כביש 1, מנהרת הראל
צילום: משרד התחבורה

הלילה ייסגר כביש 1 לתנועת רכבים; החל ממחר יפתחו המנהרות החדשות

ענת דניאלי | (3)

סגירת הכביש ופתיחתו המחודשת: הלילה, בין חמישי לשישי, החל מהשעה 22:00 הלילה, ועד למחר בשעה 10:000, ייסגר כביש 1 לתנועת רכבים בקטע שבין מחלף לטרון ועד לגינות סחרוב, כחלק מההכנות האחרונות לפתיחתן של מנהרות הראל וגשר מוצא הצפויות לפעול כבר ממחר בשעה 10:00. 

השינויים הצפויים בהסדרי התנועה הלילה: לבאים מכיוון תל אביב לירושלים, ייחסם כביש מספר 1 בקטע שבין מחלף לטרון לגינות סחרוב. דרך חלופית: דרך מחלף בן שמן לכביש מספר 443.

לבאים מכיוון ירושלים לתל אביב, ייחסם כביש מספר 1 בקטע שבין גינות סחרוב למחלף חמד. בנוסף, לא תתאפשר הנסיעה מכביש מספר 3 ממחלף לטרון לכיוון ירושלים דרך כביש מספר 1. דרך חלופית: דרך מודיעין ויציאה לכביש מספר 443. לא תתאפשר הנסיעה מכביש מספר 38 ממחלף שער הגיא לכיוון ירושלים, דרך כביש מספר 1. דרך חלופית: דרך כביש מספר 395 כיכר אשתאול, רמת רזיאל, עין כרם. הנסיעה תתאפשר גם דרך כביש מספר 375 נתיב הל"ה, צור הדסה עד לירושלים.

ממשרד התחבורה הוסיפו כי לא תתאפשר הנסיעה מכביש מספר 3955 ממחלף שורש לכיוון ירושלים דרך כביש מספר 1. דרך חלופית: דרך כביש מספר 395 כיכר אשתאול, רמת רזיאל, עין כרם. הנסיעה תתאפשר גם דרך כביש מספר 375 נתיב הל"ה צור הדסה עד לירושלים. לבאים מכביש מספר 431 לכיוון ירושלים (מזרח) תתאפשר הנסיעה דרך מודיעין ויציאה לכביש מספר 443.

החל ממחר - יפתחו המנהרות החדשות באורך 850 מטר וגשר מוצא

ממשרד התחבורה הוסיפו כי החל ממחר (יום שישי), מהשעה 10 בבוקר, התנועה מירושלים לתל אביב ובכיוון ההפוך תתבצע דרך צמד מנהרות, באורך של כ-850 מטר כל אחת, שנחצבו בהר מתחת לרכס הראל. במקביל יפתח לתנועה גם גשר מוצא הדרומי, שיבטל את סיבוב מוצא המסוכן. הגשר המקביל (הצפוני) מירושלים לתל אביב נפתח לתנועה לפני מספר חודשים. מדובר בשני גשרים מקבילים באורך של כ- 900 מטר כל אחד, החולפים מעל עמק מוצא.

בשלב הראשון, יפתחו לתנועה, במנהרות הראל ובגשר מוצא החדש שני נתיבים, מתוך שלושה. בחודשים הקרובים עם השלמת העבודות יפתחו לתנועה שלושת הנתיבים של המנהרות, הגשרים והכביש החדש ותורגש הקלה משמעותית בזרימת התנועה בדרך לירושלים וממנה.

משרד התחבורה הוסיפו כי חומר החציבה והעפר הרב, שהוצא במהלך כריית מנהרות הראל, מוחזר ושימש למילוי וואדי ארזה, הנמצא מזרחית למנהרות ומהווה חלק מפרויקט שדרוג הכביש, שעלותו נאמדת ב-2.5 מיליארד שקלים.

קיראו עוד ב"בארץ"

בטקס שהתקיים הבוקר בכניסה למנהרות השתתפו ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ. בין השאר, השתתפו מנכ"ל חברת חוצה ישראל, ניסים פרץ יו"ר דירקטוריון החברה עודד שמיר ותיקי, לוחמי חטיבת הראל שהשתתפו בקרבות להבקעת פרוזדור ירושלים ועובדי החברה שבצעה את הפרויקט.

שר התחבורה, ישראל כץ:  "היום עם חנוכת מנהרות הראל אנו חשים את משק כנפי ההיסטוריה. בימים אלו כאשר יש המערערים על מעמדה של ירושלים אנחנו מחברים  את כל מדינת ישראל והופכים אותה למאוחדת ושווינית".

השר כץ הוסיף כי גשר מוצא יתחבר בעתיד לכביש 16, ויהווה כניסה נוספת לדרום הבירה. זאת, בנוסף לכביש 9 המוביל לצפון ירושלים ולרכבת החשמלית המהירה, שתחבר את בירת ישראל לגוש דן, בתוך 28 דקות. בנוסף לכך, משודרג כביש 38 משער הגיא לבית שמש והישובים שמסביבה. לדבריו, "הכביש יתרום לפיתוח בית שמש ולקשר שלה עם ירושלים".

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    המהנדס 21/01/2017 08:06
    הגב לתגובה זו
    יש פתרון תחבורתי כולל לתושבי מבשרת ציון https://www.facebook.com/mevasseret.eng/
  • 2.
    תשאירו לשמלאנים לברבר בעיתון... (ל"ת)
    כל הכבוד לכץ וביבי 19/01/2017 14:11
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    דוד הגנן 19/01/2017 14:08
    הגב לתגובה זו
    האיש מדושן מעונג אך על מצפונו כל הניפגעים וההרוגים בכבישי הארץ כל יום ביומו. אבל הרוגים לא מצתלמים טוב ובטח לא ניתן לגזור סרטים בבתי הקברות !!!!
בנק אש. ניר צוק, שמוליק האוזר יו"ר ויובל אלוני מנכ"ל (קרדיט: גדי סיארה)בנק אש. ניר צוק, שמוליק האוזר יו"ר ויובל אלוני מנכ"ל (קרדיט: גדי סיארה)
פרשנות

בנק אש עומד להיכשל - הנה הסיבות

רעש גדול בהשקה היום, אבל לבנק אש של ניר צוק אין בשורה אמיתית; הלוואי והוא היה מייצר תחרות אמיתית. זה יכול להשתנות בעתיד, בינתיים הוא צל חיוור של ההבטחות 

מנדי הניג |

בנק אש היה אמור להביא בשורה לצרכנים. זה לא קרה. אולי זה יקרה בהמשך. אבל הוא בזבז תחמושת על השקה של מוצר נחות ביחס למוצר של הבנקים הגדולים. הסיכוי שיעברו אליו מסה גדולה של אנשים הוא נמוך מאוד. זה עומד מהבחינה הזו להיות כישלון, אבל הוא בהחלט יכול לייצר ערך לקהלים מסוימים שיפתחו חשבון משני לצד חשבון ראשי בבנק המסורתי שלהם.  

 הבנק החדש מציע מודל של חלוקת רווחים ושקיפות עם הלקוחות. אך אין בו משכנתאות, אין בו פעילות של ניירות ערך והוא חסר בשירותים בנקאיים נוספים כמו המרת מט"ח, אפשרות להיות במינוס ועוד. התוצאה: מוצר חלקי שקשה לראותו הופך לחשבון הראשי של הישראלים

הבנק שהוקם על ידי ניר צוק ויובל אלוני, יצא לדרך כמעט שלוש שנים לאחר שקיבל רישיון מבנק ישראל. באירוע ההשקה, הציגו המייסדים מודל של "חלוקה שווה": 50% מהכנסות הריבית על כספי העו"ש יחזרו ישירות ללקוחות, לצד התחייבות מוחלטת שלא לגבות עמלות עו"ש או דמי מנוי.

המרווח הבנקאי עצום, מסבירים מנהלי הבנק וטוענים שהם רוצים לחלוק אותו עם הלקוחות בצורה הוגנת ושקופה. הבנק יהיה כמעט אוטונומי לחלוטין וכמות העובדים בו מעטה - כ-70 לכל היותר. זה אומר שהבנק עשוי להיות עם נקודת איזון סבירה, וכלכלית הוא יצליח, אך מבחינת הצלחה ציבורית - זה לא נראה באופק. 


ומה כן הבנק יציע? שירותי עו"ש בסיסיים, פיקדונות ואשראי בלבד.  הציבור הישראלי אמנם מתלונן לא פעם על עמלות גבוהות ומתסכלות של הבנקים. הציבור גם ממש לא אוהב את הבנקים, אבל הוא בוטח בהם והם נותנים לו יריעה מלאה לצרכים שלו. מה שמחזיק את רוב הלקוחות בבנקים הגדולים הוא תחושת הביטחון העמוקה, המעטפת המלאה והמקיפה של שירותים – החל מהלוואות, משכנתאות, דרך מסחר בניירות ערך מתקדם ועד פתרונות השקעה מגוונים; אשראי גמיש ומט"ח זמין  והנוחות שבקבלת הכל תחת קורת גג אחת, ללא צורך בקפיצות בין פלטפורמות. אחרת, כבר מזמן היתה נהירה לבנק ירושלים שנותן את הריבית הטובה ביותר על פיקדונות. זה לא קורה כי אנשים לא רוצים להעביר לחשבון פיקדון סכום מסוים ולנהל מעין שני חשבונות. הם רוצים את הכל במקום אחד. 

משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה צילום: שלומי יוסףמשה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה צילום: שלומי יוסף
ועידת התשתיות

מנכ״ל משרד התחבורה על איך משיגים תקציבים מהאוצר, רכבים אוטונומיים ואובר

משה בן זקן מדבר על השיח מול האוצר, על התחב״צ, על רכבת מהירה לחיפה ועל זה שחייבים להשקיע בתשתיות אפילו אם הרובוטקסי בדרך לפה כי ״גם טסלות יכולות להיתקע בפקקים״; הוא משוכנע שישראל בדרך למהפכה תחבורתית אבל מזהיר שלא יקרה כלום בלי תקציבים, ביצוע והרבה מרפקים

מנדי הניג |

משרד התחבורה טוען שהוא סוף סוף "שם גז". בועידת התשתיות של ביזפורטל, מנכ"ל המשרד משה בן זקן נשמע אופטימי, אבל לא מתכחש למציאות הקשה שפוגשת את כולנו כל בוקר על הכביש. לדבריו, תקציבי עתק כבר ממומשים בשטח, פרויקטים של רכבות מהירות מתקדמים, וגם על מהפכת התחבורה האוטונומית הוא אומר "אנחנו שם".

בראיון על הבמה, בן זקן מדבר בגובה העיניים, הוא לא חושש להשתמש בביטויים כמו "צריך להיות ערס מול האוצר" כדי להזרים תקציבים, מצהיר על התנגדות לאגרת גודש "לפני שתהיה אלטרנטיבה אמיתית", ומסמן מטרות: הקלה בעומסים, מאבק בתאונות, קישוריות לפריפריה וקידום תחבורה ציבורית גם בתקצוב וגם בשירות.

אבל לא רק רכבות כבדות על הפרק גם רכבים ללא נהג. בן זקן מגלה שמשרד התחבורה כבר בשיח מתקדם עם טסלה, כדי לאפשר לישראלים להפעיל את הרכב האוטונומי שלהם כשאטל פרטי. "מי שיש לו טסלה יוכל להגדיר בתוכנה שהרכב יצא לעבוד כשאתה לא נוהג בו", הוא אומר. ומה עם Uber? גם בדרך פה. בן-זקן אומר שהם חידשו את הקשרים מול החברה והם מנסים למצוא את הנוסחה שתאפשר את ההפעלה בישראל בלי לפגוע בנהגי המוניות.


לצפיה בועידה - 



ועידת התשתיות של ביזפורטל שיחה עם משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה

איך הגעת לכאן היום? המשתתפים בפאנלים האחרים נסעו אפילו יותר משלוש שעות כדי להגיע בזמן לועידה

האמת שהגעתי מפגישה כאן בסמוך, הייתי כבר במרכז.

לא נתקעת בפקקים?