הלילה ייסגר כביש 1 לתנועת רכבים; החל ממחר יפתחו המנהרות החדשות
סגירת הכביש ופתיחתו המחודשת: הלילה, בין חמישי לשישי, החל מהשעה 22:00 הלילה, ועד למחר בשעה 10:000, ייסגר כביש 1 לתנועת רכבים בקטע שבין מחלף לטרון ועד לגינות סחרוב, כחלק מההכנות האחרונות לפתיחתן של מנהרות הראל וגשר מוצא הצפויות לפעול כבר ממחר בשעה 10:00.
השינויים הצפויים בהסדרי התנועה הלילה: לבאים מכיוון תל אביב לירושלים, ייחסם כביש מספר 1 בקטע שבין מחלף לטרון לגינות סחרוב. דרך חלופית: דרך מחלף בן שמן לכביש מספר 443.
לבאים מכיוון ירושלים לתל אביב, ייחסם כביש מספר 1 בקטע שבין גינות סחרוב למחלף חמד. בנוסף, לא תתאפשר הנסיעה מכביש מספר 3 ממחלף לטרון לכיוון ירושלים דרך כביש מספר 1. דרך חלופית: דרך מודיעין ויציאה לכביש מספר 443. לא תתאפשר הנסיעה מכביש מספר 38 ממחלף שער הגיא לכיוון ירושלים, דרך כביש מספר 1. דרך חלופית: דרך כביש מספר 395 כיכר אשתאול, רמת רזיאל, עין כרם. הנסיעה תתאפשר גם דרך כביש מספר 375 נתיב הל"ה, צור הדסה עד לירושלים.
ממשרד התחבורה הוסיפו כי לא תתאפשר הנסיעה מכביש מספר 3955 ממחלף שורש לכיוון ירושלים דרך כביש מספר 1. דרך חלופית: דרך כביש מספר 395 כיכר אשתאול, רמת רזיאל, עין כרם. הנסיעה תתאפשר גם דרך כביש מספר 375 נתיב הל"ה צור הדסה עד לירושלים. לבאים מכביש מספר 431 לכיוון ירושלים (מזרח) תתאפשר הנסיעה דרך מודיעין ויציאה לכביש מספר 443.
- מחירי הדירות בירושלים בשיא כל הזמנים - הכיצד?
- ועדת ערר עצרה תמ"א 38 לטובת בחינת פינוי־בינוי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החל ממחר - יפתחו המנהרות החדשות באורך 850 מטר וגשר מוצא
ממשרד התחבורה הוסיפו כי החל ממחר (יום שישי), מהשעה 10 בבוקר, התנועה מירושלים לתל אביב ובכיוון ההפוך תתבצע דרך צמד מנהרות, באורך של כ-850 מטר כל אחת, שנחצבו בהר מתחת לרכס הראל. במקביל יפתח לתנועה גם גשר מוצא הדרומי, שיבטל את סיבוב מוצא המסוכן. הגשר המקביל (הצפוני) מירושלים לתל אביב נפתח לתנועה לפני מספר חודשים. מדובר בשני גשרים מקבילים באורך של כ- 900 מטר כל אחד, החולפים מעל עמק מוצא.
בשלב הראשון, יפתחו לתנועה, במנהרות הראל ובגשר מוצא החדש שני נתיבים, מתוך שלושה. בחודשים הקרובים עם השלמת העבודות יפתחו לתנועה שלושת הנתיבים של המנהרות, הגשרים והכביש החדש ותורגש הקלה משמעותית בזרימת התנועה בדרך לירושלים וממנה.
משרד התחבורה הוסיפו כי חומר החציבה והעפר הרב, שהוצא במהלך כריית מנהרות הראל, מוחזר ושימש למילוי וואדי ארזה, הנמצא מזרחית למנהרות ומהווה חלק מפרויקט שדרוג הכביש, שעלותו נאמדת ב-2.5 מיליארד שקלים.
- האבסורד של תקציב 2026: האחות תשלם יותר , המנהל יקבל הטבה - כך נראית מדיניות מיסוי עקומה
- אקסלנס משיקה חשבון מסחר עצמאי לילדים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת
בטקס שהתקיים הבוקר בכניסה למנהרות השתתפו ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ. בין השאר, השתתפו מנכ"ל חברת חוצה ישראל, ניסים פרץ יו"ר דירקטוריון החברה עודד שמיר ותיקי, לוחמי חטיבת הראל שהשתתפו בקרבות להבקעת פרוזדור ירושלים ועובדי החברה שבצעה את הפרויקט.
שר התחבורה, ישראל כץ: "היום עם חנוכת מנהרות הראל אנו חשים את משק כנפי ההיסטוריה. בימים אלו כאשר יש המערערים על מעמדה של ירושלים אנחנו מחברים את כל מדינת ישראל והופכים אותה למאוחדת ושווינית".
השר כץ הוסיף כי גשר מוצא יתחבר בעתיד לכביש 16, ויהווה כניסה נוספת לדרום הבירה. זאת, בנוסף לכביש 9 המוביל לצפון ירושלים ולרכבת החשמלית המהירה, שתחבר את בירת ישראל לגוש דן, בתוך 28 דקות. בנוסף לכך, משודרג כביש 38 משער הגיא לבית שמש והישובים שמסביבה. לדבריו, "הכביש יתרום לפיתוח בית שמש ולקשר שלה עם ירושלים".
- 3.המהנדס 21/01/2017 08:06הגב לתגובה זויש פתרון תחבורתי כולל לתושבי מבשרת ציון https://www.facebook.com/mevasseret.eng/
- 2.תשאירו לשמלאנים לברבר בעיתון... (ל"ת)כל הכבוד לכץ וביבי 19/01/2017 14:11הגב לתגובה זו
- 1.דוד הגנן 19/01/2017 14:08הגב לתגובה זוהאיש מדושן מעונג אך על מצפונו כל הניפגעים וההרוגים בכבישי הארץ כל יום ביומו. אבל הרוגים לא מצתלמים טוב ובטח לא ניתן לגזור סרטים בבתי הקברות !!!!
פטריק דרהי (יוטיוב)התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת
העברת נכסים, להטוטים פיננסים, הסדר חוב, פשיטת רגל כלכלית וניצול של כספי אג"ח במיליארדים - דרהי שלא הכרתם
קבוצת אלטיס של פטריק דרהי בצרות - השווי הנכסי שלה מוערך בסכום שלילי. זה אומר שהנכסים שווים פחות מההתחייבויות. גירעון בהון הכלכלי, זו בעצם פשיטת רגל. אבל פשיטת רגל מתרחשת רק כשיש טריגר. כלומר, אם יש גירעון בהון, אבל החוב הוא לתשלום בעוד 3 שנים, אז לכאורה החברה יכולה לתפקד. יש לה עוד זמן להציל את עצמה.
זו סוגיה מורכבת והיא תלויה בחוקים בכל מדינה, אבל המצב הזה של גירעון בהון הכלכלי ויכולת לתפקד בזכות חובות לרוב מהציבור הוא כשל שוק שאנשי עסקים יכולים לנצל אותו לטובתם - הם נשארים בעמדת מפתח, הם גם מוכרים סיפור שאם הם לא יהיו החברה תקרוס כי הם מחזיקים בידע. במקרים רבים זה נכון והם באמ מנסים להציל את המצב במקביל לסוג של הסדר חוב. במקרים רבים אחרים הם מגיעים להסכמות עם קרנות גידור שמחזיקות בחוב שנסחר נמוך במטרה להשביח את הפעילות. יש מקרים שזה מצליח, יש מקרים שזה כישלון טוטאלי. אין הרבה מקרים שבתקופת "החסד" הזו, הבעלים זורק כסף.
הרי זה לא הכסף שלהם, זה הכסף של מחזיקי החוב, הם הנושים הראשונים של החברה. פטריק דרהי החזיק צעצוע בשם i24news - חברת חדשות שבשנתיים האחרונות גם הרחיבה מאוד את הפעילות בארץ בהשקעה של מאות מיליונים וכל זה על חשבון המשקיעים הצרפתים. דרהי רצה להיות טייקון תקשורת בארץ, אבל הוא פושט רגל בצרפת. זה לא מסתדר. אם אתה רוצה להשקיע כספים שסיכוי מאוד גבוה שהולכים לפח, תעשה את זה בכסף שלך, לא בכסף של מחזיקי אג"ח צרפתים. אם אתה רוצה תדמית נקייה בישראל כי אתה יהודי אוהב המדינה, תעשה זאת בכסף שלך - הצרפתים לא צריכים לשלם על זה.
אבל דרהי הצליח למשוך כמה שנים טובות, עד שהשבוע באופן פתאומי אלטיס החליטה לסגור-להעביר את הפעילות ההפסדית של i24news ולהישאר רק עם הפעילות באנגלית. דרהי אמר שהוא ייקח על עצמו את הפעילות בארץ, כשהפעילות תעבור תוכנית הבראה.
- פטריק דרהי פושט רגל בצרפת – וטייקון בישראל; איך זה מסתדר?
- דרהי מתכוון להיכנס לתקשורת הדתית; שת"פ עם "כיכר השבת" ו"סרוגים"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
איזו חוסר הגינות. כשזה לא הכסף שלך, אתה מתפרע בבזבוזים, העיקר שתהיה טייקון תקשורת. כאשר זה הכסף שלך, אתה עושה תוכנית הבראה ורה ארגון. אבל יש פה עוד שאלה - למה בכלל להעביר את הפעילות לדרהי. למה אלטיס לא עושה מכרז ומוכרת לכל המרבה במחיר, אפילו כמה מיליונים בודדים? דרהי בעצם לוקח את הערוץ אחרי השקעה של מאות מיליונים בחינם. זה תרגיל בריבוע - גם גרמת לחברה פושטת רגל בבעלותך שיש לה כסף של אחרים (חובות ואג"ח) להשקיע כספים במקום שטוב לך ולא לחברה, וגם אחר כך קיבלת את זה כנראה באפס. כך לפחות על פי הידוע מהדיווחים.
עובדים בתעשיית הביו מד קרדיט: גרוקהאבסורד של תקציב 2026: האחות תשלם יותר, המנהל יקבל הטבה - כך נראית מדיניות מיסוי עקומה
הציבור חיכה לבשורה כלכלית, אבל הממשלה הציעה "פלסטר קוסמטי" שפוגע בעובדים - הפחתת שכר כפויה למגזר הציבורי במקביל להעלאת שכר לבעלי משכורות גבוהות
בעוד הציבור הישראלי ממתין לבשורה כלכלית לקראת שנת התקציב הבאה, הממשלה הניחה על השולחן במסגרת חוק ההסדרים ל-2026 הצעת חוק ל"ריווח מדרגות המס". על פניו, כותרת מפתה - מי לא רוצה לשלם פחות מס? אבל הפרטים חושפים תמונה מטרידה: הצעד הזה אינו תרופה לחוליי המשק, אלא פלסטר קוסמטי שמסתיר שבר עמוק.
כשבוחנים את הדוחות של רשות המיסים וה-OECD שפורסמו בחודש החולף, ניתן לראות שמערכת המיסוי הישראלית סובלת מעיוות יסודי: היא מכבידה על האדם העובד, אך נוהגת בכפפות של משי בבעלי ההון.
הדוח האחרון של רשות המיסים הוא כתב אישום כלכלי נגד השיטה. הוא מראה כיצד עקרון הפרוגרסיביות – ההנחה שמי שיש לו יותר משלם יותר – קורס בקצה הפירמידה. בעוד שמעמד הביניים והשכירים הבכירים משלמים מס אפקטיבי של כ-30%, דווקא המאיון העליון נהנה משיעור מס מופחת של כ-26.5% בלבד.
הסיבה היא הארביטראז' בין עבודה להון. שכר עבודה ממוסה עד 50%, בעוד הכנסות פסיביות מהון – דיבידנדים, ריבית ושכירות – נהנות משיעורים מופחתים. כש-63% מהכנסות המאיון העליון מגיעות מהון, התוצאה היא מערכת שמענישה עבודה ומתגמלת צבירת נכסים. גם בהשוואה בינלאומית, ישראל חריגה: נטל המס הכללי נמוך (26.8% מהתוצר), אבל התמהיל שגוי – יותר מדי מיסים עקיפים שפוגעים בחלשים, ומעט מדי מיסוי על ההון.
- מספר המשרות הפנויות בארה״ב נותר גבוה - אך שוק העבודה מאותת על האטה
- לקראת החלטת ריבית דרמטית כשהפד' מפולג מאי פעם ו"עיוור" ללא נתונים עדכניים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
על הרקע הזה, הצעת האוצר הנוכחית נראית מנותקת מהמציאות, במיוחד כשבוחנים את "המורשת" הכלכלית שאנו סוחבים מהגזירות שהונחתו בתקציב 2025. עוד לפני שהתחילה השנה החדשה, ציבור השכירים בישראל כבר סופג מכה משולשת כואבת מכוח החקיקה הקודמת:
