
נדנדנה בוול סטריט: לאן הגרפים מצביעים שהשוק הולך, ומה יהיה על הביטקוין?
הסקטורים של וול סטריט ברוטציה, הדולר מתחזק ולוחץ על כל השוק - איזה רמות מחירים חייבות להחזיק במניות, בזהב ובביטקוין? ניתוח טכני
ימים לא פשוטים עוברים על וול סטריט ועלינו. ה - S&P500 נבלם קלות אבל ענפים ומניות יורדים חדות. היום נעבור על גרפים אסטרטגיים ונראה מה המיפוי הטכני העדכני שלהם. נתחיל בכדור הארץ ונסיים בחלל ונגיעת פינטק.
- S&P500
תוכלו לראות על האינדיקטור TTM את המעבר מכחול לאדום שמסמן בלימה של מגמת העליה ומעבר למגמת ירידה. על הגרף הראשי תראו את התמיכה ב - 7350 שהחזיקה מעמד לעת עתה. נראה שהלחץ כלפי מטה יכול להימשך. שבירה של התמיכה יכול לגרור את המדד ל - 7130.
- SOXX
קרן הסל של מניות השבבים. התמיכה המדוברת במרחב הטכני שלנו החזיקה אתמול מעמד. מהלך מעל 625 יהיה סימן חיובי. ירידה מתחת ל - 586 תסמן שבירה והתחלה של גל יורד.
- דולר מול מטבעות עיקריים
זהו אולי הגרף החשוב ביותר. כתבתי עליו לאחרונה שניתן לראות פריצה של ההתנגדות ב – 100 ושיש בה מסר שעוד לא ברור מהו. הפריצה הקטנה הזו מבטאת את הגורם לירידות חדות במחיר הסחורות ולתיקון בשוק. עכשיו הגיע הדולר לנקודת מבחן חשובה נוספת: 101.8.
מהלך מעל הרמה הזו ילמד על שינוי דרמטי בשוק המט״ח, על פוטנציאל עליה משמעותי של הדולר מול המטבעות העולמיים המובילים וכנראה על עוד ירידות בשוק המניות והסחורות. נראה שלטווח הקצר צפויה בלימה של העליה. לטווח הארוך נצטרך להמתין. כאמור, זהו כנראה הגרף הכי חשוב עכשיו שמהווה את ציר המעקב אחר השוק.
- זהב
תיקן חדות אבל עדיין בגדר תיקון. החזיר 38% ממהלך העליה. נמצא כרגע בחלק התחתון של שרוול המגמה היורד ומעל אזור תמיכה לרבות סביב 4000. ממה שאני קורא, תהליך איסוף הזהב על ידי בנקים מרכזיים נמשך. כנראה שהסיבה לירידה היא העדר ביקוש של משקיעים פרטיים לקרנות הסל, מן הסתם בשל מימוש רווחים וסוגיות נזילות. מכל מקום, לפי הגרף, סביר שנקבל הפוגה בירידה. מהלך מעל 4100 יהיה סימן חיובי בעניין.
- ביטקוין
הירידה של הביטקוין היתה צפויה והיא קשורה לדעתי לגורמים שמעבר לריבית וכו׳. עניין של תפיסת המטבע וערכו והמעבר מחשיבות המטבע לחשיבות התשתית. אזור ה – 55000 / 57500 הוא אזור מבחן משמעותי מאד וסביר שנראה שם תמיכה. מהלך מעל 64000 יהיה סימן חיובי. תעקבו ביחד אחרי הדולר, הזהב והביטקוין ונוכל להבין מהו כוח המטבע / ריבית שעומד מאחורי השוק והאם הוא יתחזק או יתהפך.
זה לגבי כדור הארץ. מה קורה בחלל?
- SPCX
מניית החלל של אילון מאסק היא עדיין הנושא החם מתחום המניות. יש שחושבים שזו בועה. יש הנותנים לה מחיר יעד של 250$. כפי שאמרתי השבוע באחד הראיונות, יש להתייחס אליה כמו כל מניית פוסט הנפקה. סטטיסטית, כ - 60-70 אחוזים מהמניות שהונפקו פוגשות מחיר נמוך ממחיר ההנפקה. תמיד עולה השאלה האם המניה הספציפית החדשה תצליח להיות בצד החיובי של הסטטיסטיקה. בתור מי שעובד עם כוח התמה והמומנטום ופחות עם כוח התמחור אני סבור ש - SPCX ומניות החלל הם כח שיהיה משמעותי בשוק. מבחינת הגרף (משתמש פה בגרף שעתי בשל צעירותה של המניה) ישנם סימני תמיכה ב - 150 דולר. עדיין מעל מחיר ההנפקה. מהלך מעל 161 דולר יסמן המראה מחודשת. מהלך מתחת ל – 150 דולר ידרדר את המניה לגל יורד. יהיה מעניין פה.
- NASA
- הסוחרת המדוברת בוול סטריט שוב בפעולה: ננסי פלוסי חושפת הימור כפול על אינטל ואובר
- מדד ה-PCE האמריקאי עלה ל-4.1% במאי, ליבת האינפלציה עמדה בצפי עם עלייה של 0.3%
אני סברתי שהנפקת SPCX תיטיב עם מניות החלל האחרות שכן היא תתן להן עוגן של מחיר, תפיסת שווי שוק, ומשמעות. בינתיים זו לא המציאות. קרן הסל NASA ירדה חדות. אזור ה – 27 דולר הוא אזור תמיכה שמתחבר גם עם זה של SPCX. מהלך מעל 30 דולר יסמן התאוששות.
עוד קצת פינטק לסיום: מה הקשר בין ETOR ל – SPCX?
אנחנו ממשיכים לאסוף מניות פינטק. לאחרונה אופנהיימר נתנו המלצת קניה ל - ETOR. ניתן לראות שהיא מעל רמת תמיכה מעניינת כך שיש לנו פה שילוב טוב של תמה (שלי) הערכת שווי (של אופנהיימר) וגרף. תעקבו. צרפתי גם גרף נרות שתוכלו לראות מקרוב את התמיכה וגם גרף קו שמזכיר לכם.ן את ההתנהגות של מניה פוסט הנפקה. SPCX נמצאת פחות או יותר בנקודת ה – 57 דולר שהיתה ל – ETOR. חומר למחשבה לשבת.