
המניות עלו, העובדים התעשרו; רווח ממוצע של 900 אלף שקל לעובד בטאואר
עם הרוח הגבית של ה-AI ושבבי הסיליקון פוטוניקס הנחשקים, מניית טאואר זינקה כמעט פי שישה ב-12 החודשים האחרונים; אבל לא רק המשקיעים חוגגים, הריצה הזאת הניבה לשכבות הוותיקות של עובדי המו"פ יותר מ-330 מיליון דולר
מניית טאואר טאואר 7.57% נמצאת בריצת אמוק כשכל מימוש קל מסתיים אחרי יום-יומיים. התנודתיות שלה מפחידה ומטלטלת את המשקיעים, במסחר התוך יומי היא יכולה לזוז 10% ומעלה בקלות - לעלות 2% לעבור לירידה של 1% ולסיים בפלוס 4%. יש ימים שהמרחק בין השער הגבוה לשער הנמוך הוא מעל 10%.
טאואר זינקה פי 6 ב-12 החודשים האחרונים לשיא של 27 מיליארד דולר. ראסל אלוונגר, המנכ"ל המוערך הרוויח השנה יותר מכל מנכ"ל ישראלי אחר - המנכ"ל שהרוויח חצי מיליארד שקל בשנה, ומסתבר שגם העובדים שקיבלו מניות הרוויחו הרבה. המניות החסומות האלו, שהן עיקר השווי שניתן לעובד והן שמייצרות השבחה והתעשרות, לא ניתנות באופן מלא לכולם. לעובדי המו"פ כן, לבכירים במחלקות אחרות - כן. אבל לעובדי תפעול-ייצור - לא. חלק גדול מהעובדים בטאואר הם עובדי תפעול. הנה מצבת העובדים והשיוך למחלקות:
אפשר להעריך באופן גס שכ-1,000-1,200 עובדים מקבלים מניות מעבר לשכר השוטף. המניות ניתנות כמניות חסומות כאשר לרוב כל שנה משתחררות רבע מהמניות וניתן למכור אותן. טאואר בדוח השנתי המלא מפרטת את המניות החסומות בלבד. יש עוד הרבה מניות שניתן להניח שכבר השתחררו.
על פי הדוח, בסוף 2025 היו 2.15 מיליון מניות שניתנו במחיר של 38.3 דולר. בסוף 2025 המחיר היה 117 דולר, והיום הוא עומד על 235 דולר. הרווח של העובדים בשנת 2025 בגין ההחזקה שנשארה להם בסוף שנה היא 170 מיליון דולר. יש רווח נוסף של אלו שמימשו - 983 אלף אופציות מומשו, רק שאנחנו לא יודעים באיזה מחיר זה מומש, סיכוי גבוה שיש כאן לפחות 50-40 מיליון דולר של רווח. וזה עוד לא הכל.
מתחילת השנה המניה כמעט הוכפלה. לא ברור כמה מניות חסומות מומשו, אבל הרוב חסום ולא היה יכול להימכר. בהערכה שמרנית מאוד - העובדים הרוויחו על המניות החסומות 120 מיליון דולר נוספים.
קחו את המספרים האלו ותקבלו שהריצה הגדולה של מניית טאואר בשנה האחרונה הניבה לעובדים רווח עצום של מעל 330 מיליון דולר. את הרווח הזה צריכים לחלק ל-1,200-1,000 עובדים, וכך מתקבל רווח ממוצע של 300-280 אלף דולר לעובד (כ-900 אלף שקל בנוסף לשכר). הממוצע הזה מטעה, כי יש שכבה של כמה עשרות טובות שהרוויחה מיליונים ויש עובדים חדשים, זוטרים שהרוויחו פחות מכך ומקבלים את המניות בשוויים גבוהים בהרבה. כך או כך, טאואר הפכה עשרות רבות ואולי למעלה מ-100 מהעובדים למיליונרים גדולים.
- 11.יש חברות עם רווחים גבוהים יותר (ל"ת)אנונימי 13/05/2026 17:52הגב לתגובה זו
- 10.אנונימי 13/05/2026 17:14הגב לתגובה זולא מכיר אותם
- 9.אנונימי 13/05/2026 16:37הגב לתגובה זוטאואר המניה תצנח 30%בקרוב
- 8.עובד לשעבר 13/05/2026 16:29הגב לתגובה זורוב הסכום הזה התחלק בין 4050 עובדים לכל היותר. השאר במקרה הטוב קיבלו שאריות
- 7.אנונימי 13/05/2026 15:48הגב לתגובה זולא נשאר הרבה כל כך למיליונרים החדשים של טאואר....
- וגם שהדולר ירד ב 22%..... (ל"ת)אנונימי 13/05/2026 18:10הגב לתגובה זו
- 6.אנונימי 13/05/2026 14:23הגב לתגובה זואם זה נכון בלי ניפוח של הכתב כדי לעשות רושם אז שיהיה לעובדים לבריאות ובכל מיקרה כדאי להם למכור את המניות כי איך אומרים אצלינו לא כל יום פורים
- קי ביבי מט 13/05/2026 16:18הגב לתגובה זוכמה שטאואר התנפחה היא עדיין במחיר של סטארטאפ עבור הענקיות.
- 5.ועכשיו תכתבו כמה הפסידו העובדים בחברה של ראסל השני שרואה את המנייה מתרסקת ולא עושה דבר... (ל"ת)אנונימי 13/05/2026 14:20הגב לתגובה זו
- 4.אנונימי 13/05/2026 14:18הגב לתגובה זואיזה עוצמה כנראה יש סיבה למה אוספים שיא גורר שיא בטואאר
- 3.מה עם הש.ג לא מגיע לו איזה בקשיש (ל"ת)יוסיפון 13/05/2026 14:12הגב לתגובה זו
- 2.אנונימי 13/05/2026 13:47הגב לתגובה זויקבלו בונוס של 500 שקל על עבודתם המסורה והמתמידה
- 1.באינטל גם עובדי ייצור קיבלו מניות 50יח כל שנה (ל"ת)WET EACH 13/05/2026 13:34הגב לתגובה זו