
אלו הסיבות שבגללן גילת נחתכת ב-24%
גילת גילת -8.92% נופלת אחרי פרסום התוצאות לרבעון הראשון. למרות שגילת הציגה עלייה של 20% בהכנסות, מעבר לרווח נקי חיובי ושיפור ברווחיות המתואמת.
גילת דיווחה על הכנסות של 110.5 מיליון דולר ברבעון הראשון, לעומת 92 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2025. זו צמיחה של 20%, וזה נתון חיובי. אבל זה פספוס מול הצפי בשוק להכנסות של 114.4 מיליון דולר. חברה שבונה חזק על צמיחה, שחלק גדול בתמחור שלה בנוי על זה שהיא תמשיך להכות את הציפיות, זה קריטי. גילת הגיעה לרבעון הזה בשווי של יותר מ-1.5 מיליארד דולר, כשהיא מרוויחה רבעונית בקצב של 8 מיליון דולר לפי GAAP, זה כבר אומר מכפיל גבוה, זה כבר אומר שהיא נסחרה במכפיל של 46 וצפונה טרום התוצאות, אבל אחרי שהתוצאות יצאו גילנו שהרווח הרבעוני הזה צנח ל-4.4 מיליון בלבד.
זה רחוק מלהצדיק שווי כזה והשוק מגיב בפאניקה, המניה ירדה בכ-9% עם פרסום התוצאות אך עם פתיחת המסחר בוול סטריט היא כבר נופלת ב-24% - מאבדת כמעט 200 מיליון דולר בשווי שוק.
גילת פועלת בתחום התקשורת הלוויינית. היא מוכרת טכנולוגיה, ציוד, תוכנה ושירותים שמאפשרים להעביר אינטרנט ותקשורת דרך לוויינים, בעיקר למקומות שבהם קשה או יקר לפרוס תשתית קרקעית רגילה. הלקוחות שלה מגיעים מכמה עולמות: חברות תקשורת שמחברות אזורים מרוחקים, חברות תעופה שרוצות לספק אינטרנט במטוסים, גופים ביטחוניים שצריכים תקשורת ניידת ואמינה בשטח, ממשלות שמקימות תשתיות באזורים כפריים, וגם מפעילי לוויינים וספקיות שירות גלובליות.
המודל העסקי מבוסס על מכירת מערכות תקשורת לוויינית, טרמינלים, אנטנות, מגברים, ציוד קרקע, פתרונות תוכנה ושירותי תחזוקה ותפעול. חלק מהפעילות הוא מכירת מוצרים ופרויקטים, וזה יכול להסביר את התנודתיות בהכנסות בין הרבעונים חלק אחר מגיע משירותים, תחזוקה והסכמים ארוכי טווח.
בשנים האחרונות גילת מנסה ליהנות מכמה מגמות במקביל. גידול בביקוש לקישוריות במטוסים, עלייה בצרכים ביטחוניים לתקשורת לוויינית ניידת, מעבר לרשתות לוויינים חדשות כמו LEO ו-Multi-Orbit, וחיבור אזורים מרוחקים במדינות מתפתחות.
התחום הביטחוני שאליו היא מכוונת קיבל גם הוא פרמיה מהשוק אבל גילת אכזבה בו כשמסתכלים בפילוח הפעילות.
ההכנסות מתחום 'דיפנס ' הסתכמו ברבעון הראשון ב-25.4 מיליון דולר, לעומת 23 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. כלומר, יש צמיחה שנתית, אבל היא לא דרמטית. אבל אם מסתכלים מול הרבעון הקודם, שבו ההכנסות מהתחום הביטחוני עמדו על כ-33 מיליון דולר זו כבר ירידה משמעותית, של 30%. כשאחד מסיפורי הצמיחה המרכזיים של החברה הוא הביקוש לפתרונות תקשורת לוויינית לשימושים צבאיים, המשקיעים רוצים לראות קו עולה וברור יותר. ברבעון הזה הם קיבלו שיפור מול השנה שעברה, אבל ירידה חדה יותר מול סוף 2025.
גם הפעילות המסחרית, שהיא עדיין מרכז ההכנסות של גילת, לא סיפקה האצה. ההכנסות מהתחום המסחרי הסתכמו ב-72.8 מיליון דולר, לעומת 64.2 מיליון דולר ברבעון המקביל, עלייה של כ-13%. זה נתון חיובי בפני עצמו, אבל גם כאן יש ירידה מול הרבעון הקודם, שבו הפעילות המסחרית הסתכמה בכ-75 מיליון דולר. כלומר, גם התחום הגדול ביותר של החברה צומח מול השנה שעברה, אבל לא מראה המשך מומנטום מול הרבעון הקודם.
- מנכ"ל גילת: "קומטק ניסתה לרכוש אותנו, עכשיו אנחנו קונים ממנה פעילות"
- בואינג תחזיר את גילת למסלול? המניה מתחזקת 4%
הצמיחה הבולטת ביותר מגיעה דווקא מפרו. ההכנסות מפרו הסתכמו ב-12.3 מיליון דולר, לעומת 4.8 מיליון דולר ברבעון המקביל. זו עלייה של יותר מפי 2.5, והיא מסבירה חלק משמעותי מהצמיחה היחסית של החברה מול הרבעון הראשון של 2025. אבל גם כאן יש כוכבית, כי ברבעון הקודם ההכנסות מפרו עמדו על כ-28 מיליון דולר. כלומר, מול הרבעון הקודם מדובר בירידה של יותר ממחצית. זה מחזק את התחושה שחלק מהפעילות של גילת עדיין מאוד פרויקטלי ותנודתי, ולא בהכרח מבוסס על קצב הכנסות יציב שהולך וגדל מרבעון לרבעון.
וזו בעצם הבעיה המרכזית בדוח. ברמת הכותרת אנחנו מקבלים "צמיחה של 20% בהכנסות", אבל אם מפלחים מקבלים תמונה פחות נקייה. הקומרשיאל גם עלה מול השנה שעברה אבל ירד מול הרבעון הקודם, הדיפנס עולה מעט מול השנה שעברה אבל יורד מול הרבעון הקודם, ופרו מזנקת מול רבעון חלש אשתקד אבל נחתכת מול סוף 2025. לכן השוק שואל האם גילת באמת נמצאת במסלול צמיחה יציב, או שמדובר בעיקר בתזמון של פרויקטים ובהשוואה נוחה לרבעון חלש יותר בשנה שעברה.
בשורת הרווח, התמונה דווקא טובה יותר. גילת עברה לרווח נקי GAAP של 5.2 מיליון דולר, או 7 סנט למניה בדילול מלא, לעומת הפסד של 6 מיליון דולר ברבעון המקביל. הרווח התפעולי GAAP הסתכם ב-4.4 מיליון דולר, לעומת הפסד תפעולי של 2.7 מיליון דולר אשתקד. על בסיס Non-GAAP, הרווח התפעולי עלה ל-12.5 מיליון דולר, לעומת 5.2 מיליון דולר ברבעון המקביל. ה-EBITDA המתואם יותר מהוכפל והגיע ל-15.1 מיליון דולר, לעומת 7.6 מיליון דולר לפני שנה.
אחרי כל ההודעות המפוצצות - התחזית רק מאושררת?
גילת אשררה את התחזית ל-2026, עם הכנסות צפויות של 500-520 מיליון דולר ו-EBITDA מתואם של 61-66 מיליון דולר. מצד אחד, אשרור התחזית אומר שההנהלה עדיין בטוחה ביכולת לעמוד ביעדים. מצד שני, אחרי רצף הזמנות, ביקושים ביטחוניים, פעילות בתעופה, דיבורים על LEO ו-Multi-Orbit ושיפור ברווחיות, היה מצופה שנראה העלאת תחזית. בפועל, החברה שידרה שהשנה מתקדמת לפי התוכנית, אבל לא מעבר לזה.
כדי להגיע לאמצע התחזית, סביב 510 מיליון דולר הכנסות בשנה, גילת תצטרך לייצר בשלושת הרבעונים הבאים כ-399.5 מיליון דולר. זה אומר ממוצע של כ-133 מיליון דולר לרבעון, הרבה מעל 110.5 מיליון דולר שהציגה ברבעון הנוכחי. זה יכול לקרות בהינתן עונתיות, אם הזמנות שכבר התקבלו יוכרו בהמשך השנה, ואם פרויקטים גדולים ייכנסו לדוחות ברבעונים הבאים. אבל בינתיים, הדוח הראשון של השנה לא מוכיח את זה. הוא בעיקר משאיר את רוב מבחן הביצוע להמשך.
- 21 הנפקות ו-73 מיליארד שקל גיוסים; ברשות ני"ע מסכמים את 2025
- חלש או חזק? בדיסקונט טוענים שהחשבון השוטף מציג תמונה חזקה
עדי צפדיה, מנכ"ל גילת, ציין כי "פתחנו את שנת 2026 עם ביצועים חזקים ותנופה עסקית בכל מנועי הצמיחה שלנו. הרבעון שיקף את חוזקו של פורטפוליו המוצרים הרחב שלנו, ואת המשך הגידול בשוק הבטחוני והמסחרי לצד צמיחה ברווחיות החברה”.
מר צפדיה הוסיף כי "במהלך הרבעון, הרחבנו את היקף הפעילות הביטחונית שלנו למדינות נוספות, ואת הקשרים המסחריים האסטרטגיים שלנו בהודו. כמו כן, פתרונות הרשת הווירטואליים מבוססי התוכנה שלנו זכו לעניין רב בעקבות הדגמה המוצלחת שבוצעה עם Amazon AWS ו-SES Space & Defense. הביקוש ל-IFC נותר חזק, עם צמיחת השוק של קישוריות האינטרנט בתעופה מהדור הבא. אנחנו רואים עלייה בביקוש לפתרונות Gateway ניידים בתחום הביטחוני לנוכח הביקוש לפתרונות ניידים שאינם תלויי-מיקום המספקים חוסן ועמידות לפעולות צבאיות בסביבות מאתגרות. כמו כן, הצגנו קטגוריה חדשה של מגברים שנועדו להחליף מגבריTWTA הן ביישומים ביטחוניים והן ביישומים מסחריים. אימוץ ארכיטקטורות LEO ו- Multi-Orbit מניע את הביקוש לאנטנות אלקטרוניות, מה שתואם לאסטרטגיית מוצרי ה-ESA שלנו ויוצר לגילת הזדמנויות נוספות."
מר צפדיה סיכם כי "במבט קדימה, בהתבסס על צבר ההזמנות הגדול, הפייפליין המשמעותי וביטחון ביכולתנו הביצועית, אנחנו חוזרים ומאשררים את תחזיתנו לשנה זו. עם מאזן חזק ויתרת מזומנים משמעותית אנחנו ממשיכים לבחון מהלכים אסטרטגיים להאצת הצמיחה ולחיזוק מעמדנו התחרותי בשוק”.
- 3.איציק 14/05/2026 11:27הגב לתגובה זוכתבה מענינת השאלה מה ההשפעה של המלחמה על הרבעון הזה לעומת רבעון אחרון 2025
- 2.לא שווה את המחיר שלה עדיין (ל"ת)אנונימי 13/05/2026 17:51הגב לתגובה זו
- אתה טועה. תשווה אותה למחיר של חברות אחרות גם בתחום וגם בתחום הביטחוני ותבין כמה היא זולה (ל"ת)אנונימי 14/05/2026 07:30הגב לתגובה זו
- 1.dw 13/05/2026 16:36הגב לתגובה זועם 80 סנט שנתי ו 16 דולר למניה הנייר נסחר לפי מכפיל 20. זה לא בלתי סביר לנייר צמיחה בתחום החלל הצומח.
- אנונימי 15/05/2026 00:21הגב לתגובה זוהירידות החדות בטירוף. תוצאה של בהלה מלווה בתקשורת. כאילו החברה מתפרקת לא מובנות.ואין לי שם הרבה. באמת שלא מובן בגלל טעות בתחזית מ114 מיליון ל111 מיליון נחתכה בעשרות אחוזים אשמח להסבר