קרסו תייבא את רכבי Xpeng הסינית; האם זו תהיה תחרות ל-BYD וטסלה?
קרסו מוטורס תקבל את מותג הרכבים הסינים - XPENG ותתחיל לשווקו בעוד מספר חודשים. הערכנו שקרסו תגבר על המתחרות וזה אכן קרה.
הכניסה של XPENG על פניו לא מרגשת מאוד כי השוק כבר מוצף ברכבים חשמליים כשבקרוב צפויות השקות נוספות, אבל התחרות מבורכת ומדובר במותג חזק.
המותגים הבולטים בשוק המקומי - BYD, טסלה, וג'ילי מובילים במסירות הרכבים, אך התחרות ביניהם והתחרות עם מותגים נוספים לרבות של יצרניות רכב מסורתיות גרמו לירידה של כ-5% ויותר במחירים. האנליסטים המכסים את טסלה ו-BYD טוענים שצפויה ירידה נוספת במחירים עד סוף השנה. אם שתי המובילות יורידו מחירים זה יחלחל גם למחירי הרכבים החשמליים של המתחרות וזה גם יגיע לשוק המקומי.
חברת הרכב הסינית אקספנג (XPENG) XPENG היא אחת מחברות הרכב החשמלי הגדולות בסין ויש לה נתח שוק משמעותי בסין ונוכחות באירופה. היא יכולה להיות גם משמעותית בישראל, זה תלוי במחירים של המותגים המובילים שלה, כאשר צפוי שבדומה להשקות בעולם הן יהיו במחירים נמוכים בכ-10% ויותר מרכבי טסלה, כאשר מבחינת היכולות והמפרט מדובר ברכבים ברמה של טסלה - כך לפחות הדגישו מומחי רכב באירופה לקראת ההשקה שהיתה שם לפני כשנתיים.
המשמעות לשוק המקומי היא שבהחלט יכולה להתעורר כאן תחרות חזקה יותר מצד מותג חזק וחדש שייכנס כדי לתפוס נתח שוק ועם גיבוי חזק של קבוצת קרסו מוטורס.
חולשה בפעילות של XPENG לצד כניסה לשווקים חדשים
כך או אחרת, הדוחות האחרונים של XPENG שנסחרת בוול סטריט בשווי של 10.7 מיליארד דולר היו חלשים. החברה פספסה את צפי האנליסטים עם הכנסות של כ-4 מיליארד יואן, לצד הפסד נקי של 2.34 יואן. כמו כן, החברה צופה ירידה בכמות המכוניות שתידרש לספק ובהתאם ירידה של 37% בהכנסות הרבעון הקרוב. זה אולי דחף אותה להיכנס לשוק הישראלי ושווקים אחרים שאינם גדולים, אך יכולים באופן חלקי להעלות את הצמיחה הכוללת של החברה.
במהלך הרבעון הראשון סיפקה XPENG 18,230 מכוניות בלבד, ירידה של כ-47% לעומת התקופה המקבילה לפני שנה. החברה צופה שהירידה בכמות המכוניות שתספק תמשך, ומעריכה שתספק בין 21,000 ל-22,000 רכבים ברבעון השני, ירידה של 37.5% (אמצע הטווח) ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.
קרסו מוטורס - הצלחה גדולה עם צ'רי; נערכת לקבלת מותגים נוספים
קרסו מוטורס מצליחה מאוד במסירות בזכות המותג הסיני צ'רי. צ'רי מרחיבה את מגוון הרכבים ויהיו השקות של רכבים חשמליים ככל הנראה במחירים אטרקטיביים. זה יגוון את היכולות של קרסו ולצד XPENG זו יכולה להיות פלטפורמה משמעותית מאוד בשוק הרכבים החשמליים.
- 10.f 02/07/2023 09:30הגב לתגובה זוits must be forbidded by gov to catch all brands by karso
- 9.איך אותו יבואן מקבל בילעדיות לכמה דגמים??? (ל"ת)על תחרות שמעתם? 01/07/2023 20:20הגב לתגובה זו
- דוד 07/07/2023 06:36הגב לתגובה זוואז המזוקנים המושחטים חזרו
- 8.קרסו 01/07/2023 19:46הגב לתגובה זושיוסיפו א לשמם קראסו,כי קרסו=התמוטטו
- 7.די למכור לנו זבל סיני נחות (ל"ת)מבין 01/07/2023 14:01הגב לתגובה זו
- 6.Shimon 01/07/2023 08:32הגב לתגובה זונהגתי ברכב בהולנד והוא משתווה לטסלה ולדעתי אף עולה עליו. מעניין מה יהיה מחירו.
- 5.רפי 30/06/2023 16:43הגב לתגובה זואחלה מנייה
- דיבידנד 01/07/2023 19:48הגב לתגובה זומכספך,כי מחיר המנייה יורד כגובה הדיבידנד,מה שכן זה מראה על חברה יציבה
- 4.ליאור 30/06/2023 13:31הגב לתגובה זואיך המדינה מתירה לבצע קרטלים ליבואנים ספציפיים שמשווקים כבר מותגים אחרים והציבור ימשיכו לעשוק אותו.איפה המפקחת על התחרות נעלמה המושחת.
- קרטל 01/07/2023 19:49הגב לתגובה זושלא תהייה בה אף פעם תחרות אמיתית רק כיפופי ידיים קרטליסטיים
- 3.אנונימי 30/06/2023 10:48הגב לתגובה זומסייע להקים מונופוליםצריך לאסור על יבואן אחד להביא יותר ממותג אחד!!!
- ביום 01/07/2023 19:50הגב לתגובה זותצטמצם ,עאלק,נתחיל לדבר,בזוס תפס את העולם מהגרון ואיפה הרגולטור האמריקאי? ישן וחולם
- c 30/06/2023 15:12הגב לתגובה זויבואן של מותג אחד לא ישרוד בשוק קטן כמו ישראל ולקוחותיו יישארו בלי "אבא|
- חחחח................ תגובה ממומנת על ידי יבואנים חזיריי (ל"ת)בוט 01/07/2023 20:21
- אנחנו 01/07/2023 19:52כל דבר
- 2.חשמל מחיר ביצועים -על מותג ישראלים לא משלמים (ל"ת)לילי 30/06/2023 10:38הגב לתגובה זו
- 1.שקר לומר שזאת חברה מהגדולות במכירות בסין (ל"ת)רן א 30/06/2023 10:10הגב לתגובה זו

פיצוי לנהגי מוניות בגלל כניסת אובר - כמה והאם הוא סביר?
כמה מוניות יש בארץ, מה הפיצוי שבמשרד התחבורה שוקלים לתת לנהגי המוניות, והאם אובר באמת תיכנס לשוק המקומי?
משרד התחבורה פרסם דוח ייעוץ חיצוני שמגבש לוח זמנים לכניסת אובר לשוק ההסעות הישראלי. התקנות צפויות לעבור עד יוני 2026, והשירות יושק שלושה חודשים לאחר מכן, בספטמבר 2026. שרת התחבורה מירי רגב מקדמת את המהלך בחודשים האחרונים, למרות התנגדות נהגי המוניות והיעדר מעורבות רשמית של אובר עצמה. אולי זה תרגיל בחירות ואולי כוונה אמיתית, רק שהפיצוי למוניות שמוצע כעת מלמד שאין כוונה אמיתית להכניס את אובר לישראל. זה פיצוי ענק שלא יעבור באוצר ובוועדת הכספים וכנראה יקבור בסוף הדרך את הכניסה של אובר. בינתיים השרה ואנשי המשרד מדברים, אבל כל עוד הפיצוי לא יירד דרמטית - אין לכניסת אובר היתכנות כלכלית.
שוק המוניות כולל כ-27 אלף רישיונות "מספרים ירוקים", שמחירם נע סביב 220-250 אלף שקל. רבים מבעליהם אינם נהגים פעילים ומשכירים אותם תמורת 1,400-1,500 שקל לחודש. דוח מבקר המדינה מ-2023 הדגיש היעדר פיקוח על השכרות אלה, מה שמאפשר עקיפת דרישות בטיחות והכשרה. במקביל, פועלים 30-35 אלף נהגים לא חוקיים.
המתווה המוצע מציע שתי אפשרויות: החזרת הרישיון תוך שנה תמורת 200 אלף שקל, או תמריץ של 50 אלף שקל לשמירה עליו. העלות הכוללת מוערכת ב-4 מיליארד שקל מכספי ציבור, בהנחה שרוב בעלי הרישיונות יבחרו באופציה הראשונה.
בעולם, כניסת אובר לרוב לא לוותה בפיצויים. בארה"ב לא היה דולר אחד של פיצוי. באנגליה לא היה פיצוי, אך כעת מתנהלת תביעה בעניין. הכנסת אובר לארץ תוזיל את מחיר הנסיעה בלפחות 30% ותגדיל את האפשרויות של הציבור. נהגי המוניות נלחמו בעבר בהצלחה נגד אובר, הלובי שלהם מאוד חזק ולא נראה שהפעם מירי רגב תלך על כל הקופה. ההיפך דוח שמורה על תשלום פיצויי ענק הוא בעצם דוח למגירה. מעבר לפיצוי שדורשים נהגי המוניות הם מסבירים שהביטחון של הנוסעים לא קיים באובר לעומת נסיעה במונית.
- נהגי מוניות בנתב"ג מאיימים לשבות בערב החג: ההתנגדות לאובר עולה מדרגה
- ועדת המחירים ממליצה על הפחתת תעריף בסיס במוניות והוספת תוספת לנסיעות ארוכות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אובר בישראל, והפיצוי לנהגי המוניות - שאלות ותשובות
מהי העלות הכוללת של הפיצוי המוצע לנהגי מוניות?
כ-4 מיליארד שקל, כולל 200 אלף שקל למי שמחזיר רישיון ו-50 אלף שקל למי ששומר עליו.
כמה נהגים לא חוקיים פועלים כיום בשוק ההסעות?
30-35 אלף נהגים, שמגלגלים מיליארדי שקלים ללא תשלום מסים.
מתי צפוי השירות של אובר להתחיל לפעול בישראל?
כלי רכב חשמלייםשפורד אירופה ציפתה להשיק עד סוף 2024, הבטחה שלא התגשמה (פורד)פניית הפרסה של פורד אירופה
המעבר מעבר מפואר לעתיד לא ברור של פורד אירופה
לאחרונה חתמו פורד אירופה וקבוצת רנו על הסכם לייצור כלי רכב חשמליים קטנים, סופרמיני ומיני, שיתבססו על פלטפורמה החשמלית שפיתחה Ampere, חטיבת כלי הרכב החשמליים של קבוצת רנו. מדובר בשני דגמים קטנים, שישתלבו בסגמנט B ואולי אף A, סגמנט שעדיין אין לו נוכחות גדולה בקטגוריית כלי הרכב החשמליים, בעיקר בגלל הקושי בשילוב סוללה בכלי רכב קטן. אולם בעיה זו תיפתר בעתיד - היא חייבת להיפתר - מאחר שלא סביר ששוק הרכב העתידי יתנהל ללא כלי רכב קטנים, שלא רק שהם מתאימים יותר לסביבה עירונית, אלא גם מחיריהם יהיו נמוכים יותר ויקרבו את המכונית החשמלית אל ההמונים.
כלי רכב חשמליים שב-2022 פורד אירופה ציפתה להשיק עד סוף 2024, הבטחה שלא התגשמה (פורד)
עבור פורד אירופה זהו שיתוף פעולה שני בייצור כלי רכב חשמליים עם יצרנית רכב אירופית. פורד אקספלורר ופורד קאפרי, שני קרוסאוברים הנושאים שמות היסטוריים של המותג, שאין להם קשר למוצר עליו הם מודבקים (כשם שלמוסטנג מאך-E אין שום קשר למוסטנג המקורי), הינם קרוסאוברים חשמליים המבוססים על פלטפורמת MEB של קבוצת פולקסווגן ומיוצרים במפעל פורד בקלן, שהוסב בשנים האחרונות, בהשקעה של כ-2 מיליארד יורו, למרכז לייצור כלי רכב חשמליים וסוללות. אולם הפרויקט כשל, בין השאר בגלל הצמיחה האיטית מהצפוי בגידול התפוצה של כלי רכב חשמליים. כשלונו של המפעל תרם לכך שבעסקה הנוכחית עם רנו, כלי הרכב ייוצר במפעלי רנו בצפון צרפת, המתמחים בייצור כלי רכב חשמליים – מיוצרים בהם הדגמים רנו 5 ורנו 4 החשמליות - אחרי שפורד תעצב את כלי הרכב, מבחוץ ומבפנים, ותעניק לו את המאפיינים הוויזואליים של פורד אירופה. שני הסכמים אלה, עם פולקסווגן ועם רנו, מעידים שיתכן שפורד אירופה, כפי שהיתה מוכרת ב-58 השנים האחרונות, נמצאת לקראת סיום דרכה. בנוסף להפיכת רנו לקבלנית ייצור (contract manufacturing) לפורד, שתי החברות גם ינהלו מו״מ על שיתוף פעולה בייצור כלי רכב מסחריים. עבור פורד, וככל הנראה גם עבור רנו, סגמנט כלי רכב מסחריים הוא בעל רווחיות גבוהה.
שיתוף הפעולה עם רנו, מצטרף למהלך שנקטה פורד מוטור קומפני השנה, כאשר הזרימה לפורד אירופה, שהמטה הראשי שלה נמצא בקלן, גרמניה, 4.4 מיליארד דולר, והודיעה שהיא אינה מחויבת יותר לתמוך בחברה, במידה ותידרש תמיכה כזו. כלומר פורד אירופה צריכה להפוך לחברה רווחית לטווח ארוך.
- עדכונים לפורד ברונקו - המחיר החל מ 380.0 אלף ש"ח
- פורד מתחילה למכור רכבי יד שנייה דרך אמזון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פיננסים
בשנים האחרונות התוצאות הפיננסיות של פורד אירופה אינן נחשפות, אחרי שבראשית 2022, בהתלהבות שנבעה מהצלחה הצפויה של המכונית החשמלית, פורד מוטור קומפני שינתה את צורת הדיווח מחלוקה לאזורים גיאוגרפיים לחלוקה לחטיבות כלי רכב: כלי רכב בעלי מנועי בעירה פנימית (פורד בלו), כלי רכב חשמליים (מודל e), וכלי רכב מסחריים (פורד פרו). החטיבה האחרונה היא גם החטיבה הרווחית ביותר של הקבוצה ובאופן ניכר.
למרות שנתונים מדויקים אינם ידועים ההערכה שבשנתיים האחרונות פורד אירופה אינה מפסידה, אולם רווחיה נמוכים.
