המבצעים נגמרו: הרשתות חזרו למחירי טרום החג; איזה מוצר עלה ב-62%?
המבצעים נגמרו, הרשתות חזרו למכור לנו ביוקר. בדיקת המועצה לצרכנות לגבי סל מוצרים בסיסי מצביעה על עליות מחירים מדאיגות. העלייה במוצרי הסוכר מאותתת על עלייה עתידית בשורת מוצרים שהסוכר הוא מרכיב עיקרי בהם.
על פי הבדיקה, בין המוצרים צפויה עלייה עתידית נוספת של חטיפים, ממרחים, שימורים, קטשופ, משקאות מתוקים, שוקולדים, רטבים ומעדני חלב - מצרכים שאנחנו קונים באופן תדיר בסופר. המועצה זיהתה עליות מחירים חריגות באבוקדו, סוכר, שימורי תירס, בצל וביצים. על פי הבדיקה, הפער בין הרשתות מגיע ל 18%.
המועצה בחנה סל של 820 מוצרים בשלושה תאריכים: 19.4.2023, 22.3.2023 ובהשוואה למחירים ששילמנו בתקופה המקבילה אחרי חג הפסח בשנה שעברה (27.4.2022). המחירים הם נתוני ממוצע כולל מבצעים, ללא מבצעי אשראי.
היא מצאה כי חלק מהיבואנים והיצרנים העלו את המחירים של המוצרים כבר עכשיו:
לואקר (ליימן שלייסל) 10% משנה שעברה
מילקה (דיפלומט) 12%
קליק (יונילוור) 16%
שסטוביץ (מרבה) 14%
שטראוס עלית 9%
קנור 12%
הלמנס 14%
היינץ 13%
היא מצאה כי החזרה לחנויות אחרי פסח השנה הייתה יקרה יותר בהשוואה לשנה שעברה: מחיר קילו אבוקדו, עלה ב-62% ממחירו בשנה שעברה; מחיר קילו בצל יבש, עלה ב- 42% ממחירו לפני שנה; מחיר ממוצע מכלל רשתות השנה של מוצרי שימורי תירס שנבדקו, עלה ב-25% יותר לעומת השנה שעברה; עליה של 20% במחיר הביצים בהשוואה לשנה שעברה; עליה במוצרי הסוכר ב- 15% לעומת השנה שעברה. מחירם של מוצרי עוף קפוא\שניצלים מוכנים\שניצלים לילדים עלו ב-13%, שניצלים מהצומח התייקרו ב-11%. העליות הגדולות: עוף טוב (אוסם) - 15%; עוף ירושלים - 13%; תנובה (מאמאעוף) - 12 אחוז.
- המשקיעים עוברים לרכוש מקבלנים, וזונחים דירות ישנות - הנה הסיבות
- לפי הלמ"ס מחירי הדירות עלו, אבל המצב בשטח שונה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
סיום פסח מתבטא גם בעלייה במחירי הקמח והסולת - 12 אחוז יותר מבשנה שעברה. מחלבות גד הקדימו את העלייה במוצרי החלב והעלו את המחיר ב 9% לעומת השנה שעברה. כך גם מחיר חטיפי הבייגלה והגריסיני שעלו ב-12% משנה שעברה.
עליה ניכרת גם בשימורים ובמוצרים אחרים:
ויטה פרי גליל 24%
זן כל (יכין) 19%
פרוקטור אנד גמבל 10%
פינוק 15%
דאב 10%
הפערים לאותם מוצרים בדיוק בין הרשתות עומדים על 109 שקל.
אז איפה תמצאו את הסל הזול ביותר? הרשת הזולה: רמי לוי, היקרה: מגה בעיר. ההפרש ביניהן 18%. הפער בין הרשתות העירוניות קטן יותר ועומד על 10 אחוז. הרשת העירונית הזולה: מחסני השוק בסיטי . היקרה: מגה בעיר 10%.
ברשתות הדיסקאונט הפער עומד על 12%. היקרה ביותר: טיב טעם. הפער קטן יותר מהבדיקה הקודמת (16%). בטיב טעם לא היה שינוי במחר הסל, ואצל רמי לוי הסל התייקר בכמעט 4%.
- התמ"ג זינק ב-11% ברבעון השלישי של 2025, הצריכה ב-21%
- הפעולות שחייבים לעשות כדי לחסוך במס; עצות למשקיעים, בעלי חברות ושכירים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מדד המחירים בנובמבר - צפי לירידה של 0.5%
דירוג הרשתות מטה מזול ליקר (על בסיס בדיקת סל 770 מוצרים, בהשוואה לאותו סל שנבדק לפני חודש מדובר בעלייה של 1.8%):
- 7.משה 01/05/2023 06:55הגב לתגובה זונרדמו בשמירה.
- 6.קונילמל 30/04/2023 23:25הגב לתגובה זוהאבוקדו מוציא הרבה יבול בשנה א' ובשנה ב' פחות, וכמות המטעים של האבוקדו שזרעו בארץ מוציא פחות יבול השנה, שנה הבאה אמור להיות יותר יבול (כמובן שבתנאי מזג אוויר שלא יהיה יותר מידיי חום יהיה פחות)
- 5.נבל שגורם ליוקר מחיה מזעזע (ל"ת)נתניהו תתבייש 30/04/2023 21:01הגב לתגובה זו
- 4.שחר 30/04/2023 16:24הגב לתגובה זומנצחים את כולם באיכות והמחיר.
- קונילמל 30/04/2023 23:22הגב לתגובה זוהם אורזים בשקיות ענקיות, המבצעים שלהם על דברים עם תוקף קצר, פירות וירקות סוג ב', וממלאים בקניה מלא מוצרים שלא תיכננת, ויש להם קומבינה איך לא להכנס לרשימה של פרסום המחירים לרשתות.
- 3.חיים 30/04/2023 14:45הגב לתגובה זותסתכלו על שוליית הריווח של מגזר הקמעונאות בקושי עוברים את ה4-5 אחוזים המגזר נמצא ביעילות מרבית העושק נמצא אצל היבואנים הבלעדיים הנהנים מהתקינה הקומוניסטית שלנו העושק נמצא אצל הסיטונאים והחקלאים הנהנים ממכסי ייבוא ומכסות המנציחות את המונופולים העושק נמצא אצל המועצות הקומוניסטיות המחלקות ביניהם את היבול שלנו ורק להם מותר לייצר, וכמה ואנחנו נמשיך לשלם ולטרון על הקופאי האחרון בסופר הנראה כחזות הכל
- 2.מדינה של גנבים מושחתים יוקר מחייה הזוי גונבים את האזרחי (ל"ת)אריק 30/04/2023 13:39הגב לתגובה זו
- 1.למה לא משווים גם לאושר עד ? (ל"ת)מוזר, לא ?... 30/04/2023 12:32הגב לתגובה זו
מדד המחירים לצרכן CPIמדד המחירים בנובמבר ירד ב-0.5%; מחירי הדירות ירדו גם ב-0.5%
הירידה במדד בהתאם להערכות הכלכלנים, מה קרה למחירי הדירות באזורים שונים והאם תהיה למדד השלילי השפעה על הריבית? וגם - למה אנחנו מרגישים שיוקר המחייה מזנק הרבה יותר ממדד המחירים לצרכן?
מדד המחירים לצרכן ירד ב-0.5% בחודש נובמבר, בהשוואה לחודש אוקטובר - בדומה להערכות הכלכלנים. בשנים עשר החודשים האחרונים (נובמבר 2025 לעומת נובמבר 2024), עלה מדד המחירים לצרכן ב-2.4%. ירידות מחירים בולטות נרשמו בסעיפי: ירקות ופירות טריים שירדו ב-4.1%, תרבות ובידור שירד ב-2.5%, תחבורה ותקשורת שירד ב-1.6% וריהוט וציוד לבית שירד ב-1.1%. הירידה החדה במדד נבעה בעיקר מסעיף הטיסות שירד משמעותית. עליות מחירים בולטות נרשמו בסעיף המזון, שעלה ב-0.4%. מדד מחירי הדירות ירד ב-0.5%.
הנה פרוט הסעיפים שהשפיעו על מדד המחירים - הוצאות על נסיעות לחו"ל גרם לירידה של 0.266%, ירקות ופירות תרמו לירידה של 0.09%:
מחירי הדירות בירידה כבר חודש שמיני ברציפות. הפעם הם ירדו ב-0.5%. בתל אביב נרשמה ירידה של 1.1%, בירושלים עלייה של 1.4%. תל אביב רק נזכיר עמוסה במלאי של 10,700 דירות כשקצב המכירות השנתי עומד על 2,200 דירות בשנה. כלומר יש מלאי שיספיק ל-5 שנים בקצב הזה, וגם אם הקצב יעלה, מדובר במלאי של שנים.
- מדד המחירים בנובמבר - צפי לירידה של 0.5%
- מדד המחירים באוקטובר עלה ב-0.5%; מחירי הדירות ממשיכים לרדת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשכר הדירה עבור השוכרים אשר חידשו חוזה נרשמה עלייה של 2.8% ועבור השוכרים החדשים (דירות במדגם בהן הייתה תחלופת שוכר) נרשמה עלייה של 4.7%.

התמ"ג זינק ב-11% ברבעון השלישי של 2025, הצריכה ב-21%
הצריכה הפרטית, ההשקעות והייצוא הובילו את הצמיחה לאחר הירידה החדה ברבעון השני על רקע מלחמת "עם כלביא"; התמ"ג לנפש עלה ב-9.5%
התמ"ג רשם קפיצה חדה ברבעון השלישי של שנת 2025, עם עלייה של 11% בחישוב שנתי (2.6% בחישוב רבעוני), כך על פי האומדן השני של החשבונות הלאומיים שפרסמה היום הלמ"ס. העלייה החדה משקפת התאוששות משמעותית בפעילות הכלכלית, לאחר ירידה של 4.8% בתמ"ג ברבעון השני של
השנה, שנרשמה בעקבות מלחמת "עם כלביא" והשפעותיה על המשק.
על פי נתוני הלמ"ס, הצמיחה ברבעון השלישי נובעת יותר מכל מהתאוששות חזקה בצריכה הפרטית, מגידול חד בהשקעות בנכסים קבועים ומעלייה ביצוא הסחורות והשירותים. במקביל, נרשמה גם עלייה מתונה יחסית בצריכה הציבורית, בעוד היבוא עלה בשיעור דו-ספרתי, דבר המעיד על חידוש הביקושים במשק.
תוצר מקומי גולמי לנפש נתונים מנוכי עונתיות, בשקלים
תמ"ג - נתונים מנוכי עונתיות שינוי כמותי לעומת רבעון קודם בחישוב שנתי
צריכה פרטית
בפילוח לפי רכיבי התוצר, עולה כי ההוצאות על צריכה פרטית זינקו ב־21.6% בחישוב שנתי (5% בחישוב רבעוני), לאחר ירידה של 5.1% ברבעון השני. הצריכה הפרטית לנפש עלתה ב-19.9% בחישוב שנתי. העלייה בצריכה הפרטית נרשמה כמעט בכל סעיפי ההוצאה, ובפרט במוצרים ברי-קיימא (למשל ריהוט, מקררים ומכונות כביסה) וברי-קיימא למחצה (למשל בגדים, נעליים וחפצים לבית).
