
ריקול שלישי בוולוו: בעלי XC40 פלאג-אין מתבקשים להפסיק להטעין
פגם בתאי הסוללה של הרכב עלול להוביל להתחממות יתר
יבואנית וולוו בישראל, חברת מאיר, מודיעה לבעלי וולוו XC40 בגרסת פלאג-אין הייבריד להפסיק להטעין את הרכב עד לבדיקה במוסך. לפי ההודעה, ייתכן שקיים פגם בייצור תאי סוללת המתח הגבוה, שעלול לגרום להתחממות יתר כאשר המכונית חונה והסוללה טעונה לגמרי. ההנחיה חלה על מכוניות משנות הייצור 2020-2022.
עד לביצוע הקריאה לתיקון, בעלי המכוניות יכולים להמשיך לנסוע בעזרת מנוע הבנזין, אבל אז הרכב מתפקד בפועל יותר כמו היברידי רגיל וכבד, עם צריכת דלק גבוהה יותר ובלי החיסכון שמגיע מטעינה ביתית.
במקרה של XC40, התקלה החשודה קשורה לתאי סוללה מתוצרת LG הקוריאנית. אם בבדיקה תתגלה בעיה בסוללה, החלקים הפגומים יוחלפו.
משלוח תאי סוללה המכילים ליתיום מתבצע בדרך כלל בים, בשל מגבלות בטיחות על הובלה אווירית, ולכן תיקון כזה עלול להימשך זמן. גם כאשר היצרן מכיר בתקלה ומציע פתרון, בעל הרכב עשוי להישאר במשך שבועות או חודשים עם רכב שמאבד חלק מרכזי מהשימושיות שלו.
בסוף 2025 הודיעה החברה לבעלי וולוו EX30 בדגמי סינגל מוטור לונג ריינג' וטווין מוטור פרפורמנס להגביל את טעינת הסוללה ל-70% בלבד, בשל חשש להתחממות תאי הסוללה. בישראל דובר על מכוניות משנות הדגם 2023-2024. ההנחיה חתכה בפועל כשליש מטווח הנסיעה השימושי, ובמקרים רבים הורידה את הטווח היומי לכ-200 קילומטר. הרחבה: ריקול הסוללה בוולוו EX30 והחלפת המודולים הפגומים.
לפי הדיווחים, בעלי EX30 בישראל עדיין המתינו חודשים עד להגעת החלקים. עוד קודם לכן, לפני כשנה ושלושה חוודשים היה ריקול לתיקון מכוניות פלאג-אין הייבריד של וולוו מהדגמים S60, S90, XC60 ו-XC90. גם אז בעלי הרכבים התבקשו להפסיק להטעין עד לטיפול, בשל חשש לתקלה בסוללת המתח הגבוה.
הרחבה: רכבי פלאג-אין הייבריד הפכו לפופולריים, ומה החסרונות שצריך להכיר לפני קנייה.
- 2.מופתע שישראלי קונה אותה (ל"ת)אנונימי 26/06/2026 13:10הגב לתגובה זו
- 1.אנונימי 26/06/2026 12:52הגב לתגובה זולא מבין למה ממשיכים לקנות מוצר פגום במחיר מופקע וחיסרון בנוחות מול רכב בנזין כמה הזהרתי את הדודים שלי מרכב חשמלי אבל הם כמובן לא שמעו בקולי חושבים שאני טיפש כי אני לא בוגר טכניון כמוהם אבל חוכמת רחוב שלי היא פי מליון מהם עכשיו הם תקועים עם רכב חשמלי ולא יודו שהם טעו