וול סטריט השוק האמריקאי
וול סטריט השוק האמריקאי
וול סטריט

הנאסד״ק טיפס ב-1.2%; טאואר זינקה ב-23%, מובילאיי קפצה ב-14%

צוות גלובל | (15)
נושאים בכתבה וול סטריט

המסחר בוול סטריט ננעל במגמה מעורבת. מדד דאו ג׳ונס ירד בכ־0.1%, בעוד S&P 500 עלה בכ־0.6% והנאסד״ק התחזק בכ־1.2%, בהובלת מניות טכנולוגיה ובראשן אפל. העליות הגיעו לאחר יום של ירידות, שנגרם בין היתר מלחץ במניות השבבים.

מוקד המאקרו המרכזי היה נתון מדד המחירים ליצרן בארה״ב, שהפתיע כלפי מעלה והחזיר לשוק את החשש מאינפלציה עקשנית. המחירים הסיטונאיים עלו באפריל בקצב שנתי של 6%, לעומת צפי ל־4.8%, והמדד החודשי רשם את העלייה החדה ביותר מאז 2022. גם מדד הליבה ליצרן עלה ב־5.2% בשנה - הקצב הגבוה ביותר ביותר משלוש שנים. הנתון חיזק את ההערכות שהפדרל ריזרב לא ימהר להוריד ריבית, ואף הגביר בשוק את ההימורים כי הריבית עשויה לעלות בהמשך הדרך. במקביל,הסנאט אישר את מינויו של קווין וורש ליו״ר הבא של הפד, מה שמוסיף מוקד עניין נוסף סביב כיוון המדיניות המוניטרית. המשקיעים מנסים להבין כיצד יו״ר חדש יתמודד עם אינפלציה גבוהה, תשואות אג״ח עולות ולחץ פוליטי מצד ממשל טראמפ.

למרות נתוני האינפלציה, מניות הטכנולוגיה דחפו את המדדים לשיאים חדשים. מניות הענק הובילו את העליות, על רקע הצטרפות מנכ״לי אנבידיה, טסלה ואפל למשלחת העסקית של הנשיא טראמפ לסין. מדד מניות השבבים עלה בכ־3%, והירידה במחירי הנפט תרמה גם היא לשיפור הסנטימנט בשוק.

בשוק האג״ח נרשמה תמונה הפוכה. התשואות נותרו גבוהות לאחר פרסום נתוני המחירים, ובמכרז אג״ח ממשלתיות ל־30 שנה בהיקף של 25 מיליארד דולר המשקיעים קיבלו תשואה של כ־5% - רמה שלא נראתה מאז 2007. המשמעות היא שהשוק עדיין דורש פרמיית תשואה גבוהה יותר מול הסיכון שהאינפלציה תישאר מעל יעד הפד.

ברקע נמשכה גם עונת הדוחות. סיסקו ועליבאבא פרסמו תוצאות טובות מהצפוי בשורת ההכנסות והרווח למניה, בעוד בירקנשטוק פספסה את תחזיות האנליסטים. במקביל, המשקיעים עקבו אחר נסיעתו של טראמפ לסין, שם הוא צפוי לדון עם שי ג׳ינפינג בסחר ובבינה מלאכותית, לצד המתיחות סביב איראן וההשפעה האפשרית על מחירי האנרגיה.


ביל גייטס בפנים: חברת האנרגיה הגיאותרמית שמזנקת ב־40% ביום המסחר הראשון שלה - פרבו אנרג׳י גייסה כ־1.9 מיליארד דולר לפי שווי של כ־8 מיליארד דולר, על רקע הביקוש הגובר לחשמל יציב למרכזי נתונים ו־AI; למרות צבר חוזים פוטנציאלי של 7.2 מיליארד דולר, ההכנסות עדיין זניחות והדרך לרווחיות תלויה בפרויקטים יקרים ומורכבים


הנשק של BYD מול רכבי הבנזין: טעינה בחמש דקות - יצרנית הרכב החשמלי הסינית מתכננת לפרוס אלפי עמדות טעינה מהירה באירופה ובסין, בניסיון להסיר את אחד החסמים המרכזיים למעבר לרכב חשמלי; בענף עדיין מעלים חששות לגבי שחיקת סוללות ועומס על רשתות החשמל


מניות בולטות ב S&P:
1.65%

  • טרם החל המסחר הרציף

מניות בולטות בדאו ג'ונס:
0.92%

  • טרם החל המסחר הרציף

[rising-falling-NASDAQ]


מאקרו

קווין וורש אושר ליו״ר הפד - הקרב הבא יהיה על הריבית - יו״ר הפד החדש מקבל לידיו בנק מרכזי מפולג, עם אינפלציה גבוהה מהצפוי, לחץ מצד טראמפ להורדת ריבית ועלייה בסיכוי שהמהלך הבא יהיה דווקא העלאה; כעת הוא יצטרך לנווט בין הנתונים, השווקים והמאבק על עצמאות הבנק המרכזי


מדד מחירי היצרן בארה"ב זינק ב-6% באפריל על בסיס שנתי - הגידול הגדול ביותר בארבע שנים - מדד המחירים ליצרן עלה באפריל ב-1.4% - הציפיות היו ל-0.5%


לא רק נפט: החלחול האינפלציוני שמאיים על הכלכלה האמריקאית ומדאיג את בכירי הפד' - דו"ח התעסוקה ומדדי המחירים שפורסמו השבוע מרחיקים את חלום הורדת הריבית, וייתכן שאף מקרבים העלאת ריבית; מדוע בכירי הפד' מודאגים, ומה המשמעות של הצעד הפרובוקטיבי של פאוול?


ביקור הנשיא טראמפ בסין: מה המטרות ומהם מדדי ההצלחה? המלחמה מול איראן, סוגיית טאיוואן, המאבק על שבבים ומינרלים נדירים והניסיון לצמצם את גירעון הסחר מול סין - טראמפ מגיע לבייג'ינג עם משלחת של בכירי ממשל ומנכ"לים אמריקאים בניסיון להשיג הסכמים כלכליים ואסטרטגיים מול שי ג'ינפינג


טראמפ מנסה להפוך את הביקור בסין למפגן כוח עסקי - הבית הלבן מגבש משלחת של בכירי טכנולוגיה, פיננסים ותעשייה לקראת הפגישה עם שי ג'ינפינג; בואינג עשויה להציג הזמנת ענק, בעוד מנכ"ל אנבידיה ג'נסן הואנג נותר מחוץ לרשימה

קיראו עוד ב"גלובל"



מניות במרכז

מניית הרחפנים צמחה ב-50%, אבל המניה נופלת - ספקית הטכנולוגיות לתחומי חלל, רחפנים וטילים דיווחה על זינוק בהכנסות והעלתה תחזית שנתית, אך פספוס יחסית בשורת הרווח ותמחור גבוה של המניה הספיקו כדי לשלוח אותה לירידות חדות


לא רק מכוניות: העסק החדש של פורד Ford Motor Co 2.94%   הקפיץ את המניה בוול סטריט - סקירה של מורגן סטנלי הציפה את פוטנציאל פעילות אגירת האנרגיה של יצרנית הרכב, שעשויה לשרת מרכזי נתונים ולקוחות תעשייתיים גדולים; האנליסט מעריך את שווי פורד אנרגיה בכ־10 מיליארד דולר, אך ההמלצה על המניה נותרה ניטרלית.


אחרי פשיטת הרגל: וולפספיד זינקה ביותר מ-20%- יצרנית שבבי ההספק קופצת לאחר המלצה חיובית של Citrini Research, שטוענת כי השקעות העתק שהכבידו על החברה בעבר עשויות להפוך ליתרון בעידן מרכזי הנתונים עתירי האנרגיה

נביוס Nebius Group N.V. 11.93%   זינקה אחרי דוחות טובים מהצפוי, כשברקע המשקיעים ממשיכים לחפש חברות שמוכרות כוח מחשוב לבינה מלאכותית ולא רק מדברות על התחום. ההכנסות ברבעון הראשון קפצו ל-399 מיליון דולר, לעומת 55.3 מיליון דולר ברבעון המקביל, וההפסד המתואם הסתכם ב-100.3 מיליון דולר, טוב בהרבה מצפי להפסד של 174 מיליון דולר. החברה גם העלתה את תחזית הספק החשמל החוזי עד סוף השנה, אחרי שהודיעה על מרכז נתונים חדש בפנסילבניה עם חיבור של 1.2 ג'יגה ואט. קראו עוד - נביוס מזנקת 17% אחרי הדוחות: ההכנסות קפצו פי 7 והביקוש לענן בינה מלאכותית ממשיך ללחוץ על השוק

מיקרון Micron Technology, Inc 10.84%   עלתה אחרי ירידה של יותר מ-3.5% אתמול ולאחר זינוק חד של כ-23% ביומיים שקדמו לכך. המניה נהנית מהחזרה למניות השבבים ומהציפייה שהביקוש לזיכרונות, בעיקר סביב AI ודאטה סנטרים, ימשיך לתמוך בתוצאות.

אנבידיה NVIDIA Corp. 3.54%   עלתה והמשיכה להיות עוגן מרכזי במסחר הטכנולוגי. המניה עלתה גם אתמול בזמן שחלק ממניות השבבים נחלשו. המשקיעים עוקבים אחרי הביקוש לשבבי AI, אבל גם אחרי ההתפתחויות מול סין, שוק שהיה בעבר משמעותי יותר עבור החברה ונפגע ממגבלות היצוא האמריקאיות. קראו עוד - הואנג וטראמפ בדרך לסין: ברקע המתיחות סביב ייצור שבבי AI

קוואלקום QUALCOMM INC 4.29%   טיפסה, כחלק מהחזרה למניות השבבים. ברקע, מנכ"ל החברה כריסטיאנו אמון נמנה עם בכירי הטכנולוגיה שמלווים את טראמפ בביקור בסין, לצד מנכ"לי חברות שבבים נוספות.

עליבאבא Alibaba -0.24%    עלתה ב-8% אחרי הדוחות. החברה דיווחה על עלייה של 3% בהכנסות ל-243.38 מיליארד יואן, והרווח הנקי החשבונאי כמעט הוכפל בזכות רווחים מהשקעות. אבל הרווח הנקי המתואם צנח כמעט לאפס, לכ-86 מיליון יואן בלבד. במילים אחרות, הפעילות השוטפת נראית חלשה בהרבה מהשורה החשבונאית. קראו עוד - עליבאבא מציגה צמיחה בענן ובינה מלאכותית, אבל הרווח התפעולי נשחק

נביוס Nebius Group N.V. 11.93%   זינקה אחרי שפרסמה תוצאות רבעוניות טובות מהצפוי. ההפסד המתואם אמנם התרחב, אבל היה קטן מהתחזיות. החברה, שפועלת בתחום תשתיות הענן וה-AI, נהנית מהעניין הגובר בספקיות מחשוב שמשרתות את גל הבינה המלאכותית.

קוהירנט Coherent 7.48%   עלתה אחרי שבנק אוף אמריקה העלה את מחיר היעד למניה ל-400 דולר מ-365 דולר, תוך שמירה על המלצת ניטרלי. ההעלאה מגיעה בגלל ציפיות גבוהות יותר לשוק מערכות הדאטה סנטרים עד 2030. גם לומנטום Lumentum Holdings 3.87%    וקורנינג Corning Inc 4.84%   התחזקו, כחלק מהחזרה למניות הפוטוניקה והתקשורת האופטית.

אוקלו Oklo 5.65%   עלתה אחרי שחברת הגרעין הצעירה דיווחה על הפסד קטן מהצפוי ברבעון הראשון. החברה עדיין לא מייצרת הכנסות, אבל קיבלה לאחרונה רוח גבית רגולטורית אחרי שהרשות האמריקאית לאנרגיה גרעינית אישרה מסגרת יסודית למתקן Aurora שלה.

אקוסטאר EchoStar Holding 3.32%   עלתה אחרי שה-FCC אישר את מכירת תדרי הספקטרום של החברה ל-AT&T ול-SpaceX בהיקף של כ-40 מיליארד דולר. מדובר במכירה משמעותית: 50 מגה-הרץ מהספקטרום ל-AT&T ועוד 65 מגה-הרץ ל-SpaceX.

בירקנשטוק (Birkenstock) צנחה עד 14% אחרי שפספסה את תחזיות הרווח וההכנסות ברבעון הפיסקלי השני. החברה ציינה כי המלחמה במזרח התיכון פגעה בצמיחה באזור אירופה, המזרח התיכון ואפריקה.

ישראליות בוול סטריט

פורש בשפל: מייסד סימילרווב Similarweb 19.86%  אור עופר יסיים את תפקידו כמנכ"ל- במקביל לפרסום הדו"חות הודיעה סימילרווב כי עופר יעזוב לאחר כמעט 20 שנה בתפקיד; המניה צונחת ב-12% ומשלימה נפילה של יותר מ-80% מאז ההנפקה בוול סטריט


וויקס Wix.com -0.7%    התרסקה מעל 20%, אחרי שהרווח המתואם היה נמוך משמעותית מהציפיות. החברה דיווחה על רווח מתואם של 68 סנט למניה, לעומת צפי של 1.24 דולר למניה. זו אחת הירידות הבולטות במסחר המוקדם, בעיקר כי השוק ציפה להמשך שיפור ברווחיות של פלטפורמת בניית האתרים

גילת Gilat Satellite Networks Ltd. -4.67%     פתחה את 2026 עם מעבר לרווח תפעולי, קפיצה ברווח הנקי וצמיחה של 20% בהכנסות, כשהפעילות הביטחונית ותחום קישוריות האינטרנט לתעופה ממשיכים לדחוף את התוצאות. החברה הכניסה ברבעון הראשון 110.5 מיליון דולר לעומת 92 מיליון דולר ברבעון המקביל, ובמקביל השאירה ללא שינוי את התחזית השנתית - גילת עברה לרווח תפעולי, אך משאירה את התחזית לשנה ללא שינוי - המניה צונחת 15%

הישראלית שנפלה 18%, אחרי שעלתה פי 3 בשנה - קמטק עקפה מעט את התחזיות והציגה תחזית חזקה למחצית השנייה, אך המשקיעים מתמקדים בשחיקה ברווחיות, בצמיחה מתונה של 2.5% בלבד ובתזרים חלש יחסית לרווח. החברה נהנית מחשיפה ל-AI, ל-HBM ולאריזות מתקדמות, אבל במכפיל חזוי של כ-48.5 השוק רוצה לראות את ההבטחות מתורגמות במהירות להכנסות, מרווחים ותזרים.


נאייקס נאייקס -1.89%     המשיכה  במונמטום השלילי - חברת התשלומים הישראלית הדואלית, פותחת את 2026 עם המשך צמיחה חזקה בשורת ההכנסות, אבל גם עם סימני שאלה סביב הרווחיות והתזרים. התוצאות לרבעון עומדות על הכנסות של 106.9 מיליון דולר, עלייה של 32% לעומת 81.1 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. אם מנטרלים תרומה של רכישות פעילות אחרונות, הצמיחה עומדת על 26%.

מול ציפיות השוק, נאייקס עמדה היטב בשורת ההכנסות ואף עקפה אותן מעט. האנליסטים ציפו להכנסות של כ-105.5 מיליון דולר, כך שהחברה רשמה הפתעה חיובית של כ-1.4%. אבל בשורת הרווח למניה נאייקס פספסה, הרווח למניה המתואם התסכם על כ-0.03 דולר, לעומת תחזית לכ-0.10 דולר.

ההכנסות החוזרות, שכוללות הכנסות מעמלות סליקה והכנסות מדמי שימוש חודשיים, צמחו ב-27% ל-79.3 מיליון דולר, לעומת 62.2 מיליון דולר ברבעון המקביל. מדובר עדיין בליבת הפעילות של החברה, והן מהוות כ-74% מההכנסות. אבל כאן צריך לשים לב גם לצד השני של הנתון: ברבעון המקביל ההכנסות החוזרות היוו כ-77% מההכנסות. כלומר, הן אמנם צומחות בקצב מהיר, אבל משקלן מתוך סך ההכנסות דווקא ירד קצת, וזה גם בגלל עליה בהכנסות ממכירת חומרה - נאייקס צמחה ב-32% בהכנסות, אבל פספסה את הצפי ברווח למניה

הוספת תגובה
15 תגובות | לקריאת כל התגובות

תגובות לכתבה(15):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 13.
    לא נוגע בשוק שלנו חוץ מטאור כולם רחוקים מהשיא (ל"ת)
    עלי 14/05/2026 09:06
    הגב לתגובה זו
  • 12.
    איפה נעלמו האנליסטים שניבאו לה עליות מטאוריות וכעת התרסקות מטאורית בושה להם (ל"ת)
    גילת 14/05/2026 07:45
    הגב לתגובה זו
  • 11.
    אנונימי 14/05/2026 07:37
    הגב לתגובה זו
    כבר ידוע שכלכלה זה לימודים לאלה שיודעים שאין להם מה ללמוד מחשבים ומתמטיקה כי אין להם הגיון פשוט
  • 10.
    השוק שלנו גרוע ומסוכן מאות מניות מתחת לשיאים באחוזים (ל"ת)
    טומי 14/05/2026 05:32
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    הזהרתי מהשוק שלנו נוכלים בני נוכלים (ל"ת)
    עופרי 14/05/2026 05:31
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    בורסת ארהב שווה יחד עם היפני. לא להתקרב לשוק לנו (ל"ת)
    יעקב דהן 14/05/2026 05:31
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    השוק שלנו לא שווה השקעה .מניפולציות.שחיטה. ושורטים (ל"ת)
    מני בגר 14/05/2026 05:30
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    למה היו נפילות כאלה בתל אביב (ל"ת)
    אנונימי 13/05/2026 23:22
    הגב לתגובה זו
  • כי זה וק של נוכלים ללא פיקוח (ל"ת)
    מני 14/05/2026 09:05
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    NICE forms strategic alliance with Konecta for AI solutions (ל"ת)
    אנונימי 13/05/2026 22:32
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    אנונימי 13/05/2026 20:21
    הגב לתגובה זו
    בניו יורק אחרי החדשות הטובות מהיום אחרי הצהרים על שיתוף הפעולה המעמיק בין נייס לבין אמזון!!!האם המשקיעים שם טרם התעוררו...ואולי הכבדים יכנסו בהמשך...והם גם בוודאי לא קראו את הניתוח המעמיק של הכתב וינברגר המעולה על נייס מלפני כשבוע.
  • 3.
    אנונימי 13/05/2026 18:52
    הגב לתגובה זו
    הפעולה של נייס עם אמזון!!!הרי כל בר דעת מבין שחדשות טובות שכאלה היו צריכות להקפיץ את נייס חזקמאוד.ולמה לא פורסם עדיין במאיה....
  • 2.
    לכל הפסימים השוק עוד יעלה פי 2 תראו את הצמיחה ברווחים של חברות השבבים ותבינו (ל"ת)
    שי 13/05/2026 17:49
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אנונימי 13/05/2026 16:34
    הגב לתגובה זו
    מחירי הדירות יורדים הריבית על המשכנתא כפולה מתשואת השכירות המינוף של המשכנתא מכפיל את ההפסדים
  • חחח 14/05/2026 07:38
    הגב לתגובה זו
    היום זה 2.8 מליון אם לא יותר. הפסד שלי שלא קניתי שוק המניות זה פח פח פח