קרסו תייבא את רכבי Xpeng הסינית; האם זו תהיה תחרות ל-BYD וטסלה?
קרסו מוטורס תקבל את מותג הרכבים הסינים - XPENG ותתחיל לשווקו בעוד מספר חודשים. הערכנו שקרסו תגבר על המתחרות וזה אכן קרה.
הכניסה של XPENG על פניו לא מרגשת מאוד כי השוק כבר מוצף ברכבים חשמליים כשבקרוב צפויות השקות נוספות, אבל התחרות מבורכת ומדובר במותג חזק.
המותגים הבולטים בשוק המקומי - BYD, טסלה, וג'ילי מובילים במסירות הרכבים, אך התחרות ביניהם והתחרות עם מותגים נוספים לרבות של יצרניות רכב מסורתיות גרמו לירידה של כ-5% ויותר במחירים. האנליסטים המכסים את טסלה ו-BYD טוענים שצפויה ירידה נוספת במחירים עד סוף השנה. אם שתי המובילות יורידו מחירים זה יחלחל גם למחירי הרכבים החשמליים של המתחרות וזה גם יגיע לשוק המקומי.
חברת הרכב הסינית אקספנג (XPENG) XPENG היא אחת מחברות הרכב החשמלי הגדולות בסין ויש לה נתח שוק משמעותי בסין ונוכחות באירופה. היא יכולה להיות גם משמעותית בישראל, זה תלוי במחירים של המותגים המובילים שלה, כאשר צפוי שבדומה להשקות בעולם הן יהיו במחירים נמוכים בכ-10% ויותר מרכבי טסלה, כאשר מבחינת היכולות והמפרט מדובר ברכבים ברמה של טסלה - כך לפחות הדגישו מומחי רכב באירופה לקראת ההשקה שהיתה שם לפני כשנתיים.
- ניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
- אקספנג מחזקת אחיזה - מייסד החברה ורשת עמדות טעינה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשמעות לשוק המקומי היא שבהחלט יכולה להתעורר כאן תחרות חזקה יותר מצד מותג חזק וחדש שייכנס כדי לתפוס נתח שוק ועם גיבוי חזק של קבוצת קרסו מוטורס.
חולשה בפעילות של XPENG לצד כניסה לשווקים חדשים
כך או אחרת, הדוחות האחרונים של XPENG שנסחרת בוול סטריט בשווי של 10.7 מיליארד דולר היו חלשים. החברה פספסה את צפי האנליסטים עם הכנסות של כ-4 מיליארד יואן, לצד הפסד נקי של 2.34 יואן. כמו כן, החברה צופה ירידה בכמות המכוניות שתידרש לספק ובהתאם ירידה של 37% בהכנסות הרבעון הקרוב. זה אולי דחף אותה להיכנס לשוק הישראלי ושווקים אחרים שאינם גדולים, אך יכולים באופן חלקי להעלות את הצמיחה הכוללת של החברה.
במהלך הרבעון הראשון סיפקה XPENG 18,230 מכוניות בלבד, ירידה של כ-47% לעומת התקופה המקבילה לפני שנה. החברה צופה שהירידה בכמות המכוניות שתספק תמשך, ומעריכה שתספק בין 21,000 ל-22,000 רכבים ברבעון השני, ירידה של 37.5% (אמצע הטווח) ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.
קרסו מוטורס - הצלחה גדולה עם צ'רי; נערכת לקבלת מותגים נוספים
קרסו מוטורס מצליחה מאוד במסירות בזכות המותג הסיני צ'רי. צ'רי מרחיבה את מגוון הרכבים ויהיו השקות של רכבים חשמליים ככל הנראה במחירים אטרקטיביים. זה יגוון את היכולות של קרסו ולצד XPENG זו יכולה להיות פלטפורמה משמעותית מאוד בשוק הרכבים החשמליים.
- 10.f 02/07/2023 09:30הגב לתגובה זוits must be forbidded by gov to catch all brands by karso
- 9.איך אותו יבואן מקבל בילעדיות לכמה דגמים??? (ל"ת)על תחרות שמעתם? 01/07/2023 20:20הגב לתגובה זו
- דוד 07/07/2023 06:36הגב לתגובה זוואז המזוקנים המושחטים חזרו
- 8.קרסו 01/07/2023 19:46הגב לתגובה זושיוסיפו א לשמם קראסו,כי קרסו=התמוטטו
- 7.די למכור לנו זבל סיני נחות (ל"ת)מבין 01/07/2023 14:01הגב לתגובה זו
- 6.Shimon 01/07/2023 08:32הגב לתגובה זונהגתי ברכב בהולנד והוא משתווה לטסלה ולדעתי אף עולה עליו. מעניין מה יהיה מחירו.
- 5.רפי 30/06/2023 16:43הגב לתגובה זואחלה מנייה
- דיבידנד 01/07/2023 19:48הגב לתגובה זומכספך,כי מחיר המנייה יורד כגובה הדיבידנד,מה שכן זה מראה על חברה יציבה
- 4.ליאור 30/06/2023 13:31הגב לתגובה זואיך המדינה מתירה לבצע קרטלים ליבואנים ספציפיים שמשווקים כבר מותגים אחרים והציבור ימשיכו לעשוק אותו.איפה המפקחת על התחרות נעלמה המושחת.
- קרטל 01/07/2023 19:49הגב לתגובה זושלא תהייה בה אף פעם תחרות אמיתית רק כיפופי ידיים קרטליסטיים
- 3.אנונימי 30/06/2023 10:48הגב לתגובה זומסייע להקים מונופוליםצריך לאסור על יבואן אחד להביא יותר ממותג אחד!!!
- ביום 01/07/2023 19:50הגב לתגובה זותצטמצם ,עאלק,נתחיל לדבר,בזוס תפס את העולם מהגרון ואיפה הרגולטור האמריקאי? ישן וחולם
- c 30/06/2023 15:12הגב לתגובה זויבואן של מותג אחד לא ישרוד בשוק קטן כמו ישראל ולקוחותיו יישארו בלי "אבא|
- חחחח................ תגובה ממומנת על ידי יבואנים חזיריי (ל"ת)בוט 01/07/2023 20:21
- אנחנו 01/07/2023 19:52כל דבר
- 2.חשמל מחיר ביצועים -על מותג ישראלים לא משלמים (ל"ת)לילי 30/06/2023 10:38הגב לתגובה זו
- 1.שקר לומר שזאת חברה מהגדולות במכירות בסין (ל"ת)רן א 30/06/2023 10:10הגב לתגובה זו
הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר. BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. מרצדס מובילה בפרימיום.
ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.
מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.
את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.
תקופה ראשונה
תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.
- חשמל או פלאג אין - דילמת המורה לנהיגה
- משרד הביטחון אוסף את הרכבים הסיניים של הקצינים - בעקבות חשש מדליפת מידע
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
| שנה | כמות |
| 2011 | 5 |
| 2012 | 45 |
| 2013 | 60 |
| 2014 | 19 |
| 2015 | 0 |
| 2016 | 5 |
משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה צילום: שלומי יוסףמנכ"ל משרד התחבורה: "נצעיד את ישראל לעשרת המדינות המובילות בבטיחות בדרכים"
משרד התחבורה השיק את התוכנית הלאומית החדשה לבטיחות בדרכים לשנים 2025-2030, עם יעד שאפתני להפחתת מספר ההרוגים בכבישים ב-50% בתוך עשור
משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, בראשות שרת התחבורה מירי רגב, ובהובלת מנכ"ל המשרד, משה בן זקן, פתח את שבוע הבטיחות בדרכים 2025 בכנס חירום לאומי ראשון מסוגו בישראל. גולת הכותרת של הכנס, שאורגן בשיתוף הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (הרלב"ד), היא התכנית הלאומית החדשה לבטיחות בדרכים לשנים 2025-2030, שנועדה לשנות מן היסוד את מגמת הבטיחות בכבישי ישראל.
על פי משרד התחבורה, ההישג הנדרש הוא צמצום מספר ההרוגים בכבישים ב-50% בתוך עשור וב-25% כבר בתוך חמש שנים. במשרד התחבורה וברלב"ד משוכנעים כי מדובר ביעד ריאלי, הניתן להשגה באמצעות שילוב בין תשתיות מתקדמות, אכיפה חכמה, חינוך והסברה. מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן, פתח את הכנס ואמר: "היום אנחנו מסמנים שלב חדש של מעבר מדיבור לעשייה. אנחנו כאן לא רק כי לדבר על שינוי אלא כדי להוביל שינוי". בן זקן הדגיש כי מדובר ברגע משמעותי במאבק הלאומי בתאונות הדרכים: "זהו כנס היסטורי שבו לראשונה מתכנסים סביב שולחן אחד כל הגורמים העוסקים בבטיחות בדרכים במטרה אחת משותפת - להציל חיים".
המנכ"ל הצהיר כי מדינת ישראל מתייחסת לנושא כיעד לאומי מהמעלה הראשונה: "מדינת ישראל רואה בבטיחות בדרכים מטרה לאומית ממדרגה ראשונה", אמר, והוסיף כי "לא מדובר בעוד תחום עבודה אלא במחויבות לחיים עצמם." בכנס השתתפו בכירים ממשרדי הממשלה, משטרת ישראל, הרשויות המקומיות, נציגי האקדמיה, חברות התחבורה הציבורית, גופי טכנולוגיה בתחום התחבורה החכמה וארגוני מתנדבים הפועלים למען בטיחות בדרכים.
הנחת היסוד של כלל גורמי המקצוע שהשתתפו בכנס הייתה כי טעויות אנוש בכביש הן בלתי נמנעות, אך התוצאה שלהן אינה גזירת גורל, וניתן למנוע אותה באמצעות שילוב של תשתיות בטוחות, אכיפה יעילה, חינוך, הדרכה וטכנולוגיות מתקדמות. המנכ"ל בן זקן סיכם את דבריו באמירה ברורה וחדה: "כל מוות על הכביש הוא מוות מיותר. המשוואה פשוטה: אכיפה פלוס ענישה שווה הרתעה שמצילה חיים".
בסיום דבריו הציב בן זקן יעד שאפתני במיוחד: "המטרה היא להביא את ישראל להיות בין 10 המדינות המובילות בעולם בבטיחות בדרכים" והדגיש כי מדובר ביעד שהוא בהחלט בר השגה. לדברי גורמים במשרד, התכנית החדשה כוללת השקעה חסרת תקדים בתשתיות בטיחות, שדרוג צירי תחבורה אדומים, הגברת האכיפה המשטרתית נגד עבירות מסכנות חיים, קידום תחבורה ציבורית בטוחה ונגישה, והטמעת טכנולוגיות מתקדמות לזיהוי מוקדם של סיכונים בכבישים.
