בנק לאומי
צילום: תמר מצפי

הסניף מת, תחי האפליקציה - אפילו בני 71 ומעלה מעדיפים שימוש באפליקציה על פני ביקור בסניף

82% מהפעולות של צעירים נעשות באפליקציה, בסניף רק 3%; ככל שהישוב יותר פריפריאלי כך יש יותר פעילות בסניף
נתנאל אריאל | (14)

"כחלק מצעדי הפיקוח לקידום השקיפות, אנו מפרסמים מידע נרחב אודות הפעילות הבנקאית של משקי הבית בערוצים הישירים", אומר יאיר אבידן, המפקח על הבנקים וממשיך - "אנחנו מעודדים את הבנקים להנגיש יותר שירותים בערוצים הישירים במטרה לאפשר ללקוחות לבצע פעולות בנקאיות בצורה נוחה וזולה יותר, כמו גם, לגוון ולהתאים את השירותים על מאפייניהם לצרכי ולפלחי האוכלוסייה השונים, תוך הגברת ראיית הצרכן במרכז והעברת הכוח אליו. אנו עוקבים מקרוב אחר הנתונים והפעילויות בחתכים השונים על מנת לוודא שניתן מענה מספק ומתאים לצרכי אוכלוסיות שונות".

ובמילים פשוטות הפיקוח על הבנקים בבנק ישראל דואג שיהיה ללקוחות הבנקים דרכים נוחות להגיע למידע, להשתמש בו, לצרוך אותו, גם באופן דיגיטלי מלא והוא אחת לתקופה בודק את הממצאים. הנה התוצאות - והם לא מפתיעות - הסניף מת, תחיי האפליקציה.   

ולממצאים - החל משנת 2019 ועד המחצית הראשונה של 2022, קיימת עלייה בשיעור הפעולות המתבצעות בערוצים הישירים, כאשר הגידול בביצוע פעולות בערוצים ישירים בשנתיים האחרונות מתבצע בעיקר בהפקדת/משיכת פיקדונות ובנטילת אשראי.

מתוך הנתונים עולה, כי כ-97% מהפעולות הבנקאיות של משקי הבית עד גיל 25 מבוצעות בערוצים הישירים. מרבית הלקוחות עד גיל 70, מעדיפים לבצע את הפעולות הבנקאיות שלהם באמצעות האפליקציה.

בהתייחס לקבוצת הלקוחות מעל גיל 71, 93% מהפעולות הבנקאיות שלהם מבוצעות בערוצים ישירים, ורק כ- 7% באמצעות הבנקאי בסניף.

 

מהנתונים המפורסמים ברמת ישוב, ניתן לראות כי בישובים יותר פריפריאליים, מבוצעות יותר פעולות בסניף או באמצעות מכשירים אוטומטיים ביחס לישובים פחות פריפריאליים

בסניפים הממוקמים ביישובי המגזר הלא-יהודי, אחוז השימוש במכשירים האוטומטיים גבוה ואילו השימוש באפליקציות נמוך באופן יחסי.

תגובות לכתבה(14):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 12.
    מוטי 07/12/2022 16:34
    הגב לתגובה זו
    אמא שלי אשה מבוגרת! ולא מסתדרת עם הדברים האלה! אפילו משיכת כסף אני עושה לה...
  • 11.
    רענני ותיק 07/12/2022 16:28
    הגב לתגובה זו
    הסניף גדול ומפואר, אך נראה כמו טרמינל 3 ביום כיפור. במבואה הצרה, מצטופפים לקוחות (בעיקר מבוגרים)שולא יודעים מה לעשות בדיוק עם העמדות הדיגיטליות. בבנק אין שירותי קופה. הכניסה לאולם השומם (את מספר הלקוחות ביחד עם מספר הטלרים, אפשר למנות על אצבעות יד וחצי. ), מתאפשרת רק למי שקבע פגישה מראש. בקיצור - עצוב.
  • אלון 07/12/2022 23:05
    הגב לתגובה זו
    בריאות ובנקים
  • 10.
    לא טוב יש אנשים שרגלים לסניף חבל לעשות רע (ל"ת)
    שרון 07/12/2022 15:01
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    שלי 07/12/2022 14:53
    הגב לתגובה זו
    אני מתנצל שכתי 1840 עכשיו אני כותב 1795
  • 8.
    באנקר 07/12/2022 14:49
    הגב לתגובה זו
    אנחנו עובדים אצלם. כשהם צריכים אותך הם ישיגו אותך בטלפון. כשצריך אותם טלפונית דבר ללמפה. יום הנקם הוירטואלי בהם בא יבוא
  • יש נוסחא פשוטה תוציא פחות תרוויח יותר...... (ל"ת)
    אלון 07/12/2022 23:04
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    אבי 07/12/2022 14:39
    הגב לתגובה זו
    בני 71 הם חסרי תבונה? חסרי כישוריים טכנולוגיים? זו אוכלוסיה עם 30 שנות ניסיון עם האינטרנט, יותר מהצעירים. אינם מאבדים פתאום את הידע כשעוברים את גיל 70
  • 6.
    לאה 07/12/2022 14:26
    הגב לתגובה זו
    המפקח/ מגן על הבנקים- הנתיייעלות עברה לשכר הבנקאים
  • 5.
    dw 07/12/2022 14:21
    הגב לתגובה זו
    הלקוחות? ממש לא. מוזמן לגשת לאיזה סניף שתרצה ותראה שם לקוחות. אף אחד מהם לא הגיע בגלל שיש מיזוג ועציצים אלא כי יש סיבה מדוע הגיע, ומבחינתו לבצע את הפעולה בסניף אחר, מרוחק יותר, תהיה הרעה. לכן אין סניף בישראל שסוגרים שאין מחאה של לקוחות כנגד סגירתו.
  • 4.
    הסיבה היא שבהרבה סניפים אין קופה! זקנים נוסעים רחוק לסנ (ל"ת)
    דוד 07/12/2022 13:59
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    ישראל 07/12/2022 13:45
    הגב לתגובה זו
    אני לא מקבל את נתוני המפקח \המגן על הבנקים ועל סגירת הסניפים.
  • 2.
    את הסכום של סגירת הסניפים לא העבירו ללקוחות הבנק (ל"ת)
    אפק 07/12/2022 13:37
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    שמואל 07/12/2022 13:02
    הגב לתגובה זו
    נכון יותר לומר "הסניף נרצח בכוונת מכוון, על כן, אין ברירה אלא אפליקציה". אבל לא רק, ביטוח רכב או דירה באפליקציה ; גם פגישה עם רופא במרפאה עבר לאפליקציית ZOM, הרופא יותר לא בודק ולא נוגע. לעומת זאת טיפול ברכב חייבים מוסך. רק שם עדיין אין אפליקציה. נגמרה האינטימיות.
משקיע סוחר בקריפטו (רשתות)משקיע סוחר בקריפטו (רשתות)

העלימו רווחי קריפטו בעשרות מיליונים - כך חוקרי רשות המסים תפסו אותם

תושב חולון, תושב באר שבע ותושב נצרת נחקרו בחשד להעלמת הכנסות מקריפטו בסך עשרות מיליוני שקלים

רן קידר |
נושאים בכתבה העלמת מס קריפטו

במסגרת מבצע חקירות כלל ארצי: תושב נצרת, תושב באר שבע ותושב חולון נחקרו בחשד להעלמת הכנסות מקריפטו בסך עשרות מיליוני שקלים. לא ברור איך אנשים חושבים שרשות המס לא תעלה עליהם. בסוף יש עקבות דיגיטליות ועקבות בכלל ששמים את כל המעלימים בסיכון גדול. השיטה הבסיסית היא מודיעין מהשטח והלשנות. השיטה השנייה היא מעקב דיגיטלי. רשות המסים מתקדמת טכנולוגית וחוקרים שלה יכולים לעלות על כתובות IP מישראל שמשתתפים ונמצאים בפלטפורמות דיגיטליות. 

החוקרים גם נמצאים בפורומים, ברשתות ומזהים גורמים חשודים ואז מרחיבים את החקירה גם במישורים נוספים. חוץ מזה, בסוף אנשים רוצים להשתמש בכסף שהרוויחו. זה מחלחל לחשבון הבנק, זה נמשך דרך כרטיסי אשראי, יש סימנים. 

יש עוד הרבה דרכי פעולה, כשהיום מדווחת רשות המסים כי במסגרת החקירה התגלה כי לחשוד ששמו איגור שרגורודסקי, תושב חולון, שנחקר על ידי פקיד שומה חקירות מרכז יש דירות ונכסים שלא מוסברים דרך השכר השוטף שלו. מחומר החקירה עולה חשד כי לפיו הוא פעל בזירות מסחר למטבעות וירטואליים בחו"ל בהיקפים גבוהים בשנים 2020 - 2024 ולא דיווח לרשויות המס. כמו כן עולה חשד כי הוא לא דיווח על הכנסות שהיו לו מחברות בחו"ל ובסך הכל התחמק מדיווח על הכנסות בסך עשרות מיליוני שקלים. 

שרגורודסקי שגר בחולון מחזיק מספר דירות בבעלותו, ששוויין עולה פי כמה וכמה על פוטנציאל הנכסים שלו בהינתן הכנסותיו המדוחות. נבדק חשד לעבירות על חוק איסור הלבנת הון, בכך שרשם נכס שבו עשה שימוש בעלים על שם אדם אחר. הוא חשוד שהרוויח עשרות מיליונים בקריפטו בלי לדווח לרשות המס. 

ביטוח לאומי
צילום: תמר מצפי

ביטוח לאומי דיגיטלי: להשתלט על הבירוקרטיה מהספה

עידן הפקסים והתורים המתישים בסניפים יישארו בקרוב מאחור - באמצעות האפליקציה החדשה, שירותי המסרונים המאובטחים ומנגנון מיצוי זכויות, המוסד לביטוח לאומי הופך את המסע למיצוי הזכויות שלכם לקל ומהיר יותר

ענת גלעד |
במשך עשורים, השם "ביטוח לאומי" היה מילה נרדפת לחוסר יעילות, בירוקרטיה סבוכה, מוזיקת המתנה אינסופית בטלפון והררי טפסים שצריך למלא שוב ושוב. אך המציאות של דצמבר 2025 שונה בתכלית. הלחץ חסר התקדים של השנתיים האחרונות - הצורך לתת מענה מהיר לעשרות אלפי נפגעי מלחמה, משרתי מילואים ומפונים - אילץ את המערכת המגושמת לבצע קפיצת מדרגה טכנולוגית שהייתה צריכה לקרות מזמן. היום, המערכות הדיגיטליות לא רק "ידידותיות יותר", במוסד לביטוח לאומי גם טוענים שהן פועלות באופן אקטיבי כדי למנוע מצב שבו זכויות של אזרחים הולכות לאיבוד בגלל חוסר ידיעה או קושי במילוי טפסים ידניים.

מהפכה בקליק: האפליקציה והשירות המהיר

האפליקציה שהוטמעה במלואה במהלך שנת 2025 היא כבר לא רק אתר אינטרנט מותאם, אלא כלי עבודה שלם בתוך הטלפון הנייד. המהפכה מתחילה ביכולת להגיש תביעות בצילום מהיר: אין יותר צורך בסורקים או בדואר. הגשת תביעה לדמי פגיעה בעבודה, דמי לידה או תגמולי מילואים מתבצעת על ידי צילום המסמכים הרפואיים או האישורים בנייד ושליחה מיידית. כמו כן, המערכת מציגה בכל רגע נתון מעקב שקוף אחר התביעה: תוכלו לראות מתי המסמכים התקבלו, אם הם עברו לבדיקת פקיד התביעות, אם התיק נמצא בבחינה רפואית ומתי בדיוק התשלום הועבר לבנק.


כשהמדינה פונה אליכם: מיצוי זכויות יזום

החידוש המשמעותי ביותר בסוף 2025 הוא המעבר משיטת ה"תביעה" לשיטת ה"זכאות האוטומטית". המערכות של הביטוח הלאומי מסונכרנות היום עם בתי החולים, הצבא ורשות המיסים. המשמעות היא שלעיתים קרובות מבוצעים תשלומים ללא בקשה: עבור זכויות מסוימות, המערכת מזהה את הזכאות באופן אוטומטי. למשל, דמי לידה או מענקי מילואים מסוימים משולמים ישירות לחשבון הבנק עוד לפני שהאזרח הספיק למלא בקשה רשמית. כמו כן, המערכת שולחת התראות חכמות על זכאות: אם מזוהה ירידה חדה בשכר, הפסקת עבודה ממושכת או אירוע רפואי מוכר, נשלחת הודעה יזומה למכשיר הנייד המזמינה אתכם לבדוק את זכאותכם לקצבה המתאימה.


סוף עידן המתווכים: מימוש זכויות בחינם

בעבר, הבירוקרטיה הסבוכה הזינה תעשייה של חברות פרטיות למימוש זכויות שגבו עמלות גבוהות מהקצבאות. ב-2025, הדיגיטציה והפישוט השפתי הופכים את התיווך הזה למיותר. שירות "יד מכוונת" של הביטוח הלאומי מפעיל מרכזי ייעוץ מקצועיים שבהם רופאים ואנשי מקצוע עוזרים לכם להכין את התיק הרפואי לקראת הוועדה ללא כל עלות. בנוסף, כל הטפסים הדיגיטליים נוסחו מחדש בשפה פשוטה וברורה, מה שמאפשר לכל אדם להגיש בקשה באופן עצמאי בביטחון מלא, בלי לחשוש ממונחים משפטיים סתומים.

ועדות רפואיות בשיחת וידאו: נוחות ונגישות

אחד הלקחים מהשנתיים האחרונות הוא שלא בכל מקרה חייבים להגיע פיזית לסניף. המהפכה הדיגיטלית מאפשרת קיום ועדות רפואיות בשיחות וידאו מאובטחות. במקרים של בעיות רפואיות שניתן לאבחן על סמך מסמכים וצילומים, או בנושאים הקשורים לבריאות הנפש, הוועדה מתקיימת כשאתם בביתכם. זהו פתרון קריטי לנפגעי פוסט-טראומה שחווים חרדה במקומות הומי אדם או לאנשים עם מוגבלות בניידות שהנסיעה לסניף מהווה עבורם נטל פיזי קשה.


טיפ לסיום שנת 2025 - תשכחו מחוויות העבר:
הכוח האמיתי שלכם נמצא בנתונים האישיים הנכונים והעדכניים. ודאו פעם אחת שפרטי חשבון הבנק וכתובת המגורים שלכם מעודכנים באזור האישי באתר או באפליקציה. בעולם הדיגיטלי של היום, עדכון הפרטים האלו הוא ההבדל בין קבלת הכסף תוך ימים ספורים לבין המתנה של שבועות בגלל תקלות תקשורת פשוטות. הביטוח הלאומי של סוף 2025 הוא סוף סוף מערכת מהירה ונגישה, אז אל תיתנו לניסיון העבר להרתיע אתכם - ותתחילו לפעול לקבל את מה שמגיע לכם על פי חוק.