
הדוח של בזק טוב, אבל...
בזק דיווחה על רווח נקי של כ-300 מיליון שקל ותזרים חופשי של 455 מיליון שקל, לצד ירידה בחוב והמשך צמיחה חדה בפעילות הסיבים. יס חזרה לרווחיות, פלאפון ממשיכה להתרחב בדור 5
בזק: הרווח עלה ל 300 מיליון שקל, התזרים זינק ב 74%. הדוח טוב. החברה פתחה את השנה עם דוח חזק יחסית, שמתמקד בשלושה נתונים מרכזיים: עלייה ברווחיות, זינוק בתזרים וירידה בחוב. הכנסות הליבה של הקבוצה צמחו בכ 2.6% והסתכמו ב-2.03 מיליארד שקל, הרווח הנקי ההשוואתי עלה ב-4.2% לכ 300 מיליון שקל, ותזרים המזומנים החופשי קפץ ב-74% ל-455 מיליון שקל.
בזק גם משתפרת במאזן: החוב הפיננסי נטו ירד ל-4.57 מיליארד שקל, ויחס המינוף עומד על 1.4. השיפור הזה מתבטא במניה שסיפקה תשואה עודפת משמעותית למשקיעים - 57% בשנה האחרונה וכמעט פי 3 בחמש שנים. בזק גם מספקת "חלום" למשקיעים - צמיחה דרך פעילות האב תקשורת מקומי שיקשר בין מערב למזרח.
ועדיין - אחרי הנסיקה במניה לשווי של 23 מיליארד שקל, האם יש עוד מקום לעליות? מכפיל הרווח (הפשוט) של החברה באזור 17-18 (תחזית רווח של 1.2-1.3 מיליארד בשנה לשנה הבאה) - זה אולי לא יקר, אבל בזק נסחרה היסטורית במכפילים נמוכים יותר. אולי זו הצמיחה, החלום, השיפור בחברות למטה וכמובן הסיבים, אבל בזמן שווירזון וענקיות תקשורת נסחרות מתחת למכפיל רווח של 10, ייתכן שהאלטרנטיבות האחרות אפילו טובות יותר - ורייזון מכוונת לפסגת השוק שלה, ועם המנכ"ל החדש יש סיכוי טוב שזה יקרה. מנגד, בזק הרבה יותר תזרימית מחברות אחרות כי היא השקיעה את רוב ההשקעה בציוד בשנים החולפות ותהנה מתזרים מאוד חזק בשנים הקרובות, אז בהחלט מגיעה לה פרמיה. על צמיחה ותזרים נותנים פרמיה, וזה גם בחברות תקשורת נוספות ועדיין הבנצ'מרק של התעשייה הוא מכפיל נמוך ממשעותית מהמכפיל הנוכחי של בזק.
על רקע הדוחות אמר תומר ראב"ד, יו"ר הקבוצה: "תוצאות הרבעון הראשון של 2026 מהוות עדות נוספת לעוצמתה של הקבוצה. הוכחנו כי האסטרטגיה החדשה והיעדים השאפתניים שהצבנו לעצמנו באים לידי ביטוי בתוצאות הפעילות בשטח וכבר ברבעון הראשון אנו רואים גידול של 74% בתזרים החופשי לצד המשך צמיחה ב EBITDA וברווח הנקי ההשוואתיים. הגענו לאבן דרך משמעותית עם פריסת תשתיות סיבים לכ 3 מיליון משקי בית, נתון המבסס את בזק כעמוד השדרה הדיגיטלי של ישראל. לצד ההשקעה בתשתיות הלאומיות, אנו מקדמים בנחישות פרויקטים של כבלים תת ימיים חדשים לאירופה, מהלך שיהפוך את ישראל לצומת דיגיטלית גלובלית וייצר מנוע צמיחה אסטרטגי לשנים הבאות. עם זאת, כדי להבטיח את המשך הבשורה לצרכן הישראלי, נראה כי בשלה העת לביטול ההפרדה המבנית והשלמת הרפורמות הרגולטוריות הנדרשות ואנו ממתינים להחלטה בנושא בטווח המיידי. צעדים אלו יאפשרו לנו לפעול כקבוצה אחת, יעילה וחדשנית יותר, לטובת לקוחותינו ובעלי המניות שלנו כאחד".
הסיפור הגדול - הסיבים
הסיפור המרכזי בפעילות הקווית הוא הסיבים. בזק הגיעה לפריסה של כ 3 מיליון משקי בית, ומספר מנויי הסיבים, קמעונאיים וסיטונאיים יחד, הגיע לכ 1.04 מיליון. מדובר בכ 71% מסך מנויי האינטרנט של בזק. שיעור החדירה הגיע לכ 35%, וה ARPU באינטרנט עלה בכ 4% ל 139 שקל.
ניר דוד, מנכ"ל בזק, אמר: "בזק פותחת את 2026 עם תוצאות חזקות, המשקפות המשך צמיחה עקבית ושיפור בכל מדדי הליבה. ברבעון הראשון נרשם גידול משמעותי ב ARPU, שעלה ל 139 שקל, עלייה בולטת לעומת התקופה המקבילה אשתקד, מה שתמך בהמשך מגמת הצמיחה בהכנסות. הכנסות הליבה הסתכמו בכ 997 מיליון שקל, עלייה של כ 2.5% לעומת הרבעון המקביל, נתון המעיד על האצה בקצב הפעילות ועל חיזוק הבסיס העסקי. החברה ממשיכה ליישם אסטרטגיה ממוקדת לחיזוק פעילויות הליבה ולהאצת ההשקעות בתשתיות מתקדמות, מתוך הבנה כי השדרוגים הטכנולוגיים שהוטמעו לאחרונה מייצרים שינוי עומק בפעילותה ובפוטנציאל הצמיחה שלה. במהלך הרבעון הטמענו תשתיות סיבים ל 3 מיליון משקי בית, הישג שמבסס את מעמדה של בזק כמובילת שוק בתחום התשתיות בישראל. ברבעון המשכנו בצמצום הוצאות התפעול בחברה ונמשיך להרחיב את בסיס הלקוחות, להעמיק את החדירה לשירותים מתקדמים ולפתח פתרונות חכמים הנשענים על תשתית מתקדמת, תוך שמירה על יתרון תחרותי ויצירת ערך מתמשך לבעלי המניות".
תזרים חזק, חוב יורד ודיבידנד
הזינוק בתזרים מאפשר לבזק גמישות פיננסית רחבה יותר. החברה יכולה להמשיך להשקיע בסיבים ובתשתיות, לחלק דיבידנד, לבצע רכישה עצמית ראשונה של מניות ולבחון רכישות והשקעות סינרגטיות. זה מגיע בתקופה שבה חברות תקשורת נדרשות להשקעות גבוהות, אבל השוק דורש גם משמעת פיננסית.
יוחאי בניטה, סמנכ"ל הכספים של קבוצת בזק, אמר: "ביצועי הקבוצה משקפים ניהול פיננסי ממוקד ותזרים מזומנים חופשי חזק במיוחד, שהסתכם במעל 450 מיליון שקל. אנו פועלים מתוך חוסן פיננסי חסר תקדים, המאפשר לנו לשמור על יציבות ואיתנות גם בתקופה ביטחונית מורכבת, ואף להוריד את החוב הפיננסי נטו שהתבטא גם בשיפור יחס המינוף ל 1.4 לצד חלוקת דיבידנד משמעותית החודש ותוכנית רכישה עצמית ראשונה של הקבוצה. במקביל, אנחנו ממשיכים לבחון רכישות והשקעות סינרגטיות ותומכות צמיחה בכל חברות הקבוצה במטרה לבסס את הרווחיות ולהשיא ערך לבעלי המניות בטווח הארוך".
גם החברות הבנות מציגות שיפור. yes רשמה רווח נקי ברבעון והגיעה להכנסות של 343 מיליון שקל, הרמה הרבעונית הגבוהה ביותר שלה בשבע השנים האחרונות. הצמיחה הגיעה מחבילות משולבות של טלוויזיה ואינטרנט סיבים ומהעסקה עם פרטנר. ה EBITDA ההשוואתי עלה בכ 14%, בזכות גידול בכמות המנויים והמשך התייעלות.
- 18 ו-12 חודשי מאסר על גניבת כבלים של בזק בתל חצור
- "בזק בצמיחה תזרימית, זה כמעט לא קיים בחברות תקשורת בעולם"
פלאפון הציגה גידול של 3% במצבת הלקוחות, וצמיחה של 12% בלקוחות דור 5. לקוחות דור 5 מהווים כבר כ 75% מסך הלקוחות הפרטיים. בנטרול השפעות המלחמה, פלאפון הציגה צמיחה של כ 2% בהכנסות משירותים.
אילן סיגל, מנכ"ל פלאפון ו yes, אמר: "אנחנו מסכמים רבעון חזק עם המשך מגמת צמיחה ושיפור בכל מנועי הפעילות המרכזיים של החברות. yes מציגה מעבר לרווח נקי ושיא של שבע שנים בהכנסות, לצד צמיחה בכלל מדדי הרווחיות וההכנסות, גידול שיא בלקוחות הסיבים והמשך התייעלות בהוצאות, תוצאה של מהלכים אסטרטגיים שביצענו בשנים האחרונות, שהפכו את yes לרווחית ולחברת הטלוויזיה הגדולה בישראל. פלאפון מציגה רבעון חזק של צמיחה במצבת המנויים ובדור 5, המהווים כבר כ 75% מסך הלקוחות הפרטיים, תוך צמיחה בהכנסות וב EBITDA ההשוואתי בנטרול השפעות המלחמה. ההסכם הקיבוצי המשמעותי שחתמנו יאפשר לנו להמשיך ולשפר את מבנה העלויות, להאיץ חדשנות ולהבטיח את המובילות של פלאפון בשוק הסלולר הישראלי".
בזק בינלאומי TECH הציגה צמיחה של 10% בהכנסות מהפעילות העסקית, בעיקר בזכות שירותי אינטגרציה וענן. מני ברוך, מנכ"ל בזק בינלאומי TECH, אמר: "בזק בינלאומי פתחה את 2026 עם רבעון ראשון חזק, הכולל צמיחה של 10% בהכנסות מהפעילות העסקית, הודות להתרחבות בפעילות האינטגרציה ובשירותי הענן. אנו נמשיך בהתמקדות בצמיחה בפעילויות הליבה של החברה והשלמת תהליכי הטרנספורמציה שיגדילו את רווחיות פעילויות אלה בצורה משמעותית".
- 4.אנונימי 13/05/2026 14:26הגב לתגובה זוהיחס לעובדים הולך ומחמיר זה כבר לא עובדים זה עבדים שמבקשים העלאה בשכר צוחקים לנו בפנים עובד שעובד 15 שנה בבזק מקבל משכורת של 8300 נטו וגם זה במקרה והוא עשה מכירות ושעות נוספות בקיצור ממשיכים לחרטט ולעשוק ולאיים
- 3.אנונימי 13/05/2026 13:25הגב לתגובה זותשאלו אותם כמה הם פיטרו וכמה הם נתנו לבעלי מניות מלא אוכלי חינם
- 2.צודקים בזק כבר יקרה יחסית (ל"ת)אנונימי 13/05/2026 10:58הגב לתגובה זו
- 1.למה אין לינק לדוח (ל"ת)אנונימי 13/05/2026 09:56הגב לתגובה זו