקלטי הטלויזיה. מ-3 שעות ו-15 דקות ביום חול ממוצע ב-2002 לשעתיים ו-45 דקות ב-2004. הירידה בזמן הצפייה לטלויזיה, עבר בין השאר לאינטרנט: זמן הגלישה מהבית עלה מ-3 שעות ו-45 דקות בשבוע ממוצע ב-2002 ל-6 שעות ו-22 דקות ב-2004.
הסקר גם מגלה ירידה בזמן קריאה ממוצע של העיתונים היומיים. ביום חול ירד ההיקף מ-24 דקות ב-2002 ל-18 דקות ב-2004. בעיתוני סוף השבוע נרשמה ירידה בזמן הקריאה הממוצע מ-40 דקות ב-2002 ל-30 דקות ב-2004.
למרות האמור לעיל, בני נוער מהווים קהל עם נטייה ומודעות לפרסום יותר מאשר הבוגרים בהשוואה לסקר TGI בוגרים לשנת 2004: 46% מבני הנוער הצהירו כי הם מסתכלים במודעות פרסום בעיתון לעומת כ-36% מהבוגרים, כ-28% שמים לב לפרסומות ברדיו לעומת כ-14% מהבוגרים, מעל 38% מבני הנוער מדברים על הפרסומות שהם ראו לעומת כ-18% מהבוגרים.
למרות החדירה של הפלטפורמה הדיגיטאלית בטלוויזיה והעידן הרב ערוצי, 64% עדיין הצהירו על רצונם במבחר גדול יותר של ערוצי טלוויזיה לעומת 47% בקרב הבוגרים. יתכן ועמדה זו קשורה לעובדה שכ-33% מתלוננים כי אין מספיק תוכניות טלוויזיה לאנשים בגילם.
הגורם החשוב ביותר לבני הנוער הינו ש"הפרסום יגרום להם לצחוק" כ-82.4% הצהירו שזה חשוב לעומת 58.4% מהבוגרים. ואולי בגלל שהם לא מגחכים מספיק, מודים מעל ל-50% מהם כי בזמן שידור פרסומות בטלוויזיה הם מזפזפים בין הערוצים. מנכ"ל TGI ישראל איתן כסיף מסר כי סקר TGI נוער 2004 מהווה נדבך נוסף במכלול השירותים שאנו מספקים לענף השיווק והפרסום בהבנת קהלי מטרה ממוקדים לצורך תכנון שיווקי ותכנון פרסום אופטימאלי.