מובילאיי

Mobileye
Mobileye היא אחת החברות הישראליות המובילות בעולם בתחום הרכב האוטונומי. היא מפתחת
מערכות חישה, מצלמות וטכנולוגיית AI שמאפשרות נהיגה אוטונומית בטוחה. החברה משתפת פעולה עם יצרניות רכב גדולות כמו אינטל, BMW
ופולקסווגן.
בשוק ההון הישראלי Mobileye היא מניה מרכזית שמושכת משקיעים מקומיים ובינלאומיים. הצמיחה שלה קשורה להתקדמות בטכנולוגיית הרכב החכם ולביקוש העולמי לפתרונות בטיחות. משקיעים עוקבים אחר דוחותיה כדי להעריך פוטנציאל צמיחה ארוך טווח. הסיכונים כוללים תחרות עזה ורגולציה בתחום הרכב האוטונומי. לגרפים, דוחות וניתוח מניית Mobileye
- האם חדר כושר וייעוץ פנסיוני הם הוצאות מוכרות למס?
מובילאיי הגיעה לבית המשפט לאחר שמנהל מע"מ ירושלים קבע כי אין לנכות מס תשומות בגין הוצאות לרווחת עובדים, כמו מזון, מגורים, נופש, תרבות והסעות, על בסיס תקנה 15א לתקנות מע"מ. החברה טענה כי השירותים והמתקנים המדוברים לא נובעים מרצון לפנק את עובדיה, אלא מתוך הכרח תפעולי וכלכלי. כך למשל, היא טענה שבלי מערך הסעות מרחבי הארץ, היא לא היתה מצליחה לגייס ולהעסיק עובדים מאזור המרכז
- מובילאיי נופלת ב-3.5% - מה קורה בחברת הנהיגה האוטונומית?
גולדמן זאקס הורידה את דירוג החברה הישראלית מ"קנייה" ל"ניטראלי" בשל תחרות גוברת מ-Waymo וטסלה ואימוץ איטי של הטכנולוגיה על ידי יצרני רכב
- מובילאיי קופצת - רכיב החברה ישולב במערכת נהיגה אוטונומית רמה 3
יצרנית רכב עולמית תשלב את הרדאר הדימותי של מובילאיי - שנמצא בפיוח החל מ-2018 - ברכביה כשהיישום צפוי להתחיל ב-2028; המניה קופצת ב-4%
- מה אמרה הנהלת אינטל בשיחת הוועידה?
איפה תתמקד אינטל, כמה היא תחסוך בהוצאות בזכות רה ארגון, האם מובילאיי למכירה, כמה עובדים היא תפטר ולא לשכוח את המאזן הבעייתי - החברה צריכה מזומנים
- מובילאיי עם תחזית חזקה - המניה מזנקת ב-9%
מובילאיי צופה צמיחה של 7% בהכנות ברבעון השני, בעוד האנליסטים ציפו לצמיחה של 2%; המניה מזנקת ב-9% במסחר המוקדם
- מובילאיי תשלב את השבבים של ולנס בפרויקטים של נהיגה אוטונומית
שת"פ כחול לבן בוול סטריט, שבבי VA7000 של ולנס, התומכים בתקן MIPI A-PHY, ישמשו להעברת וידאו מהירה בין חיישני הרכב לפלטפורמת EyeQ6 של מובילאיי
- פולקסווגן בשת"פ עם מובילאיי: ישדרג את מערכות הסיוע לנהג
יצרנית הרכב הגרמנית פולקסווגן הודיעה על שיתוף פעולה עם חברות הרכב האוטונומי הישראלית וכן עם חברת Valeo כדי להציע מערכת המאפשרת נהיגה ללא ידיים על ההגה בכבישים מאושרים, חניה חכמה ושיפור בטיחות הנוסעים והולכי הרגל
- הרובוטקסי של מובילאיי ו-Lyft יתחיל לפעול ב-2026; המניה מזנקת
מניית מובילאיי מזנקת לאחר שדייוויד רישר, מנכ"ל חברת הנסיעות השיתופית לפיט, הצהיר על שיתוף פעולה עם תאגיד יפני, שיכלול השקת רובוטקסי אוטונומי לחלוטין, המופעל על ידי החברה הישראלית "כבר ב-2026"
- מובילאיי נפלה אחרי הדוחות - ואז הגיעה שיחת הועידה
מובילאיי צללה במסחר המוקדם בעקבות החזית המאכזבת שלה ל-2025, אבל המשקיעים שינו את דעתם אחרי שיחת הועידה והמניה עברה לעליות; מה אמרה ההנהלה שעודד את המשקיעים, איך אמנון שעושע רואה את סערת DeepSeek, וגם - האם מובילאיי בוחנת הטמעה של הטכנולוגיה שלה מחוץ לשוק הרכב?
דוחות
מובילאיי עם תחזית מאכזבת; המניה נופלתהחברה אמנם הכתה את צפי האנליסטים ברבעון הרביעי עם הכנסות של 490 מיליון דולר ורווח של 0.13 דולר למניה, אך פרסמה תחזיות מאכזבות לשנה הקרובה, אותה היא צופה לסיים עם הכנסות של כ-1.75 מיליארד דולר; אמנון שעשוע, מנכ"ל ומייסד החברה: "העבודה של טסלה יוצרת תחושה
של דחיפות אצל הלקוחו שלנו, הם רוצים להתקדם מהר יותר"