Mobileye היא אחת החברות הישראליות המובילות בעולם בתחום הרכב האוטונומי. היא מפתחת מערכות חישה, מצלמות וטכנולוגיית AI שמאפשרות נהיגה אוטונומית בטוחה. החברה משתפת פעולה עם יצרניות רכב גדולות כמו אינטל, BMW ופולקסווגן.
בשוק ההון הישראלי Mobileye היא מניה מרכזית שמושכת משקיעים מקומיים ובינלאומיים. הצמיחה שלה קשורה להתקדמות בטכנולוגיית הרכב החכם ולביקוש העולמי לפתרונות בטיחות. משקיעים עוקבים אחר דוחותיה כדי להעריך פוטנציאל צמיחה ארוך טווח. הסיכונים כוללים
תחרות עזה ורגולציה בתחום הרכב האוטונומי.
ניצחון אסטרטגי למובילאיי בארה"ב: חוזה ענק לאספקת 9 מיליון שבבים מהדור השישי עם אחת מיצרניות הרכב המובילות בעולם. המערכת הישראלית תהפוך לחלק בלתי נפרד מדגמי הפרימיום והשוק הרחב של היצרנית - מניית מובילאיי מזנקת
בחודשים האחרונים מובילאיי, מחברות ההייטק המובילות בישראל בעולם הרכב האוטונומי, הודיעה היום על מהלך נרחב של קיצוצים, שבמסגרתו יפוטרו מאות עובדים, רובם בישראל. לדברי החברה, “במסגרת בחינה מתמשכת של צורכי הפעילות המשתנים של החברה, אנו מבצעים התאמות בכוח
האדם. לחברה תוכנית סדורה לתמיכה בעובדים שיושפעו מהמהלך"
חלום הרכב האוטונומי קיים כבר עשרות שנים ועדיין לא הפך למציאות של ממש, אבל ברור כי מהפכת הטכנולוגיה שממשיכה להתקדם בצעדי ענק תאפשר לו להתגשם בסופו
של דבר. איך אפשר להשקיע בתחום, למה מובילאיי הישראלית שפועלת שם כבר מזמן סובלת מחולשה בשנים האחרונות, ואיזו חברה דווקא כן רוכבת על המומנטום החיובי
הכנסות מובילאיי ברבעון השלישי עלו ל-504 מיליון דולר, צמיחה של 4% לעומת השנה שעברה ומעל הצפי בשוק, אך המרווחים נשחקו בשל תמהיל מכירות שונה ועלויות גבוהות יותר; החברה העלתה את התחזית השנתית וצופה שיפור ברווחיות התפעולית
אירוע הניידות במינכן סימן את הנטישה של אחד הלקוחות הגדולים של מובילאיי כשב.מ.וו עברה לשתף פעולה עם קואלקום במקום מובילאיי - מאזן הכוחות בשוק שבבי הרכב השתנה; החיישן של מובילאיי פספס את פניית הפרסה של השוק?
אינטל שוקעת תחת חוב של עשרות מיליארדים והפסדים כבדים, ומסתמכת על מכירת נכסים כדי לשרוד; מובילאיי מציגה תוצאות טובות ותחזיות משופרות, אך המצב של האם גורם למשקיעים לראות בה כלא יותר מ"קופת חירום", מה שמכביד על מניית מובילאיי
מובילאיי מפרסמת את תוצאות הרבעון השני עם צמיחה של 15% בהכנסות ועדכון חיובי בתחזית השנתית; התאוששות בביקושים למוצרי הליבה שיפרו את שיעורי הרווחיות זאת במקביל למימוש שביצעה אינטל, בעלת השליטה, שמכרה 45 מיליון מניות למובילאיי בהיקף של כמיליארד דולר; המניה מזנקת במסחר המוקדם כ-6% - האם אינטל תממש עוד?
מאסק מסדר לשעשוע עלייה של 20%. טסלה השיקה את שירות הרובוטקסי שלה ובכך הפכה את החזון ארוך השנים למציאות, מה שמעורר תקווה גם בקרב המשקיעים של מובילאיי שמבינים - החלום לא רחוק