
צילום: דוברות ההסתדרות
גם האקדמאים בפנים: הסכם השכר ברשויות המקומיות מתרחב לדירוג המח"ר
המתווה מרחיב את מודל ההכשרות והתגמול לעובדי דירוג המח"ר, כולל מסלול מקצועי בן חמש דרגות, תוספות שכר שאינן מושפעות משכר המינימום והגדלת תוספת המעוף
ההסתדרות, מרכז השלטון המקומי ושלוש הערים הגדולות - תל אביב, ירושלים וחיפה - חתמו היום (ד') על הסכם שכר חדש ומקיף עבור עובדי הרשויות המקומיות המועסקים בדירוג המח"ר - כלומר, אקדמאים בתחומי מדעי החברה והרוח. במסגרת ההסכם ייהנו העובדים מתוספת שכר עבור דרגה מקצועית, אשר לא תקוזז או תושפע מעליית שכר המינימום במשק.
חתימה זו היא המשך ישיר להסכם שנחתם בין הצדדים בחודש מרץ האחרון, אשר הסדיר את תנאי עובדי הדירוג המנהלי ברשויות. ההסדר קובע לראשונה כי תוספת הגמול לא תושפע משכר המינימום. משמעות המהלך היא שהעובדים בדירוג המח"ר ייהנו מעתה הן מתוספות השכר והן מהשלמת שכר המינימום במקביל, באופן שפותר כעת עיוות היסטורי שלפיו עובדים שיצאו להכשרות מקצועיות לא ראו את התגמול בשורת הנטו, בשל הצורך בהשלמת שכרם לשכר המינימום במשק.
מסלול קידום מבוסס מיומנויות טכנולוגיות
ההסכם מציג מודל הכשרה מותאם לעולם העבודה הנוכחי, המבוסס על צמצום משמעותי במספר שעות הלימוד הנדרשות לקבלת הגמול הפיננסי. במסגרת המנגנון החדש, כל 180 שעות לימוד והשתלמות יהוו דרגה מקצועית שתזכה את העובד בגמול בגובה של 300 שקלים בחודש.
עובדי דירוג המח"ר יוכלו להתקדם לאורך תקופת העסקתם בחמש דרגות מקצועיות שונות (תוספת מצטברת של עד 1,500 שקלים בחודש). הקורסים וההשתלמויות בתוכנית יתמקדו בהכשרה מקצועית ישירה לתפקיד ובמיומנויות מתקדמות, ובהן כלי ניהול דיגיטליים, חדשנות וטכנולוגיות בינה מלאכותית. שילוב תחומי ה-AI נועד לייעל את השירות המוניציפלי לתושב ולשפר את הפרודוקטיביות של המערך הציבורי.
בנוסף, ההסכם כולל עדכון והרחבה של תוספת המעוף המשולמת לעובדי השלטון המקומי מכוח הסכם משנת 2012. התוספת המעודכנת תינתן לעובדים המדורגים ברמות 4 עד 16, וסכומה המעודכן ינוע בין 300 שקל ל-2,050 שקל בחודש, בהתאם לדרגה המשולמת. מדובר ברכיב שכר קריטי שנועד לצמצם את פערי השכר מול המגזר הפרטי ולמנוע זליגה של כוח אדם איכותי מהרשויות המקומיות.
"שינוי מבני שמחזק את ההון האנושי"
יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, מסר עם חתימת ההסכם: "מדובר בהרחבה משמעותית של המהלך שהחל בדירוג המנהלי אל עבר עובדי דירוג המח"ר. המודל המקצועי החדש מאפשר לעובדים אופק התקדמות ברור של חמש דרגות. זהו שינוי במבנה השכר שמחזק את המקצועיות, מעודד הכשרות איכותיות ומייצר תוספות שכר ריאליות".
יו"ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס, בירך על הצטרפות האקדמאים למתווה: "ההסכם מעניק לעובדי הרשויות המקומיות אופק תעסוקתי רחב לצד תגמול ראוי. המהלך מביא בשורה של התפתחות מקצועית וקידום בשכר, ומחזק את ההון האנושי המהווה את עמוד השדרה של השלטון המקומי בישראל".
- 6.ועדיין יהיה להם שכר נמוך (ל"ת)אנונימי 18/05/2026 09:03הגב לתגובה זו
- 5.אנונימי 16/05/2026 12:58הגב לתגובה זומתי תדאגו להעלות את השכר לעובדי משרד הבריאות שמרוויחים גרושים ועובדים כמו חמורים
- 4.שושי 14/05/2026 15:02הגב לתגובה זומה עם גמלאי הרשויות בדרוג המחר וביכלל שהמשכורת.שלהם נשחקת וכל ההסכמים לא כוללים גם אותם הכושי עשה את שלו
- עבדללה ס 15/05/2026 18:42הגב לתגובה זומבקש לדעת אם הגמלים כלולים בהסכםבמיוחד שסימו לפני פחות משנתייםמבקש לחזור לפלפון 0526599604תודה מראש
- 3.אנונימי 14/05/2026 14:08הגב לתגובה זולא עובדי שמירה וניקיון שאר עובדי הקבלן.
- 2.אנונימי 14/05/2026 12:20הגב לתגובה זוהכל טוב רק שבמחלקת השכר הכל גונגל אף אחד לא בודק שמשלמים לעובד וכמה
- 1.אלעד 13/05/2026 23:15הגב לתגובה זואיפה יור איגוד ההנדסאים והטכנאים ישנים על האף כל שאר הסקטורים נותנים עבודה ודואגים לעובדים