בריינסטורם תקבל מענק של כחצי מ' ד' מהמדען הראשי

תשלום ראשון בסך 140,000 דולר הועבר הבוקר לחברה; המענק יאפשר לחברה להשלים את המחקר והפיתוח של טיפול חדשני לפרקינסון באמצעות שימוש בתאי גזע
סיון איזסקו | (3)

המדען הראשי במשרד המסחר והתעשייה אישר מענק של כ-500,000 דולר לחברת בריינסטורם (סימול: BCLI), העוסקת בפיתוח טיפול חדשני למחלות עצביות דוגמת פרקינסון, טרשת עורקים, וניוון שרירים A.L.S תוך שימוש בתאי גזע בוגרים. התשלום הראשון, בסך 140,000 דולר, הועבר הבוקר לחברה.

המענק היוקרתי הוא חלק מתוכנית של משרד המסחר והתעשייה שמציע עידוד לחברות טכנולוגיה על מנת שיוכלו להשלים את המחקר והפיתוח של מוצריהם. המענק ניתן לאחר בדיקה מדוקדקת של החברה ואיכות המחקר בה. המענק יאפשר לבריינסטורם להמשיך את המחקר והפיתוח של טכנולגייתNURown שלה, מערכת חדשנית לטיפול בפרקינסון באמצעות תאי גזע של החולה עצמו. בסופו של תהליך, אמורים התאים שיוצרו במעבדה להחליף את התאים המתים שגורמים למחלות. במידה והחברה תצליח לסיים את הפיתוח ולשווק את המוצר, היא תשלם תמלוגים למדען עד לגובה המענק.

נשיא החברה, חיים ליבוביץ' אמר על החלטת המדען: "אנחנו מודים למדען הראשי על תרומתו למחקר שלנו. בעזרת ה', המענק הזה יספק לנו אמצעי נוסף לפיתוח מוצלח של ריפוי קבוע למחלות חשוכות מרפא כגון פרקינסון, ניוון שרירים A.L.S וטרשת עורקים".

ד"ר אבינועם כדורי, היועץ הטכנולוגי הראשי בחברה: "לכבוד הוא לי להיות חלק מעבודה מדעית חדשנית שמטרתה להביא מזור למחלות אלו. אני מכיר מקרוב את המחקר המעמיק שנעשה במעבדות בריינסטורם, ועל כן אני מעריך את ההכרה והעזרה שהמדען הראשי החליט לתת לנו".

חברת בריינסטורם נמצאת כעת בתנופת התחדשות. ב-3 ליולי הודיעה החברה כי איש העסקים חיים ליבוביץ מונה לנשיא החברה וישקיע בה עד 5 מיליון דולר. כמו כן מנכ"ל משרד ראש הממשלה לשעבר רו"ח משה ליאון הצטרף לדריקטוריון החברה. מאז ההודעה על השקעה זינקה מניית החברה מ-39 סנט למניה ל-91 סנט למניה, עלייה של 133 אחוז. החברה נסחרת כעת בבורסה בניו יורק בשווי של 22.5 מיליון דולר (OTCBB: BCLI ).

חברת בריינסטרום, שמעבדות חברת הבת שלה בפתח תקווה, עוסקת בתחום חקר תאי הגזע הבוגרים. באמצעות שיטות יחודיות, החברה משתמשת בתאי הגזע של החולה עצמו כדי לפתח טיפול חדשני למחלות עצביות דוגמת פרקינסון וA.L.S. את המחקר המדעי בחברה מובילים : פרופסור אלדד מלמד, מנהל המחלקה לניורולוגיה במרכז הרפואי רבין בפתח תקווה ומרצה בכיר באונברסיטת תל אביב, וד"ר דני אופן, ביולוג המתמחה בחקר התא באונברסיטת תל אביב.

במחקרים שנערכו עד כה הצליחו המדענים לרפא באמצעות הטכנולוגיה חולדות ועכברים חולי פרקניסון. כעת, מתבצעים ניסויי בטיחות על קופים בבית חולים אונברסיטאי בספרד. במקביל, החברה נמצאת בהכנות לקראת הגשה לרשות המזון והתרופות בארצות הברית (FDA) בכדי לקבל את האישורים המתאימים לביצוע ניסויים על בני אדם.

מחלת הפרקינסון נגרמת מניוון של תאי עצב במוח המייצרים את הנוירוטנסמיטר דופמין, לו תפקיד חשוב בשליטה על התנועה. כתוצאה ממחסור בדופמין, החולה מאבד את השליטה על התנועה, סובל מנוקשות שרירים, קשיים בפעילויות יום יומיות דוגמת אכילה, הליכה לשירותים, קשירת שרוכים, וכדומה. למעלה מ4 מיליון איש בעולם המערבי חולים במחלה, שהגיל הממוצע לתחילתה הוא 57לפי מחקרים עדכניים, שיעור החולים הולך וגדל, וגיל תחילת המחלה הולך ויורד. למרבה הצער, אין כיום תרופה למחלה אלא רק טיפול בסימפטומים שלה.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    מר: בריינסטורם 25/05/2013 12:38
    הגב לתגובה זו
    BCLI היא היחידה מבין כל חברות תאי הגזע שהכי קרובה וחה יש את הניסיון הרב ביותר להגיע לדעתי עד 2015 לריווחיות של ממש בשונה משאר חברות תאי הגזע בריינסטורם יחודית בכך שהיא עושה שימוש בתאים בוגרים הנלקחים מהחולה עצמו ובכך מונעים אפשרות של דחייה של תאי העצב אשר מוחדרים בחזרה לגופו של החולה , דמיינו לעצמכם מנוע של רכב אשר עושים לו שיפוץ (אוברול) ולאחר ששמים לו בוחנות חדשות ומחזירים לרכב הרכב חוזר להיות כמו חדש זוהי ההדמייה הטובה ביותר להסביר את פעולתה של בריינסטורם על כן מי שאומר שהיא מסוכנת להשקעה אינו יודע דבר ולו חצי דבר על מהות החברה כולי תקווה שבעוד שנתיים כל מי שהיה לו ספק לגבי החברה יתבדה וכאשר המנייה תמריא הוא יוכל רק להתקנא בהצלחה
  • 1.
    אנונימי 25/05/2013 12:05
    הגב לתגובה זו
    בימים הקרובים עומדת החברה לפני הנפקה בארץ מה שאומר שתהפוך להיות דואלית ויעלה סוף כל סוף את ערך החברה 6 שנים נסחרת החברה בין 0.17 $ לבין 0.60$ שער מגוחך לחברה שנמצאת בשלב האחרון של ניסויים בבני אדם וממש לפני אישור של ה-FDA כידוע את מבחן הבטיחות של הFDA עברה בריינסטורם בהצלחה כעת כל שנותר הוא לסיים את שלב הניסוי האחרון של כ22 חולים ואז להתחיל בטיפולים לדעתי תוך שנתיים מהיום המנייה תגיע למחיר דמיוני של בין 15-20 $ ואף ליותר נשמע לכם הזוי? ימים יגידו!!! בהצלחה לכולם...
בצלאל סמוטריץ
צילום: נגה מסה לעמ

השכר נטו יעלה - אבל, לא לכולם; התוכנית של האוצר נחשפת

משרד האוצר מרווח את מדרגות המס - זה יעזור בעיקר לבעלי שכר גבוה מ-16 אלף שקל; מס רכוש יהיה 1.5% - ההצעה של האוצר לתקציב 2026

רן קידר |
נושאים בכתבה מסים

משרד האוצר נערך להגיש את המתווה לשינויים במיסוי ב-2026. זה לא סופי, יהיו עוד שינויים רבים. בינתיים, כפי שאישרו בכירים באוצר לביזפורטל נראה שיש בשורה לשכירים, אבל לא לכולם. מי שמרוויחים בחודש יותר מ‑16 אלף שקל (193 800 שקל בשנה) ייהנו מריווח מדרגות המס. הכוונה באוצר להעלות את מדרגת  המס של 20% לרף שכר של 19 אלף שקל במקום מדרגה קיימת של 31%. המשמעות היא שתשלום המס במדרגה הזו (שמתחילה בכ-16.1 אלף שקל בחודש) יהיה 20%. 

דוגמה - בשכר של 19 אלף שקל, תשלום המס יפחת בכ-330 שקלים. בנוסף, גם המדרגות הבאות בתור ידחו, כך שככל שהשכר גבוה יותר, ההטבה גדולה יותר. אבל, רגע, מה עם בעלי השכר הנמוך? הם אלו ששילמו ביוקר בשנתיים האחרונות, כשגם מדרגות המס עליהם הוקפאו. למה לא לתת הטבה גם להם? באוצר הדגישו בעבר כי הם מעוניינים לתת להם הטבות, ונראה שהכוונה, כבר בתקציב 2026 להחזיר את ההצמדה על המדרגות וכן נשקל לרווח את המדרגות גם בשכר נמוך יותר.  

 

מס רכוש של 1.5% על קרקעות פנויות

משרד האוצר מציע להחיות את מס רכוש, כפי שחשפנו לאחרונה. על פי ההצעה מס רכוש יעמוד על 1.5% ויחול על קרקעות פנויוֹת שאינן חקלאיות, כולל קרקע עסקית. מדובר בצעד שלא היה בשימוש ונועד להוביל לגבייה של כ-8 מיליארד שקל, במקביל להוצאה של קרקעות לבנייה - שזו המטרה העיקרית של המהלך. במשרד האוצר סבורים שהמיסוי יוביל אנשים וגופים שונים לבנות על קרקעות דבר שיגדיל את היצע הדירות, אך צריך לומר ש-1.5% לא בהכרח ישפיע על בעלי הקרקעות. זה מיסוי נמוך יחסית. כמו כן, גם אם יהיו כאלו שיעדיפו לבנות או למכור, הרי שעד שזה יתגלגל להיצע דירות ייקח זמן. 

בתחום התחבורה והסביבה מופיע סעיף דרמטי: מס זיהום אוויר שייגבה על טיסות היוצאות מישראל, לפי מרחק ומשקל המטוס. המס ינוע בין 1.5 אלף שקל לטיסה קצרה עם מטוס קל ועד 100 אלף שקל לטיסה ארוכה עם מטוס כבד. הבעיה במיסוי הזה היא שהוא בעצם יתגלגל למחירי הטיסה, כלומר הצרכנים הם אלו שישלמו אותו.   

המהלך מתבסס על ההיגיון שהתחבורה האווירית אחראית לכ‑3.5% מהפליטות בישראל, ועל הצורך לתמרץ תעשיית תעופה “ירוקה” יותר. במספר מדינות מתקדמות באירופה כבר קיים מס  דומה.

בצלאל סמוטריץ
צילום: נגה מסה לעמ

השכר נטו יעלה - אבל, לא לכולם; התוכנית של האוצר נחשפת

משרד האוצר מרווח את מדרגות המס - זה יעזור בעיקר לבעלי שכר גבוה מ-16 אלף שקל; מס רכוש יהיה 1.5% - ההצעה של האוצר לתקציב 2026

רן קידר |
נושאים בכתבה מסים

משרד האוצר נערך להגיש את המתווה לשינויים במיסוי ב-2026. זה לא סופי, יהיו עוד שינויים רבים. בינתיים, כפי שאישרו בכירים באוצר לביזפורטל נראה שיש בשורה לשכירים, אבל לא לכולם. מי שמרוויחים בחודש יותר מ‑16 אלף שקל (193 800 שקל בשנה) ייהנו מריווח מדרגות המס. הכוונה באוצר להעלות את מדרגת  המס של 20% לרף שכר של 19 אלף שקל במקום מדרגה קיימת של 31%. המשמעות היא שתשלום המס במדרגה הזו (שמתחילה בכ-16.1 אלף שקל בחודש) יהיה 20%. 

דוגמה - בשכר של 19 אלף שקל, תשלום המס יפחת בכ-330 שקלים. בנוסף, גם המדרגות הבאות בתור ידחו, כך שככל שהשכר גבוה יותר, ההטבה גדולה יותר. אבל, רגע, מה עם בעלי השכר הנמוך? הם אלו ששילמו ביוקר בשנתיים האחרונות, כשגם מדרגות המס עליהם הוקפאו. למה לא לתת הטבה גם להם? באוצר הדגישו בעבר כי הם מעוניינים לתת להם הטבות, ונראה שהכוונה, כבר בתקציב 2026 להחזיר את ההצמדה על המדרגות וכן נשקל לרווח את המדרגות גם בשכר נמוך יותר.  

 

מס רכוש של 1.5% על קרקעות פנויות

משרד האוצר מציע להחיות את מס רכוש, כפי שחשפנו לאחרונה. על פי ההצעה מס רכוש יעמוד על 1.5% ויחול על קרקעות פנויוֹת שאינן חקלאיות, כולל קרקע עסקית. מדובר בצעד שלא היה בשימוש ונועד להוביל לגבייה של כ-8 מיליארד שקל, במקביל להוצאה של קרקעות לבנייה - שזו המטרה העיקרית של המהלך. במשרד האוצר סבורים שהמיסוי יוביל אנשים וגופים שונים לבנות על קרקעות דבר שיגדיל את היצע הדירות, אך צריך לומר ש-1.5% לא בהכרח ישפיע על בעלי הקרקעות. זה מיסוי נמוך יחסית. כמו כן, גם אם יהיו כאלו שיעדיפו לבנות או למכור, הרי שעד שזה יתגלגל להיצע דירות ייקח זמן. 

בתחום התחבורה והסביבה מופיע סעיף דרמטי: מס זיהום אוויר שייגבה על טיסות היוצאות מישראל, לפי מרחק ומשקל המטוס. המס ינוע בין 1.5 אלף שקל לטיסה קצרה עם מטוס קל ועד 100 אלף שקל לטיסה ארוכה עם מטוס כבד. הבעיה במיסוי הזה היא שהוא בעצם יתגלגל למחירי הטיסה, כלומר הצרכנים הם אלו שישלמו אותו.   

המהלך מתבסס על ההיגיון שהתחבורה האווירית אחראית לכ‑3.5% מהפליטות בישראל, ועל הצורך לתמרץ תעשיית תעופה “ירוקה” יותר. במספר מדינות מתקדמות באירופה כבר קיים מס  דומה.